Itella ja liian iso kirjelähetys

• Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti
"turhautunut"
Tiedättekö sen tunteen kun odotat odottamalla että saat jonkun kirjeen ja tiedät varmuudella että se tulee kirjeenä että mahtuu kirjelähetyksenä ja sitten postinkantaja kantaa iloisesti postilaatikkoosi lapun jossa lukee,
olet saanut suurikokoisen kirjelähetyksen voit noutaa sen aikaisintaan seuraavana arkipäivänä klo 12.00

Ja toteat että arrgh olisin halunnut sen nyt heti tänään enkä odottaa maanantaihin asti ja tiedät myös senkin varmuudella että se olisi mahtunut kirjeenä tulemaan laatikosta.

Joo, turha avautuminen ja saan minä sen maanantaina mutta olen vaan pistänyt huomioon ettei postinkantajat kanna enää mitää muuta kuin kirjeitä ja lehtiä,
jopa yhden cd levyn olen joutunut hakemaan postista kun ei sitä jakaja ole suurikokoisuutensa vuoksi ole voinut ottaa muka mukaansa :O

Turhauttavaa vain kun joudut juoksemaan postissa vartavasten sen vuoksi ettei jotain onnettoman pientä kirjettä voida jakaa joka mahtuu luukusta sisälle vaan nyky periaate ettei mitään kanneta.
Kohta me varmaan siirrymme siihen että itse pitää postista postikin hakea.

Kuin niin turhautunut :D

vierass
Nykyään eivät taida tuossa lapussaan sentään sanoa, että yritimme jakaa suurikokoista lähetystä. Muutaman kerran olen laittanut vähän palautetta, että mitään ole yritetty, olen ollut kotona, eikä ole ovikello soinut, muut postit tulivat luukusta lappunen kaverinaan. Täällä sentään jakavat ne postin omaan kirjemittaan menevät. Ja noissa lapuissakin on, että saa jo samana päivänä postista, klo 17:30 jälkeen yleensä.

Meille,
Meille tulee aina kaikki postilaatikkoon, ellei siis oo niitä kirjattuja/seurantakoodilla varustettuja. Kerrankin sellanen laatikko, mikä just ja just oli mahtunu laatikkoon (eikä siis sen luukun kautta, vaan ihan koko postilaatikon täytti). :)

Vierass
Onneksi meillä on posti R-kioskilla, niin saa postit haettua jopa viikonloppuisin. Haittapuolena on tosin se, että välillä on jonot ulos asti, kun ihmiset vievät veikauksiaan ja tiskillä saattaa olla vain yksi ihminen töissä.

ohis
Jos teille tulee paketista saapumisilmoitus niin saako sen kuitenkin samana päivänä hakea? Siis sellainen oikea "paketin saapumisilmoitus", eikä "suurikokoinen kirjelähetys".
Sehän on jo edellisenä päivänä haettavissa, jos on seurantatunnus tiedossa.

Nuo isokokoiset on se hankalin juttu, kun ne pitäisi kuulema yrittää jakaa perille, mutta jos ei ole tilaa, niin eivät kuulema edes viitsi ottaa mukaan. Toimittavat ne sitten postiin työpäivän päätteksi. Aikaisemmin ne sai vasta seuraavana päivänä, nykyään saa jo sentään samana päivänä.

a. p
Sehän on jo edellisenä päivänä haettavissa, jos on seurantatunnus tiedossa.

Nuo isokokoiset on se hankalin juttu, kun ne pitäisi kuulema yrittää jakaa perille, mutta jos ei ole tilaa, niin eivät kuulema edes viitsi ottaa mukaan. Toimittavat ne sitten postiin työpäivän päätteksi. Aikaisemmin ne sai vasta seuraavana päivänä, nykyään saa jo sentään samana päivänä.
Niin,
meillä ne suurikokoiset kirjeet saa vasta seuraavana arkipäivänä klo 12.00 jälkeen :/
eli nyt menee maanantaihin vaikka posti huomenna olisikin auki.

a. p
Kannattaa kokeilla kuitenkin hakea jo tänään. Minä olen aikakin saanut haettua, muistaakseni joskus 17-18 välillä.
Olen joskus koettanut eikä täti suostu edes katsomaan onko tullut, tulee kuulemma vasta seuraavan päivän postin mukana postiin eli maanantaina nyt tässä tilanteessa. Sehän tässä niin harmittaakin kun olisin niin malttamattomana jo odottanut sitä tänään :D

njuin
Nykyään eivät taida tuossa lapussaan sentään sanoa, että yritimme jakaa suurikokoista lähetystä. Muutaman kerran olen laittanut vähän palautetta, että mitään ole yritetty, olen ollut kotona, eikä ole ovikello soinut, muut postit tulivat luukusta lappunen kaverinaan. Täällä sentään jakavat ne postin omaan kirjemittaan menevät. Ja noissa lapuissakin on, että saa jo samana päivänä postista, klo 17:30 jälkeen yleensä.
Posti muutti hiljattain ehtoja niin, ettei maksikirjeitä enää tarvitse jakaa kotiin. Voivat tietty joskus jakaa jos viitsivät.

Ennenmuinoin jakajat kanniskelivat niitä mukana. Mäkin jätin postilaatikon aina tuolloin auki, jotta sinne sai isommankin tavaran laitettua. Mutta enää eivät tosiaan kanna mukanaan muita, kuin vain ihan peruskirjeitä, eli maksikirjeet saa noutaa postista.

Meillä se noutoaika on klo 17 eteenpäin...kun kerran kävin kokeilemassa jo klo 16, niin ei ollut vielä perillä, koska tuo lähetys, jossa ne maksikirjeet ovat, tulee tosiaan vasta juuri ennen klo 17.

Meillä on reilu jakaja...toisinaan meille tulee sellaisia "toimitetaan ovelle"-lähetyksiä ja kun tiedän sellaisen lähipäivinä saapuvan, niin olen sopinut jakajan kanssa paikan, jonne hän voi sen minun vastuullani jättää. Ja näin ollaan toimittu moneen otteeseen.

Kaverin luona jakaja on vähän laiskempaa sorttia...oli ajanut pihaan, pysäyttänyt auton ja 5 sek. kuluttua lähtenyt peruuttamaan pois. Kaveri oli sitten mennyt pihalle huitelemaan (koska tiesi odottaa lähetystä) ja tällöin jakaja oli vain ympäripyöreästi selitellyt, miten hiljaista pihalla oli ja että hän siitä päätteli, ettei kukaan ollut kotona...öh...ehkäpä siellä pihalla oli hiljaista juuri siksi, kun kaikki olivat siellä sisällä. Kele! Hän ei vain jaksanut nostaa takapuoltaan autosta ja mennä ovelle, vaikka kyseessä nimenomaan oli "toimitetaan ovelle"-lähetys, eikä mikään "kurvataan pikaisesti pihan kautta"-lähetys.

njuin
Olen joskus koettanut eikä täti suostu edes katsomaan onko tullut, tulee kuulemma vasta seuraavan päivän postin mukana postiin eli maanantaina nyt tässä tilanteessa. Sehän tässä niin harmittaakin kun olisin niin malttamattomana jo odottanut sitä tänään :D
Sua vedettiin höplästä. Se jakaja vie ne postit sinne samana päivänä, siis ne joita ei ole viitsinyt jakaa.

a. p
Ennenmuinoin jakajat kanniskelivat niitä mukana. Mäkin jätin postilaatikon aina tuolloin auki, jotta sinne sai isommankin tavaran laitettua. Mutta enää eivät tosiaan kanna mukanaan muita, kuin vain ihan peruskirjeitä, eli maksikirjeet saa noutaa postista.

Meillä se noutoaika on klo 17 eteenpäin...kun kerran kävin kokeilemassa jo klo 16, niin ei ollut vielä perillä, koska tuo lähetys, jossa ne maksikirjeet ovat, tulee tosiaan vasta juuri ennen klo 17.

Meillä on reilu jakaja...toisinaan meille tulee sellaisia "toimitetaan ovelle"-lähetyksiä ja kun tiedän sellaisen lähipäivinä saapuvan, niin olen sopinut jakajan kanssa paikan, jonne hän voi sen minun vastuullani jättää. Ja näin ollaan toimittu moneen otteeseen.

Kaverin luona jakaja on vähän laiskempaa sorttia...oli ajanut pihaan, pysäyttänyt auton ja 5 sek. kuluttua lähtenyt peruuttamaan pois. Kaveri oli sitten mennyt pihalle huitelemaan (koska tiesi odottaa lähetystä) ja tällöin jakaja oli vain ympäripyöreästi selitellyt, miten hiljaista pihalla oli ja että hän siitä päätteli, ettei kukaan ollut kotona...öh...ehkäpä siellä pihalla oli hiljaista juuri siksi, kun kaikki olivat siellä sisällä. Kele! Hän ei vain jaksanut nostaa takapuoltaan autosta ja mennä ovelle, vaikka kyseessä nimenomaan oli "toimitetaan ovelle"-lähetys, eikä mikään "kurvataan pikaisesti pihan kautta"-lähetys.
:( Tuo itellan toiminta on niin perseestä !
Juu, meille ei todellakaan jaella kuin juuri ne lehdet ja kirjeet, ei mitään vähän paksumpaa kirjettä :(
Aikoinaan tykkäsin ostella huutiksestakin kaikenlaista pikku tavaraa kuten lapselle petshoppejakin jotka kirjekuoreen mahtuu mutta kun nämäkin pitää hakea postista niin on jäänyt tuo tilailu.

"Wieras"
Meilläkin pirkanmaalla noi saa hakea seuraavana päivänä klo 8 jälkeen. Olen joskus käynyt kysymässä samana päivänä kun lappu on tullut postissa muttei niitä kuulemma ole siellä postissa ennen kuin seuraava aamuna. Tiedä sitten missä ovat eivät jakajilla mukana ainakaan. Yks jakaja katto mua kun tyhmää kun kysyin kun työnsi lappua laatikkoon että saisinko sen paketin itselleni kun kerran vieressä seison. Kehui ettei ne suurikokoiset kirjelähetykset ole olleet mukana enää pitkään aikaan.

Tiedä sitten mikä on suurikokoinen. Täälläkin olen yhtä cd:levyäkin joutunut hakemaan postista vaikka olisi kyllä mahtunut kerrostalon postilaatikostakin meillä tosin on laatikko.

"lähettäjä"
Kannattaa lukea postin toimitusehdot. Lähettäjä voi maksaa, vaikka alastoman kantajan, keittiön pöydälle tuomana lähetyksen, mutta laskuttaa sen todennäköisesti asiakkaaltaan. Turha on postin toiminnasta vinkua, koska he toimittavat lähetykset toimitusehtojensa ja lähettäjän maksaman hinnan mukaisesti.

On muuten myöskin turha valittaa postilähetysten katoamisesta, jos teillä on sellainen kannellinen postilaatikko ja se ei ole lukossa. Sieltähän voi kuka tahansa viedä sen vaikkapa laatikonkokoisen maxikirjeen, jos posti olisi niin tyhmä, että sen sinne jättäisi ilmoituksen sijaan. Hiukan ymmärrystä peliin. Itse verkkokaupan pitäjänä en missään tapauksessa hyväksyisi postinkantajalta toivotunlaista vastuutonta toimintaa, jossa lähetykset voivat hävitä.

a. p
Toimitusehdoista sen verran että on maksettu niin että kirje tulee kotiin,
nimenomaan on tarkoitettu että sitä ei tarvitse itse mistään juosta hakemaan ;)
Vaan se piti jakaa kotiin kirjeenä, itella on se joka tässä päätti toisin.
Että kyllä minä mielestäni saan kiukuta :kieh:

[QUOTE="lähettäjä";30316880]Kannattaa lukea postin toimitusehdot. Lähettäjä voi maksaa, vaikka alastoman kantajan, keittiön pöydälle tuomana lähetyksen, mutta laskuttaa sen todennäköisesti asiakkaaltaan. Turha on postin toiminnasta vinkua, koska he toimittavat lähetykset toimitusehtojensa ja lähettäjän maksaman hinnan mukaisesti.
[/QUOTE]

"katso"
postin sivulta seurantakoodin. siinä näkyy onko sun paketis siellä postissa vai ei. ja periateessa, sinulla pitäisi olla mahdollisuus hakea sitä pakettia siinä päivänä kun tulee se "saapumisilmoitus".
ja postilla ei ole enään velvollisuutta kantaa kaikkia isoja lähetyksiä ovelle asti.

"hömppä"
[QUOTE="katso";30316998]postin sivulta seurantakoodin. siinä näkyy onko sun paketis siellä postissa vai ei. ja periateessa, sinulla pitäisi olla mahdollisuus hakea sitä pakettia siinä päivänä kun tulee se "saapumisilmoitus".
ja postilla ei ole enään velvollisuutta kantaa kaikkia isoja lähetyksiä ovelle asti.[/QUOTE]

Sehän koskee vain paketteja tuo seurantakoodi ei kirjeitä ;)
Joten ei tuosta nyt aloittajalle ole apuja.

posti
Meilläkin kävi tänään posti tuomassa maksikirjelapun. Olin lapsille sanonut, että menevät kuskia vastaan, jos ovat paikalla, mutta eipä kuskilla ollut kirjettä, vain lappu. Mutta lapset ottivat kuvan tuosta ja mä sain sen jo tänään kotimatkalla postista. Kirje kun ei ollut liikahtanut postista mihinkään, lappu vaan.

010010101011
On muuten torkeetä että eivät tuo enää maxikirjeita kotiin, esim. kirjat/cd:t jne. Mennyt todella laiskaksi hommat ja sitten saa jonotella postissa jossa vain 1-2 kassaa auki joku 10-20 minsaa, että saa pakettinsa.

Ihmiset tilaa niin paljon nykyään kamaa kotiin, että luulisi maxikirjeille ja isoimmilleki paketeille olevan omat posteljoonit!!!

Yhteistyössä