Kolme lasta kolmelle eri isälle... Miksi?

  • Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti
voih
Tämä lasten äiti on erittäin kiva ja ystävällinen. Ja ilmeisesti liian sinisilmäinen miesten puheille vaikkei ole enää mikään tytönheitukka :( Nyt on "liuta" lapsia ja kaikilla eri isät, yhdenkään kanssa ei koskaan ole edes asunut.

Joo, ei ole minun ongelma, mutta jotenkin sitä vaan toivoisi, että hänenkin elämänsä jotenkin vakiintuisi. Olisi edes se toinen aikuinen arkea jakamassa.
 
Jospa hän on halunnut lapsia, mutta ei niinkään niitä miehiä? En kyllä itse ymmärrä mitä kummallista tuossa on. Ihmisellä on kolme lasta, ja jos kerran ei ole tarkoitus asua miesten kanssa, niin mitä väliä sillä on, kuinka monen miehen kanssa lapset on saatettu alulle.

Kaikki eivät halua toista aikusita siihen arkeensa. Ja kaikille vakiintuminen ei tarkoita avioliittoa. Miksi ajattelet, että hän on sinisilmäinen - mitä, jos on ihan tarkoituksella toiminut noin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30212402:
Jospa hän on halunnut lapsia, mutta ei niinkään niitä miehiä? En kyllä itse ymmärrä mitä kummallista tuossa on. Ihmisellä on kolme lasta, ja jos kerran ei ole tarkoitus asua miesten kanssa, niin mitä väliä sillä on, kuinka monen miehen kanssa lapset on saatettu alulle.

Kaikki eivät halua toista aikusita siihen arkeensa. Ja kaikille vakiintuminen ei tarkoita avioliittoa. Miksi ajattelet, että hän on sinisilmäinen - mitä, jos on ihan tarkoituksella toiminut noin?
Toivottavasti ne miehetkin ovat niitä lapsia halunneet.
 
"milla"
Kahden isän ymmärrän. Ja senkin että ihminen ei halua miestä mutta haluaa lapsia. Mutta itse hakisin spermapankista lapseni jos haluaisin vain lapsen enkä miestä. Ihan jo siksikin että yli kaksi miestä muuttuu vaikeaksi kaikkien paperihommien ja muiden käytännön asioiden kanssa. Jos isillä on vaikka tuloeroja se voi näkyä lasten elämässä, jos jotkut isät haluavat nähdä lapsiaan toiset ei, voivat lapset kokea olevansa eriarvoisessa asemassa toisiinsa suhteessa. Sitä en haluaisi.
 
Voi haloo, jospa ne miehet ei olleetkaan fiksuja? Vai oletko sitä mieltä että tyhmiä saa huijata ihan miten vain? Tai esim vanhuksia jotka on jo pikkusen sekaisin? Tai että vahvin saa tehdä ihan mitä tahtoo? Kaikki ihan samoja asioita.
Tosin jos joku on vaan tyhmä, niin miten toinen osapuoli sen osaa erottaa esimerkiksi harkiten vastuuttomasta tai tieten tahtoen riskin ottavasta? Tai jos nainen vaikka harrastaa seksiä ilman ehkäisyä sillä ajatuksella, että todennäköisestihän tästä ei mitään seuraa, mutta jos lapsi tulisikin, niin se olisi ihan ok - niin jos mieskään ei halua ehkäisyä käyttää, niin eihän se naisen vastuulla ole, vaikka syynä olisi se, ettei tämä oikein tajua, muista tai ajattele.

Suoraan sanottuna en oikein usko, että on kovin yleistä, että esimerkiksi vanhuksia huijattaisiin harrastamaan seksiä siinä toivossa, että aktista tulisi raskaaksi ;) (Mutta joo, tajusin kyllä että se oli vaan toinen esimerkki.)
 
"Niinpä"
No toivottavasti tosiaan ovat fiksuja miehiä. Miksi kukaan haluaisi lapsia peräti kolmen tyhmän miehen kanssa? Toisaalta luulisi, että fiksu mies haluaisi asua perheensä kanssa.

Ei silti, ei elämä mene aina ideaalien mukaan eikä ole tuokaan perhemuoto minulta pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30212520:
Suoraan sanottuna en oikein usko, että on kovin yleistä, että esimerkiksi vanhuksia huijattaisiin harrastamaan seksiä siinä toivossa, että aktista tulisi raskaaksi ;) (Mutta joo, tajusin kyllä että se oli vaan toinen esimerkki.)
Esimerkit eivät viitanneet seksinharrastamiseen vaan ihan yleisesti. Onko ok että puhelinmyyjä myy vanhukselle lähes kaikkien lehtien kymmenvuotistilauksen vain sen vuoksi kun vanhus on dementoitunut ja muutenkin jo pihalla?


Kommenttini oli kuitenkin vain ironiaa koska kysymys ainakin palstalla on samanlainen kuin tuliko muna vai kana ensin. Ihan oikeasti itse olen sitä mieltä että kumpienkin pitää haluta, kumpienkin pitää tietää mahd. ehkäisyn puuttumisesta ja se joka haluaa ja tietää on vastuussa ainakin moraalisesti. Lainhan me kaikki tiedämme.

En jaksa enempää tästä aiheesta koska oikeata vastausta ei ole, on vain mielipiteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
"äitipuoli"
[QUOTE="milla";30212460]Kahden isän ymmärrän. Ja senkin että ihminen ei halua miestä mutta haluaa lapsia. Mutta itse hakisin spermapankista lapseni jos haluaisin vain lapsen enkä miestä. Ihan jo siksikin että yli kaksi miestä muuttuu vaikeaksi kaikkien paperihommien ja muiden käytännön asioiden kanssa. Jos isillä on vaikka tuloeroja se voi näkyä lasten elämässä, jos jotkut isät haluavat nähdä lapsiaan toiset ei, voivat lapset kokea olevansa eriarvoisessa asemassa toisiinsa suhteessa. Sitä en haluaisi.[/QUOTE]

No, mun miehellä on lapsi naisen kanssa, jolla myös kaksi muuta lasta. Kaikilla kolmella lapsella siis eri isät, ja yhdenkään kanssa tällä naisella ei ole käsittääkseni ollut pidempää suhdetta, eikä ainakaan minun mieheni ko. naisen kanssa perhettä ollut suunnitellut perustaa. No mieheni kantaa kyllä vastuunsa ja minusta erittäin hyvä niin: maksaa hyvät alarit ja tapaamme lasta (+ kahta muuta lasta, vaikkeivat ole omia) säännöllisesti. Se on vain surullista, että kahden muun lapsen isät eivät ole millään tavalla kuvioissa, joten lapsista kyllä huomaa, että ovat eriarvoisessa asemassa. Yritämme toki muistaa näitä kahta muutakin pienillä lahjoilla, mutta kun meilläkin on kaksi omaa lasta, niin aina ei ole mahdollisuus ostaa yhtä hienoja lahjoja näille, joihin kummallakaan meistä ei ole biologista sidettä. Mieheni lapsen äiti on aika pienipalkkainen, joten tuntuu, että nämä kaksi lasta, joiden isät eivät ole mukana kuvioissa, jäävät aina vähemmälle...:(
 
viaras
Mulla on kohdun rakennevika ja immunologisia ongelmia. Hyppisin riemusta kattoon jos minulla olisi kolme lasta kolmelle eri mielelle.

Asioilla on yleensä puolensa ja puolensa.
 

Yhteistyössä