Imo mun mielipide, vaikkapa kun vuosiansioiden yhteismäärä ylittää 60 000 vuodessa tuon voisi poistaa kokonaan, tai tehdä siihen asteittain jonkinlaisen systeemin joka menee vaikkapa asumiskustannusten mukaan..
Mä en nää mitään järkeä tässä että konkurssikypsä valtio tunkee avustuksia lapsen elättämiseen n1.5 miljardia vuodessa + muut kulut jotka tästä aiheutuvat, varsinkaan ihmisille joiden tulotaso ylittää keskituloisten ansiot.
Meille tulee ehkä kolmas lapsi kohtapuoleen ja onhan tää sillain hauskaa että esim meillä noi menee sitten asuntolainan extra lyhennyksiin, Suomennos valtio on sitten loppupeleissä maksanut jotain 40% meidän asuntolainasta.
Jos tuollaisessa aletaan ottamaan huomioon asumiskustannuksia, niin silloinhan se "voittaa", joka elelee mahdollisimman leväperäisesti. Ne, jotka yrittää nitkutella pienessä kämpässä pienemmillä menoilla, menettää myös rahaa.
Mä sanoisin, että kaikkein halvimmaksi tulee vaan maksaa lapsilisä. Siinä kun aletaan pyörittämään kaikenmaailman tulorajoja ym. alkaa rahaa mennä taas enemmän hallintoon.
Lähtisin ennemmin tuohon, ettei lapsilisiä maksettaisi enää kolmannen lapsen jälkeen.
Esim. me tienataan kyllä yli 60 000 euroa vuodessa, mutta on meidän menotkin aika hurjat. Leijonan osan niistä vie asuntolaina sekä työmatkoista, joihin kummallakin oma auto on välttämätön jne, niiden vakuutukset, bensat ym.