Nuori äiti, tunnistatko itsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummo puistossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mummo puistossa

Vieras
Olin tänään ihanan 3-vuotiaan pojantyttäreni kanssa leikkipuistossa enkä ikinä ole pahoittanut mieltäni lapsen puolesta niin paljon kuin tänään. Tyttö on down lapsi joten poikkeaa ulkonäöltään muista lapsista, mutta se ei ole tarttuvaa kuten teidän kahden äidin suuri pelko näytti tänään olevan.

Teillä oli samanikäisiä lapsia jotka selvästi olivat tulossa hiekkalaatikolle leikkimään hänen kanssaan mutta teidän mielestä se ei ollut suotavaa. Lapsenlapseni lähti viemään vielä lapioita teidän lapsille jotta saisi heidät mukaan mutta teillä oli kiire keinumaan jotta varmasti välimatka säilyy riittävänä. No lapsenlapseni halusi myös keinuun ja vieressä sattuikin olemaan vapaana yksi. Ilmeisesti etäisyys oli taas liian vähäinen kun lastenne vastustelusta huolimatta piti mennä hiekkalaatikolle.

Ilmeisesti oletitte minun olevan lapsenlapseni äiti kun kovaan äänen piti aloittaa keskustelu siitä kuinka lapset pitää hankkia nuorena jotta eivät synny vammaisina. Toivottavasti koko puisto kuuli, ainakin siihen malliin pälyilitte ympärillenne että kuuluuko varmasti.

Olen 49-vuotias ja varmaan näytänkin siltä mutta teillä voi olla vaikeuksia saavuttaa tätä ikää jos jatkatte lihomista nykyiseen malliin. Olitte ehkä miniäni ikäisiä (alle 25) ja ylipainoa kummallakin 30-40 kiloa. Toivottavasti tunnistat itsesi tästä ja seuraavan kerran kun tapaamme puistossa niin saatan olla puolustuskannalla.

Hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta.

Näköjään. Ja ymmärrän kyllä ap:n tuohtumisen mutta en kyllä pidä ap:n tyylistäkään alentaa itsensä samalle tasolle lapsenlapsensa arvostelijoiden kanssa.

Mainita ylipainosta oli ihan vaan tuntomerkiksi ja seuraavan kerran sanon kyllä minäkin ääneen mitä ajattelen. Tällä kertaa oli hiljaa ihan senkin takin kun oli lapsia paikalla.

Mainita ylipainosta oli ihan vaan tuntomerkiksi ja seuraavan kerran sanon kyllä minäkin ääneen mitä ajattelen. Tällä kertaa oli hiljaa ihan senkin takin kun oli lapsia paikalla.

Jassoo. No, sitten sinä et yhtään parempi ihminen ole, valitettavasti. Kaikista paras olisi näpäyttää takaisin fiksusti, menemättä itse henkilökohtaisuuksiin, niin että että vastapuoli nolostuu silti. Siten kukaan ei voi sinua syyttää asiattomuudesta tms.

Olin tänään ihanan 3-vuotiaan pojantyttäreni kanssa leikkipuistossa enkä ikinä ole pahoittanut mieltäni lapsen puolesta niin paljon kuin tänään. Tyttö on down lapsi joten poikkeaa ulkonäöltään muista lapsista, mutta se ei ole tarttuvaa kuten teidän kahden äidin suuri pelko näytti tänään olevan.

Teillä oli samanikäisiä lapsia jotka selvästi olivat tulossa hiekkalaatikolle leikkimään hänen kanssaan mutta teidän mielestä se ei ollut suotavaa. Lapsenlapseni lähti viemään vielä lapioita teidän lapsille jotta saisi heidät mukaan mutta teillä oli kiire keinumaan jotta varmasti välimatka säilyy riittävänä. No lapsenlapseni halusi myös keinuun ja vieressä sattuikin olemaan vapaana yksi. Ilmeisesti etäisyys oli taas liian vähäinen kun lastenne vastustelusta huolimatta piti mennä hiekkalaatikolle.

Ilmeisesti oletitte minun olevan lapsenlapseni äiti kun kovaan äänen piti aloittaa keskustelu siitä kuinka lapset pitää hankkia nuorena jotta eivät synny vammaisina. Toivottavasti koko puisto kuuli, ainakin siihen malliin pälyilitte ympärillenne että kuuluuko varmasti.

Olen 49-vuotias ja varmaan näytänkin siltä mutta teillä voi olla vaikeuksia saavuttaa tätä ikää jos jatkatte lihomista nykyiseen malliin. Olitte ehkä miniäni ikäisiä (alle 25) ja ylipainoa kummallakin 30-40 kiloa. Toivottavasti tunnistat itsesi tästä ja seuraavan kerran kun tapaamme puistossa niin saatan olla puolustuskannalla.

Hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta.

Mistä tiedät että puhuivat juuri sinusta kun puhe oli vanhoista äideistä? Ja olen minäkin sitä mieltä että lapset pitää hankkia nuorena. Downin syndrooman riski lisääntyy huomattavasti vanhoilla äideillä.

Kuules mummo, taidat olla sellainen kynnysmatto kun et tuohon ikään mennessä ole vielä oppinut että asiat kannattaa sanoa siinä paikalla heti kun tilanne on päällä ;) eikä jäädä asioita märehtimään jälkikäteen.

Minulla myös vammainen lapsi ja olimme eräässä virastossa jossa kävi vastaavanlainen tilanne, lapsi joka lapseni kanssa olisi halunnut tulla leikkimään äitinsä kielsi vieressä ihan ääneen kun lapseni on erilainen. Sanoin että jos noin pelkää erilaisuutta kannattaa mennä myös kauemmas sillä eihän sitä tiedä vaikka vahingossa vammaisuus tarttuu myös sinuun (eli siihen äitiin)
Tuo äiti oli ihan nolona,
mikäs ihme se kun odotusaula oli täynnä ja itse alkoi arvostelemaan ;)
Hän hetken oli naama valkoisena siinä tiennyt mitä sanoa ja otti oman muksunsa kainaloon ja poistuivat kokonaan :D
Kaipa he sitten myöhemmin palasi en tiedä eikä paljon kiinnostakkaan :D

Ensin tunsin myötätuntoa sinua kohtaan.. Mutta alennut samalle tasolle arvostelemalla toisten ylipainoa.
Se siitä myötätunnosta. Häpeäisit itse myös omaa käytöstäsi.

[QUOTE="nuori äiti";30147742]Mistä tiedät että puhuivat juuri sinusta kun puhe oli vanhoista äideistä? Ja olen minäkin sitä mieltä että lapset pitää hankkia nuorena. Downin syndrooman riski lisääntyy huomattavasti vanhoilla äideillä.[/QUOTE]

No jos paikalla on iäkkäämpi nainen vammaisen lapsen kanssa ja toiset alkaa ääneen puhua miten...Eikai ne puhunu kumminkaimasta. Paree olla ihan hiljaa kun ei edes varmaksi tiedä että onko lapsi kys hlön oma.

• Tykkää
Reactions: Pinki ja idunnor
[QUOTE="Sara";30147780]Ensin tunsin myötätuntoa sinua kohtaan.. Mutta alennut samalle tasolle arvostelemalla toisten ylipainoa.
Se siitä myötätunnosta. Häpeäisit itse myös omaa käytöstäsi.[/QUOTE]

Mitä käytöstä? Eihän ap näille moukille mitään sanonut. Saa kai sitä ajatella mitä tahtoo ja jos sen kirjoittaa palstalle, ei ole vieläkään loukannut ketään henk. koht.

• Tykkää
Reactions: Pinki ja Ciervo
[QUOTE="Hvv";30147818]Mitä käytöstä? Eihän ap näille moukille mitään sanonut. Saa kai sitä ajatella mitä tahtoo ja jos sen kirjoittaa palstalle, ei ole vieläkään loukannut ketään henk. koht.[/QUOTE]

Tuolla linjalle jos lähdetään niin eiväthän ne äidit siellä puistossakaan ketään loukanneet. Eiväthän he ap:lle tai lapselle henkilökohtaisesti mitään loukkaavaa sanoneet. Eikös...? ;)

Tollasilla puistoilevilla, päätänsä aukovilla, kananperseläskeillä ei ole varaa puhua mitään.
Joten tsemppiä ap, toivottavasti paha mielesi väistyy. Vaan luulen, että se vain lisääntyy tällä pasltalla, missä lihavat puolustavat lihavia.

jos tää ei oo provo ni hyi helvetti mitä ihmisiä! mun lapset saavat ainakin leikkiä kenen kanssa haluavat vaikka kaverilla olisikin jokin vamma, ja lapset eivät itsekään kiinnitä huomiota toisten erilaisuuteen

[QUOTE="hohhoijaa";30147828]Siis oletko tosissasi?

Viekö äitiys aivot?[/QUOTE]

Olen tosissani. Fiksu ihminen ei arvostele missään kenenkään ulkoisia ominaisuuksia (eikä uhkaile seuraavalla kerralla niin tekevänsä), silloinkaan vaikka olisi juuri saanut kuulla vastaavaa itse.

Kuittailun voi hoitaa muutenkin kuin aentumalla itse samalle tasolle halveksimiensa ihmisten kanssa.

"Mistä tiedät että puhuivat juuri sinusta kun puhe oli vanhoista äideistä? Ja olen minäkin sitä mieltä että lapset pitää hankkia nuorena. Downin syndrooman riski lisääntyy huomattavasti vanhoilla äideillä. "

No eikös tämä lapsi ollut kuitenkin suht nuoren lapsi, jos oli alle 25-vuotias. Ja ei se kasvanut riski ole kun jotain yhden prosentin luokkaa eli ei mitään mullistavaa kuitenkaan.

Itse toivoisin että kolme vuotias lapsemme saisi joskus tavata/leikkiä vaikka Down lapsen kanssa ja saisi huomata että ihmisiä on erilaisia.

Olen tosissani. Fiksu ihminen ei arvostele missään kenenkään ulkoisia ominaisuuksia (eikä uhkaile seuraavalla kerralla niin tekevänsä), silloinkaan vaikka olisi juuri saanut kuulla vastaavaa itse.

Kuittailun voi hoitaa muutenkin kuin aentumalla itse samalle tasolle halveksimiensa ihmisten kanssa.

missä vaiheessa ap arvosteli niiden lihavuutta? mielestäni vain mainitsi että olivat lihavia

Voi mitä äitejä :(

Ap, yritä olla välittämättä, vaikka aivan varmasti tuli paha mieli. Minusta tuollaisessa käytöksessä ei ole yhtään mitään puolusteltavaa, ja oikein huonon käytöksen edessä voi jopa lamaantua, eikä saa sanotuksi mitään.

Vammoista kauhein on asennevamma, ja se saattaa jopa tarttua. Hyvää kesää ap:lle ja pienelle pojantyttärelle.

• Tykkää
Reactions: Jeppuli78

Et sitten itseäsi pidä sellaisena fiksuna?

Itse ajattelen, että aloittajan sydämistyminen on ymmärrettävää ja kostoajatukset ovat eri kuin sanat. Mahtoi tuntua kauhealta kuunnella tuollaista aloituksen kuvaamaa ilkeämielistä vittuilua. Down-lapsen kanssa eläminen on raskasta, eikä kukaan äiti varmasti ensisijaisesti toivo lapselleen Down-lasta syntyvän. Voin hyvin kuvitella, miten epäreilulta tuntuu, kun nuoret selkeästi melko tyhmät naiset, jotka eivät varmastikaan huolehdi terveydestään (ylipaino) saavat arvostella aloittajan lapsenlasta, joka vammainen, vaikka varmasti ihana. Kaikki ne pelot, jotka mumolla on vammaisen lapsenlapsensa ja tämän vanhempien tulevaisuuteen liittyen, aktualisoituvat tilanteessa.

Joten pään purkaminen täällä on varsin ymmärrettävää. Sinun kuittailusi eipä juuri.

Jos jostain antaa tuntomerkit niin eikö saa ruumiinrakenteesta sanoa mitään? Kylläpäs poliisit on moukkamaisia.

missä vaiheessa ap arvosteli niiden lihavuutta? mielestäni vain mainitsi että olivat lihavia

Missä vaiheessa ne äidit sanoivat karttavansa ap:n lapsen seuraa sen takia että on vammainen? Se oli ap:n oma tunne että tekivät niin siksi (ja hyvinkin saattaa olla oikeassa). Sama tässä, ap sanoi kirjoittaneensa tuntomerkeiksi tarkkaan kuvatun lihavuuden ja oletuksen siitä että lihavuus tulee pahentumaan ja lyhentämään elinikää. Minun mielestäni se oli turhautunut "kosto" siitä ettei saanut suutaan auki kuitata fiksusti siellä puistossa heti niiden äitien suuta kiinni (ja mielestäni olen oikeassa).

Missä vaiheessa ne äidit sanoivat karttavansa ap:n lapsen seuraa sen takia että on vammainen? Se oli ap:n oma tunne että tekivät niin siksi (ja hyvinkin saattaa olla oikeassa). Sama tässä, ap sanoi kirjoittaneensa tuntomerkeiksi tarkkaan kuvatun lihavuuden ja oletuksen siitä että lihavuus tulee pahentumaan ja lyhentämään elinikää. Minun mielestäni se oli turhautunut "kosto" siitä ettei saanut suutaan auki kuitata fiksusti siellä puistossa heti niiden äitien suuta kiinni (ja mielestäni olen oikeassa).

Joo joo ymmärrettiin jo että sulla on paino-ongelma.

Yhteistyössä