Onko kenelläkään ollut sylkikiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minäpäminä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minäpäminä

Vieras
Mulla tais olla pari vuotta sitten sylkikiviä kun korvasylkirauhanen tulehtui oikein kunnolla ja sain siihen antibiootit ja kuurin jälkeen sieltä alkoi vissiin tulla niitä kiviä ulos kun ratisi vain hampaissa niinku ois hiekkaa syöny. No nyt on taas varmaan kuukauden vaivannu tuon saman puolen korvasylkirauhanen! Turvonnu on ja jomottelee, ei vielä kuitenkaan mahdottoman kipeä eikä mätä maistu suussa, eikä oo kuumetta, mutta inhottavan tuntuinen ja korvakin ihan tukossa kun niin turvoksissa. Hain jo yrttiuutteita tulehdukseen... Mietityttää, että millanen murikka siellä mahtaa olla tällä kertaa. Onko keltään muuten leikattu sitä kiveä pois? Vai miten se saadaan sieltä ulos jos ei itekseen tuu. Saiskohan sen itse sieltä jotenkin?? Mä en niin tykkää noista lääkärikäynneistä.

Mulla on ollut noita tosi paljon, melkein koko ikäni. Useamman kerran on poistettu sylkikivet paikallispuudutuksessa ja pari kertaa tähystyksellä. Mulla sylkikivet on aiheuttaneet lisäksi mukoseelejä, joita olen saanut sitten vähän väliä käydä tyhjennyttämässä. Itsehoitokonsteina voisi kokeilla happaman syömistä, purkan jauhamista yms, mutta ei noi tietty useinkaan auta kuin ihan pieniin sylkikiviin. Toi on kyllä niin inhottava vaiva, ihan kuin puukkoa joku tunkisi leuan alle :(

Mullakin on ollut noita kiviä varmaan monta vuotta koska välillä turpoaa, mutta se sitten helpottaa vähäksi aikaa enkä oo sit menny lääkäriin... Tosiaan se yksi paha tulehdus mihin piti syödä antibiootteja kun poski aukes myös ja alkoi mätää tulla suuhun, hyi olkoon! :( Se on jännä että se on aina tuo vasen puoli mikä reistailee!

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpäminä;30349491:
Mullakin on ollut noita kiviä varmaan monta vuotta koska välillä turpoaa, mutta se sitten helpottaa vähäksi aikaa enkä oo sit menny lääkäriin... Tosiaan se yksi paha tulehdus mihin piti syödä antibiootteja kun poski aukes myös ja alkoi mätää tulla suuhun, hyi olkoon! :( Se on jännä että se on aina tuo vasen puoli mikä reistailee!

Joo mullakin on varmaan 90% kerroista sylkikivet oikealla puolella, joskus tosi harvoin jotain pientä vasemmalla, mutta kaikki "leikkaukset" on tehty oikealle. Jossain kohtaa pohdittiin koko sylkirauhasen poistoa, mutta nyt oireet on hieman ehkä iän myötä vähentyneet, niin asia ei ole enää ollut niin ajankohtainen kuin teininä.

Joo mullakin on varmaan 90% kerroista sylkikivet oikealla puolella, joskus tosi harvoin jotain pientä vasemmalla, mutta kaikki "leikkaukset" on tehty oikealle. Jossain kohtaa pohdittiin koko sylkirauhasen poistoa, mutta nyt oireet on hieman ehkä iän myötä vähentyneet, niin asia ei ole enää ollut niin ajankohtainen kuin teininä.

Tuota korvasylkirauhasta ei vissiin oikein kannatakkaan poistaa kun kasvohermot saattaa vaurioitua. Kai mä ensi viikolla meen sinne lääkäriin vihdoin jos ei ala helpottamaan. Ootko huomannu että erityisesti kahvi pahentais kipua ja turvotusta?

Uusimmat

Yhteistyössä