Naapuri kävi avautumassa myrkyista jotka pistin kukkapenkkiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni täällä nyt tuntuu vain pohtivan mitä omalla pihalla saa tehdä, mutta miksi tuottaa turhaan kissalle tuskaa. Aloittajahan tiesi, että kissa kulkee pihalla, niin miksi antaa eläimen turhaan kärsiä. Aina ei tarvitse lähteä siitä, että "minulla on oikeus".

Kyllä sinä lain mukaan olet vastuussa.
Viitsitkö laittaa sen lainkohdan jossa sanotaan että ulkopuolisilla on oikeus vapaasti taapertaa toisten pihoissa syömässä marjoja ja jos marjat ovat myrkyllisiä niin pihan omistaja on vastuussa...minä en ole sellaista lakia koskaan nähnytkään joka antaisi luvan toisten omaisuuden luvattomaan haltuunottoon. Haltuunottohan se on jos toisen pihasta käy marjoja napsimassa omin luvin.

Viitsitkö laittaa sen lainkohdan jossa sanotaan että ulkopuolisilla on oikeus vapaasti taapertaa toisten pihoissa syömässä marjoja ja jos marjat ovat myrkyllisiä niin pihan omistaja on vastuussa...minä en ole sellaista lakia koskaan nähnytkään joka antaisi luvan toisten omaisuuden luvattomaan haltuunottoon. Haltuunottohan se on jos toisen pihasta käy marjoja napsimassa omin luvin.

niimpä, aatellaampa että jollakin kasvais metsäpalstallaan näsiää (myrkyllinen&suojeltu)

onko metsänomistaja vastuussa jos joku pösilö syö sen marjoja?

Hankala juttu, mutta ihan vaan ajatellen lapsiasikin sinulla ei käynyt mielessä suojata myrkytetty alue esim. kanaverkolla, ämpärillä eli millä vain sellaisella, mikä estäisi menemästä kohteeseen? Tämä on ihan tavanomaista maalaisjärkeä, jota kaikille suodaan jo syntymähetkellään.

Naapurisi on siinä mielessä oikeassa, että jos aiheutat vahinkoa luontokappaleille, on kyse rikoksesta. Olisihan siihen voinut eksyä joku muukin eläin ja kupsahtaa myrkyn takia. Villeillä luontokappaleilla on hintansa ja osalla ötököitäkin.

Naapuri on vastuussa kissansa liikkumisista, eikä kukaan kunnon kissanomistaja päästä kissaa vapaana kulkemaan asutusalueilla. Sulaa hölmöyttä.

Kukkapenkin edessä on verkko, mutta ei koko kukkapenkin ympärillä eikä päällä. En voi vaahtia jos joku eläin menee kukkapenkin ja autatallin seinän välistä. Vai pitäisikö sekin peittää kokonaan koko matkalta (n.6 m)!?

Kukkapenkin edessä on verkko, mutta ei koko kukkapenkin ympärillä eikä päällä. En voi vaahtia jos joku eläin menee kukkapenkin ja autatallin seinän välistä. Vai pitäisikö sekin peittää kokonaan koko matkalta (n.6 m)!?

Sinuna voisin olla niin v-mäinen, etttä hankkisin loukut sopiviin paikkohin ja toimittaisin katin löytöeläinkotiin. Ja vielä useamman kerran :kieh:

MIten te kissanomistajat pidätte kissan kotona/valvontanne alla? Täällä päin on yksi rotukissa, jota ulkoilutetaan valjaissa. Muut kuljeskelevat kissamaiseen tapaan pihoilla palaten toki koteihinsa syömään ja nukkumaan. Asutaan tiiviisti rakennetulla omakotitaloalueella ja meidänkin pihalla kulkee neljä kissaa melko säännöllisesti. Ei noista ole mitään haittaa ja ihan sovussa ollaan niin kissojan kuin omistajienkin kanssa. Myrkkyjä ei tosin uskalleta käyttää. Ja jos käytettäisiin, en kaikkien omistajia tunne, joten kelle mä osaisin ilmoittaakaan...

Meidänkin pihalla ja terassilla kulkee ainakin kolme eri kissaa. Takapihallamme on myös muurahaisongelma. Muutama vuos sitten on käynyt kiertämässä ihan myrkyttäjä kaikki nämä taloyhtiön takapihat.
Viime kesinä olin sirotellut muurahaisille vuoronperään raetta, jauhetta ja kaatanut litratolkulla muurahaismyrkyllä kyllästettyä vettä takapihalle ja terassille. Koko pihaani en pysty enkä saa aidata.

Kenelle käyn ilmottamassa asiasta??

Yhteistyössä