Mitäs nyt, rasistit? :D

  • Viestiketjun aloittaja hkhk
  • Ensimmäinen viesti
eww
[video=youtube;FWkUonFf2vo]http://www.youtube.com/watch?v=FWkUonFf2vo&spfreload=10%20Message%3A%20JSON%20Parse %20error%3A%20Unexpected%20EOF%20(url%3A %20http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3DFWkUonFf2vo)[/video]

tää on klassikko :D tällaista asennekasvatusta lisää, kiitos.
 
Aijaa? Mulle taas välittyi kuva, että ongelmaa vähäteltiin.
Vähättelyä oli juuri siinä että tilannetta pidetään normaalina. Sanottiin että pahoinpitelyt ovat normaaleja ja tottukaa siihen. Missään ei kielletty noiden 70 pahoinpitelyä, vaan sanottiin että sitä on tapahtunut koko ajan, piilossa meiltä rauhanomaisilta.

Päätön on tainnut joutua enemmänkin käsirysyihin jos muistan oikein, minulla kerrat on ihan sormin laskettavissa.
 
"Tipitii"
[QUOTE="Samu";30334726]Inhottavaa, kuinka ihmiset vihaa toisiaan niin paljon. Molemmin puolin.[/QUOTE]

Sano muuta. Ja minusta on kamalaa, että aikuiset ihmiset ovat tässä asiassa julkisesti "lynkkausmielellä" liikkeellä sen sijaan, että ongelmia yrittäisin ratkaista ja tukea pahoinvoivia nuoria.

En keksi muuta syytä tähän kuin että tällaiset ihmiset ovat itse pahoinvoivia.

Mun luokalla oli muuten yläasteella 80-luvulla oli juuri tällainen mummojen potkija, sain myöhemmin kuulla, mitä oli tehnyt. Oli rikkinäisestä kodista, mutta kun sai koulussa vähän positiivista huomiota, oli ihan kiva poika, enkä olisi koskaan uskonut, että hän moiseen syyllistyisi. Surullista!
 
[QUOTE="Tipitii";30334765]Sano muuta. Ja minusta on kamalaa, että aikuiset ihmiset ovat tässä asiassa julkisesti "lynkkausmielellä" liikkeellä sen sijaan, että ongelmia yrittäisin ratkaista ja tukea pahoinvoivia nuoria.

En keksi muuta syytä tähän kuin että tällaiset ihmiset ovat itse pahoinvoivia.

Mun luokalla oli muuten yläasteella 80-luvulla oli juuri tällainen mummojen potkija, sain myöhemmin kuulla, mitä oli tehnyt. Oli rikkinäisestä kodista, mutta kun sai koulussa vähän positiivista huomiota, oli ihan kiva poika, enkä olisi koskaan uskonut, että hän moiseen syyllistyisi. Surullista![/QUOTE]

Ne keitä voi auttaa pitää auttaa ja kannattaa panostaa ennaltaehkäisyyn. Pahimmat noista tarvitsevat muutakin kuin tukea, sama koskee koulukiusaajia ja muita riippumatta alkuperästä.
 
Mä en ole ihan varma, miten tuon lausunnon on tarkoitus muuttaa asiaa? Miltä osin on olennaista olivatko ne pahoinpitelijät tietoisia toisistaan vai eivät?
Mietin ihan samaa.
Sen lisäksi tämä pätkä oli aivan hulvaton:

– Hei, kasikytluvulla jo potkittiin mummoja! Ei tässä ole kerta kaikkiaan yhtään mitään uutta. Tämä on täysin normaalia. Tämä on nyt vaan joku hysteriapiikki. Jos ihmiset oikeasti yllättyvät jostain tällaisesta, niin suosittelen avaamaan sälekaihtimia ja katselemaan pihalle, Seppo Lampela toteaa.

– Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, niin hommat olivat paljon raffimpia. Yleisesti ottaen kaikki on mennyt paljon maltillisempaan suuntaan.


Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, ei ollut tapana hyökätä porukalla ohikulkijoiden kippuun.

Poliisi kertoo näiden lasten olevan rikkinäisistä perheistä. Siis eikö tällä perusteella pitäisi suomen väkivaltatilastot olla paljon karumpia, kun täällä 50% lapsista on eroperheistä?
 
"Tipitii"
Mietin ihan samaa.
Sen lisäksi tämä pätkä oli aivan hulvaton:

– Hei, kasikytluvulla jo potkittiin mummoja! Ei tässä ole kerta kaikkiaan yhtään mitään uutta. Tämä on täysin normaalia. Tämä on nyt vaan joku hysteriapiikki. Jos ihmiset oikeasti yllättyvät jostain tällaisesta, niin suosittelen avaamaan sälekaihtimia ja katselemaan pihalle, Seppo Lampela toteaa.

– Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, niin hommat olivat paljon raffimpia. Yleisesti ottaen kaikki on mennyt paljon maltillisempaan suuntaan.


Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, ei ollut tapana hyökätä porukalla ohikulkijoiden kippuun.


Poliisi kertoo näiden lasten olevan rikkinäisistä perheistä. Siis eikö tällä perusteella pitäisi suomen väkivaltatilastot olla paljon karumpia, kun täällä 50% lapsista on eroperheistä?

Voin olla väärässä, mutta mä en tulkinnut tuota rikkinäiset perheet -ilmaisua pelkästään synonyyminä eroperheille. Mieleeni tulee perheet, joissa on vakavia ongelmia, esim. päihteiden käyttöä, väkivaltaa tai muuten vain arki ei tarjoa lapselle/nuorelle turvaa.
Mitä "hulvatonta" mainitsemassasi pätkässä sinusta on?

Voin olla väärässä, mutta mä en tulkinnut tuota rikkinäiset perheet -ilmaisua pelkästään synonyyminä eroperheille. Mieleeni tulee perheet, joissa on vakavia ongelmia, esim. päihteiden käyttöä, väkivaltaa tai muuten vain arki ei tarjoa lapselle/nuorelle turvaa.
 
"vieraana"
Niin ja että ovat suurin osa ulkomaalaistaustaisia (eli voi hyvin olla Suomessa syntynyt tällöin). Ainakin niillä joita joku mies kävi jututtamassa, oli ihan selkeitä rasistisia ajatuksia tekojensa taustalla. Eli hakataan ne valkoiset elukat vai miten ne sanat nyt menikään... Korjatkaa jos olen nyt väärässä?
Rasismi ruokkii rasismia. Onhan se kivaa etnisten nuorten kuulla kun aikuisetkin nykyisin ääneen toivovat kaltaistesi lähtevän "takaisin kotiin" vaikka olet täällä syntynyt.
 
[QUOTE="vieraana";30334799]Rasismi ruokkii rasismia. Onhan se kivaa etnisten nuorten kuulla kun aikuisetkin nykyisin ääneen toivovat kaltaistesi lähtevän "takaisin kotiin" vaikka olet täällä syntynyt.[/QUOTE]

Taikka parhaimmillaan toinen vanhempi syntyperäinen suomalainen, ehkä jopa yksinhuoltajana.
 
"Samu"
Se on hienoa, että me suomalaiset kyllä pysyttäisiin täysin järkevinä ja lainkuuliaisina, vaikka oltais viisvuotiaasta asti oltu lapsisotilaita ja ammuttu oma eno. Niin ja katsottu vierestä kun vanhempien kurkut leikataan auki ja äidin ruumis raiskataan.
Suomalainen kulttuuri on mahtavaa, ammutaan vaimo ja lapset, sitten ajetaan autolla vastaantulevaan rekkaan. Ja jos ei perhettä oo ehtinyt perustaa, niin ainahan voi mennä kouluun ammuskelemaan. Jeeee
 
[QUOTE="Tipitii";30334793]Mitä "hulvatonta" mainitsemassasi pätkässä sinusta on?

Voin olla väärässä, mutta mä en tulkinnut tuota rikkinäiset perheet -ilmaisua pelkästään synonyyminä eroperheille. Mieleeni tulee perheet, joissa on vakavia ongelmia, esim. päihteiden käyttöä, väkivaltaa tai muuten vain arki ei tarjoa lapselle/nuorelle turvaa.[/QUOTE]

Mun mielestä on hulvattoman hauskaa, että joku pelle kertoo julkisesti tuollaisen väkivallan olevan NORMAALIA. On normaalia, että 20 teiniä hyökkää ikätoverinsa kimppuun takaapäin, potkii sitä päähän ja lyö viimeiseksi puukon reiteen. Sepäs se vasta normaalia on ja ihan ok.

Omien vanhempieni lapsuudessa niitä ei vahdittu aamusta iltaan. Vanhemmat teki duunia, äiti himassa ja isät pellolla tai navetassa tai missä tekivätkään. Minun vanhempani kärsivät sodanjälkeisestä köyhyydestä ja nälästä. Asuttiin 10 neliön asunnossa 7 henkisen perheen kanssa. Isovanhempamme olivat sodassa. Monet kuolivat ja perhe rikkoontui.
Jos joku muu, kuin sota ei riko ihmistä, niin mikä sitten? Juoppoja on aina ollut suomessa. Onko siltikään yksikään näistä asioita kelvannut perusteluksi jonkun harjoittamalle väkivalle tai muulle typerälle käytökselle?
- EI
Oliko täällä jumalauta jengi parkumassa, että mä nyt hakkaan kaikki, kun meillä on niin monta sisarusta, pieni kämppä ja ahistaa. - EI ollut.
Suurin osa porukasta teki parhaansa ja porskutti eteenpäin.

Oli muuten varmaan vitun turvallista olla sota- ajan lapsi ja mitä niistä tuli? Näemmä suurimmasta osasta tunnollisia ja vastuullisia tyyppejä.
 
[QUOTE="Samu";30334812]Se on hienoa, että me suomalaiset kyllä pysyttäisiin täysin järkevinä ja lainkuuliaisina, vaikka oltais viisvuotiaasta asti oltu lapsisotilaita ja ammuttu oma eno. Niin ja katsottu vierestä kun vanhempien kurkut leikataan auki ja äidin ruumis raiskataan.
Suomalainen kulttuuri on mahtavaa, ammutaan vaimo ja lapset, sitten ajetaan autolla vastaantulevaan rekkaan. Ja jos ei perhettä oo ehtinyt perustaa, niin ainahan voi mennä kouluun ammuskelemaan. Jeeee[/QUOTE]

No kerroppa mulle, että mikä järki tänne on ottaa näitä ongelmaisia ihmisiä, jotka ei koskaan tule toipumaan? Meidän resurssit ei riitä, kun ei ne riitä omienkaan auttamiseen?
 
tjaa.a
Jokainen reaktio tuppaa aiheuttamaan vastareaktion. Ihme oikeastaan jos vasta nyt Suomeen on rantautunut ilmiö jossa rasistisuus välkivaltaisuuksineen kohdistuu kantaväestöön. Tähän asti on ollut vaan jotenkin "ok" mukiloida maahanmuuttajia ja heitellä rasistisia kommentteja netissä, lehdissä, kadulla. koulussa, töissä, missä vaan..
Ja nyt korostan että mielestäni lmiö ei ole ok kumminkaan päin.

Ja tohon hakkaus"peliin" sen verran, että oma teinini osasi kertoa, että tuo "peli" on ollut olemassa Suomessa jo pari vuotta. Ilmeisesti nyt vaan noussut jostain syystä suosioon enemmän.

Itseltäni mukiloitiin teininä ilman syytä Helsingissä hampaat sisään vuonna-94. Muistan, että silloinkin oli puhetta siitä, että nuoriso hyökkäilee porukalla toisten nuorten kimppuun. Usein kyllä vietiin rahaa, tupakat tms. samalla.
 
"Tipitii"
Mun mielestä on hulvattoman hauskaa, että joku pelle kertoo julkisesti tuollaisen väkivallan olevan NORMAALIA. On normaalia, että 20 teiniä hyökkää ikätoverinsa kimppuun takaapäin, potkii sitä päähän ja lyö viimeiseksi puukon reiteen. Sepäs se vasta normaalia on ja ihan ok.
Normaali ei varmastikaan ole tuossa synonyyminä sille, että se olisi normaalia käyttäytymistä vaan sitä, ettei väkivaltaisuus ole mikään uusi juttu. Muodoltaan tuo on nyt taatusti erilaista ja ilman muuta tuomittavaa. Missään ei ole kukaan sanonut, että se olisi "ok". Taisipa tuo räppäri sanoa myös, että tuollainen on sairasta.

Sota on jättänyt jälkeensä monenlaisia haavoja suomalaisiin ja niillä on ollut pahoja seurauksia, mutta en nyt liittäisi sitä keskustelua tähän enkä lähtisi vertailemaan tilanteita. Vähän kuin sanoisi masentuneelle, että ethän sä voi masentua, kun sulla on kaikki ihan hyvin. Ihmisen sielu ja mieli ovat todella haavoittuvat.
 
"Tipitii"
Tuo räppäri oli aivan turha tuossa jutussa. Tosin parikyt vuotta sitten on juuri se aika jolloin Joensuun skinit olivat voimissaan ja hyökkäilivät porukalla ohikulkijoiden kimppuun.
Minusta ei, sillä veikkaan, että nuoret kuuntelevat mieluummin tuollaista heppua kuin poliisia. Plus että hänellä on näistä asioista niin sanotusti ruohonjuuritason kokemusta.
 
"Samu"
No kerroppa mulle, että mikä järki tänne on ottaa näitä ongelmaisia ihmisiä, jotka ei koskaan tule toipumaan? Meidän resurssit ei riitä, kun ei ne riitä omienkaan auttamiseen?
Se onkin varmasti jokaisen henkilökohtainen mielipide, että millaisen Suomen haluaisi rakentaa. Itse arvostan kovasti sitä että kaikille annetaan täällä mahdollisuus. Ja itse tosiaan tunnen henkilön, joka on kokenut kaiken tuon mitä luettelin, ja hän on veroja maksava kunnollinen insinööri. Kiitos Suomen:)
 
[QUOTE="Tipitii";30334854]Minusta ei, sillä veikkaan, että nuoret kuuntelevat mieluummin tuollaista heppua kuin poliisia. Plus että hänellä on näistä asioista niin sanotusti ruohonjuuritason kokemusta.[/QUOTE]

Totta, unohdin tuon puolen. Osa tällä palstallakin pitää poliiseja valehtelijoina niin nuorison suhteen asia on varmasti sama. Musta Barbaari on kanssa mukana näistä artisteista vaikuttamassa mielipiteisiin.
 
"Tipitii"
Jokainen reaktio tuppaa aiheuttamaan vastareaktion. Ihme oikeastaan jos vasta nyt Suomeen on rantautunut ilmiö jossa rasistisuus välkivaltaisuuksineen kohdistuu kantaväestöön. Tähän asti on ollut vaan jotenkin "ok" mukiloida maahanmuuttajia ja heitellä rasistisia kommentteja netissä, lehdissä, kadulla. koulussa, töissä, missä vaan..
Ja nyt korostan että mielestäni lmiö ei ole ok kumminkaan päin.

Ja tohon hakkaus"peliin" sen verran, että oma teinini osasi kertoa, että tuo "peli" on ollut olemassa Suomessa jo pari vuotta. Ilmeisesti nyt vaan noussut jostain syystä suosioon enemmän.

Itseltäni mukiloitiin teininä ilman syytä Helsingissä hampaat sisään vuonna-94. Muistan, että silloinkin oli puhetta siitä, että nuoriso hyökkäilee porukalla toisten nuorten kimppuun. Usein kyllä vietiin rahaa, tupakat tms. samalla.
Hyvä, kun kertoi. Nyt olisikin tosi tärkeää saada juuri nuorten ääni kuuluviin ja kuten räppäri totesi, aikuisten olisi syytä olla entistä kiinnostuneempi siitä, mitä omat lapset ja nuoret puuhaavat. Osa vanhemmista, varmaan suurin osa (toivon niin), näin tekeekin, valitettavan moni ei.

Muistan, kun oma äitini kyseli multa nuorena, kenen kanssa menen ulos ja keitä sen vanhemmat ovat, mitä tekevät jne. Muistan, että se ärsytti ja ihmetytti, nyt itse äitinä ymmärrän kyllä..
 
"Tipitii"
Totta, unohdin tuon puolen. Osa tällä palstallakin pitää poliiseja valehtelijoina niin nuorison suhteen asia on varmasti sama. Musta Barbaari on kanssa mukana näistä artisteista vaikuttamassa mielipiteisiin.
Jep. Juu niin varmaan pitääkin :D

Joo, Mustan Barbaarin tästä asiasta puhuminen on myös hyvä juttu. Samoin tuollaisista omakohtaisista kokemuksista kertominen, kute tuossa linkittämässäni jutussa.
 
vierass
No kerroppa mulle, että mikä järki tänne on ottaa näitä ongelmaisia ihmisiä, jotka ei koskaan tule toipumaan? Meidän resurssit ei riitä, kun ei ne riitä omienkaan auttamiseen?
Mun mielestä hädässä olevia pitää auttaa. He eivät synnyinmaataan ole valinneet sen enempää kuin me, joten musta on turhaa että ihmiset kokevat synnyinmaansa perusteella ylemmyyttä toisia kohtaan.

Mitä tulee ongelmaisiin ihmisiin osa heistä sopeutuu hyvin ja pärjää yhteiskunnassa, sillä ne vaikeudet ovat tehneet heistä vahvempia ihmisiä, osa taas joutuu ikuisesti yhteiskunnan ulkopuolelle ja syrjäytyy. Näin se on riippumatta synnyinmaasta
 

Yhteistyössä