kolmasluokkalainen nukkuu isän kanssa parisängyssä joka yö?

• Viestiketjun aloittaja pippana
  • Ensimmäinen viesti
pippana
Onko ihan yleistä, vai oonko ainoa jonka mielestä outoa? Tytöllä ei oo mitään nukkuumaanmenoaikoja koulupäivinäkään vaan käyvät samaan aikaan nukkumaan. Asuvat kahestaan.

mä...
Miksi vain aikuiset saisivat nukkua yhdessä, mutta lasten on ehdottomasti nukuttava yksin? Ei todellakaan ole mitään outoa, jos lapsi haluaa nukkua vanhemman vieressä.

Vieraas
Meillä nukkuu neljäsluokkalainen tyttö lähes joka yö mun vieressä. Nukahtaa kyllä omaan sänkyyn mutta kömpii jossain vaiheessa viereen. Eipä olla tuosta tehty ongelmaa, maailmassa on isompiakin murheita.

Eikö se ole hankalaa sit jos tulee uusi mies / nainen, kun lapsi on ollut kumppanin korvikkeena?
Kumppanin korvikkeena?

Ei kai yhtään sen hankalampaa kuin jos perheeseen syntyisi uusi vauva. Tai jos penska elämöisi koko yön niin että olisi pakko siirtää omaan petiinsä jotta itse saa nukkua.

Miksi tehdä elämästä ikävää ja aikuistuttaa lapset ennenko on pakko?

Me ollaan veljen kanssa nukuttu isän kanssa samassa sängyssä kun oltiin pieniä. Ja itsehän halusin isän tulevan viereen nukkumaan mennessä vielä 6. luokallakin :D Äitin luona nukutaan vieläkin samassa sängyssä kun mennään käymään :)

"a p"
Kumppanin korvikkeena?

Ei kai yhtään sen hankalampaa kuin jos perheeseen syntyisi uusi vauva. Tai jos penska elämöisi koko yön niin että olisi pakko siirtää omaan petiinsä jotta itse saa nukkua.

Miksi tehdä elämästä ikävää ja aikuistuttaa lapset ennenko on pakko?
Paitsi sille lapselle siinä on ero, jos isän uusi nainen vie "hänen" paikkansa ja samaan syssyyn tulee nukkuumaanmenoajat ja muita rajoiteita isän ja tytön tottumaan elämään. Varsinkin kun kyse on isosta tytöstä jo. Ongelmia luvassa ihan takuulla.

Jotenkin muutenkin luulisis että lapset menee aiemmin nukkumaan kuin aikuiset, kattoo telkkarista eri ohjelmia, jne. Tuntuu hassulta että laosta pidetään sängyn lämmittäjänä kunnes joku hänet siitä syrjäyttää.

viera.s
Ei ole minusta lähtökohtaisesti outoa. Parisängyssä on hyvin tilaa kahdelle.

Jos tyttö vielä murrosikäisenä nukkuu kaikki yöt isänsä vieressä, voisin vähän jo ihmetellä.

Minä siirryin omaan sänkyyn vasta tokaluokan syksyllä ja senkin jälkeen mökillä yms. nukuin vielä vanhempien kanssa samassa sängyssä. Mutta jos kotona ei tilanahtauden takia oma sänky olisi alkanut olemaan parempi vaihtoehto, eikä muutenkaan olisi mitään erityistä syytä ollut siirtyä siihen nukkumaan, olisin varmaan pidempäänkin voinut vanhempien vieressä nukkua. Sekin kyllä vaikutti, että tuntui jo muiden silmissä oudolta nukkua vanhempien vieressä koululaisena ja siitähän tämä aloituskin on yksi todiste.

viera.s
[QUOTE="a p";30252817]Paitsi sille lapselle siinä on ero, jos isän uusi nainen vie "hänen" paikkansa ja samaan syssyyn tulee nukkuumaanmenoajat ja muita rajoiteita isän ja tytön tottumaan elämään. Varsinkin kun kyse on isosta tytöstä jo. Ongelmia luvassa ihan takuulla.

Jotenkin muutenkin luulisis että lapset menee aiemmin nukkumaan kuin aikuiset, kattoo telkkarista eri ohjelmia, jne. Tuntuu hassulta että laosta pidetään sängyn lämmittäjänä kunnes joku hänet siitä syrjäyttää.[/QUOTE]

Mistäs sinä tiedät, onko tuo isä uutta kumppania etsimässä? Ehkä elää ihan tyytyväisenä sinkkuna eikä ainakaan kotiinsa aio enää uutta puolisoa ottaa. Sitä paitsi veikkaan, että murrosiän saavuttaessaan tyttö haluaa itse siirtyä omaan sänkyynsä eikä asiasta tarvitse taistelua tehdä.

Vierahana
[QUOTE="a p";30252831]Onko kellään kokemuksia aiheesta, kun kyseessä ei ole siis kahden vanhemman ydinperhe?[/QUOTE]

Eikös tuolla ollut jo kokemuksia tästä? Vai mitä oikein ajat takaa?

ei ihan perus
On lapsen kannalta hämmentävää, saati sitten mahdollisen uuden puolison! Kyllä kolmasluokkalaisella kuuluu olla oma sänky ja nukkumaan meno ajat! Silloin tällöin on eri juttu, mutta olisiko niin että vanhempi hakee itselleen tuosta järjestelystä jotain lohtua.

[QUOTE="a p";30252817]Paitsi sille lapselle siinä on ero, jos isän uusi nainen vie "hänen" paikkansa ja samaan syssyyn tulee nukkuumaanmenoajat ja muita rajoiteita isän ja tytön tottumaan elämään. Varsinkin kun kyse on isosta tytöstä jo. Ongelmia luvassa ihan takuulla.

Jotenkin muutenkin luulisis että lapset menee aiemmin nukkumaan kuin aikuiset, kattoo telkkarista eri ohjelmia, jne. Tuntuu hassulta että laosta pidetään sängyn lämmittäjänä kunnes joku hänet siitä syrjäyttää.[/QUOTE]

No mutta kyllä sen huomaa, jos joku alkaa vaikuttaa mahdolliseslta uudelta puolisolta ja on siinä kuukausia aikaa opettaa lapsi nukkumaan omassa sängyssään ennenko uutta edes tuodaan näytille!

Ja oletanpa, että useimmissa tapuksissa lapsi on se joka haluaa nukkua vanhemman sängyssä. Ei niin päin että vanhempi haluaisi lapsen viereensä.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
yh-äiti myöskin
Mun 10-v poika tulee harva se yö nukkumaan mun viereen, eikä siinä ole mun mielestä mitään outoa. Ei se lapsuus kestä ikuisesti ja varmasti viimeistään armeijaan mennessä lopettaa äidin vieressä nukkumisen ;) Antakaa lasten olla lapsia!

yh-äiti myöskin
Alkuperäinen kirjoittaja yh-äiti myöskin;30252889:
Mun 10-v poika tulee harva se yö nukkumaan mun viereen, eikä siinä ole mun mielestä mitään outoa. Ei se lapsuus kestä ikuisesti ja varmasti viimeistään armeijaan mennessä lopettaa äidin vieressä nukkumisen ;) Antakaa lasten olla lapsia!
Ja lapsella on siis ihan oma huone ja oma sänkykin, mutta äidin vieressä on kai sitten mukavampi nukkua.

Mulla ei todellakaan ole tapana tuoda kotiin ketään randomeita yökyläilemään tai muutenkaan, joten eipä tarvitse miettiä miten lapsi sellaiseen sitten suhtautuu. Jos joskus parisuhteen vielä löydän, niin kyllä se mies ja lapset tutustutetaan toisiinsa jo kauan ennen kuin mun viereeni nukkumaan pääsee.

"sini"
Eikä mielestäni tuossa nukkumaanmenoaikojen "puutteessakaan" ole mitään outoa. Minäkin menen meidän 6-vuotiaan kanssa samaan aikaan nukkumaan. Eli klo 21 arkipäivisin. Viikonloppuisin saatan joskus valvoa pidempään kun hän. Ja samassa sängyssä nukutaan..

Ei se mitään syrjäytä, eikä välttämättä tule ongelmia. Aiemmin tuonne kirjoitin kuinka oltiin kolmistaan isän ja veljen kanssa ja kun isä löysi naisen ja lopulta ostettiin uusi talo johon kaikki mahtui, niin silloin oli jokaiselle oma huone, jossa nukkua. Toki sitä ennen oli naisen luona yökyläilyjä, jossa oli isoimmalla lapsella oma huone ja me 3 nuorinta nukuttiin samassa huoneessa, vuorokerroin yksi joutui retekalle kun oikeita sänkyjä oli vain 2 :D

Ainut asia mikä on tuosta vieressä nukkumisesta on jäänyt on se, että haluan olla lähellä nukkumassa. Oma mies ei ihan tajua tätä koko aikaista kainaloon kyyhnäämistä, mutta riittää että edes illalla saa olla hetken, yöt saa nukkua niin erillään kuin huvittaa :D

aika sairasta
Ihme, että näin moni on eri mieltä.
Tuohan on jo 3-luokalla!Mitä kaverit tuumisivat?Kuulostaako normaalilta?Noei!

Nää on näitä, jotka lutkumuputtaa omia hellanterttujaan vielä reilu 25:ksi kotonaan ja läpälässyttävät kuin vauvasta puhuttaessa.

Kieroutunutta!

Kiitti vaan v*tusti

Nää on näitä, jotka lutkumuputtaa omia hellanterttujaan vielä reilu 25:ksi kotonaan ja läpälässyttävät kuin vauvasta puhuttaessa.

Kieroutunutta!
Minä nukuin perhepedissä noin kymmenvuotiaaksi. Olin ujo ja herkkä lapsi. Ajatus yksin nukkumisesta pelotti, mutta toisaalta minua ahdisti voimakkaasti, koska tiedostin kaltaisiasi ihmisiä olevan olemassa. Joten nyt aikuisena voin sanoa: turpa umpeen. Sinulle eivät kuulu pätkääkään toisten lasten nukkumajärjestelyt.

Vier.

Kieroutunutta!
Eiköhän niissä kavereissakin ole aika paljon niitä, jotka nukkuvat vielä perhepedissä - ainakin välillä.
Ainakin meidän kolmasluokkalaisen kavereista jokainen joskus.

Yhteistyössä