Mihin katosi Lihavat aina herkkuhyllyllä ketju?

  • Viestiketjun aloittaja Justiinsa
  • Ensimmäinen viesti
pakko kertoa
[QUOTE="tri";30261281]No mut eihän se lihavuus aina herkuista johdu. Monesti turvotus ilmenee noin ja joskus näkyy päällepäinkin. Ei ole harvinaista, mut sitä se glukoosifruktoosisiirappi teettää - vai mistä herkuista oli kysymys. En ehtinyt lukea ketjua ollenkaan.
Kortisoni turvottaa mahdottomasti:
Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Tulosta sivu[/QUOTE]

Täytyy kyllä muistuttaa kaikkia, että kortisoni pelastaa, mut antaa se valtavan ruokahalunkin silloin, kun se katoaa, syystä tai toisesta:
Kortisonihoidon aikana taytyy selvittaa syyt vaivaan
 
Paljon enemmän kuin se että luodaan kuvitelma jonka mukaan mitään virheitä ei olis esim ravinnon laadun tai määrän mukaan koskaan tehty..
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta asian voi sanoa miellyttävämminkin, eikä räkäistä päin naamaa.
Mulla oli ylipainoa aikoinaan, painoin pahimmillani 125kg ja tuollaisen kirjoituksen lukeminen ei asiaa ainakaan auttanut. Päinvastoin.
Hyväntahtoinen tsemppi (tälläkin palstalla) Auttoi enempi.
Sillä että samat faktat - mistä sinäkin vaahtoat - lueteltiin päin naamaa, mutta asiallisesti.
 
Justiinsa
Kuka näitä kuvitelmia luo? *moderoitu*
Eiks toi ole aika loukkaavaa hyökäta mua kohtaan?
Useissa ketjusissa täällä kun joku kyselee miksi ei laihdu lähes aina tungetaan noita 2 vaihtoehtoa mukaan..


Väität myös että ylipainon tulemisen syyt tietävät ja myöntävät kaikki, tässä on äärimm'äisen iso harha.. Monilla ei todellakaan ole mitään hajua mistä ne kilot on tulleet. Nään harrastuksessani useasti ihmisiä jotka ovat vahvasti ylipainoisia ja kuvitteleevat syövänsä esim 2000kcl todellisuus on aivan toista kun tilannetta on alettu purkamaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Justiinsa.
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta asian voi sanoa miellyttävämminkin, eikä räkäistä päin naamaa.
Mulla oli ylipainoa aikoinaan, painoin pahimmillani 125kg ja tuollaisen kirjoituksen lukeminen ei asiaa ainakaan auttanut. Päinvastoin.
Hyväntahtoinen tsemppi (tälläkin palstalla) Auttoi enempi.
Sillä että samat faktat - mistä sinäkin vaahtoat - lueteltiin päin naamaa, mutta asiallisesti.
Hyvä :) Mulla on kanssa taustalla 30kg pudotus n15v sitten tähän meni 8kk aikaa.
Siihen asti mua paapottiin syyteltiin geenejä, isoja luita, kilpirauhasta mun vanhempien ja kaverienkin toimesta..

Vasta omaan kotiin muutto selvensi asiat ja alkoi aukemaan mistä ne läskit on oikeasti kertyneet, jos mulle oltaisiin aiemmin sanottu että koko mun suhtautuminen ruokaan ja ravinnontarve arviot on aivan perseellään ja olet tosiaan ihan vitun läski, uskon että olisin aloittanut terveellisen elämäntyylin jo aiemmin.
 
"Iina"
Mä tiedän olevani lievästi ylipainoinen. Mutta en kyllä notku siellä herkkuhyllyillä.
Tietysti joskus nipistän lapsen karkkipussista namin tai kaksi, silloin tällöin tulee syötyä joku jätskituutti. Siis pientä herkuttelua jota varmasti suurin osa normaalipainoisista ihmisistäkin harrastaa.

Mutta nyt sanon sen kirotun sanan; kilpirauhanen.
Viimeiset kaksi vuotta mennyt täysin sumussa ja nukkuen. Kun ei ole yksinkertaisesti ollut energiaa mihinkään ylimääräiseen. Ja kyllä mua v*tutti kun sinne lenkille en jaksanut lähteä tai käydä uimassa. Ylipäätään v*itutti kaikki! Jokainen ylimääräinen kilo inhottaa.

Nyt on lääkitys ollut puolisen vuotta ja energian palaaminen on aivan huippufiilis! Parasta ikinä!! Nautin taas liikkumisesta ja jaksan tehdä ja harrastaa kuin silloin muutamia vuosia sitten.

Että ihan oikeasti se ylipaino voi siitä kilpirauhasesta johtua. Ja useimmat meistä "vajakeista" sen ylipainonsa tiedostaa liiankin hyvin. Ja se harmittaa jumalattomasti! Mutta ihan oikeasti jos jo silmien auki pitäminen vaatii jatkuvaa pinnistelyä, niin miten siinä jaksaa muka liikkua.
 
Justiinsa
Mun läskit johtui puhtaasti vääristä ruokailutottumuksista, oli tietyt kellonajat jolloin syötiin aina ja lautanen tyhjäksi oli nälkä tai ei. Ja tottakai kahvin kanssa oli aina pullaa ja sitä piti aina otta vähintään kaksi.. Koin elämäni ensimmäisen näläntunteen varmaan 18vuotiaana.
 
Hyvä :) Mulla on kanssa taustalla 30kg pudotus n15v sitten tähän meni 8kk aikaa.
Siihen asti mua paapottiin syyteltiin geenejä, isoja luita, kilpirauhasta mun vanhempien ja kaverienkin toimesta..

Vasta omaan kotiin muutto selvensi asiat ja alkoi aukemaan mistä ne läskit on oikeasti kertyneet, jos mulle oltaisiin aiemmin sanottu että koko mun suhtautuminen ruokaan ja ravinnontarve arviot on aivan perseellään ja olet tosiaan ihan vitun läski, uskon että olisin aloittanut terveellisen elämäntyylin jo aiemmin.
Aivan. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja käytöstavat täytyy muistaa, vaikka sanoisi asiasta.
Mulla nosti painon taivaisiin kotiäitiys ja liikkumisen puute.
Vasta kun aloitin fyysisen työn, silmät avautui omalle peilikuvallekkin.

50kg lähti vuodessa...
 
pakko kertoa
Täytyy kyllä muistuttaa kaikkia, että kortisoni pelastaa, mut antaa se valtavan ruokahalunkin silloin, kun se katoaa, syystä tai toisesta:
Kortisonihoidon aikana taytyy selvittaa syyt vaivaan
Jäi lause vähän vajaaksi.... pelastaa avanteelta. Onhan toki monelle sellainen laitettu, kun on suoli mennyt kuolioon jo leikkauspöydällä. Silloin ei enää tingata kiloista. Toki kuntoutuminen on aina hankalampaa, jos on paljon kiloja kannettavana, mut ei se mikään este ole. Ne kevyttuotteet kyllä ovat, koska niillä tauti pahenee taas:-(
 
mies1harm.
Ajattelutavan muutos auttaa. Esim. ranskalaiset naiset eivät syö silloin kun on nälkä, vaan silloin kun kello on tietyn verran. Ko. kulttuuri on auttanut minua hahmottamaan pidättäytymisen ja itsekurin tärkeyttä, joka on Suomessa aika minimaalista, jenkkien tyyliin.
 
Eiks toi ole aika loukkaavaa hyökäta mua kohtaan?
Useissa ketjusissa täällä kun joku kyselee miksi ei laihdu lähes aina tungetaan noita 2 vaihtoehtoa mukaan..


Väität myös että ylipainon tulemisen syyt tietävät ja myöntävät kaikki, tässä on äärimm'äisen iso harha.. Monilla ei todellakaan ole mitään hajua mistä ne kilot on tulleet. Nään harrastuksessani useasti ihmisiä jotka ovat vahvasti ylipainoisia ja kuvitteleevat syövänsä esim 2000kcl todellisuus on aivan toista kun tilannetta on alettu purkamaan.
Eikö ole aika loukkaavaa hyökätä ylipainoisia kohtaan tuollaisilla oletuksilla joilla ei ole kunnollista pohjaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
pakko kertoa
Jäi lause vähän vajaaksi.... pelastaa avanteelta. Onhan toki monelle sellainen laitettu, kun on suoli mennyt kuolioon jo leikkauspöydällä. Silloin ei enää tingata kiloista. Toki kuntoutuminen on aina hankalampaa, jos on paljon kiloja kannettavana, mut ei se mikään este ole. Ne kevyttuotteet kyllä ovat, koska niillä tauti pahenee taas:-(
Jos nämä ovat jollekin ihan uusia asioita, olis aika oppia:
Linkkejä J-Pussi -aiheisen lisätiedon pariin

Todella ikävää onkin, ettei heille ole ollut kunnollista ruokaa tarjolla:-(
 
"Iina"
Mun läskit johtui puhtaasti vääristä ruokailutottumuksista, oli tietyt kellonajat jolloin syötiin aina ja lautanen tyhjäksi oli nälkä tai ei. Ja tottakai kahvin kanssa oli aina pullaa ja sitä piti aina otta vähintään kaksi.. Koin elämäni ensimmäisen näläntunteen varmaan 18vuotiaana.
Mulla ei tuon vajiksen takia ole ollut ruokahalua reiluun vuoteen. Mutta ei kyllä näläntunnettakaan.
Joten mä olen koittanut syödä kellon mukaan. Mutta eipä se ruoka aina ole mennyt edes alas.
Välillä on ollut päiviä, että mies on huolehtinut että syön edes jotain :(
 
voi jee
Kaikesta te ihmiset mielenne pahoitattekin! Toisten ulkomuodosta ja painosta!!?? En jaksa ees lukea koko ketjua. On teillä paha olla, ei voi muuta sanoa.. koittakaa jaksaa!! :D
 
moderointia
Palstalla yksi mies saa vapaasti halveerata naisia nimittelemällä heitä pillunkantotelineiksi, karvalaukunvartijoiksi ja milloin miksikin ja modejen mielestä se on ihan ok.
 
Justiinsa.
Oletko sitten miettinyt, miksi läskeillä on suuri kynnys mennä esim. salille ja ravintoterapeuteille? Juuri tämän takia, selän takana naureskelu :(
Olen, jos ajatellaan pelkästään psygologisesta lähtökohdista niin yksi syy voi olla se että ei haluta ottaa vastuuta, ravintoterapeutilla käynti voi olla aika v.......n juttu jos olet 20v valehdellut itsellesi että kilot johtuvat jostain muusta kuin omasta toiminnastasi..

1 käynti siellä voi murskata tämän ajatuksen ja sen jälkeen sä oletkin vastuussa itsestäsi..

Imo saleilla harvoin naureskellaan läskeille jotka oikeasti treenaavat ja haluavat päästä kuntoon.
 
pakko kertoa
Ajattelutavan muutos auttaa. Esim. ranskalaiset naiset eivät syö silloin kun on nälkä, vaan silloin kun kello on tietyn verran. Ko. kulttuuri on auttanut minua hahmottamaan pidättäytymisen ja itsekurin tärkeyttä, joka on Suomessa aika minimaalista, jenkkien tyyliin.
Kuuntelin kerran radio-ohjelmaa, jossa kerrottiin, että ranskalaisille on niin suuri häpeä, jos nainen on ylipainoinen, et suku käy ruokkimassa sen naisen kotiin ja siksi niitä ei siellä katukuvassa ole koskaan. No, miten ruokkivat ja miten silloin voi liikkua tarpeeksi, sitä ei kerrottu, mut on niitä sielläkin. Mut onhan tämä mielenkiintoista:
videolla crohnikko kertoo - karppaus.info :: keskustelufoorumi
 
syy ja seuraus
[QUOTE="Iina";30261583]Mä tiedän olevani lievästi ylipainoinen. Mutta en kyllä notku siellä herkkuhyllyillä.
Tietysti joskus nipistän lapsen karkkipussista namin tai kaksi, silloin tällöin tulee syötyä joku jätskituutti. Siis pientä herkuttelua jota varmasti suurin osa normaalipainoisista ihmisistäkin harrastaa.

Mutta nyt sanon sen kirotun sanan; kilpirauhanen.
Viimeiset kaksi vuotta mennyt täysin sumussa ja nukkuen. Kun ei ole yksinkertaisesti ollut energiaa mihinkään ylimääräiseen. Ja kyllä mua v*tutti kun sinne lenkille en jaksanut lähteä tai käydä uimassa. Ylipäätään v*itutti kaikki! Jokainen ylimääräinen kilo inhottaa.

Nyt on lääkitys ollut puolisen vuotta ja energian palaaminen on aivan huippufiilis! Parasta ikinä!! Nautin taas liikkumisesta ja jaksan tehdä ja harrastaa kuin silloin muutamia vuosia sitten.

Että ihan oikeasti se ylipaino voi siitä kilpirauhasesta johtua. Ja useimmat meistä "vajakeista" sen ylipainonsa tiedostaa liiankin hyvin. Ja se harmittaa jumalattomasti! Mutta ihan oikeasti jos jo silmien auki pitäminen vaatii jatkuvaa pinnistelyä, niin miten siinä jaksaa muka liikkua.[/QUOTE]

Eikös tässä kilpirauhastapauksessakin ylipaino johdu juuri siitä, että tulee syötyä enemmän kuin kuluttaa. Tietysti kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa sen, että kulutus vähenee kun ei jaksa mitään tehdä, mutta samaan aikaan kuitenkin ravintoa menee sisään enemmän kuin liikunnassa kuluu, mikä on se ylipainon perussyy. Kyllä kilpirauhasvaivainenkin laihtuisi, jos syömästä lakkaisi, vaikkei liikkuisi ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki ja dipt

Yhteistyössä