Tiukka rahatilanne, antakaa konkreettisä apuja, mistä löytää halpa asunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Tiukka rahatilanne siis tällä hetkellä, mutta asua on pakko ja vielä siten, että pääsee töihin Länsi-Helsinkiin. Antakaa konkreettistä apua, mistä ihmeestä voin löytää halvemman asunnon kuin nykyinen (1100e/kk vuokra). Tämä on jo ns. köyhäintalo, kun on aravavuokrakohde. Pitäisi siis majoittaa 4henk, pieneen kolmioon toki mahtuu.

Olen katsonut asuntoja kehyskunnista, mutta sielläkin vuokrat on lähes samat ja sit lisäksi vielä tulee matkakustannukset, joita ei ole tällä hetkellä ollenkaan.

Mistä sitä löytäisi halvempaa asumista? Olen ollut Stadin asunnoissa toki kiireellisyysluokassa 1 jonossa jo 6kk, ei mitään tulosta. Samoin Espoon kaupungilla.

Laita sunnuntain hesariin rivi-ilmoitus. Näin ainakin itse löysin toiveidenmukaisen asunnon opiskellessani helsingissä. Määrittele ilmoitukseen alue ja maksimivuokra niin saat yhteydenottoja vain sopivista asunnoista.

[QUOTE="Anananas";30260268]Laita ilmoitus esim. tori.fi ja muihin vastaaviin myös?[/QUOTE]

On siellä ollut ilmoitus jo pitkää ja ole uusinut usein. Sitäpaitsi yksityisillä on just korkeimmat hinnat. Tällä hetkellä asun yleishyödyllisen yhteisön aravavuokrakohteessa.

On siellä ollut ilmoitus jo pitkää ja ole uusinut usein. Sitäpaitsi yksityisillä on just korkeimmat hinnat. Tällä hetkellä asun yleishyödyllisen yhteisön aravavuokrakohteessa.

Kaikki yksityiset eivät ole kiskureita. Jotkut pitävät hinnat maltillisena, jotta saavat hyvän ja pitkäaikaisen vuokralaisen.
Itse löysin hesarin ilmoituksen kautta 52 neliöisen hyväkuntoisen asunnon kantakaupungin alueelta 750€/kk. Tämä oli vuonna 2011.

[QUOTE="saana";30260306]Vantaan kaupungilta sain aikanaan edullisen vuokra-asunnon, Länsi-Vantaa...[/QUOTE]

Sieltä en saa asuntoa, koska heillä on tiukat varallisuusrahat ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja saatan olla väärässäkin;30260401:
Ootko Satoa kokeillut jo? Ja kaikkiin mahdollisiin eläkefirmoihin; Ilmarinen jne..niillä on paljon vuokra-asuntoja pääkaupunkiseudulla.

Satolla on ihan kamalat vuokrat. Olen postannut hakemuksen kaikenlaisiin yleishyödyllisiin firmoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja saatan olla väärässäkin;30260403:

Olen toki sieltäkin katsonut. Siellä halvin kolmio maksaa noin 950e/kk, johon mun pitää sit ostaa seutulippu 90e/kk, joten siitä tulee pari kymppiä halvempi kuin nykyinen asunto. Sekin pari kymppiä ei tule halvemmaksi, kun muuttookin menee rahaa, joten ei mitään järkeä.

Niin, ilmoituksenhaan voi laittaa ne itselle tärkeät hakutekijät.
Leikitkö tyhmää vai oletko?

Mun mielestä on ihan mahdotonta, että yksityisen vuokraamat kämpät olisi halvempia kui jonkun yleishyödyllisen tahon. En oikein usko, että yksityiseltä löytyy.
Mä vaan en tajua, millaisia tuloja ihmisillä on, jos edes kolmiota ei saa kuin tonnilla pk-seudulta. Meille tekee tosi tiukkaa.

Tästä nyt ei ole sulle apua,mutta mä en tiedä kovin montaa perhettä pk-seudulta jotka asuis vuokralla. Juurikin siksi koska vuokrat on niin korkeita,halvemmalla pääsee /kk kun maksaa lainaa ja vastiketta..

Tästä nyt ei ole sulle apua,mutta mä en tiedä kovin montaa perhettä pk-seudulta jotka asuis vuokralla. Juurikin siksi koska vuokrat on niin korkeita,halvemmalla pääsee /kk kun maksaa lainaa ja vastiketta..

jaahas,vuoden uuno on löytynyt :)
3-4 h maksaa min 250.000 pks alueella.
min lainan lyhennys 800-1000e ja vastike 300-400e
sitten kun tulee taas suurempaa remppaa niin maksetaan lisäksi korjaus vastiketta 100-500e lisää.

Ja juu, tiedän että on vanha ketju ja mahdollisesti trollaustakin.

Jos olet kävelyetäisyydellä töissä "Länsi-Helsingissä" sanoo se itselleni Itä-Helsingissä jotakin. Jollet ole silkka trolli kysyn mistä tiukka rahatilanne mahtaisi johtua? Oletko kuullut tonnin yksiöistä Helsingissä? Onko jollekulle yhä yllätys millaista on Helsingissä vai pitääkö jokaisen se itse kokeilla?

Vaikken sitä varten opiskellut kalliilla lainarahalla ei itselläni olisi varaa asua tässä tyyssijassa muutoin kuin työttömänä. Koulutukseni on maksanut yhteiskunnalle miljoonia ja omaakin rahaa on laitettu, joita oli tarkoitus päästä tasoittamaan. Piti kyllä päästä hyväpalkkaiseen ammattiin oppilaitoksen, ammattiliiton, sukulaisten ja vanhempien propagandan mukaan. Suunnitelmissa oli maksaa omalla työllä asuminen ja eläminen, JOPA HELSINGISSÄ. Seuraaville junantuomille tiedoksi. Ai niin, pääsee tänne laivallakin tai Tornion kautta jopa jalan.

Yhteistyössä