Yhä useampi ei halua minkäänlaista parisuhdetta

• Viestiketjun aloittaja ei kiinnosta
  • Ensimmäinen viesti
9MM
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30351238:
Katkeruutesi ei ole kaunista. Totuus on, että meitä varsin hyvin omillamme pärjääviä naisia on todella paljon ja se jos mikä teitä tietynlaisia miehiä ärsyttää. Ei oma insinöörin palkkani mitenkään huono ole, parempi kuin monilla miehillä.
Mitä mä en oo vielläkään koskaan tavannut miestä jota ärsyttää omillaan toimeentuleva nainen? siis ketä sellanen homma voi ärsyttääää?

Nykyisellään lapsethan on heittopusseja jotka heitetään sinne minne nainen haluaa.
Naiset siis tunnetusti jättää vastuunsa kantamatta ja heittelee lapsensa mihin sattuu ja kusettaa kuitenkin kaikilta miesparoilta rahat?

Rehellisesti sanottuna, sä taidat edustaa miestyyppiä, jonka kusettamisesta mä en edes osaisi tuntea syyllisyyttä.
Eli sitä saa, mitä tilaa :)

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Lähtökohdaksi vapaaehtoiset elatukset ja YH-avustukset pois, sen jälkeen nainen voi miettiä voiko ottaa lasta vastuulleen.
Ettekö te pösilöt edes näe kuinka epätasa-arvoinen koko kuvio on?
Onko siis mielestäsi tasa- arvoista se, että mies voi siittää lapsia maailmaan mitenpaljon tahansa, joutumatta kantamaan siitä minkäänlaista vastuuta?
Jotenkin nyt mietityttää, että kukakohan täällä on se pösilö?

Onko siis mielestäsi tasa- arvoista se, että mies voi siittää lapsia maailmaan mitenpaljon tahansa, joutumatta kantamaan siitä minkäänlaista vastuuta?
Sitähän tavataan sanoa joistaki asioista, että se on köyhän miehen versio. No tuo Vierasmiess on köyhän miehen versio toimivasta provosta eikä kyllä näytä oikeen toimivan ku samaa naisvihaansa tuo jankkaa. Niin kulunu juttu tuo naisten haukkuminen tällä palstalla, Majuri tuota säälittävästi jankkas vuosia. Luullaan olevansa kovia jätkiä vaikka toisten mielestä kyse on joko pillunkipiästä reppanasta tai sitte elämäänsä kyllästyneestä kotiäidistä.

:xmas:

Vierasmiess
Yksinkö se mies niitä siittää? Huolehtikoon raskaaksi tuleva ehkäisystä jos ei halua lapsia tai vaihtoehtoisesti antaa sitten ne miehelle jos ei kerran halua. Nykyisellä systeemillä mies on aivan liian helposti sekä oikeudessa häviäjä, että Lompakko.

Yksinkö se mies niitä siittää? Huolehtikoon raskaaksi tuleva ehkäisystä jos ei halua lapsia tai vaihtoehtoisesti antaa sitten ne miehelle jos ei kerran halua. Nykyisellä systeemillä mies on aivan liian helposti sekä oikeudessa häviäjä, että Lompakko.
Jos mies ei halua lapsia, niin mies voi huolehtia ehkääsystä. Turha valittaa jos panee ilman kortsua ja sitte nainen onki raskaana.

Vierasmiess
Ketjun aiheesta vielä muistutus,

moni nainen ei halua siksi parisuhdetta koska siinä pitäisi ehkä jakaa jotain, ja osallistua johonkin. Sinkkuna/YH:na sensijaan voi vaatia joko mieheltä tai Kelan kautta miehiltä vaikka itsellisenä halusi elää. Syy siis tuet. Hyysäys pois niin moni nainen kummasti alkaisi haluamaan suhdetta.

Niin ja miks täs ny takerrutaan ( tai no tuo yks tollo takertuu) yh-äiteihin? Kyllä niitä on lapsettomiaki ihmisiä jotka ei halua parisuhdetta. Tai lapset on jo aikuusia eikä enää haluta olla parisuhtees.

Mä en käsitä miks kaikkien pitääs haluta elää parisuhtees, on sitte lapsia tai ei.

moni nainen ei halua siksi parisuhdetta koska siinä pitäisi ehkä jakaa jotain, ja osallistua johonkin. Sinkkuna/YH:na sensijaan voi vaatia joko mieheltä tai Kelan kautta miehiltä vaikka itsellisenä halusi elää. Syy siis tuet. Hyysäys pois niin moni nainen kummasti alkaisi haluamaan suhdetta.
Älä ny oikiasti jaksa. Kaikkia ei oo tarkootettu elämään parisuhtees, ei haluta ketää siihen elämään eikä sillä asialla oo mitää tekemistä tukien kans.

Ketjun aihe oli muuten ihmiset jotka eivät halua parisuhdetta, niin miehet kuin naiset, niin lapselliset kuin lapsettomat.

Viimeksi muokattu:
Siis hetkinen. Ensinnäkin, eikö sun teorian mukaan miehet ole niitä loogisempia yksilöitä? Ja kun näin, niin miten sulla yksinkertainen logiikka petää noin pahasti.

Eli sä olet nyt sanonut, että naisen tulee huolehtia yksin jälkeläisistä, vaikka kumpikin osapuoli on osallistunut niiden tekemiseen?
Luuletko sä elatustuen toimivan niin, että mies kustantaa kaiken ja nainen vaan pitää huolen lapsesta?
Mä kun olen kuvitellut, että kumpikin vanhempi on velvollinen osallistumaan lapsen elättämiseen. Niin mies, kuin nainenkin. Ihan yhtälailla, kun ne on kumpikin osallistuneet lapsen tekemiseen.
Nyt kuitenkin sun mielestä vastuu pitäisi olla ainoastaan naisella ja on vaan miehen riistämistä, jos sen edellytetään osallistuvan lapsensa elättämiseen. Ja vielä sä näät sen kierona, että nainen usein vastaa koko arjen pyörittämisestä lapsien kanssa, kun isä pääsee viettämään laatuaikaa jokatoinen viikonloppu.

"hmmmmm"
että Lompakko.
Eikös se elatusapu mieheltä ole joku huima 150€/kk per lapsi. Ei hitto, sallikaa mun nyt nauraa. Mitäs se nainen sitten maksaa sillä... katon lapsen pään päälle, vaatteet, ruuat, harrastukset, lääkkeet, kuljetukset, lelut, tarvikkeet ym härpäkkeet jnejnejne.

Joo o, ei taida se miehen maksama 150€/kk riittää edes PUOLEEN.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Eli sun mielestä naiset voisi kiristää parisuhteisiin, jotta sinäkin saisit jonkun?

Onko tässä siis ongelmana sinusta se, että naisille ei kelpaa (ainakaan jotkut) miehet?

• Tykkää
Vierasmiess
Eli sä olet nyt sanonut, että naisen tulee huolehtia yksin jälkeläisistä, vaikka kumpikin osapuoli on osallistunut niiden tekemiseen?
Luuletko sä elatustuen toimivan niin, että mies kustantaa kaiken ja nainen vaan pitää huolen lapsesta?
Mä kun olen kuvitellut, että kumpikin vanhempi on velvollinen osallistumaan lapsen elättämiseen. Niin mies, kuin nainenkin.
Jos nainen vaatii lapsen huoltajuuden itselleen niin eikö se tarkoita huolehtimista? Naisen ajatusmaailma vaan kiertää kehää jossa vaatia voi ilman mitään velvotteita.

Älä vaadi huoltajuutta jos et siihen pysty.

9MM
[QUOTE="hmmmmm";30351471]Eikös se elatusapu mieheltä ole joku huima 150€/kk per lapsi. Ei hitto, sallikaa mun nyt nauraa. Mitäs se nainen sitten maksaa sillä... katon lapsen pään päälle, vaatteet, ruuat, harrastukset, lääkkeet, kuljetukset, lelut, tarvikkeet ym härpäkkeet jnejnejne.

Joo o, ei taida se miehen maksama 150€/kk riittää edes PUOLEEN.[/QUOTE]

täst en tiedä mut eiköhän se tulojen mukaan mee se elatuksen suuruus?=

8g7y
Ketjun perusteella ei kyllä jää epäselväksi ainakaan se miksi jotkut naiset haluavat elää samassa osoitteessa miehen kanssa. Todellisuudessa onneksi ihan kaikki miehet eivät ole Vierasmiess:hen kaltaisia.

Jos nainen vaatii lapsen huoltajuuden itselleen niin eikö se tarkoita huolehtimista? Naisen ajatusmaailma vaan kiertää kehää jossa vaatia voi ilman mitään velvotteita.

Huoltajuus ja sen kriteerit ovat eri asiat kuin taloudellinen tilanne.

ja mitä miesten asemaan huoltajuuskiistoissa tulee, niin on totta, että se on ollut huonompi. Mutta sehän on muuttumassa nyt tasa-arvoisempaan suuntaan. Se muuttuu sitä kautta, että isät kiinnostuvat isyydestään ja hoitavat lapsia jo ennen eroa. Se on huomattavasti parempi lähtökohta kuin se, että perheellisenä keskittyy vain työhön, harrastuksiin ja kavereihin ja sitten eron tullessa alkaa haluta lapsia motiivinaan "voittaa huoltajuusriita". Motiivin pitää olla isyydessä, ei voittamisessa. Nykyisinhän esim. vuoroviikkosysteemi on yleistynyt juuri siksi, että isätkin haluavat olla läsnä lasten elämässä, ja kun on ymmärretty se, että lapsikin haluaa pitää molemmat vanhempansa. Ja uskon, että vuoroviikot tulevat lisääntymään tulevaisuudessa. Voisi elatusmaksutkin jotenkin muuten järjestää, mutta kummallakin vanhemmalla on silti elatusvastuu - se on lapsen oikeus. Sen voisi toki järjestää muutenkin kuin kierrättämällä rahaa toisen vanhemman kautta.

• Tykkää

Ei mun ainakaa oo tarvinnu mitää vaatia vaan meillä on ollu yhteishuoltajuus alusta asti ja sitä se on ollu eronki jälkeen.

Mä en ymmärrä miten yh-äiti voi elää ilman mitää velvoitteita koska hänellähän on ne lapset huolehdittavana... Sä tuos säälittäväs katkeruusjankkauksessas puhut aiva sekavia eikä sun logiikas oo mitää järkiä. :D

• Tykkää

Mun mielestä taloudellinen tilanne ei ole ainut kriteeri sille, kumpi on järkevämpi vaihtoehto lapsista huolehtimiseen.
Joskus olen jopa havainnoinut sellaista, että usein se, joka tienaa huomattavasti enemmän perheessä, ei todellakaan olisi lapsen edunmukainen huoltaja.

Yhteistyössä