Kuka uskaltaa enää Kanarialle tai Teneriffalle?

• Viestiketjun aloittaja fjyhfjkhk
  • Ensimmäinen viesti
"joops"
Lapseni lähtee tänään Espanjaan isovanhempiensa kanssa. Matka on varattu jo alkuvuodesta. Pakko myöntää, että kun kuulin tosta espanjalaisen sairaanhoitajan tartunnasta, alkoi kauhistuttaa ja teki mieli perua koko matka.
Noo kohta ne on kuitenki lähdössä ja äitin pitää nyt vaan rauhottua.
Johonkin Barcelonan lähistölle ovat matkalla

viiirus
Tartunnan Espanjassa saanut hoitaja oli kertonut vain pyyhkäiseensä vahingossa kasvojaan käsineellä jota oli käyttänyt hetken Ebola-sairaan hoitamisessa. Hoitaja oli viikkoja sen jälkeen ollut vapaalla ja tavannut paljon ihmisiä...

no kyllä
Näiltä näkymin kyllä olemme lähdössä 3 viikon päästä Teneriffalle. Lasten kanssa. Eiköhän riski sairastua ole kuitenkin tosi pieni. Liikenteessäki on riskit, varsinki nyt kun liukkaat kelit voi tulla milloin tahansa ja on vielä kesärenkaat alla.

niin siinä käy
Neekeripatjat tuovat taudin Suomeen.

[QUOTE="Liisi";30347955]Nykyään taudit kulkevat ihan lentokoneen välityksellä, eli Länsi-Afrikan taudit ovat yhtä lähellä Suomea kuin Kanariaa.[/QUOTE]

Kepskee
Suunniteltiin jouluna matkaa kap verdeen, taitaa kuitenkin jäädä varaamatta. Sen verran lähellä on sitä ydin aluetta. En kyllä kanariallekaan matkaa varaisi ennen kuin näkee miten tauti tuosta lähtee leviämään.

"Hmmm"
No joo, täytyy myöntää et kesämatkat vielä tarkoituksella varaamatta. Kyllä toi ihan todellinen uhka on. Mutta en mä kyllä näe syytä miks just esim. Kanaria ois suuren riskin alue ja just nyt :D Pahimmat paikat olisivat taudin levitessä varmaankin vilkkaat Euroopan kaupungit, joista kuljetaan paljon läpi. Plus tietysti useat lennot (ei suorat lomalennot).

"Mie"
Just näin ne taudit lähtee leviämään kun kaikki ajattelee vaan että "ei minulle voi niin käydä", "riski on niin pieni" jne. Ei se tarvi ku sen yhen suomalaisturistin joka koneessa levittää sen kaikkiin ja montas koneeseen mahtuu.... Hmmm. En ole oikeasti itse mikään paniikinlietsoja, mutta voi sitä silti varovainen olla ja olla matkustelematta pariin kuukauteen jos ei ole ihan pakko. Itse katsoisin vähän aikaa miten tilanne lähtee kehittymään. En haluaisi olla esim. Kanarilla kun siellä alkaa epidemia ja yks jos toinen naapuri alkaa kaatumaan petiin.

"Birjo"
[QUOTE="Ccc";30348698]Huomenna mennään Teneriffalle eikä pelota yhtään. Palelkaa te täällä kun juon palmun alla 1€ viinipullon kuukauden ????[/QUOTE]

1 viinipullon kuukauden?
kyllä mulla ainakin menee 1 pullo päivässä enkä todellakaan osta noin halpaa litkua!

[QUOTE="Mie";30348703]Just näin ne taudit lähtee leviämään kun kaikki ajattelee vaan että "ei minulle voi niin käydä", "riski on niin pieni" jne. Ei se tarvi ku sen yhen suomalaisturistin joka koneessa levittää sen kaikkiin ja montas koneeseen mahtuu.... Hmmm. En ole oikeasti itse mikään paniikinlietsoja, mutta voi sitä silti varovainen olla ja olla matkustelematta pariin kuukauteen jos ei ole ihan pakko. Itse katsoisin vähän aikaa miten tilanne lähtee kehittymään. En haluaisi olla esim. Kanarilla kun siellä alkaa epidemia ja yks jos toinen naapuri alkaa kaatumaan petiin.[/QUOTE]

Ebola ei tartu ilmateitse vaan tarvitsee limakalvo kosketuksen (tms.)

"jepjep"
En uskalla enään oleilla kotona, tilastot osoittavat että se on todennäköisin kuolinpaikka. En myöskään aja/ole kyydissä autoissa, kävele kadulla, syö mitään kaupasta ostettua, omista mitään tämän vuosituhannen laitteita, ym ym.

Turvallisinta noihin kaikkiin verratttuna on aamuinen uintini tiikerihaiden seassa. Todennäköisyydet kertovat että on turvallisempaa uida haiden seurassa kuin kävellä kadulla - kotona olemisesta puhumattakaan!

Kepskee
[QUOTE="Ccc";30348698]Huomenna mennään Teneriffalle eikä pelota yhtään. Palelkaa te täällä kun juon palmun alla 1€ viinipullon kuukauden ????[/QUOTE]

No nyt on epäily teneriffalla.

Yhteistyössä