Sähkösopimus ja vakuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siljanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siljanen

Vieras
Voiko oikeasti olla mahdollista että suomessa ei ihminen saa sähköja kotiinsa? Meillä on nykyisessä asunnossa sähköt vuokranantajan piikkiin ja olemme muuttamassa sellaiseen asuntoon johon pitää tehdä itse sähkösopimus.
Sähköyhtiö vaatii vakuutta eli 100e vakuusmaksua ennen kuin avaavat meille sähköt. Meillä ei ole tuohon firmaan ollut koskaan mitään laskua.
Toisesta firmasta sitten saimme sopimuksen ilman vakuutta mutta tuo edellinen firma on sähkön siirtäjä niin vaativat sitä 100e vakuutta silti, muuten eivät siirrä sähköä.
Eli meillä on sähkösopimus mutta ei siirtäjää..tuo yksi firma on ainoa siirtäjä.

Luottotiedoissa on sanomista joo. Ongelma on se että tuonne lafkaan ei ole meillä laskua tai mitään sopimusta aiemmin ollut. Työttömille on hirveä raha 100e maksaa yhtäkkiä muuton päälle vielä.

Mutta kyse on pelkästä siirrosta.. hituttaako niitä nyt niin paljon kun tein toiselle firmalle sähkösopparin niin nyt yrittävät ottaa vakuutta PELKÄSTÄ siirrosta? Musta tuo on röyhkeetä..

Mutta kyse on pelkästä siirrosta.. hituttaako niitä nyt niin paljon kun tein toiselle firmalle sähkösopparin niin nyt yrittävät ottaa vakuutta PELKÄSTÄ siirrosta? Musta tuo on röyhkeetä..

ei sillä ole siirtoyhtiölle mitään merkitystä että keltä joku ostaa sähkön

ne vaan on päättäneet ottaa vakuuden kaikilta joilla luottarit ei ole kunnossa

Sieltä uudesta asunnosta on katkaistu sähköt. Miksiköhän? Menettekö vuokralle vai omistusasuntoon. Meillä sähkösopimuksen lopetuksen jälkeinen uudelleen kytkentä maksaa yli 200€. Maksa vaadittu summa, saat halvalla.

Mites se palstatotuus #8 menikään? Luottotietojen menetys ei vaikuta mihinkään. Ei yhtään mihinkään. Ihan täsmälleen samalla tavalla voi elää kuin normaalien luottotietojen kanssakin...

No, eihän se ole kuin satanen(?) vai tuliko yksi nolla liian vähän. Maksakaa niin saatte sähköt.
Mulla oli aikoinaan kanssa etten saanut omaa kännyliittymää ilman tuhannen markan (silloista rahaa) vakuusmaksua, sen jälkeen ei ole ollut ongelmia missään kun emme päästä luottotietoja menemään, kun ne kerran on takaisin joskus saatukin.

Mä en ymmärrä sit sitä et miksi hitossa yksi ainoa firma saa hallinnoida TIETTYÄ asuinaluetta etten saa esim. itse päättää myös sähköni siirtäjää?

Olisipa aikamoinen johtoviidakko, jos jokainen sähköä myyvä firma (Niillä ei kaikilla ole edes omaa sähköntuotantoa) vetäisi johdot jokaiseen kirkonkylään ja lähiöön ja vieläpä jokaiseen taloon ja asuntoon. Sähkönsiirron hinta ja tuotto on valtion määräämä ja sitä ei voi kilpailuttaa juuri sen vuoksi.

Ajattelit varmaan, että päättäisit mikä sähkönsiirtäjä lähettäisi teidän sähkönne lähimpään Siwaan ja noutaisit sen sieltä.

Yhteistyössä