Täytyy yrittää. En ymmärrä miten tämä on niin vaikeaa.. Ja se on tosiaan laitettava vaatteet valmiiksi päälleen että pääsee johonkin heti kun mies tulee, kun ei kerran muuten onnistu. Mitä tulee omaan aikaan vaikkapa eri huoneessa, niin se ei riitä koska tuolloin mies ei kykene pitämään lapsia poissa sieltä missä minä olen ja asetelma kääntyy herkästi päälaelleen. Käytännössä olen muutenkin niin paljon kotosalla, että ihan oman mielenterveyteni hyväksi näkisin parhaaksi poistua välillä täältäkin.
Harmittelin miehelle tuota harrastusjuttua sanoen, että harmi kun se liikuntaryhmä on ainoa mihin pääsisin, vaan turhaapa sinne on seisoskelemaan mennä.. Mies siihen, että "Sä teet siitä oman päätöksesi." Ja tuntui että ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Toki en oleta että mies käsiisi mun mennä kun lääkärin määräykset on mitkä on, mutta toivoin kyllä kieltämättä että olisi ottanut kantaa edes jotenkin.
Äh.. Anoppi motkottaa lisäksi jatkuvasti, etten lepää tarpeeksi mutta miten mä lepään? Lapset eivät nuku päiväunia ja vaikka hetkiä leikkivätkin keskenään, riittää mulle niiksi ajoiksi paljon muuta puuhaa kotitöiden merkeissä. Mies sitten puuhailee illat omien juttujensa parissa tai muita auttelemassa, joten kukapa täällä silloin muukaan asioita hoitaisi kuin minä. Anoppikin on niin kiireinen ettei ehdi auttelemaan, on siis suoraan pahoitellut tätä minulle. Eikä tämä nyt tietysti hänen tehtävänsä olekaan, meidänhän elämä tämä on.
Soittelin miehelle ja kyselin, onko lähdössä kohta kotiin (tavataan aina soitella jotta tiedän suunnitella ruuanlaiton) ja mies ilmoitti että tänään meneekin pari tuntia tavallista myöhempään koska oli lupautunut kahville naapurin miehen kanssa juttelemaan eräästä vaikeasta tilanteesta (joka on kyllä minunkin tiedossani ja ollut jo jonkin aikaa tapetilla). En sitten osannut sanoa ääneen mitä ajattelin, harmittaa. Taas kaikki menee miehen pillin mukaan.