En ymmärrä afrikkalaisia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maku meni taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähetetään Tom Paskalen sinne. Samoin Turha-Teuvo Hakkarainne, Jussi Latva-laho ja James Hirveäsaari. Timpsukka Soinia ei sinne voi lähettää, kun hän söisi niin paljon, että kehitysapurahat loppuisivat kesken.
 
Mielestäni myös Suomeen tulleet afrikkalaiset käyttäytyvät siten, että kaikki apu on ojennettava kultalautasella ja heti. Osa vielä kiukuttelee, kun kaikkia toiveita ei toteuteta.
 
[QUOTE="a p";30336985]Mielestäni myös Suomeen tulleet afrikkalaiset käyttäytyvät siten, että kaikki apu on ojennettava kultalautasella ja heti. Osa vielä kiukuttelee, kun kaikkia toiveita ei toteuteta.[/QUOTE]

Tom Paskalenin ja Latva-lahon opit ovat menneet perille hyvin. Oletko taas saanut bannia homma-forumilta?
 
Kirkon ulkomaanapu on ainoa järkevä auttamiskanava, jos tahtoo jelppiä Afrikan kansaa. Niillä sentään on toimintaohjeena "Älä anna minulle kalaa, vaan opeta minut kalastamaan". Myös korruptio ja tuen väärinkäyttö on kansainvälisten selvitysten mukaan vähäisintä kirkon delegoimissa avustusprojekteissa.

Toisaalta - miksi emme usko, että afrikan populaatio on riittävän fiksua voidakseen rakentaa toimivan yhteiskunnan ilman meidän jatkuvaa holhousta? Passivoi vaan tämä jatkuva puuttuminen. Ja ahneet paikallispomot hekotellen käärivät nälänhätärahoja takataskuunsa. Ja paikalliset ompelijat eivät saa tuotteitaan myydyksi, kun ilmaisia vaatteita kipataan syliin. Ja viljelijöiden ei kannata viljellä, koska ilmaistakin viljaa saa säkissä. Vois vähän miettiä...
 
[QUOTE="Mymy";30337005]Kirkon ulkomaanapu on ainoa järkevä auttamiskanava, jos tahtoo jelppiä Afrikan kansaa. Niillä sentään on toimintaohjeena "Älä anna minulle kalaa, vaan opeta minut kalastamaan". Myös korruptio ja tuen väärinkäyttö on kansainvälisten selvitysten mukaan vähäisintä kirkon delegoimissa avustusprojekteissa.

Toisaalta - miksi emme usko, että afrikan populaatio on riittävän fiksua voidakseen rakentaa toimivan yhteiskunnan ilman meidän jatkuvaa holhousta? Passivoi vaan tämä jatkuva puuttuminen. Ja ahneet paikallispomot hekotellen käärivät nälänhätärahoja takataskuunsa. Ja paikalliset ompelijat eivät saa tuotteitaan myydyksi, kun ilmaisia vaatteita kipataan syliin. Ja viljelijöiden ei kannata viljellä, koska ilmaistakin viljaa saa säkissä. Vois vähän miettiä...[/QUOTE]

Neekereiden keskimääräinen ÄO ei riitä kovin älylliseen toimintaan ja heitä täytyy jeesata vuosikymmenestä toiseen. Lisäksi tästä kehitysaputoiminnasta on tullut liian monelle länsimaalaiselle todella hyvä bisnes ja bonuksena sädekehä pään päälle.
 
Onkohan ap perehtynyt ollenkaan siirtomaapolitiikan jättämiin jälkiin ja siihen miten meidän hyvinvointi revitään edelleen mm. Afrikkalaisten selkänahasta? Kun kysymys on elämästä ja kuolemasta (myös omien lapsien) siellä tehdään töitä törkeän pienellä palkalla, jotta saadaan ruokaa sen verran että säilytään hengissä. Sitten ap persukavereineen ostaa ipadeja ja älypuhelimia, luullen hyvän elintason johtuvan suomalaisten ahkeruudesta. Todellisuudessa jos sekin ipad tehtäisiin suomalaisista luonnonvaroista, maksaen työntekijöille suomalaisen tessin mukaiset palkat, niin ei täällä olisi niihin juuri kenelläkään varaa.

Suosittelen siis miettimään hetken, että miksi me moraalisesti ylemmällä tasolla olevat länsimaalaiset välitetään vain itsestämme ja sorretaan muita jotta meillä olisi mahdollisimman paljon kaikkea?

Olisimme muuten ihan kusessa jos meidän pitäisi yhtäkkiä pärjätä omillamme ilman minkäänlaista tuontia ulkomailta, joten ei kai myö sen fiksumpia olla kuin muutkaan.
 
Onkohan ap perehtynyt ollenkaan siirtomaapolitiikan jättämiin jälkiin ja siihen miten meidän hyvinvointi revitään edelleen mm. Afrikkalaisten selkänahasta? Kun kysymys on elämästä ja kuolemasta (myös omien lapsien) siellä tehdään töitä törkeän pienellä palkalla, jotta saadaan ruokaa sen verran että säilytään hengissä. Sitten ap persukavereineen ostaa ipadeja ja älypuhelimia, luullen hyvän elintason johtuvan suomalaisten ahkeruudesta. Todellisuudessa jos sekin ipad tehtäisiin suomalaisista luonnonvaroista, maksaen työntekijöille suomalaisen tessin mukaiset palkat, niin ei täällä olisi niihin juuri kenelläkään varaa.

Suosittelen siis miettimään hetken, että miksi me moraalisesti ylemmällä tasolla olevat länsimaalaiset välitetään vain itsestämme ja sorretaan muita jotta meillä olisi mahdollisimman paljon kaikkea?

Olisimme muuten ihan kusessa jos meidän pitäisi yhtäkkiä pärjätä omillamme ilman minkäänlaista tuontia ulkomailta, joten ei kai myö sen fiksumpia olla kuin muutkaan.

Lukeeko sun puhelimessa made on africa?
 
Onkohan ap perehtynyt ollenkaan siirtomaapolitiikan jättämiin jälkiin ja siihen miten meidän hyvinvointi revitään edelleen mm. Afrikkalaisten selkänahasta? Kun kysymys on elämästä ja kuolemasta (myös omien lapsien) siellä tehdään töitä törkeän pienellä palkalla, jotta saadaan ruokaa sen verran että säilytään hengissä. Sitten ap persukavereineen ostaa ipadeja ja älypuhelimia, luullen hyvän elintason johtuvan suomalaisten ahkeruudesta. Todellisuudessa jos sekin ipad tehtäisiin suomalaisista luonnonvaroista, maksaen työntekijöille suomalaisen tessin mukaiset palkat, niin ei täällä olisi niihin juuri kenelläkään varaa.

Suosittelen siis miettimään hetken, että miksi me moraalisesti ylemmällä tasolla olevat länsimaalaiset välitetään vain itsestämme ja sorretaan muita jotta meillä olisi mahdollisimman paljon kaikkea?

Olisimme muuten ihan kusessa jos meidän pitäisi yhtäkkiä pärjätä omillamme ilman minkäänlaista tuontia ulkomailta, joten ei kai myö sen fiksumpia olla kuin muutkaan.

Mitkähän ovat ne siirtomaapolitiikan jättämät jäljet, joista olemme vastuussa? Jos puhut orjakaupasta, niin afrikkalaiset olivat sen keksineet itse jo kauan ennen "meidän" tuloamme. Varsinkin somalit kauppasivat länsimaihin muita heimolaisia. Ovat edelleen "herrakansana" maanosassaan ja alistavat muita heimoja.

Mitä tulee halpatyövoimaan... meillä ei ole yhtään halpatyövoimatuotantoa Afrikassa. Tehtaita on Kiinassa ja monissa muissa maissa, mutta ei Afrikan mantereella mitään mainittavaa. Eikä muiden selkänahanriistoon tarvitse osallistua, kun ostaa mahdollisimman pitkälle kotimaista tuotantoa.

Miten niin me olemme moraalisesti ylemmällä tasolla? Mitä se tarkoittaa?

Jos persut tunnistaa ipadista ja älypuhelimesta, niin heitä on Suomi pullollaan. Minulla ei muuten ole kumpaakaan, vanha halpa nokialainen jonka näyttö on pahasti naarmuilla. Mitä puoluetta äänestin viime vaaleissa? Ahh, miten ihana ketju :D
 
En voi puhelimella nyt lainata, mutta jos jotakuta kiinnostaa ylipäätänsä aihe niin tuolta löytyy historiaa "länsimaat vs. kehitysmaat" ja myös nykytilannetta.

http://aamulehdenblogit.ning.com/m/blogpost?id=2119722%3ABlogPost%3A1328930
 
[QUOTE="Mymy";30337068]Mitkähän ovat ne siirtomaapolitiikan jättämät jäljet, joista olemme vastuussa? Jos puhut orjakaupasta, niin afrikkalaiset olivat sen keksineet itse jo kauan ennen "meidän" tuloamme. Varsinkin somalit kauppasivat länsimaihin muita heimolaisia. Ovat edelleen "herrakansana" maanosassaan ja alistavat muita heimoja.

Mitä tulee halpatyövoimaan... meillä ei ole yhtään halpatyövoimatuotantoa Afrikassa. Tehtaita on Kiinassa ja monissa muissa maissa, mutta ei Afrikan mantereella mitään mainittavaa. Eikä muiden selkänahanriistoon tarvitse osallistua, kun ostaa mahdollisimman pitkälle kotimaista tuotantoa.

Miten niin me olemme moraalisesti ylemmällä tasolla? Mitä se tarkoittaa?

Jos persut tunnistaa ipadista ja älypuhelimesta, niin heitä on Suomi pullollaan. Minulla ei muuten ole kumpaakaan, vanha halpa nokialainen jonka näyttö on pahasti naarmuilla. Mitä puoluetta äänestin viime vaaleissa? Ahh, miten ihana ketju :D[/QUOTE]

Orjakaupasta puheen ollen suvikset unohtavat sen faktan, että afrikkalaiset ovat käyneet Euroopassa ottamassa itselleen orjiksi eurooppalaisia.
 
Se nyt vaan on niin että jos kulttuuri kannustaa korruptioon ja itsekkyyteen niin ei sillä mitään sivistysvaltiota rakenneta.

Ja miksei saisi sanoa että somalit vaatii avustuksia, tekemättä mitään? Tossa ne naapurissa maleksii, joka päivä, mitään tekemättä, vaimonsa lykkivät viittä lasta ja ukot syleksii nojaten ovenpieliin. Näistä olis sitten töihin? Minne?
 
[QUOTE="Mymy";30337005]Kirkon ulkomaanapu on ainoa järkevä auttamiskanava, jos tahtoo jelppiä Afrikan kansaa. Niillä sentään on toimintaohjeena "Älä anna minulle kalaa, vaan opeta minut kalastamaan". Myös korruptio ja tuen väärinkäyttö on kansainvälisten selvitysten mukaan vähäisintä kirkon delegoimissa avustusprojekteissa.

Toisaalta - miksi emme usko, että afrikan populaatio on riittävän fiksua voidakseen rakentaa toimivan yhteiskunnan ilman meidän jatkuvaa holhousta? Passivoi vaan tämä jatkuva puuttuminen. Ja ahneet paikallispomot hekotellen käärivät nälänhätärahoja takataskuunsa. Ja paikalliset ompelijat eivät saa tuotteitaan myydyksi, kun ilmaisia vaatteita kipataan syliin. Ja viljelijöiden ei kannata viljellä, koska ilmaistakin viljaa saa säkissä. Vois vähän miettiä...[/QUOTE]

Miksi valkoinen ja monen muunkin värinen ihminen on osannut kalastaa ja viljellä maata jo vuosituhansia, ja paljon PALJOn vaikeammissakin olosuhteissa kuin Afrikka? On selvitty kylmässä ja jään keskellä, vuoristoissa jne. Kehitytty vauraiksi länsimaiksi näistä oloista ponnistaen.

Nämä yhdet ei osaa edes kaivoa rakentaa.
 

Similar threads

Yhteistyössä