Ärsyttää
Asumme melko pienellä paikkakunnalla ja lapsen koulumatka on n. 2,4km. Matka on mielestäni turvallinen ja lapsi sen mielellään kävelee. Aikaa menee noin 30 minuuttia. Nyt olen miettinyt, että olenko jotenkin "julma" lastani kohtaan, kun laitan sen kävelemään. Naapurissa asuu nimittäin samalla luokalla oleva lapsi, jota kuskataan autolla / pyörällä joka päivä. Olen ehdottanut, että kävelisi lapseni kanssa (alunperin sovittiin perheen kanssa, että lapset kulkevat yhdessä koulumatkan...), mutta lapsen vanhemmat kokevat matkan liian raskaaksi. SIIS VANHEMMAT? Eihän ne sitä kävele, vaan lapsi. Pyörällä kyllä antaisivat lapsensa kulkea, mutta se kävely jotenkin rassaa niitä...Itse taas olen sitä mieltä, että pyörällä mennään vasta kun reitti sujuu kävellen oikein hyvin. Sateella, pimeällä ja kovalla pakkasella olen minäkin autokyydin kannalla.
Olen hoitovapaalla vielä muutaman kuukauden (meillä kaksi pienempää lasta), joten mulla olisi aikaa kuskata lasta mennen tullen...tämän toisen lapsen vanhemmat ovat töissä ja jotenkin ne vaikuttaa närkästyneiltä, kun kyyti ei meiltä irtoo. Olen sanonut, että kävellen mennään ja voin vähän saatella. No toinen lapsi meni mummonsa kanssa pyörällä ohi että heilahti.
Pitkän ja sekavan tarinoinnin päätteeksi...miten teillä ekaluokkalaiset kulkevat tällaisen hieman pitemmän koulumatkan?
Niin ja mainittakoon, että olen melko varovainen laittamaan lapsiani liikenteeseen...toisen perheen lapsi on kulkenut hyvinkin vapaasti asuinalueella jo pitkään, eli kyse ei voi olla siitä, että vanhemmat kokevat liikenteen vaaralliseksi.
Olen hoitovapaalla vielä muutaman kuukauden (meillä kaksi pienempää lasta), joten mulla olisi aikaa kuskata lasta mennen tullen...tämän toisen lapsen vanhemmat ovat töissä ja jotenkin ne vaikuttaa närkästyneiltä, kun kyyti ei meiltä irtoo. Olen sanonut, että kävellen mennään ja voin vähän saatella. No toinen lapsi meni mummonsa kanssa pyörällä ohi että heilahti.
Pitkän ja sekavan tarinoinnin päätteeksi...miten teillä ekaluokkalaiset kulkevat tällaisen hieman pitemmän koulumatkan?
Niin ja mainittakoon, että olen melko varovainen laittamaan lapsiani liikenteeseen...toisen perheen lapsi on kulkenut hyvinkin vapaasti asuinalueella jo pitkään, eli kyse ei voi olla siitä, että vanhemmat kokevat liikenteen vaaralliseksi.