Miehen haaveet pojasta

  • Viestiketjun aloittaja vauvatulossa
  • Ensimmäinen viesti
vauvatulossa
Olen raskaana, vielä varsin alussa. Lapsi on toivottu, ja miehen kanssa tykätään molemmat lapsista. Minua vain häiritsee se, että miehelle tuntuu jo nyt olevan hirveän tärkeää, lapsen sukupuoli. Tai no, kyllähän minullekin on tärkeää, ja ihan normaalia että haluaa tietää kumpi tulossa. Mutta kun miehelle tuntuu kelpaavan vain poika. Kyseli milloin lapsen sukupuolen saa selville, ja sanoin että sinne on vielä pitkä aika, joskus rv 20 tienoilla ultrassa, mutta ei se sielläkään aina ole satavarmaa. Mies totesi siihen, että toivottavasti lapsi on sitten poika.

Kysyin, että mitä jos tuleekin tyttö? Eikö tyttölapsi sitten kelpaa hänelle? Ja että itselleni on kuitenkin se ja sama sille sukupuolelle (vaikka toki se kiinnostaa), tärkeintä olisi että lapsi olisi terve ja kaikki menee hyvin.
Sanoin, että minusta tuntuu pahalta jos mies ei haluaisi tyttölasta, nimittäin itse olin aikoinaan isälleni pettymys kun olin tyttö ja sain siitä lapsuudessani kuulla (mikset ollut poika, olisit syntynyt pojaksi, et saa tehdä sitä ja tätä koska synnyit tytöksi). Ja että en halua että oma lapseni joutuu kuuntelemaan mitään samaa kuin minä lapsena.

Mies sanoi, että ei sillä ole hänelle loppupeleissä väliä, mutta kuitenkin toivoo poikaa. Ja että jos tulee tyttö niin tietysti sekin on rakas, mutta sitten "pitää parin vuoden päästä yrittää uudestaan". Mikä kuulosti minun korvaani vähän siltä, kuin että tavoittelisit arpajaisten päävoittoa, mutta tuleekin "väärä" palkinto ja sitten pitää yrittää uudemman kerran, jos tulis se haluttu kohdalle.. Mutta mies vakuutteli että ei tytössäkään mitään vikaa ole mutta hänellä nyt on tuommoinen toive, mutta ei muka väliä kumpi tulee.

Eilen anoppi oli meillä kyläilemässä ja kerrottiin hänelle vauvauutiset. Anoppi oli innoissaan ja juteltiin vauvajuttuja, ja hän kyseli onko minulla ollut pahoinvointia. Sanoin, ettei juuri ollenkaan niin sanoi "juu, ei minullakaan ollut XXXXstä (miehen nimi), taitaa tulla poikalapsi" ja mies totesi siihen "hyvä vaan".

Ylireagoinko vaan, kun mulla vaivaa nuo miehen poikahaaveet. Oman lapsuuteni takia, pelkään nimittäin että jos tulee tyttö niin mies pettyy pahasti eikä rakasta lasta ja lapsi joutuu samaa kuulemaan mitä minä lapsena (vaikkei mies ole sellainen joka moisia laukoisi, mutta nämä on jäänyt omasta lapsuudesta mieleen) :( Toisaalta uskon että miehen poikahaaveet selittyy sillä että hänen sukulaisilleen ja ystävilleen on syntynyt pelkkiä poikia viimeiset 10 vuotta, ja mies ei oikeastaan yhdenkään pienen tytön kanssa ole ollut tekemisissä kunnolla. Leikkinyt vain noiden sukulaisten ja ystävien poikien kanssa, ja kyllähän jokainen tietää, mitä ne perus poikien leikit on, autoja yms. NIin ehkä mies luulee, että tyttölapsi olisi automaattisesti joku pinkki barbieprinsessa jonka kanssa mies ei sitten voi touhuta mitään. Lisäksi vielä sekin, että miehen isä lähti lätkimään kun mies oli muutaman vuoden vanha, ja hänele on ollut kova paikka kasvaa ilman isää.

Onko muita ollut samassa tilanteessa ja onko miehen mieli muuttunut, jos onkin tullut "vääränmerkkinen" lapsi...? Ensimmäinen lapsi kummallekin kyseessä.
 
vauvatulossa
Miehen lähipiirissä on tosiaan pelkkiä poikavauvoja ja pikkupoikia niin ei mies ole koskaan päässyt tyttölapsen kanssa leikkimään. Kyllä minäkin pienenä leikin junaradoilla, turtles-figuuriukoilla, kauko-ohjattavalla autolla, ja ajelin polkutraktorilla yms "poikamaista". Mutta mies varmaan kuvittelee, että kun ne pojat, joita hänen sukulaisillaan on, on just sellasia "poikamaisia poikia" niin tytöt varmaan sitten on pinkissä maailmassa eläviä nukkehulluja..
 
"Maisuliini"
Niin tuttua! Mieheni oli ihan samanlainen, "niin monta tehdään että tulee poika". No, tyttöjä on nyt kaksi, ja ovat rakkaita hänelle eikä haaveile kolmannesta. Henk. koht. en voi sietää tuota pakonomaista tarvetta saada poika, ihan sitä samaa p*skaa kuin maailmalla missä tyttölapset eivät ole toivottuja. Enkä ymmärrä miten naispuolisetkin äidit, mummot ym. ajattelevat samalla lailla, aliarvioivat OMAA sukupuoltaan.
 
vauvatulossa
Luulen että KUITENKIN tuo miehen toive johtuu siitä ettei ole tavannut tyttölapsia. Ehkä pelkää ettei osaa leikkiä tytön kanssa tai tytön kanssa ei voisi tehdä noita "poikajuttuja". Jos syntyisikin tyttö, niin ehkä kuitenkin siinä vaiheessa unohtuu ne jupinat siitä että kumpi pitäisi olla ja tärkeintä ja ihaninta on se oma lapsi. Kyllähän toivoa saa, tottakai, ja ehkä jos minä voisin päättää niin ottaisin tytön - mutta sinänsä en erityisemmin juuri tyttöä hingu, sekä tytöt että pojat on niin ihania. Ja voihan olla että vaikka tekis 10 lasta niin niistä yksikään ei ole se toivottu tyttö/poika.
 
Monen äiti
Anna isän toivoa ihan rauhassa poikaa! Kyllähän toivoa saa. Jos sitten ultrasuomalaisen sattuu näkymään, kumpi on tulossa
Isällä ja sulla on aikaa totutella ajatukseen. Tosin ultrastakin näkee joskus väärin tai ei ollenkaan. Olen synnyttänyt monta vauvaa täysin "tietämättömänä" ja jos arvaus/toive on mennyt metsään, ei tunnin päästä ole enää osannut ajatellakaan muuta kuin sitä juuri oikeaa vauvaa.:) Ja jos sattuisi olemaan jotain ongelmia raskaudessa tai synnytyksessä niin tyttövauvat ovar yleensä sitkeämpiä!
 
Niin meinasitteko että se mies voi siinä laukeamisen hetkellä päättää lähettääkö poika vai tyttö siittiöitä matkaan.. :headwall:

Raskauden alussa tuollaiset toiveet on ihan normaaleja. Tuttava piirissä pari toivoi tyttöä ja jos tulee poika niin olkoon kunhan ei saa suvun kiharat tukkaa! Syntyi tietysti kiharapäinen poika. Vanhempiensa silmäterä ja oikein kehuvat miten ihana on enekelikiharat pienellä pojalla :D kyllä minäkin nyt miehen kanssa toivon poikaa ja pojalle on nimikin. Jos nyt kuitenkin tulee tyttö, niin eiköhän sillekin nimi keksitä ja ajatukset kääntyy varmaan sekunnissa kun saa myytin syliin, että tyttöhän sen pitikin olla.
 
vauvatulossa
Kait teillä tiedossa et ihan se MIEHESTÄ riippuu onko lapsi poika vai tyttö :LOL:
Jäikö sulta jotain lukematta ;) Kyllä mulla on 9-vuotiaasta asti ollut tiedossa että MIEHEN perusteella määräytyy se kumpi sieltä tulee. Mutta ei sitä voi ite päättää mikä siittiö voittaa "uintikisat" ja pääsee munasoluun, ja kumman kromosomin se siittiö sitten sisältää ja kumpi tulee..
 
vauvatulossa
Niin meinasitteko että se mies voi siinä laukeamisen hetkellä päättää lähettääkö poika vai tyttö siittiöitä matkaan.. :headwall:

Raskauden alussa tuollaiset toiveet on ihan normaaleja. Tuttava piirissä pari toivoi tyttöä ja jos tulee poika niin olkoon kunhan ei saa suvun kiharat tukkaa! Syntyi tietysti kiharapäinen poika. Vanhempiensa silmäterä ja oikein kehuvat miten ihana on enekelikiharat pienellä pojalla :D kyllä minäkin nyt miehen kanssa toivon poikaa ja pojalle on nimikin. Jos nyt kuitenkin tulee tyttö, niin eiköhän sillekin nimi keksitä ja ajatukset kääntyy varmaan sekunnissa kun saa myytin syliin, että tyttöhän sen pitikin olla.
No joo, toki se nyt on normaalia että jompaa kumpaa toivoo. Ja mies on joka tapauksessa innoissaan (ja huolissaankin, kun tässä on pari ikävää kohtausta sattunut raskauden aikana) vauvasta vaikkei sitä sukupuolta vielä saakaan tietoon. Mies on vaan välillä kuulostanut niin jyrkältä, tyyliin "no ei sillä sukupuolella niin väliä, kunhan se poika sitten syntyy terveenä". Mutta vaikka tulis tyttökin niin eiköhän mies oman lapsen edessä ole lopulta yhtälailla sulaa vahaa :) Tosiaan vain itse ehkä ylireagoin, kun aikoinaan oman isän kommentit oli mitä oli (häneltä ehkä ne biologiantunnit olikin jääneet välistä...) ja siitä mulle on tullut jo pienestä pitäen negatiivinen mielikuva tuosta tietyn sukupuolen toivomisesta.
 
Jos se on normaalilla järjellä varustettu, normaali mies, niin sitten kun se vauva on syntynyt, ei sukupuolella ole enää siinä vaiheessa mekitystä.
 
"minna"
Kyllä meilläkin mies toivoi poikaa. On kasvanut muutenkin veljesten keskellä. Äitinsä on aika lailla sellainen, että miehet tekevät hommia ulkona ja naiset kokkaa ja siivoaa. Sieltä varmaan juontaa Se, että ajatteli että tyttöjen kanssa ei voi tehdä "miesten"hommia. Neljä tyttöä sai ja joka kerta on ollut onnessaan lapsesta, vaikka poikaa toivonutkin. Nyt jälkeenpäin sanonut, että tyttöjen kautta auennut aivan erilainen maailma. Voi miestä myös pelottaa Se, ettei osaa toimia tytön kanssa. Uskon, että loppupeleissä sillä ei ole väliä. Kyllä ne miehetkin käy läpi kaikkea mielessä, joten anna rauhassa toivoa poikaa. Eiköhän Se ole rakas kuitenkin, vaikka olisi tyttö ????
 

Yhteistyössä