Palstatohtorit apua, onko minulla jokin sairaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna K.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna K.

Vieras
Päivällä töissä kolleega yhtäkkiä säikähti, että herranenaika, mitä minun silmälle on tapahtunut, että siinä on kuulemma verinen uloke. En ollut huomannut mitään, mutta peilistä katsoessa näkyi verinen pallo silmän valkoisessa osassa. Tämä sitten päivän aikana purkautui ja osa silmää meni ihan punaiseksi. Otin särkylääkkeen kipuun, mutta muuten meni normaalisti. Hain lapset tarhasta ja nyt illalla on ollut pää kipeä ja olen oksennellut.

Tietääkö joku, mikä voisi olla kyseessä? Onko tuo silmä oireiden syy vai voiko esim. Päänsärky olla sittenkin se pääongelma?

[QUOTE="henni";30257937]Hui hitto. Hankkiudu heti päivystykseen![/QUOTE]

En pääse, kun olen yksin lasten kanssa. Ajattelin huomenna kysellä aikaa, jos kipu jatkuu. Mietin vaan, että ottaako särkylääkettä kipuun vai jos johtuu silmästä, niin ei taida mikään kotilääke auttaa.

En pääse, kun olen yksin lasten kanssa. Ajattelin huomenna kysellä aikaa, jos kipu jatkuu. Mietin vaan, että ottaako särkylääkettä kipuun vai jos johtuu silmästä, niin ei taida mikään kotilääke auttaa.

Huh. Sinuna soittaisin vaikka päivystysneuvontaan. Mitäs sitten, jos jotain onkin vialla, pahastikin, ja olet yksin lasten kanssa? Eikö kukaan pääsisi käymään?

Äkkiä lääkäriin.

"Ahdaskulmaglaukoomassa kammiokulman rakenne on ahdas ja kammionesteen ulosvirtaus on vaikeutunut. Seurauksena kammiokulma voi sulkeutua äkillisesti ja silmänpaine nousta vaaraallisen korkealle (glaukoomakohtaus). Oireina ovat voimakas päänsärky, silmäkipu, silmän punoitus, näön hämärtyminen, pahoinvointi ja oksentelu. Akuutti glaukoomakohtaus vaatii pikaista hoitoa, koska silmä on vaarassa sokeutua."

http://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Klinikat/SilmaKlinikka/SilmaKlinikka/Silmasairaudet/Glaukooma/

Huh. Sinuna soittaisin vaikka päivystysneuvontaan. Mitäs sitten, jos jotain onkin vialla, pahastikin, ja olet yksin lasten kanssa? Eikö kukaan pääsisi käymään?

Pää on niin kipeä, että en jaksa herättää lapsia ja lähteä jonnekkin näyttämään. Ei tähän aikaan viitsi myöskään soitella sukulaisille. Googlettamalla on löytänyt mitään vakavaa, missä näin pitkä aikajänne, kun tuo silmä tuli jo päivällä. Ajattelin, vaan, että josko joku tietäisi mistä kyse. Ei taida auttaa muu kuin ottaa särkylääkettä ja nukkumaan. Aamulla saan lapset lähellä olevaan tarhaan, niin helpompi liikkua. Jos siis vielä huono olo.

Se onkin lapsille kiva löytää äiti aamulla hengettömänä

Mutta älä vaan minnekään lääkäriin lähde. Älä edes soita sinne. Ja ne sukulaisetkin varmaan mieluummin tulee sun hautajaisiin kuin nyt auttamaan.

Äkkiä lääkäriin.

"Ahdaskulmaglaukoomassa kammiokulman rakenne on ahdas ja kammionesteen ulosvirtaus on vaikeutunut. Seurauksena kammiokulma voi sulkeutua äkillisesti ja silmänpaine nousta vaaraallisen korkealle (glaukoomakohtaus). Oireina ovat voimakas päänsärky, silmäkipu, silmän punoitus, näön hämärtyminen, pahoinvointi ja oksentelu. Akuutti glaukoomakohtaus vaatii pikaista hoitoa, koska silmä on vaarassa sokeutua."

Silmäsairaudet - Glaukooma - Terveystalo

Mistä tiedät, saako tuossa tapauksessa ottaa mitään särkylääkettä?

Nehän vaikuttavat vielä pitkään ja esimerkiksi jos taritsee leikata jotain, tulee helpommin komplikaatioita. Mut voi niistä tulla muitakin vaivoja. Tässä esimerkiksi ne, mitä en itse ottaisi tietoisesti ainakaan:
Fimea

Aika hurja teksti Peter C Goetzschen kirjassa T-L sivulla 64:

"Vuonna 2004 Schering-Plough sopi 346 miljoonan dollarin korvauksista voitelurahajutussa. Bayer maksoi 257 miljoonaa ja GlaxoSmithKline 87 miljoonaa sopiakseen samantapaiset syytteet." Muitakin oli, mut eri lauseessa. Mutta seuraava liittyy myös Bayeriin, sivulla 80:

"Lääkeyhtiöt voivat muillakin tavoin sabotoida tärkeitä tutkimuksia, jotka uhkaavat niiden tuloja. Siprofloksasiini on antibiootti, jonka teholla on taipumus heiketä. Vuonna 2000 kun eräs bakteriologi pyysi Bayerilta puhdasta siprofloksasiinia antibioottiresistenssiä käsittelevään tutkimukseensa, häntä vaadittiin allekirjoittamaan asiakirja, jossa hän lupasi olla julkaisematta tutkimustaan ilman Bayerin kirjallista lupaa."

Oliko siinä sun ottamassa särkylääkkeessä maissitärkelystä tai maltodekstriiniä?

Pää on niin kipeä, että en jaksa herättää lapsia ja lähteä jonnekkin näyttämään. Ei tähän aikaan viitsi myöskään soitella sukulaisille. Googlettamalla on löytänyt mitään vakavaa, missä näin pitkä aikajänne, kun tuo silmä tuli jo päivällä. Ajattelin, vaan, että josko joku tietäisi mistä kyse. Ei taida auttaa muu kuin ottaa särkylääkettä ja nukkumaan. Aamulla saan lapset lähellä olevaan tarhaan, niin helpompi liikkua. Jos siis vielä huono olo.

Peter Gøtzsche: Tappavat lääkkeet - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Kerro tarhassakin. Menitkö?

Maissitärkkelystä apuaineena ei pidetä kovinkaan vaarallisena, mutta kun sitä koisamyrkkyä (maissi tuottaa itse sen) ottaa säännöllisesti kauan aikaa usein myös useammassa lääkkeessä sekä joskus myös ruoassa, ei voi kuin ihmetellä, eikö missään ilmene.

Tässä onkin hegenvaarallinen särkylääke:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/01/17/ihmelaakkeen-vaietut-vaikutukset

Se onkin lapsille kiva löytää äiti aamulla hengettömänä

Mutta älä vaan minnekään lääkäriin lähde. Älä edes soita sinne. Ja ne sukulaisetkin varmaan mieluummin tulee sun hautajaisiin kuin nyt auttamaan.
Olen samaa mieltä. Ei kannata missään nimessä pyytää keneltäkään apua. Eikä soittaa soittaa päivystykseen edes neuvoja kysyäkseen. Paljon kivempi vaan antaa sen silmän sokeutua tai sit jopa kuolla.

Ei uskoisi että näkökyky voi jollekin olla ihan yhdentekevä asia.

Olen samaa mieltä. Ei kannata missään nimessä pyytää keneltäkään apua. Eikä soittaa soittaa päivystykseen edes neuvoja kysyäkseen. Paljon kivempi vaan antaa sen silmän sokeutua tai sit jopa kuolla.

Ei uskoisi että näkökyky voi jollekin olla ihan yhdentekevä asia.
oli muuten kummallinen musta pilkka äidillä eikä kukaan ollut sitä huomannut... voi olla!

Yhteistyössä