Miten pienestä uuden hampaan saa rakennettua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
Juurihoidettu hammas kesti peräti 2 kk ennen kuin lohkesi pahasti!
Molemmilla puolilla on jonkunlaiset reunat jäljellä. Vai poistoonko menee? Hammas toki poskihamams mutta näkyy silti hymyillessä...

3 viikkoa pitää vielä jännittää ennen hammaslääkärille pääsyä..

Jos se juuri on vielä hyvässä kunnossa (ei ole haljennut tms.), niin siihen päälle voi rakentaa vaikka kerrostalon ;) Hampaan kruunuhan on vain about 1/3 koko hampaasta, joten sulla on siinä vielä suurin osa siitä hampaasta jäljellä..

Mulla laitettiin moneen kertaan juurihoidetun, jatkuvasti lohkeavan poskihampaan päälle/tilalle keraaminen kruunu. Oon ollut siihen tyytyväinen. Omaa hammasta oli jäljellä vähän reunoja, mutta nekin hiottiin ensin pois. Kruunu on laitettu kiinni juurikanavaan työnnettyyn ja kiinnitettyyn nastaan tms.

On se kyllä niin, että pitää sitä omaa hammasta olla riittävästi, että siihen voi posliinipaikan rakentaa. Jos sille ei ole tarpeeksi tukea omasta hampaasta, se ei pysy. Mutta sitten voi tehdä posliinikruunun, joka istutetaan hampaan tilalle. Maksaa paljon, mutta hyvä hammaslääkäri kun tekee, se tuntuu ihan kuin omalta hampaalta. Minulla on molempia, posliinipaikkoja ja posliinikruunuja, vanhin on ollut yli 20 vuotta. Juuri nyt on yksi vanha paikka menossa vaihtoon kruunuksi, kun se oman hampaan kulma lopulta lohkesi pois, eikä siihen enää voi pelkkää paikkaa laittaa.