Mitä tekisit, jos saisit tietää 20v liiton jälkeen, että miehesi onkin bi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä yllätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävä yllätys

Vieras
Tiedän yhden perheen, jossa kävi niin. Ulkoisesti kaikki on kunnossa, on hieno talo, lapsia yms. Seksielämä on ollut vaimon mielestä tyydyttävää, mutta miehelle se ei ole riittänyt. Yhtäkkiä selviää, että mies on käynyt vieraissa, haluaa jatkossakin käydä, koska seksi oman vaimon kanssa ei riitä, ja on myös kiinnostunut miehistä.

Mitä tekisi?. Pitäisitkö perheen kasassa ja antaisit miehelle luvan toteuttaa seksuaalisuuttaan, kunhan tekee sen huomaamattasi vai olisiko se eron paikka?

No mä tiedän perheen, jossa mies kertoikin olevansa ihan aito homo. Perheessä oli tuolloin 2 lasta, ja aikamoinen järkytys toki vaimolle tuo miehen "kaapista tulo". Sittemmin asiat lutviutui niin, että ko.pari erosi, ja vaimo menikin naimisiin entisen miehensä ystävän kanssa ja he saivat perheen lisäystä. Kaikki olivat kaiketi onnellisia loppujen lopuksi. Jos itseäni ja miestäni mietin, niin enpä osaa sanoa, mitä tekisin. Kaitpa sitten erottaisiin, jos mieheni siis haluaisi seksisuhteen jonkun toisen kanssa..Ei se seksuaalisuus ehkä ole se pääpointti, vaan se mahdollinen uskottomuus.. en haluaisi jakaa rakastani sen enempää toisen naisen kuin miehenkään kanssa.

Ei biseksuaalisuus ole pettämisen synonyymi. Itseäni toki ärsyttäisi tai harmittaisi, jos mies ei olisi voinut 20 vuoden yhdessä olon aikana kertoa minulle, syystä tai toisesta. Mutta olen itsekin bi, ei se mikään ongelma meille ole. Mies on siis tiennyt sen alusta asti.

Mutta jos mies haluaisi sivusuhteen miehen/miesten kanssa, niin se kävisi minulle jos minullakin voisi sitten olla naissuhteita. Ja mikäli harrastaisi yhdyntöjä niissä suhteissaan, käyttäisi sitten aina kortsua.

Vastaus otsikon kysymyksee: en mitään. Miksi pitäisi tehdä jotain?

Vastaus tekstikentän kysymykseen: paska juttu. Koska en hyväksy pettämistä, erohan siinä tulisi, koska mies ei edes katuisi pettämistään vaan aikoisi jatkaa sitä tulevaisuudessakin.

Tässä tapauksessa vaimo on sanonut, että mies voi käydä vieraissa, kunhan hän ei saa sitä tietää. Mies tuntuu uskovan, ettei heidän liittonsa ole vaarassa loppua. Minä uskon, että vaimo suunnittelee eroa, vaikkei sitä suoraan miehelle sanonutkaan.

Olisin helvetillisen vihainen kun asian olisi voinut sanoa 20v sitten ja käydä ihan luvan kanssa vieraissa. Tuollainen salailu olisi kyllä hyvin mahdollisesti syy eroon. Muuten asia olisi lähinnä positiivinen.

Olisin helvetillisen vihainen kun asian olisi voinut sanoa 20v sitten ja käydä ihan luvan kanssa vieraissa. Tuollainen salailu olisi kyllä hyvin mahdollisesti syy eroon. Muuten asia olisi lähinnä positiivinen.

Mies ei ilmeisesti ole itsekään tiennyt vielä 20 v sitten, että on bi. Nuorena on menty yhteen. Mies on ollut kokeilunhaluisempi ja vieraissa käydessään on ilmeisesti 'löytänyt itsensä'.

Mies ei ilmeisesti ole itsekään tiennyt vielä 20 v sitten, että on bi. Nuorena on menty yhteen. Mies on ollut kokeilunhaluisempi ja vieraissa käydessään on ilmeisesti 'löytänyt itsensä'.

Niin no se on kyllä totta, että aina ei biseksuaalisuuttaan tosiaan tiedosta nuorena, joskus sen tajuaa vasta yllättävän pitkän ajan kuluttua.

Otsikon kysymykseen: ihmettelisin, ettei ole 20v aikana tullut puheeksi.

Tekstissä kuvattu tilanne onkin sitten ihan eri juttu. Minulle bi-seksuaalisuus ei tuossa olisi ongelma. Vaan se, ettei asiasta ole puhuttu. En tosiaankaan haluaisi, että mies "huomaamattani" toteuttaa seksuaalisuuttaan muiden kanssa. Voitaisiin ilman muuta sopia, että voi käydä vieraissa. Kunhan sama lupa olisi itselläni. Tai voidaan sopia erostakin. Keskustella kuitenkin pitäisi, mikä olisi meidän suhteemme idea, jos yhdessä jatketaan.

Bi-seksuaalisuus ei ole syy pettää ja PISTE. Se vain sanelee sen, kenestä viehättyy, tässä tapauksessa molemmista sukupuolista. Voi olla, että bi-seksuaali haluaisi joskus toistakin sukupuolta saada, mutta kukapa hetero ei tahtoisi joskus saada isompaa kalua/kireämpää toosaa/eri asentoja/eri ihmistä..?

Yhteistyössä