Moniko palstamamma on facebookin jouluapua ryhmässä?

• Viestiketjun aloittaja "hehee"
  • Ensimmäinen viesti
vika kerta
Itse lähetin kerran tuollasessa keräyksessä jollekkin perheelle uudet vauvantossut. Perheen äidiltä kyllä tuli ilmoni jälkeen n. muutamassa minuutissa omat yhteystiedot ja pieni luritus perheen tilanteesta. Lähetin tossut, mutta kiitosta sähköpostin kautta ei perhe sitten koskaan viitsinyt laittaa.... kumma

Itse lähetin kerran tuollasessa keräyksessä jollekkin perheelle uudet vauvantossut. Perheen äidiltä kyllä tuli ilmoni jälkeen n. muutamassa minuutissa omat yhteystiedot ja pieni luritus perheen tilanteesta. Lähetin tossut, mutta kiitosta sähköpostin kautta ei perhe sitten koskaan viitsinyt laittaa.... kumma
Jos yheltä puuttuu käytöstavat niin ei kai sen takia kannata kaikkia rankaista.

"hehee"
[QUOTE="Vieraileva tähti";30321864]Pitääkin etsiä Facesta tuo ryhmä. Olisi kiva pistää parille perheelle joulupaketit nyt kun itsellä ei enää ole niin tiukkaa.[/QUOTE]

Miksi? monet tehneet tieten tahtoen huonoon tilanteeseen lisää lapsia.

vika kerta
Jos yheltä puuttuu käytöstavat niin ei kai sen takia kannata kaikkia rankaista.
No en minä halua enää tuntemattomille lähettää, kun tuollainen käytös kielii vähän siitäkin että ehkä ei kuitenkaan ole ollut kovin kummoinen tarve. Normaali ihminen oikeassa hädässä kyllä kiittää.

Jos tietäisin tälläisen perheen jolla on OIKEASTI tiukkaa, niin toki voisin auttaa isomminkin. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, muut toimii niinkuin parhaaksi näkevät.

• Tykkää
Reactions: katju76
[QUOTE="Vieraileva tähti";30321864]Pitääkin etsiä Facesta tuo ryhmä. Olisi kiva pistää parille perheelle joulupaketit nyt kun itsellä ei enää ole niin tiukkaa.[/QUOTE]

Mä kävin saman tien kattomassa ja löytyki hyvä kohde mihin saan nuo vauvan vaateet ja kengät laitettua.

"Vieraileva tähti"
[QUOTE="hehee";30321870]Miksi? monet tehneet tieten tahtoen huonoon tilanteeseen lisää lapsia.[/QUOTE]

Ei se silti tarkoita ettivätkö he ja lapset ilahtuisi "ylimääräisestä" joululahjasta? Erityisesti äideille lähettäisin (ja olen lähettänyt) mielelläni hemmottelupaketin kosmetiikkaa ja vaikkapa lahjakortin kampaajalle tms. Tosin on kyllä kiva miettiä sopivia lahjoja eri-ikäisille lapsillekin.

Keskituloinen
Jaa.

Ehkä en tuon kautta laita kenellekään mutta puhtaasti aivan kiusallani ajattelin laittaa hyvän kiertämään ja latasin 100e ja 200e lahjakortteja S-ketjuun, jotka lahjoitan joulun alla niitä tarvitseville. Voi sitten toiset hyvätuloiset kateuksissaan kitistä miksi joku saa niitä.. ;) Se kateus vähäosaisia kohtaan kun on pinnassa joillakin ja en, en ymmärrä sitä koskaan!
Meillä on antaa muille niin silloin lahjoitan ja ne eivät ole muilta pois..

"hehee"
[QUOTE="Vieraileva tähti";30321874]Ei se silti tarkoita ettivätkö he ja lapset ilahtuisi "ylimääräisestä" joululahjasta? Erityisesti äideille lähettäisin (ja olen lähettänyt) mielelläni hemmottelupaketin kosmetiikkaa ja vaikkapa lahjakortin kampaajalle tms. Tosin on kyllä kiva miettiä sopivia lahjoja eri-ikäisille lapsillekin.[/QUOTE]

Eli kannustat tahallasi tekemään lisää lapsia huonoihin oloihin sillä sitähän tuo on.

"Vieraileva tähti"
[QUOTE="hehee";30321882]Eli kannustat tahallasi tekemään lisää lapsia huonoihin oloihin sillä sitähän tuo on.[/QUOTE]

Ei vaan tuo on rakkaudellisuuden ja laupeuden osoittamista itseään tiukemmilla olevia kohtaan. Joskus ehkä vielä kääntyy asetelmat toisinkin päin. Sitähän ei voi ennalta tietää. Ehkä laupeutta kohdanneet silloin kykenevät samaan. Sinä et tainnut apua tarpeisiisi saada ja siksi oletkin jäänyt sisältäsi rikkinäiseksi?

"joulumieli"
Itselläni on melko tiukkaa tänä vuonna, mutta ajattelin jotenkin muistaa jouluna vielä heikommassa asemassa olevia. Olin ajatellut laittaa paketin tai pari Romaniaan lastenkotilapsille, mutta ehkä voisin laittaa jotain pientä Jouluavun kautta.

Tuskin kukaan jaksaa alkaa myymään jotain värityskirjaa viinan toivossa, aika maltillisia suurimmalla osalla Jouluavussa nuo toiveet.

On tosi ihanaa että on ihmisiä jotka haluaa autaa vähävaraisia perheitä varsinkin näin joulun alla kun sitä rahan menoo tuppaa olemaan,itsekkin tällä hetkellä mietin miten selvitään joulusta kun sitä rahaa ei ole yhtää ylimäärästä ja kyllä kaikki avustuskset kyselen ja ilolla otetaan vastaan(seurakunta,sossu) ja kiitollisia ollaan jos jostain ees pieni ruoka apu tulisi.Ja meidän perheessä alkoholi ei kuulu jouluun!

Viimeksi muokattu:
"huoh"
On tosi ihanaa että on ihmisiä jotka haluaa autaa vähävaraisia perheitä varsinkin näin joulun alla kun sitä rahan menoo tuppaa olemaan,itsekkin tällä hetkellä mietin miten selvitään joulusta kun sitä rahaa ei ole yhtää ylimäärästä ja kyllä kaikki avustuskset kyselen ja ilolla otetaan vastaan(seurakunta,sossu) ja kiitollisia ollaan jos jostain ees pieni ruoka apu tulisi.'
piti sitten ihan rekisteröityä niin sujuu helpommin se yhteystietojen vaihto tätä kerjäystä varten

"omituinen"
Miten te kehtaatte tuollaista kirjoittaa?? Johan tuon uutisistakin näkee että työttömänä on kohta koko Suomi ja avuntarvitsijoita on ja ne tulee lisääntymään! Voihan olla että joku teistäkin on tällä hetkellä suurperheen vanhempi ja töissä käyvä, hyvätuloinen jne.. Mutta entäs jos ensi jouluna sinä oletkin tuolla jouluapua-palstalla???? Mielestäni te jotka haluatte ajatella ettei tuolla palstalla ole oikeita avuntarvitsijoita , saatte sillä vain hyvän omantunnon kun ei tarvii muita auttaa! Kyllä ihmiset on rumia.

Itellä ei oo paljon mistä antaa, mutta aattelin siltikin liittyä ryhmään ja auttaa niitä ketä vaan voin. Ja HOPE yhdistykselle menee vauvan vanhat vaatteet ja lelut tänä vuonna.

En mä kysele miksi tai miten on jouduttu siihen tilaan et tarvii apua.
Ei se mulle kuulu,
autan ihan vaan auttamisen ilosta.
Mikä sen paremmin tois joulumielen.

• Tykkää
vierailija2014
On ihan ymmärrettävää että ihmiset pyytää apua jos sitä tarvitsevat ja mun mielipide on se, että jos oikeesti ihmisillä on pakkotarve alistaa/haukkua tai muuta(yhtä pas...)niin voi jättää mielipiteensä sanomatta ja jos koet että olet suomessa niin hyvillä "sijoilla" että oikeus siihen löytyy niin en voi toivoa sinulle muuta kuin pelkkää huonoa. Ei se köyhyys ihmisestä huonompaa tee! Itse ainakin aijon auttaa aina kun vain mahdollista!

• Tykkää
mammasi
Anna kun arvaan, se oli tietysti joku typerä moukkamainen suomalaisperhe? Venäläiset ja virolaiset osaavat lahjatkin ottaa vastaan niin paljon sivistyneemmin :rolleyes:
Eräs tuttavani kertoi, kuinka eräs venäläispariskunta oli kerjännyt vaatteita ja kun oli saanut, hän oli nähnyt kuinka halvemmat meni roskiin ja vaan merkkivaatteet jäi.. ja tuskin menivät sinne minne niiden sanottiin menevän, jonnekin lastenkotiin. :(

Toki tiedän, että perille toimitettuna niitä saapuu sinne missä oikeasti tarvitaan ja ovat jopa kiitollisia.

Yhteistyössä