Kuinka moni pitää BDSM-leikkejä sairaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaukana sairaasta. Ällöttää miten joku voi edes puhua sairaista haluista kun kyseessä on kahden (tai useamman) vapaaehtoisen aikuisen välinen seksileikki.
Sitäpaitsi tosi tylsää jos ei olisi mitään fetissejä mihinkään suuntaan, minusta ne ovat mielenkiintoisia jos joku ne joskus harvoin kertoo. Kiehtovaa pohtia minkälaiselle ihmiselle syntyy mitäkin fetissejä.

[QUOTE="Hmm";30176931]^Sanoisin, että subin rooli on helpompi ymmärtää kuin tämän mätkijän (hehe). Jos kykenee satuttamaan toista ihmistä ja mahdollisesti jopa nauttii toisen kivusta, täytyy olla hivenen pimeä tapaus mielestäni. Lyöminen tmv. on kuitenkin lyömistä, vaikka voissa paistaisi. Jos pystyy tekemään sen eroottisessa tilanteessa, se ei mielestäni juuri asian pimeyttä muuta. Eikä se, että kenties toinen pitää siitä. Edelleen se vaatii silti tekijältä itseltään halua osoittaa väkivaltaa toista kohtaan. Jos kärjistetään, niin minä en anna toiselle litsaria pyynnöstä enkä ilman. Jos antaisin pyynnöstä, olisin jo jossain rajan toisella puolella itsekin. Maassa, jossa ilmeisesti väkivalta on ihan nasta juttu. Väkivalta ei muutu ei-väkivallaksi toisen ihmisen toiveitten takia. Sorry vaan inhorealismi, mutta käsi käy täsmälleen sanoilla tavoilla, oli taustalla pyyntö tai ei. Kysymys kuuluukin, miksi jotkut siihen tekoon pystyvät ja pysyykö se aina vain makkarissa.[/QUOTE]

Miten se, että minä haluan saada piiskaa, kuritusta ja nautintoa eroaa siitä, että mies haluaa antaa piiskaa, kuritusta ja nautintoa? Sadismi bdsm-yhteydessä ei ole ihan sama kuin sadismi ihan muutoin vain.

Isäntäni pitää minusta huolen, jälkihoito leikin jälkeen on tärkeää, olemme pitkään sylikkäin tai rakastelemme, hän kuuntelee ja seuraa reaktioitani ja pitää huolen, ettei mene liian pitkälle ja että nautin kokoajan, käymme session aina yhdessä läpi ja keskustelemme parannettavista asioista, hän tietää mistä pidän ja mitä haluan, ei tee asioita joita en halua ja hyväksy, hän käyttää valtavan määrän aikaa näiden juttujen suunnitteluun ja pitää huolen, että aina saan nautintoni, joka on varmasti suurempaa kuin hänen ja hän on äärimmäisen huolellinen turvallisuuden suhteen, pitää huolen, että pysyviä jälkiä ei jää, etten vahingoitu ja että olen kokoajan turvassa hänen kanssaan.

Miten tämä mitenkään voisi liittyä siihen, että haluaa kohdella toista kaltoin ja vahingoittaa? Hyvä ja kunnollinen master on VASTUUSSA subistaan ja hänen hyvinvoinnistaan ja HALUAA että molemmat ovat onnellisia järjestelyissään. Julma ja paha sadisti ei välitä vähiäkään.

Ja ei, käsi ei käy samalla tavalla. Täytyy osata osua oikeisiin paikkoihin, oikeilla välineillä, vältellä tiettyjä, tuntea millä voimakkuudella toista voi lyödä ja olla kokoajan kartalla tilanteesta ja pitää huolen, että vahinkoa kudoksille yms. ei tapahdu, ellei niin vartavasten haluta ja silloinkin hoitaa homma niin, ettei terveys millään tavalla vaarannu.

Komppaan subspacea. Tuntemani dominoivat ihmiset ovat erittäin tarkkoja turvallisuudesta, kommunikoinnista ja läheisyyden merkityksestä. Kukapa ei tuntisi suurta tyydytystä ja nautintoa siitä, että pystyy saamaan toisen osapuolen hulluksi nautinnosta. Nämä masterit saavat yhtä lailla nautintonsa siitä tunteesta, kivun tuottaminen on keino päästä siihen. Jos toinen ei nauti kivusta, ei masterikaan siitä saa mitään nautintoa - päinvastoin, se olisi hänestä äärimmäisen vastenmielinen tilanne (tässä siis tosiaan se tärkeä ero BDSM:n ja väkivallan/narsismin välillä

Alkuperäinen kirjoittaja subspace:
Miten se, että minä haluan saada piiskaa, kuritusta ja nautintoa eroaa siitä, että mies haluaa antaa piiskaa, kuritusta ja nautintoa? Sadismi bdsm-yhteydessä ei ole ihan sama kuin sadismi ihan muutoin vain.

Omasta mielestäni eroaa melkoisen paljon. Subin mahdollisesti aiheuttama fyysinen tai psyykkinen haitta muille kuin itselleen on melko minimaalista tasoa. En pidä hyvänä sitäkään, että mahd. loukkaa itseään henkisesti, koska käyttää BDSM:ää pikaliimana (vrt. viiltely), mutta valinta on silti oma eikä loukkaaminen keskity toisiin. Aika moniin meistä on sisäänrakennettu ajatus siitä, että muita ei vahingoiteta, joten kyllä, kyllä se vaatii jonkin verran, että kykenee esim. piiskaamaan toiselta ihon verille. Monille se olisi liikaa luvankin kanssa. Normaali ihminen ei nauti kivun tuottamisesta toiselle. Se vielä mielestäni menee, jos pukee asian siten, että no kun toinen haluaa ja nauttii, mutta jos sanoo asian siten, kuten jotkut sanovat, että sitä vaan nauttii toisen kivusta, niin ei kuulosta hyvältä. Jos joku keksii tarpeeksi hyvän selityksen, miksi on ihan tervettä ja soveliasta nauttia toisten kivusta, niin olen ehdottomasti valmis kuulemaan.

Vastuuta kenties on ja voidaan siitä huolehtiakin. Mutta jos mustelmia ym. syntyy, niin niitä ei synny jalolla vastuullisuudella, vaan... Niinpä. Ihan samantekevää, onko paketti periaatteessa kaunis, jos sisältö kuitenkin sitten on, mitä on. Joku "lyömistä rakkaudella" -ajatus ei vaan toimi, siinä on ristiriita. Totta puhuen minä en ymmärrä vähääkään, miksi ylipäänsä näihin juttuihin on ympättävä jonkin sortin väkivalta: kuulostaa vähän köyhän miehen ratkaisulta saada valtaa. Valtaa voi saada toisinkin, vaikka minusta valtapelit eivät olekaan terveen suhteen tunnusmerkki ylipäänsä.

Osa domeista/mastereista (tämä skenessä isännistä ja omistamisesta puhuminen on itsestäni niin koomista, ketään tuskin voi omistaa) on varmasti ihan suht täyspäisiä. Mutta osa on niitä, jotka on koko elämänsä olleet täysiä huonoitsetuntoisia nössöjä ja muiden päällekäveltäviä. Sitten keksitään, että minäpä vedän BDSM-viitan päälle ja musta tulee kova jätkä noin vaan! Oikeasti ollaan edelleen tasan yhtä säälittäviä rassukoita kuin ennenkin. Tällainen don ei tule ikinä vahvemmaksi subien kautta, mutta matkan varrella useammasta subista saattaa tulla entistä särkyvämpi.

Mutta olen tullut siihen lopputulokseen, että tämä laji ei sovi järkeville ja/tai moralisteille. Tämä vaatii jotakin sellaista, että asioita ei niin ajattele.

[QUOTE="Hmm";30178314]Omasta mielestäni eroaa melkoisen paljon. Subin mahdollisesti aiheuttama fyysinen tai psyykkinen haitta muille kuin itselleen on melko minimaalista tasoa. En pidä hyvänä sitäkään, että mahd. loukkaa itseään henkisesti, koska käyttää BDSM:ää pikaliimana (vrt. viiltely), mutta valinta on silti oma eikä loukkaaminen keskity toisiin. Aika moniin meistä on sisäänrakennettu ajatus siitä, että muita ei vahingoiteta, joten kyllä, kyllä se vaatii jonkin verran, että kykenee esim. piiskaamaan toiselta ihon verille.[/QUOTE]

No jos haluaa nähdä nuo asiat vahingollisina. Minä näen bdsm:n vain nautinnollisena, eheyttävänä ja hyvinvointiamme edistävänä asiana. Mieheni rakastaa sitä, että tietää tekevänsä minulle niin paljon hyvää ja kyllähän se puutteessa olo olisikin ihan kamalaa, ei kukaan toista rakastava ihminen jättäisi piiskaamatta, jos se olisi se vahingollisempi vaihtoehto.

Mieheni on mitä ihanin ja rakastavin puoliso, josta ei mitenkään havaitsisi päälle päin meidän keskinäisiä leikkejämme. Suhteemme on täydellisen tasa-arvoinen ja äärimmäisen hyvä ja onnellinen, kaikki on kunnossa ja rakkautta ja kiihkoa piisaa. Mikä tässä siis on se ongelma? Se, että joku ei ymmärrä?

Kuten tuossa Kotikuri-ketjussa kirjoitin, niin miten se, että ihmiset ovat onnellisia, parisuhde on (moneen vaniljaan verrattuna ainakin) äärimmäisen terve ja hyvinvoiva ja kaikki on kunnossa, nautintoa piisaa, voi olla mitenkään häiriintynyttä tai pahaa? Ainoastaan siltä osin jos joku määrittelee homman niin, että ne asiat nyt vain ovat väärin koska en ymmärrä, piste.

[QUOTE="Hmm";30178314]Totta puhuen minä en ymmärrä vähääkään, miksi ylipäänsä näihin juttuihin on ympättävä jonkin sortin väkivalta: kuulostaa vähän köyhän miehen ratkaisulta saada valtaa.[/QUOTE]

Niin ja meillä se olen minä joka haluaa kipua, mies ei sen tuottamisesta edes erityisemmin välitä, vaan d/s on enemmän se miehen juttu, mutta on minun mielikseni opetellut ja oppinut jopa ihan pitämään siitä kun nautin niin paljon. Minä kiihotun siitä aivan jumalattoman paljon ja saan jopa orgasmeja kunnon piiskauksesta. Minkäs teet kun vanilja ei paljoa kiihota ja seksielämä jäisi sitten siihen. Vaan hyvä niin toisaalta, onhan se ihanaa kiihottua toisesta aina yhtä voimakkaasti kuin ekalla kerralla. Edellisissä vaniljasuhteissa ja tässä suhteessa ennen kinkyäaikaa en edes saanut orgasmeja, nyt niitä tulee sarjoissa ja kovaa.

Mutta voisihan sen väkivallan jättää toki pois ja elää tylsää ja nautinnotonta elämää...

Kaukana sairaasta. Ällöttää miten joku voi edes puhua sairaista haluista kun kyseessä on kahden (tai useamman) vapaaehtoisen aikuisen välinen seksileikki.
Sitäpaitsi tosi tylsää jos ei olisi mitään fetissejä mihinkään suuntaan, minusta ne ovat mielenkiintoisia jos joku ne joskus harvoin kertoo. Kiehtovaa pohtia minkälaiselle ihmiselle syntyy mitäkin fetissejä.

Näyttäisit sexyltä nahka-asussa ruoska kädessä...

Subspace, jännä, että itsekin käytät silti sanaa väkivalta, sillä aika moni olisi tarttumassa siihen. Mutta niin, siis valtapelejä jos haluaa, niin eihän se tarkoita silti välttämättä mitään tylsyyttä tai vaniljaa (jos se on kauhistus). Eihän työelämässäkään tmv. valtaa saada piiskaamalla toisia, vaan se tulee ihan muista elementeistä. Näin ollen en ihan käsitä sitä, miksi ei vain heittäytyä sitten tarpeeksi paljon auktoriteettia omaavaksi muuten vaan, koskematta toiseen tikullakaan. Niin, no koska se olisi kai vaikeampaa. Sehän näissä just on, kun ihmisiä koittaa haastella, niin ensiksi sanotaan, että nautitaan valtaleikeistä. Sitten nautitaankin kivusta. Eli siis... Kaksi aivan eri asiaa, mutta silti niitä tunnutaan jatkuvasti pistettävän yhteen.

Mutta siis jos esim. sinusta viiltelykin voi olla eheyttävää, niin juu, tuossa on kyllä sitten huomattava näkemysero. Minä uskon monen vuoden terapian "eheyttävän", en BDSM:n kuin max tilapäisesti.

Toki on mahdollista, että osa ihmisistä on kehnoja sanoittamaan asioita ja itselleni on siksi tullut asiasta hivenen vino käsitys. Joskin luulen silti, että omaan järkeistämispäähäni asiat ei mahdu. Olen nimittäin sattuneista syistä kyllä yrittänyt joskus ymmärtää enemmänkin, mutta mitä ilmeisimmin henkilön täytyisi olla likimain psykologi tai jokin tutkija, jotta saisin vastaukset, joita koitan metsästää.

Ihan vain galluppina kysyisin.

Yllätyin kun yhdellä ystävälläni oli todella vahvat mielipiteet siitä, että BDSM-henkiset leikit ovat väärin, oksettavia ja sairaita, hyi olkoon. Eikä puhuttu siis mistään ekstreemistä kivuntuottamisesta, vaan pelkistä roolileikeistä.

Onko monikin samaa mieltä?

Aivan liian moni on tuota mieltä.
Itse en saa kivusta tai kivun aiheuttamisesta kuin pahaa oloa, mutta jos molemmat osapuolet ko hommista pitävät niin mikäpä siinä.

Softimpi pieni läpsyttely, raapiminen tai näykkäisyt kyllä toisaalta toimivat minullakin, mutta tosiaan ilman että kipukynnystä ylitetään, joten en omia mieltymyksiäni s/m -leikkeihin rinnastaisi.

B/D -puuhat taas sytyttävät enemmän, mutta monella tuo D-puoli tuntuu liittyvän selkeäsyti alistamiseen ja palvelijana/palveltavana olemiseen, itselleni tuo on taas todelllinen turn-off.
Mutta, jälleen ilman kipun aiheuttamista tai muuta, toisen sitominen/kahlitseminen tai itse sidottavana/kahlittava oleminen kiihottaa kyllä, kun muut nyanssit ovat kohdallaan.
Itse antamani luvan kanssa minua saa kernaasti "hyväksikäyttää" ja mielelläni käännän roolit myös toisinkinpäin.

Pysytään vain sovituissa rajoissa ja kunnioitetaan turvasanaa.

MUtta itse kysymykseen vastaus; Jopa pohjanmaan ulkopuolella yllättävänkin monella on pipo ihan liian kireällä, tuomitsevat monenkin nautinnollisen ja kivan asian "sairaana".

[QUOTE="Hmm";30179300]Subspace, jännä, että itsekin käytät silti sanaa väkivalta, sillä aika moni olisi tarttumassa siihen. Mutta niin, siis valtapelejä jos haluaa, niin eihän se tarkoita silti välttämättä mitään tylsyyttä tai vaniljaa (jos se on kauhistus). Eihän työelämässäkään tmv. valtaa saada piiskaamalla toisia, vaan se tulee ihan muista elementeistä. Näin ollen en ihan käsitä sitä, miksi ei vain heittäytyä sitten tarpeeksi paljon auktoriteettia omaavaksi muuten vaan, koskematta toiseen tikullakaan. Niin, no koska se olisi kai vaikeampaa. Sehän näissä just on, kun ihmisiä koittaa haastella, niin ensiksi sanotaan, että nautitaan valtaleikeistä. Sitten nautitaankin kivusta. Eli siis... Kaksi aivan eri asiaa, mutta silti niitä tunnutaan jatkuvasti pistettävän yhteen.

Mutta siis jos esim. sinusta viiltelykin voi olla eheyttävää, niin juu, tuossa on kyllä sitten huomattava näkemysero. Minä uskon monen vuoden terapian "eheyttävän", en BDSM:n kuin max tilapäisesti.

Toki on mahdollista, että osa ihmisistä on kehnoja sanoittamaan asioita ja itselleni on siksi tullut asiasta hivenen vino käsitys. Joskin luulen silti, että omaan järkeistämispäähäni asiat ei mahdu. Olen nimittäin sattuneista syistä kyllä yrittänyt joskus ymmärtää enemmänkin, mutta mitä ilmeisimmin henkilön täytyisi olla likimain psykologi tai jokin tutkija, jotta saisin vastaukset, joita koitan metsästää.[/QUOTE]

Minä en pidä sitä väkivaltana, en ollenkaan. Viittasin vain viestiisi sillä. Väkivalta ei luonnollisesti ole mitään, mistä tulee turvallinen ja hyvä olla.

Suosittelen vilpittömästi lukemaan kinkyblogeja, sieltä löytyy hyvin valoitusta asiaan. Käsi hiekassa ja sinussa, Kinkynautti, Pure mua yms. mainitakseni.

Työelämä on omituinen vertaus valtaleikkeihin, toisaalta ei. Oletin, että se on itsestään selvää, että ne samankaltaiset elementit pätevät d/s:säkin. Eleet, tapa liikkua, koskea, puhua.. Meillä tämä on hyvin saman kaltaista kuin olisi ollut jossain tavallisessa kodissa 60-luvulla. Mutta tässä onkin kyse erilaisesta vallasta kuin jossain työelämässä, vaikea kuvitella että mieheni haluaisi vapaan käyttöoikeuden alaistensa kehoon ja edellyttäisi näitä antamaan itsensä miten vain käytettäväksi. Kyse on siitä, että fyysisiä kahleita ei välttämättä tarvitse pitämään toista paikoillaan, vaikka piiskauksen aikana, vaan siitä, että vaikka haluankin tilanteesta pois, minä alistun ja pysyn paikallani ja koen mielihyvää saadessani kehuja ja onnistuessani, tyydyttäessäni isäntäni toiveet.

Ja kuten sanottu, minun mieheni ei edes saa kummoisia kiksejä siitä kivun tuottamisesta, vaan nimenomaan siitä, että minä olen hänen. Hän saa päättää aivan vapaasti mitä minulla tekee, kutsuuko kaverin kylään naimaan joka reikään kun haluaa katsella sellaista, saako puolentoista tunnin antaumuksellisen suuhoidon tai saako nyt ylipäätänsä seksiä ihan silloin kuin itse sattuu haluamaan. Mitä nyt kinky mielikuvitus ikinä sattuu tuottamaan.

Eniten minä tosiaankin nautin kivusta, mutta olen myös alistuva masokisti ja minulle on tärkeää se, että mies on isompi, vahvempi, dominoiva ja kaikin puolin ylivertainen auktoriteetti, jonka edessä minä, pieni ja mahdollisesti häpäistykin narttu en ole mitään muuta kuin esine, jos hän niin haluaa, reikä. Tai sitten minä olen rakastettu lemmikki, jolta armotta vaaditaan asioita joita en ihan oikeasti haluaisi tehdä, mutta pakon edessä kuitenkin kykenen ja voitan itseni tai tulee tupen rapinat, ja jota antaumuksella palkitaan onnistumisesta. Fyysisesti olen täysin alakynnessä, mies voi heittää minut hiuksista pitäen oikeaan asentoon kuin niin haluaa tai siirtää kuin huonekalua ja minä en sille paljoa voi mitään, vaikka yrittäisinkin. Nyttenkin kun kirjoitan tätä mieheni voisi ärsyttävästi tulla keskeyttämään, napata hiuksista kiinni ja raahata makkariin sen enempiä selittelemättä ja voi että se olisi ihanaa ja ärsyttävää ja siksi niin täydellistä, koska minä en asialle voisi mitään.

Vaniljaseksin tylsyydellä tarkoitin pääasiassa suppeampaa mahdollisuuksien kirjoa. Pervoilussa on kaikkea henkisestä vallankäytöstä sensoriseen deprivaatioon ja ihan kaikkea siltä väliltä, nänninipistimiin paidan alla kauppareissulla tai ihan silkkaan alistumisen iloon ja siihen mielihyvään mitä saa toisen palvelemisesta/siitä kun toinen omistautuu täysin. Kinkyily on niin kokonaisvaltaista, että se on imenyt mukanaan sellaisella volyymillä, että vanilja nyt ei vain ole kummoistakaan. Joo, ihanaa ja lähentävää, romanttistakin, mutta sitä ei koe samalla tavalla jokaikisellä aistilla ja se ei liikauta pään sisällä niin suuria asioita. Tällaiselle elämäntapahedonistille, jolle ei mikään nautinto ja kokemus ei riitä sellainen ei ole oikein mistään kotoisin ja tylsistyisin hyvin äkkiä yhteen ja samaan kumppaniin. Kinkyillessä taas koen jatkuvasti sitä samaa alkuhuumaa ja syvää rakkautta ja jumalointia miestäni kohtaan, vuodesta toiseen. Vaniljaseksissä ei saa sitä samanlaista hurmaa tai euforiaa ja jos saakin, se on niin lyhytkestoista, mitenkään siis vaniljaa väheksymättä, en pidä sitä mitenkään vähemmän hyvänä vaihtoehtona noin muuten, minun juttuni se ei vain ole, mutta ei kaikkien tarvitse näistäkään asioista pitää. Ja jos tavallinen seksi olisikin näin monimutkaista, niin ei sitä jaksaisi kukaan harrastaakaan...

Ehkä fetisismi lienee vain jotain liian vaikeasti ymmärrettävää, jos siitä saatavaa hyvää oloa ei ymmärrä. Sama kai olisi tavalliselle heterolle se, että ei saisi kokea fyysistä läheisyyttä ja siitä tulevaa hyvää oloa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Elämä ilman olisi hyvin onttoa ja parisuhteessa/seksisuhteessa taas ihan eri tavalla eheää ja oikean tuntuista. Kyllähän ilman parisudettakin pärjäisi ja siihenkin varmana saisi terapiasta apua kun ei yksin pystyisi olemaan, mutta ei se nyt kovin mielekästä olisi kun samalla vaivalla hankkisi sen parisuhteen ja olisi onnellinen, vaikka vain sen aikaa kun suhde kestäisi. Sama pätee tähän. Kyllä minä ilmankin pärjäisin, mutta olisin jatkuvasti puutteessa ja kaipaisin jotain. Ilman tätä olisin puutteessa samalla tavalla kuin kuka tahansa muukin (korkean seksivietin omaava) ilman seksiä ja samalla tavalla ratkaisu on tietenkin vain hetkellinen helpotus, mutta se tässä lieneekin se homman juju.

Se minua kiinnostaa, että miksi ihmeessä se koskeminen kipua tuottavalla tavalla on niin kamalaa? Miksi nautinnon tuottaminen samassa yhteydessä (ilman mitään ns. väkivaltaa) on ihan eri asia taasen, vaikka lopputulos on ihan sama? Jos mies sitoisi minut ja vaikka tyydyttäisi lelulla, niin miksi se on parempi kuin se, että mies valuttasi vaikka steariinia bdsm-kynttilästä päälleni ja saisin yhtä lailla? Mitä nyt jälemmäisessä vaihtoehdossa tuntisin myös syvää rakkautta ja hyvää oloa ja tyydytystä myös henkisesti.

Joo, onhan sitä tullut lueskeltua blogeja ym. Monella taholla asioita puidaan lähinnä sillä tasolla, että "minä tykkään, piste". Tämä ei anna mitään sinällään uteliaalle/tiedonhaluiselle, joskin myös vahvasti kyseenalaistavalle.

Ja kuten sanottu, minun mieheni ei edes saa kummoisia kiksejä siitä kivun tuottamisesta, vaan nimenomaan siitä, että minä olen hänen. Hän saa päättää aivan vapaasti mitä minulla tekee, kutsuuko kaverin kylään naimaan joka reikään kun haluaa katsella sellaista, saako puolentoista tunnin antaumuksellisen suuhoidon tai saako nyt ylipäätänsä seksiä ihan silloin kuin itse sattuu haluamaan.
Täytyy myöntää, että en taaskaan pysty ihan näkemään viehättävänä rakkautena ja arvostuksena, jos näitä ns. etuoikeuksia käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja subspace:
jonka edessä minä, pieni ja mahdollisesti häpäistykin narttu en ole mitään muuta kuin esine, jos hän niin haluaa, reikä. Tai sitten minä olen rakastettu lemmikki, jolta armotta vaaditaan asioita joita en ihan oikeasti haluaisi tehdä, mutta pakon edessä kuitenkin kykenen
Joo... Kieltämättä tämä on sellaista kamaa mulle, että sitä miettii silmät pyöreinä, että miksi joku haluaa olla 60-luvulla, pelkkä esine, pelkkä reikä ja palvella jotakuta itsensä kanssa täysin tasavertaista ihmistä. Tai no, ehkä mä tuon palvelemisen ymmärrän jotenkin, koska on kai kehut kivoja, mutta sitten taas palvelu tyyliin "jos et tee sitä tai tätä, niin tulee sitä ja tätä" herättää lähinnä fiiliksen, että itse tulisi tuhahdettua, että no enpä ajatellut ihan hirveästi kysyä lupaa toiselta jonkin tekemättömyydestä saati kärsiä mitään sanktioita.

Tai miksi joku haluaa tulla kutsutuksi lutkaksi, nartuksi tmv. arvottoman kuuloiseksi olennoksi? Saati miksi joku haluaa omaa kumppania nimitellä siten... Ei voi tajuta. Nuokin herättää itsessäni lähinnä huvittuneita ajatuksia kuvitteellisella tasolla, että jaa, en minä kyllä mikään lutka tietääkseni ole. :D Voiko joku todella ihan tosissaan sanoa, että joo, oon lutkasi? Vaikka millään tavalla ei edes mätsäisi sanaan. Joo, jälleen kerran: jos tämä ei vaadi näyttelykykyä tai feikkaamista, niin pakosti aika rutkasti tiettyä suurpiirteisyyttä ja mielikuvitusta tai fantasiointia.

Miksi kivun tuottaminen on niin kamalaa. Niih, no tuossa jonkin verran tuli sitä jo aiemmin avattuakin, mutta mielestäni se on moraalisesti arveluttavaa, ellei jopa tuomittavaa. Suhtaudun myös suurella varauksella siihen, osaako ihminen (tai ihmiset) itse arvioida omat resurssinsa fyysiseen tai henkiseen väkivaltaan. Pahimmillaan toinen ei ymmärrä tai osaa arvata aiheutuvia haittoja itselleen ja toinen taas käyttää toisen ymmärtämättömyyttä hyväksi tai ei mieti sen enempää toisen henkisiä resursseja tmv. Väittäisin, että karkeasti sanottuna nämä(kään) leikit eivät sovi kuin suhteellisen vakaille ja tasapainoisille ihmisille, tai pian ollaan ojasta allikossa.

Ja onhan ihmiselle opetettu vahvasti lapsesta asti, että ei saa lyödä. Vaikka muuten periaatteessa BDSM:ää ei käytetä kai siinä mielessä, että nytpä suutuin ja saat tuntea sen, niin olen silti huomannut, että jos kaikki ei vaikka olekaan niin auvoisaa, niin suhteeseen voidaan ujuttaa elementtejä, jotka muistuttavat lähinnä katkeruutta ja huonoa ongelmanratkaisua (esim. toinen subi oman kumppanin lisäksi "kostoksi"). Se vaikuttaa siltä, että ne BDSM-meiningit jää vähän niin kuin päälle turhan paljon ja nähdään elämää niiden kakkuloiden läpi. Toisaalta, mistä minä toki tiedän, menevätkö nämä suhteet niin pitkälle, että jopa eroaminen on kiellettyä, ellei halua leikisti tai oikeasti jotakin valtaisaa kostoa.

Sirpan kanssa samoilla linjoilla siinä, että mikäpäs siinä hieman rankemmissakaan otteissa, mutta en ole kiinnostunut tekemään asiasta itsetarkoitusta tai numeroa enkä ylipäänsä saa kiksejä kyllä kivusta, vaan korkeintaan siitä, ettei nyt ole ihan balladihimmailua.

Aloitin tänään aiheeseen liittyvän blogin. Aihetta käsitellään alistuvan sinkkunaisen näkökulmasta. Tervetuloa lukemaan, kommentoimaan ja ehkä jopa oppimaan kanssani.

http://tiemeupkindofgirl.blogspot.fi

1.(Tutkimus julkaistu Journal of Sexual Medicine.)

Sadomasokistisesta seksistä ei koidu harrastajilleen psykologista haittaa. Näin toteavat hollantilaiset tutkijat, jotka ovat verranneet sadomasokistien psykologista profiilia normiseksiä harrastaviin ihmisiin.

Nyenroden yliopiston tutkimuksessa oli mukana yli 900 s/m-harrastajaa, joihin saatiin yhteys Hollannin suurimman s/m-verkkosivuston kautta.

Verrokkiryhmänä toimi yli neljänsadan henkilön aineisto, jotka rekryroitiin tutkimukseen suositun naistenlehden verkkosivustolta.

Ihmiset vastasivat internetissä kyselyyn, jossa udeltiin heidän persoonallisuuspiirteistään ja kiintymyssuhteistaan; miten turvalliseksi he kokivat olonsa suhteessa romanttisiin tai seksuaalisiin kumppaneihinsa ja miten he selvisivät turvattomuuden tunteistaan.

Tulokset osoittivat mielenkiintoisen eron s/m -ja normiseksin harrastajien välillä ;

Mitä tulee persoonallisuuspiirteisiin, s/m-harrastajat olivat vähemmän neuroottisia, enemmän ulospäinsuuntautuneita, avoimempia uusille kokemuksille, tunnollisempia ja ja vähemmän miellyttämisenhaluisia kuin ihmiset normiseksiryhmässä.

S/m-harrastajat olivat myös psykologisesti terveempiä ja tunsivat suurempaa luottamusta omiin parisuhteisiinsa kuin kontrolliryhmän ihmiset.

Tutkimusta johtaneen Andreas Wismeijerin mukaan sadomasokistinen seksi vaatii harkintaa, valppautta, luottamusta, molemminpuolista myöntymistä ja kommunikaatiota.

Ne ovat samalla ominaisuuksia, joita kaikki ihmissuhteet tarvitsevat menestyäkseen. Wismeijerin mukaan s/m -seksin harrastajat saattavat tehdä enemmän työtä näiden tunteiden ja vuorovaikutustaitojen kanssa, ja kykenevät ehkä siten hyödyntämään niitä paremmin omassa elämässään ja parisuhteissaan.

Aika erikoisia kannanottoja eri ihmisiltä. Tämä seksin muoto on avannut ainakin minulle monia nautinnon ovia aivan uuteen maailmaan. BSDM seksi voi olla hieno yhdistelmä vaniljaa ja vaikka pientä puraisua toisen huulesta. Ääriilmiötä löytyy aina ja jokaisesta asiasta, jopa lasten hiekkalaatikkoleikeistä.

Tässä seksin muodossa on tärkeää erottaa "palkinto ja rangaistus", niitä molempia odotetaan. siis odotetaan. Se tarkoittaa sitä, että toiseen luotetaan täysin. Tästä ei nauti ilman luottamusta ja pientä yllätyksellisyyttä. Ilman luottamusta tulee jännitys, ja se vie tämän seksin nautinnon pois. Meitä on moneksi, mutta itse hieman tätä maistaneena, en enää luovu tästä seksin mausteesta.

Jos toista satuttaa siinä tarkoituksessa, ei olla enää oikealla tiellä. Eihän meistä kukaan halua satuttaa lapsiammekaan eikä lemmikkejään. Sama kuri - rakkaussuhde pätee tähän.

Terveisin matkaaja

Sairaana? En!

Hieno lisä seksielämään. -Siis niille, jotka siitä nauttivat. Kuten minä.

Mutta se, että ne poistettiin tautiluokituksistakin, ei tarkoita sitä, etteikö itsensä subiksi tai masteriksi mieltävä voisi olla sairas. On läheisriippuvaisia. Narsisteja. Masentuneita. Seksiriippuvaisia. Vääränlaisten ihmisten sattuessa yhteen voi tulos olla karmiva.

Mä voisin sanoa etä mausteena hyvä juttu, mutta jos siitä tulee koko elämä, ei.

Tällaisestakin paikasta oli näemmä joku löytänyt lukemaan kirjoituksiani.

Perusajatukseltaan en näe bdsm-leikkejä sairaina, vaan pelkästään erilaisena ja kiinnostavana ulottuvuutena seksuaalisuuden maailmassa. Jos molemmat osapuolet ovat mukana omasta vapaasta tahdostaan, niin en näe silloin asiassa juurikaan mitään väärää.
Tietenkin melkein mistä tahansa voi tehdä sairasta, jos sille linjalle heittäytyy, mutta sellaiset ratkaisut ovat aina kiinni yksilöistä itsestään.

Oikeastaan tuntuu, että BDSM:ää aidosti sairaana tai muutoin epäilyttävänä ja pimeänä touhuna pitävät ovat nykyään vähemmistönä. En tietenkään tarkoita, että nyt kaikkien olisi nyt hyväksyttävä bdsm osaksi jokapäiväistä elämää, ettei leimautuisi ”rasistiksi”, mutta tällaisen huomion vain olen tehnyt. En minäkään kaikista fetisseistä ja kinkyilyistä tykkää, mutta ymmärrettävistä syistä en ole sormi ojossa sättimässä heidänkään mieltymyksiään. Asenteet ovat varmaan tässäkin muuttuneet jo pidemmän aikaa. Oikeastaan en muista edes poikasena, että bdsm olisi missään vaiheessa ollut mikään kamala paheksuttu tabu. Enemmänkin se oli jotain sellaista, jolle kaveriporukassa hihiteltiin.

-Kinkynautti

Mikään mikä on laillista ja molemmat siihen ovat suostuvaisia ei ole sairasta. Mitä sitten jos joku tykkää nuolla kainaloita ja kiihottuu? Keltä se on pois? Sairasta se on vain sille, joka ei itse koe jotain asiaa seksuaalisena.

Ei ole minun juttu ollenkaan. Mielenkiinnosta kysyn, että oletteko normaalin näköisiä, tavallisia ihmisiä , työssäkäyviä, perheellisiä(??) ketkä harrastatte noita juttuja? Sitten tulee vielä mieleen, että oletteko ehkä kokeneet elämässänne jonkun trauman tmv...tai onko teillä ehjä tunne-elämä? En kysy pahalla jäin vaan miettimään...sillä minun on vaikea ymmärtää, miten alistaminen (puhumattakaan mistään lyömisestä tmv) voisi kuulua normaaliiin parisuhteeseen tai miksi sitä kokee tarvetta "leikkiä"....en tuomitse ketään (paitsi toisen satuttamisen, henkisen tai fyysisen), mutta jäin vaan miettimään, mistä syntyy tuo tarve tulla satutetuksi/alistetuksi tai satuttaa toista tai alistaa ...??

Aivan tuiki tavallisia, työssäkäyviä ja elämässä pärjääviä ihmisiä olemme. Ei ole traumoja, eikä mitään, jotkut jopa ovat sanoneet että meillä on aivan ihanteellinen ja loistava parisuhde. Ei ne traumaantuneet oikein kuulu näiden harrastusten pariin. Meillä on myös äärettömän syvä ja ehdoton luottamus ja todella runsas ja mielekäs seksielämä, olemme uskollisia ja kaikin puolin tunne-elämältämme terveitä. Et kadulla nähdessäsi tai edes meidän kanssa keskustellessasi huomaisi yhtään mitään "erikoista". Ilman vaatteita korkeintaan tietäisi jos piiskanjälkiä näkyisi. Onnellisia ja elämästämme pitäviä ihmisiä me vain olemme ja ihan sitä samaa tylsää harmaata massaa muidenkin kanssa. Mitä nyt kotona pukeudutaan pöhköihin asuihin ja aktiivisesti tutkailemme seksuaalisuuttamme ja tapoja toteuttaa sitä. Minkäs sille voi että kiihottuu jostain tietystä asiasta, sitä en ymmärrä miten se vaikuttaisi mihinkään muuhun asiaan elämässä ja näkyisi päällepäin erityisemmin.

Meikäläisillä on ympäri maata aktiivisia yhdistyksiä ja omia tapahtumiakin, joissa käy maan asukaslukuun nähden todella paljon porukkaa. Aivan tavallisia ihmisiä sielläkin käy, osa perheellisiä, osa ei. Kyllä sinäkin varmasti tunnet jonkun tai useammankin kinkyn, et vain tiedä sitä. Nämä ovat nimenomaan vastuullisille ja asioihin perehtyville ihmisille ja siksi ehkä kinkyporukassa on hyvinkin tervepäistä porukkaa ja tapahtumissa ei juuri ollenkaan minkäänlaisia känniongelmia, järjestyshäiriöitä sun muita, vaikka väkeä olisi satamäärin ja omia viinoja saisi ottaa mukaan.

Sairaana? En!

Hieno lisä seksielämään. -Siis niille, jotka siitä nauttivat. Kuten minä.

Mutta se, että ne poistettiin tautiluokituksistakin, ei tarkoita sitä, etteikö itsensä subiksi tai masteriksi mieltävä voisi olla sairas. On läheisriippuvaisia. Narsisteja. Masentuneita. Seksiriippuvaisia. Vääränlaisten ihmisten sattuessa yhteen voi tulos olla karmiva.

Mä voisin sanoa etä mausteena hyvä juttu, mutta jos siitä tulee koko elämä, ei.
Juurikin näin! Ei siinä mitään jos kummatkin vapaaehtoisesti mukana. Miten itse " löysit" piiskaleikit? Kokeilemalla? Vai liittyykö siihen joskus saatu kuritus. Luontevasti on niin että seksin yhteydessä piiskausta pitää jos ei kuritettu. Ja en itse ainakaan toista voisi satuttaa. Kovaa voi piiskata kun piiskattava antaa luvan ja haluaa sitä. Mutta ei eroottinen piiskaus paljon eroa vihtomisesta tai hieronnasta näitä kuitenkin pidetään normaalina.

Juurikin näin! Ei siinä mitään jos kummatkin vapaaehtoisesti mukana. Miten itse " löysit" piiskaleikit? Kokeilemalla? Vai liittyykö siihen joskus saatu kuritus. Luontevasti on niin että seksin yhteydessä piiskausta pitää jos ei kuritettu. Ja en itse ainakaan toista voisi satuttaa. Kovaa voi piiskata kun piiskattava antaa luvan ja haluaa sitä. Mutta ei eroottinen piiskaus paljon eroa vihtomisesta tai hieronnasta näitä kuitenkin pidetään normaalina.

(elekää modet bannatko vaikka kirjoitan toisella nimimerkillä samassa ketjussa)

Mä en oo ikinä saanut lapsena piiskaa mutta silti siitä haaveilin jos silloin kun oivasin itsetyydytylsen salat, joskus ala-asteikäisenä.

Ja voin olla dominoivat tai sub, miten milloinkin sattuu miellyttämään.

Kaikki tietenkin niin että molemmat haluavat.

Ja yleisesti haluan vielä mainita sen, että käsittääkseni varsin usea haaveilee siitä että ois kevyesti sidottu (toi B tossa kirjainyhdistelmässä) ja silmät peitetty ja toinen hyväilisi joten ihan ovat sit itsekin sairaita jos näin toisia nimittelevät.

(elekää modet bannatko vaikka kirjoitan toisella nimimerkillä samassa ketjussa)

Mä en oo ikinä saanut lapsena piiskaa mutta silti siitä haaveilin jos silloin kun oivasin itsetyydytylsen salat, joskus ala-asteikäisenä.

Ja voin olla dominoivat tai sub, miten milloinkin sattuu miellyttämään.

Kaikki tietenkin niin että molemmat haluavat.

Ja yleisesti haluan vielä mainita sen, että käsittääkseni varsin usea haaveilee siitä että ois kevyesti sidottu (toi B tossa kirjainyhdistelmässä) ja silmät peitetty ja toinen hyväilisi joten ihan ovat sit itsekin sairaita jos näin toisia nimittelevät.

Ok juu oletko piiskannut itseäsi? Itse en sitomisesta niin välitä. Mutta sekä piiskattavana että piiskaajana kylläkin. Itseä ei koskaan kuritettu. Mutta ihan hieno seksin lisämauste. Millaisia piiskoja käytät? Jääkö vain punoitusta vai tuleeko viisuja kanssa?

Yhteistyössä