Miksi lihotte raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja "tyty"
  • Ensimmäinen viesti
"tyty"
Itse laihduin hoikasta varrestani - 10kg raskaana ollessani eikä minulla ollut lainkaan raskauspahoinvointia tms katsoin vaan tarkkaan mitä söin. Miksi te annatte itsenne läskistyä?
 
Seisokki
[QUOTE="tyty";30184130]Itse laihduin hoikasta varrestani - 10kg raskaana ollessani eikä minulla ollut lainkaan raskauspahoinvointia tms katsoin vaan tarkkaan mitä söin. Miksi te annatte itsenne läskistyä?[/QUOTE]

Minulla seisoo.
 
Mullakin kaikki kilot jäi synnärille. Ekasta tais jäädä 1kg, mutta sekin lähti melkein samantien. Ja söin öisin, napostelin ja söin muutenkin normaalisti. Kauheita mielitekoja ei ollut, esikoisesta join jäävettä ja kuopuksesta ehkä taisin syödä riisikakkuja.
 
"heppi"
[QUOTE="tyty";30184148]Söin monipuolisesti. Jätin vain kaiken makean pois ja lisäsin salaatteja,kanaa ja kalaa. Vähensin lihan syöntiä. Terveydenhoitaja oli erittäin tyytyväinen ja terve lapsi syntyi aikanaan.[/QUOTE]

Mikä on sun hoikka?? Siis alkupainosi ennen raskautta?
 
nestettä
Painoa tuli nesteenä eli vaikka en herkutellut raskausaikana ja söin terveellisesti silti paino nousi. Terveydenhoitaja lohdutti, että toisilla voi paino nousta 5 kiloakin viikossa pelkän nesteen takia. Eli ei se aina pelkkää läskiä ole, joka painoa nostaa. Kun sai synnytettyä, rupesi nesteetkin lähtemään puoli kiloa päivässä tahtia.
 
hoikkis
Pitäisihän hoikan vähintään lapsen paino ja kehon muiden muutosten verran lihoa. Ei ole terveellistä sikiölle että äidin paino laskee ja rasvakudos pienenee, lähtee rasvaan varastoituneet myrkyt liikkeelle. Ja väistämättä meillä kaikilla noita on kehossamme, ruuan ja ilman välityksellä tulleita.
 
Blue
Joo, ei pidä paikkansa nyt tämä juttu. :D

Sinänsä itse asia on oikein hyvä. Ei ole mitään tarvetta lihoa muutamaa kiloa enempää jos ollenkaan raskausaikana jos on normaalipainoinen.
 
"tyty"
[QUOTE="Minävaan";30184189]Yksi hoikka tuttavani myös laihdutti raskausaikana. Hänen lapsestaan tuli kehitysvammainen. Lääkärin mukaan aliravitsemus altistaa kehityshäiriöille.[/QUOTE]

Lapseni on terve ja pärjää hyvin koulussa.
 

Yhteistyössä