The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
...muutoin onkin sitten semmoiset vauhtisäätöviikot edessä, jotta tässä kun kalenteria kattelin, niin sainpa jälleen huomata puutokseni tuon ei- sanan suhteen. Ja vois sitä joskus ihan oikeestikin pitää suunsa supussa ja opetella olemaan hiljaa, on meinaa tämä hölösuu onnistunut järjestämään itsensä mukaan kaiken maailman puuhasteluihin, joidenka järjestämisissä varmasti menee hermosto uusiin syheröihin :headwall: :D.

Nooo, jotta ei olis todellakaan jatkossakaan näitä vapaa- ajanongelmia eikä muitakaan aikataulutushäslinkiä ;). Jospa noista irtoais sitten sitä yhdessä tekemisen meininkiä ja yhteen hiileen puhaltamista ja vaikuttamista ja sun muuta.

Sainkin eilen myös nökköskökkösuutisia...mä saan ruveta ettimään semmosia huomattavasti pienemipiä kaavoja ja yltiösöpöstys kankaita ja materiaalia :heart:...Meijen sukuun on tulossa talvivauvaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Jahas, se ois tänään elämäni (ja minilettusen) ensimmäinen vauvamuskari. Mitä siellä siis tehdään, ollaanko jossain polttopalloringissä mukelot viltillä ja hyräillään Kumbayahia ja nakutellaan menemään kapuloilla rytmiä?

Jännä.

Maanantaihuomenta! :wave:
 
Oispa ihanaa omistaa naapuri omppupuiden kera :p
Mäpäs omistan isän omppupuiden kera. :p



Joka muuten toi mulle omppuja viikko sitten useamman kassillisen. Sitten mä kävin ostamassa sosemyllyn, opiskelin omena-inkiväärihillon ohjeen ja sitä sitten tein, purkitin ja oon jo syönytkin yhden - jakoon myös lähtenyt sukulaisille. Olipa muuten elämäni ensimmäinen kerta kun tein mitään hilloa, mutta ei taatusti viimeinen.
 
Oispa ihanaa omistaa naapuri omppupuiden kera :p
Nyt onkin ollut ihan hassu omppusatovuosi, oikeessa ne viisaammat ovat ettei noi hedelmäpuutkaan alvariinsa sitä satoaan jaksa kanniskella. Viime vuosi oli onneton ja sitä surkuttelin syvästi, nyt sitten makselen tässä runsaasti niitä manailuja ja harmituksia :D. Onneksi saan nuita omppuja liikenteeseen naapureille ja parille tuttavaperheelle, ja sitten tuonne tienvarteen laitan korit pomppusia pullolleen, jotta saavat siitä verottaa. Kyllä noita vielä piisaa tähänkin torppaan jatkojalostettaviksi, nyt voin kokeilla sitä kuivattamistakin, kun nämä ovat kiinteämaltoisempaa lajiketta.
 
Mäpäs omistan isän omppupuiden kera. :p



Joka muuten toi mulle omppuja viikko sitten useamman kassillisen. Sitten mä kävin ostamassa sosemyllyn, opiskelin omena-inkiväärihillon ohjeen ja sitä sitten tein, purkitin ja oon jo syönytkin yhden - jakoon myös lähtenyt sukulaisille. Olipa muuten elämäni ensimmäinen kerta kun tein mitään hilloa, mutta ei taatusti viimeinen.
Hillonkeitto on niin helppoo, että onnistuu minultakin. Atamonilla pesee purkit ja kannet, keittää hillosokerin kanssa marjat ja tuuppaa purkin piripintaan täyteen ja kansi kiinni.
 
saako kysyä että miks sää routakatti oot istuttanu niin hirveesti omppupuita?
Mä en ole istuttanut niin mitn :D - noi ihunaisetkamalaiset olivat jo tässä valmiina kun tähän osoitteeseen lehahdettiin ja päätettiin ryhtyä älämölöämme viljelemään.

Ja noi puuthan on sitten ruvenneet kukoistamaan oikein kunnolla sittemmin, joten...ei noista oikein raaski luopuakaan vaikka pari on semmosessa kunnossa - toinen vissiin osittain laho ja toinen ressu kuivettuu väkisinkin paikassansa - että pitäis jotain tehdä...
 
Nyt onkin ollut ihan hassu omppusatovuosi, oikeessa ne viisaammat ovat ettei noi hedelmäpuutkaan alvariinsa sitä satoaan jaksa kanniskella. Viime vuosi oli onneton ja sitä surkuttelin syvästi, nyt sitten makselen tässä runsaasti niitä manailuja ja harmituksia :D. Onneksi saan nuita omppuja liikenteeseen naapureille ja parille tuttavaperheelle, ja sitten tuonne tienvarteen laitan korit pomppusia pullolleen, jotta saavat siitä verottaa. Kyllä noita vielä piisaa tähänkin torppaan jatkojalostettaviksi, nyt voin kokeilla sitä kuivattamistakin, kun nämä ovat kiinteämaltoisempaa lajiketta.
Useana vuotena ollaan saatu mennä tyhjentämään tutun mökkitontilta omput yms. Tänä vuonna ei kuulemma juuri omppuloita tullut eli ilman jäätiin.
Olis niin ihana saada poimia omenat, luumut, karviaiset, raparperit yms yms yms omasta maasta ja vääntää niistä hilloja ja mehuja. Huokaus, meitä ei ole tehty kerrostaloon...
 
Huomenta :wave:

Pitkä työpäivä edessä, pää tukossa ja yskin keuhkot pihalle, mutta en aio lannistua vaan meinaan pysyä iloisena ja tehokkaana asiakaspalvelijana koko päivän! Tänne saa tulla kokeilemaan onneansa, mutta täältä ei tänään kukaan lähde ostamatta mitään! Nih.
 
Useana vuotena ollaan saatu mennä tyhjentämään tutun mökkitontilta omput yms. Tänä vuonna ei kuulemma juuri omppuloita tullut eli ilman jäätiin.
Olis niin ihana saada poimia omenat, luumut, karviaiset, raparperit yms yms yms omasta maasta ja vääntää niistä hilloja ja mehuja. Huokaus, meitä ei ole tehty kerrostaloon...
:hug:....onneksi kuitenkin teillä on näitä avustuskohteita tiedossa, se on tyhjää parempi.

...ja ei muuta kuin unelmiaan kohti :)! Teillähän on siinä alakerrassa aika hyvä motivaattorikin ;)...sitä ei koskaan tiiä, mistä sen osoitteensa loppujen lopuksi löytää...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Huomenta :wave:

Pitkä työpäivä edessä, pää tukossa ja yskin keuhkot pihalle, mutta en aio lannistua vaan meinaan pysyä iloisena ja tehokkaana asiakaspalvelijana koko päivän! Tänne saa tulla kokeilemaan onneansa, mutta täältä ei tänään kukaan lähde ostamatta mitään! Nih.
:hug: - ai hurjanen tuota sun tautias...sängyn pohjalla sun pitäs olla sujuvasti toipumassa, ettei äidy pahemmaksi. Kaiken maailman viheliäisiä hengiystietulehduksia on liikenteessä... Eläpä sisseile ollenkaan, jos tunnet päivän aikana olosi huonontuvan, vaan marssit kotio sitten potemaan.
 
:hug....onneksi kuitenkin teillä on näitä avustuskohteita tiedossa, se on tyhjää parempi.

...ja ei muuta kuin unelmiaan kohti :)! Teillähän on siinä alakerrassa aika hyvä motivaattorikin ;)...sitä ei koskaan tiiä, mistä sen osoitteensa loppujen lopuksi löytää...
Juu ja jouluun mennessä pitäsi selvitä, jatkuuko työt vai ei. Itse asiassa molempien työt on kortilla. Vapaus voi koittaa aikaisemmin kuin kissaa osaa sanoa. Sitten ollaan vapaat kuin taivaan lintuset muuttamaan jonnekin, missä pärjätään omillamme =)
 
:hug: - ai hurjanen tuota sun tautias...sängyn pohjalla sun pitäs olla sujuvasti toipumassa, ettei äidy pahemmaksi. Kaiken maailman viheliäisiä hengiystietulehduksia on liikenteessä... Eläpä sisseile ollenkaan, jos tunnet päivän aikana olosi huonontuvan, vaan marssit kotio sitten potemaan.
Nooooh, tän päivän kun rutistaa niin saan levätä pari päivää toivottavasti :D.
 
Juu ja jouluun mennessä pitäsi selvitä, jatkuuko työt vai ei. Itse asiassa molempien työt on kortilla. Vapaus voi koittaa aikaisemmin kuin kissaa osaa sanoa. Sitten ollaan vapaat kuin taivaan lintuset muuttamaan jonnekin, missä pärjätään omillamme =)
Aijai, se meinaa sitten pukata jännäkakkamomenttia tuplana..hö : /. No, epävarmaahan se kaikilla on näinä päivinä ja tapahtuipa mitä tahansa, niin kyllä ne asiat vain suttaantuvat ja järjestyvät kuitenkin tavalla tai toisella :).
 
Huomenta päivää tai paremminkin aamupäivää :)

Tuli mökkeiltyä viikonloppuna :)

Eikös toffeella olisi mahdollisuutta muuttaa johonkin omakotitaloon?

Ihmettelin mikä piipaus kuuluu aina välillä, ei kuulostanut palohälyttimeltäkään (varoitusääni pattereista).

Hoksasin että tulee pesukoneesta ja vesihanan olin unohtanut avata.
Muistin kyllä koneen luona että taisin sen unohtaa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä