Lapsilisä

• Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti
........
Onhan meillä helvetin kalliit koulutukset, ei ole varaa pistää jokaista lasta yliopistoon, sairastuminen maksaa kymmeniä tuhansia, työttömänä pitää pelätä jutumista kadulle kerjäämään ettei nälkään ja kylmään kuole ja kaikkea tätä pahaa. Hirveä Suomi, pahoinvointivaltio kertakaikkiaan. Et varmaan pahemmasta ole kuullutkaan. :(
Mua jotenkin nolottaisi selitellä tuollaista Suomesta, tulisi niiiiiiiin pullamössökermapersefiilis. :D Toki yksittäisistä asioista voidaan kriittisestikin puhua, mutta toi on jotain niin...hah
Sairastuminen maksaa monille kymmeniä tuhansia euroja. Kunnan puolella ei riitä resurssit ja tuhannet ihmiset joutuu myymään omaisuuttaan päästäkseen yksityiselle hakemaan sen avun mikä PITÄISI SAADA kunnalliselta.

Moni työttömäksi jäänyt ja mahdollisesti äkillisesti vammautunut joutuu ihan oikeasti pelkäämään kadulle joutumista.

Joutaisit samaan monttuun kokoomuksen kanssa. Omassa elämässä kaikki hyvin niin muuta ei tarvita. Helppo sitä on sillo naureskella niille joilla menee huonosti.

Varmaan kaikilla tässäkin keskustelussa selvää että eihän tuota voi pienituloisilta poistaa? Mutta voisiko joku oikeasti perustella miksi vaikkapa mun kaverille puolisoineen maksetaan AVUSTUSTA lapsen saamisen johdosta?

Mies on tuomari+ parissa muussa yrityksessä mukana vuosiansiot näyttivät olleen 400 000€ paremmalla puolen, puolisonsa tienaa jtn 30 000€ vuosi.
Mitäs... nuo kaksi tyyppiä maksaa siis veroja vuodessa odotas... mies 230 000 euroa ja puoliso 5100 euroa, eli he maksavat vuodessa yhteensä veroa 235 000 euroa ja lisäksi sairas- työttömyys ja eläke menot.

Jos oletetaan, että heillä on kaksi lasta, niin he saavat lapsilisää (mikäli ovat hakeneet) 2628 euroa vuodessa.
Ompa kohtuutonta?

Tavallaan he maksavat veroa vuodessa ainoastaan 232 400 euroa.

Viimeksi muokattu:
Sairastuminen maksaa monille kymmeniä tuhansia euroja. Kunnan puolella ei riitä resurssit ja tuhannet ihmiset joutuu myymään omaisuuttaan päästäkseen yksityiselle hakemaan sen avun mikä PITÄISI SAADA kunnalliselta.

Moni työttömäksi jäänyt ja mahdollisesti äkillisesti vammautunut joutuu ihan oikeasti pelkäämään kadulle joutumista.

Joutaisit samaan monttuun kokoomuksen kanssa. Omassa elämässä kaikki hyvin niin muuta ei tarvita. Helppo sitä on sillo naureskella niille joilla menee huonosti.
Kirjoitin pitkän viestin, mutta tyydynkin kommentoimaan vaan että vittu mitä paskaa.

Pin

Taitaa olla enemmän vikaa siinä ettei osata hakea apua sieltä mistä sitä saa, joskus se tosiaan on liian monimutkaista. Ja tottakai, täydellistä maata ei ole ja aina on joku tarina jossain missä ei mennytkään täydellisesti syystä tai toisesta. Eli pidän Suomea pääsääntöisesti hemmetin hyvänä maana. Ja jos nyt ihan oikeasti lähdet vertaamaan niin onko Suomi kaukana hyvinvintivaltiosta? Miettisit nyt. Sun mittapuulla se ei ikinä voisi ollakaan sitä, koska ilmeisesti sen pitäisi olla täydellistä?

Mulla ei todellakaan aina ole mennyt hyvin, mutta en jaksa velloa niissä ikävissä muistoissa/traumoissa juurikaan, nyt juuri menee onneksi hyvin.

hhhhh
Onhan meillä helvetin kalliit koulutukset, ei ole varaa pistää jokaista lasta yliopistoon, sairastuminen maksaa kymmeniä tuhansia, työttömänä pitää pelätä jutumista kadulle kerjäämään ettei nälkään ja kylmään kuole ja kaikkea tätä pahaa. Hirveä Suomi, pahoinvointivaltio kertakaikkiaan. Et varmaan pahemmasta ole kuullutkaan. :(
Mua jotenkin nolottaisi selitellä tuollaista Suomesta, tulisi niiiiiiiin pullamössökermapersefiilis. :D Toki yksittäisistä asioista voidaan kriittisestikin puhua, mutta toi on jotain niin...hah
Voi jestas noita sun juttuja. Taidat olla itse sellainen kermapersepissis, joka ei ole sitä oikeaa kurjuttaa ihan kotoSuomessakin nähnyt. Voi että pistää vihaksi sunlaiset jotka ei ole nähneet tosielämästä mitään. Itse olen ollut töissä esim. kunnallisessa vanhainkodissa, jossa vanhukset makaa ulosteissaan monta tuntia kun kolmeakymmentä vanhusta hoitaa yksi ihminen. Siinä sulle yksi esimerkki meidän "hyvinvointivaltiosta". Tai mites se kun vanhus ei pääse kunnalliseen vanhainkotiin, vaan se 90-vuotias dementikko asuu yksin kotonaan ja syö aamiaiseksi omaa paskaansa kun ei tajua mistään mitään. Välillä kaatuu jonnekkin vaatehuoneen lattialle ja makaa siellä monta tuntia ennenkuin hoitaja tulee jakamaan lääkkeitä aamulla. No sit ehkä pääsee vanhainkotiin jollekkin intervallijaksolle, jonka jälkeen passitus takaisin kotiin.

Vaikka sä (toistaseksi) olet saanut täällä ilmasta hoitoa jokaiseen pikkulenssuun ja saanut mukulat ilmaseksi kouluun, niin älä kuvittele etteikö täällä tapahtuisi myös hirveitä laiminlyöntejä ihmisyyttä vastaan kun ei ole rahaa tai kaikesta säästetään.

Joissain maissa on asiat vielä pahemmin juu, toisaalta meillä täällä on oikeuskin valittaa kun maksetaan itsemme kipeiksi kaikkien verojen muodossa. Siellä jenkeissä sä voit säästää siitä palkastas itse vanhuuden ja työttömyyden jne varalle, täällä ei monella palkasta jää mitään säästettävää verojen jälkeen. Ja niistäkin mitä jää verojen jälkeen käyttöön, maksat vähän lisää veroa taas ruokakaupassa, vaatekaupassa, lääkärissä jnejnejnejne. Ja sitten kun olet maksanut niitä hiivatin veroja 50 vuotta, tulee ilmoitus että ähäähähäää, et pääsekkään eläkkeelle kun vasta 70 vuotiaana tai sitten voit toki raihnasena jäädä esim. kelan sairauspäivärahalle. Ja se on sitten muuten semmonen raha, että todellakin on lähdettävä sinne kadulle keräämään pulloja ja jonottamaan ruokakassia, jos meinaa hengissä pysyä ja maksamaan sen verojen täyttämän hirmuvuokran. Sä et näytä tietävänkään, millaista köyhyyttä myös meillä täällä Suomessa on. Puuh.

Aivan sama:lle

Ja tämän takia he saavat avustusta joka on tarkoitettu sitä varten että heikompi tuloisetkin voisivat hommata lapsia ymmärrän pointin.
Lapsilisä on veronkevennys niille, joilla on lapsia.
Ymmärrät varmaan pointtini, että kun joku maksaa sen kaksi ja puolisataatuhatta euroa veroa, niin onko se oikeasti kohtuullista alkaa valittamaan siitä, että se saa paritonnia takaisinpäin?

Kiva että sun elämässä on sujunut kaikki hyvin. Yhä useammalla vaan näin ei ole.

Suomessa on hyvin paljon huonosti voivia ihmisiä, väität sinä tai pin mitä tahansa.
Suomessa taitaa asunnottomia olla lähes vähiten Mailmassa?
Lisäksi nämäkään eivät olisi asunnottomia jos he osaisivat hakea apua.

Suomen terveydenhuolto kestää vertailun mihin vaan, jos tästä pitää alkaa jankata niin suosittelen tutustumaan vaikka itänaapurimme TH:n toimintaan.

Viimeksi muokattu:
Lapsilisä on veronkevennys niille, joilla on lapsia.
Ymmärrät varmaan pointtini, että kun joku maksaa sen kaksi ja puolisataatuhatta euroa veroa, niin onko se oikeasti kohtuullista alkaa valittamaan siitä, että se saa paritonnia takaisinpäin?
Muutama kysymys..
Millaisena näät Suomen taloudellisen tilanteen?
Onko järkevää maksaa avustuksia tässä tilanteessa turhasta väärillä perusteilla, varsinkaan ihmisille joille tällä ei ole mitään merkitystä?

Viimeksi muokattu:
Muutama kysymys..
Millaisena näät Suomen taloudellisen tilanteen?
Onko järkevää maksaa avustuksia tässä tilanteessa turhasta väärillä perusteilla, varsinkaan ihmisille joille tällä ei ole mitään merkitystä?
Mä lähtisin ennemmin sitten siitä, että se lapsilisä lähtee ihan kaikilta. Alunperin se on tarkoitettu kaikille. Jos sitä halutaan alkaa säätämään, niin se otetaan kaikilta myös pois.

Pin
Voi jestas noita sun juttuja. Taidat olla itse sellainen kermapersepissis, joka ei ole sitä oikeaa kurjuttaa ihan kotoSuomessakin nähnyt. Voi että pistää vihaksi sunlaiset jotka ei ole nähneet tosielämästä mitään. Itse olen ollut töissä esim. kunnallisessa vanhainkodissa, jossa vanhukset makaa ulosteissaan monta tuntia kun kolmeakymmentä vanhusta hoitaa yksi ihminen. Siinä sulle yksi esimerkki meidän "hyvinvointivaltiosta". Tai mites se kun vanhus ei pääse kunnalliseen vanhainkotiin, vaan se 90-vuotias dementikko asuu yksin kotonaan ja syö aamiaiseksi omaa paskaansa kun ei tajua mistään mitään. Välillä kaatuu jonnekkin vaatehuoneen lattialle ja makaa siellä monta tuntia ennenkuin hoitaja tulee jakamaan lääkkeitä aamulla. No sit ehkä pääsee vanhainkotiin jollekkin intervallijaksolle, jonka jälkeen passitus takaisin kotiin.

Vaikka sä (toistaseksi) olet saanut täällä ilmasta hoitoa jokaiseen pikkulenssuun ja saanut mukulat ilmaseksi kouluun, niin älä kuvittele etteikö täällä tapahtuisi myös hirveitä laiminlyöntejä ihmisyyttä vastaan kun ei ole rahaa tai kaikesta säästetään.

Joissain maissa on asiat vielä pahemmin juu, toisaalta meillä täällä on oikeuskin valittaa kun maksetaan itsemme kipeiksi kaikkien verojen muodossa. Siellä jenkeissä sä voit säästää siitä palkastas itse vanhuuden ja työttömyyden jne varalle, täällä ei monella palkasta jää mitään säästettävää verojen jälkeen. Ja niistäkin mitä jää verojen jälkeen käyttöön, maksat vähän lisää veroa taas ruokakaupassa, vaatekaupassa, lääkärissä jnejnejnejne. Ja sitten kun olet maksanut niitä hiivatin veroja 50 vuotta, tulee ilmoitus että ähäähähäää, et pääsekkään eläkkeelle kun vasta 70 vuotiaana tai sitten voit toki raihnasena jäädä esim. kelan sairauspäivärahalle. Ja se on sitten muuten semmonen raha, että todellakin on lähdettävä sinne kadulle keräämään pulloja ja jonottamaan ruokakassia, jos meinaa hengissä pysyä ja maksamaan sen verojen täyttämän hirmuvuokran. Sä et näytä tietävänkään, millaista köyhyyttä myös meillä täällä Suomessa on. Puuh.
Sanoinkin, että kriittisesti voi hyvinkin puhua yksittäisistä asioista ja yksi niistä on ehdottomasti tuo vanhustenhoito johon olenkin suunnitellut antavani edes pientä apua omalta osaltani vapaaehtoistyön merkeissä. Koko Suomen maalaaminen joksikin helvetin esikartanoksi on vaan naurettavaa, on niin mielettömästi kuitenkin hyvää ettei moni muualta uskoisikaan kun kuulisi. Menet niin kovasti henkilökohtasuuksiin etten jaksanut enää lukea loppuun. Minä kermapersepissis kultalusikka suussa syntynyt plaa plaa plaa.

Mä lähtisin ennemmin sitten siitä, että se lapsilisä lähtee ihan kaikilta. Alunperin se on tarkoitettu kaikille. Jos sitä halutaan alkaa säätämään, niin se otetaan kaikilta myös pois.
Kyllä tämä olisi varmaan helpoin muutos, siirretään se vaikka suoraan verotukseen tai muihin tukiin..
Nykyisellään mä en vaan henkilökohtaisesti ymmärrä koko tukea.

Viimeksi muokattu:
.......
Taitaa olla enemmän vikaa siinä ettei osata hakea apua sieltä mistä sitä saa, joskus se tosiaan on liian monimutkaista. .
Aika moni kipupotilas haluaisi varmasti antaa turpaan ton kommentin perusteella. Siis sä syyllistät potilasta. Sä et tunnu tajuavan että sitä APUA EI VAAN AINA SAA!!!! Terveyskeskuksen luukulla sanotaan että mene yksityiselle. Ei ole aikoja, sori ei riitä resurssit jne.

Mistä korkeat itsemurhatilastot kertoo sun mielestä?

Entä se, kun moni pienyrittäjä haluaa muuttaa pois Suomesta ihan vaan sen takia, että täällä kaikesta tehdään niin vaikeaa?

Sun mielestä on vissii myös ok, että jopa saattohoitokodeista heivataan työntekijöitä ulos ja kiristetään jäljelle jäävien työtahtia?

Onko kaikki sittenkin ok, kun sun äiti/mummo makaa paskat housussa viidettä tuntia jossain hoitolaitoksessa? Ai juu, mut sun kaltaisilla kermaperseillä on varmaanki varaa maksaa yksityinen hoivakoti. Ja sittenhän taas ei ole mitään ongelmaa ku oma äitimuori saa säännöllisesti puhtaan vaipan.

"mmmm"
http://www.taloussanomat.fi/terveydenhuolto/2014/09/25/kaksi-sairasta-kumman-syopahoitoon-rahat-riittavat/201413219/12?utm_campaign=tf-talsa&utm_medium=tf-desktop&utm_source=hs.fi&utm_content=kotimaa

Pin
Aika moni kipupotilas haluaisi varmasti antaa turpaan ton kommentin perusteella. Siis sä syyllistät potilasta. Sä et tunnu tajuavan että sitä APUA EI VAAN AINA SAA!!!! Terveyskeskuksen luukulla sanotaan että mene yksityiselle. Ei ole aikoja, sori ei riitä resurssit jne.

Entä se, kun moni pienyrittäjä haluaa muuttaa pois Suomesta ihan vaan sen takia, että täällä kaikesta tehdään niin vaikeaa?

Sun mielestä on vissii myös ok, että jopa saattohoitokodeista heivataan työntekijöitä ulos ja kiristetään jäljelle jäävien työtahtia?

Onko kaikki sittenkin ok, kun sun äiti/mummo makaa paskat housussa viidettä tuntia jossain hoitolaitoksessa? Ai juu, mut sun kaltaisilla kermaperseillä on varmaanki varaa maksaa yksityinen hoivakoti. Ja sittenhän taas ei ole mitään ongelmaa ku oma äitimuori saa säännöllisesti puhtaan vaipan.
Joo ei jumalauta ihan kaikki on Suomessa mun mielestä täydellistä. Jippii. Hei en jaksa keskustella sun kanssa kun vedät nämä asiat juuri kuten tykkäät.

"Mies.."

1. Broidi on ns kipupotilas, hän on ollut aika tyytyväinen toimintaan.
2 Korkeat itsemurhaluvut korreloivat myös Suomalaista kulttuuria, päihteiden käyttö on jostain syystä ns hieno asia tässä maassa..
Myös luovuttamisesta tehdään tässä maassa hieno asia..
Olethan tietoinen että yleisesti itsemurhia tekevät eniten 20-30v miehet joista monella on päihderiippuvuuksia..

Yrittäjien verotuksesta ja ongelmista voisin keskustella viikon, olen itse joutunut lyömään firman jäihin koska totesin ettei tässä maassa ole juurikana järkeä yrittää.

3. Verrataan taas sitä vanhustenhuoltoa vaikka itänaapuriin ;)

hhhhhh
Sanoinkin, että kriittisesti voi hyvinkin puhua yksittäisistä asioista ja yksi niistä on ehdottomasti tuo vanhustenhoito johon olenkin suunnitellut antavani edes pientä apua omalta osaltani vapaaehtoistyön merkeissä. Koko Suomen maalaaminen joksikin helvetin esikartanoksi on vaan naurettavaa, on niin mielettömästi kuitenkin hyvää ettei moni muualta uskoisikaan kun kuulisi. Menet niin kovasti henkilökohtasuuksiin etten jaksanut enää lukea loppuun. Minä kermapersepissis kultalusikka suussa syntynyt plaa plaa plaa.
Lue joskus omia juttujasi kriittisesti jos pystyt, olet usein hyvin omahyväinen teksteissäsi. Naureskelet muille sieltä omalta pilveltäs.

Itse en maalaa koko Suomea helvetin esikartanoksi, mutta jos yhtään seuraa että millaista esim. politiikkaa täällä harjoitetaan, niin pitäisi tajuta ettei tässä olla enää mitään hyvinvointivaltiota ajamassa. Siellä missä JO NYT on suurin hätä, sieltä otetaan vaan lisää pois. Ja koko ajan täällä otetaan heikommilta. Lapsilta, sairailta, vanhuksilta, työttömiltä.

Ja siihen kiteytyy juurikin tämäkin aloitus. Kun pitäisi ottaa (vähän) pois niiltä 100 000 vuodessa ansaitsevilta koska he voivat elää inhimillistä elämää muutenkin, niin ei voi ottaa kun niille tulis epäreilu fiilis. Mutta ei tunnu missään se, että otetaan esim. hyvin pienituloisten kahdelta lapselta se liki 200€/ vuodessa pois. Tolla ekalla perheellä se 200€/v ei tunnu missään, kun ei tunnu edes se 200€/kuukaudessa. Tolle toiselle perheelle se tarkoittaa tinkimistä jostain tod.näk. välttämättömästä; esim. vaatteista.

hhhhhh
[QUOTE="Mies..";30298956]

3. Verrataan taas sitä vanhustenhuoltoa vaikka itänaapuriin ;)[/QUOTE]

Niin, täällä sivistysvaltiossa on ihan ok maatta kotona 24h niissä paskavaipoissa, koska naapurissa mummelit jäätyy katutolppaan kiinni ja kuolee? Kumpi lienee pahempi kohtalo, siitä voitaneen kiistellä...

Taidat olla kokoomuksen kannattaja.

Niin, täällä sivistysvaltiossa on ihan ok maatta kotona 24h niissä paskavaipoissa, koska naapurissa mummelit jäätyy katutolppaan kiinni ja kuolee? Kumpi lienee pahempi kohtalo, siitä voitaneen kiistellä...

Olen realisti, Ja mua huvittaa kun Suomalaiset köyhät itkevät kovasta kohtalostaan samalla mussuttaen sosiaalihuollon maksamaa pullaa istuen sossun maksamalla sohvalla ja käyden 200 000€ hoidoissa meanwhile 1000km itäänpäin ihmiset kuolevat pakkaseen ja nälkään.

Viimeksi muokattu:
Jos jollakin se lapsilisä on ihan oikeasti todella tarpeellinen avustus jota ilman ei pärjää niin sellaisen pitäisi vähän säästää tai muuttaa elämäänsä jotta siihen lapseen ihan oikeasti on varaa.

.......

Tätä mä oon kans ihmetelly et miks pitää verrata muuhun. Kyse on siitä että Suomea kehutaan koko ajan vaikka todellisuus on ihan muuta. Tässä vaiheessa on ihan sama mitä muissa maissa tapahtuu, Suomi syytää moneen paikkaan rahaa jo muutenkin.

hhhhh
Olen realisti, Ja mua huvittaa kun Suomalaiset köyhät itkevät kovasta kohtalostaan samalla mussuttaen sosiaalihuollon maksamaa pullaa istuen sossun maksamalla sohvalla ja käyden 200 000€ hoidoissa meanwhile 1000km itäänpäin ihmiset kuolevat pakkaseen ja nälkään.
Sä et vastannut mun kysymykseen. Onko sinusta ihan ok, että 90 v. dementikko mummo asuu yksinään, käyttää vaippoja, ei osaa tehdä ruokaa, ei osaa ottaa lääkkeitään, ei osaa käydä pesulla.. hoitaja käy kerran päivässä jakamassa lääkkeet ja vaihtamassa vaipan. Eli mummo voi pahimmassa tapauksessa olla 24 h omat ulosteet vaipassa ja esim. syödä sitä ulostetta ja läästiä seinät täyteen. Onko se hyväksyttävää hyvinvointivaltiossa? Tai tekeekö se, että naapurimaassa mummo ehkä kuolee nälkään ja kylmään, tuon edellämainitun jotenkin paremmin hyväksyttäväksi?

Yhteistyössä