En ota selkoa yhdestä miehestä. Tulkitkaa mun kaa ajankuluks mitä ajatuksia teillä herää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehet on outoja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehet on outoja!

Vieras
Alotetaan siitä, että olen ollut 3vuotta sinkkuna.
Tän kyseisen miehen olen tiennyt jo vuosia kun pienessä kylässä asutaan.
Kummallakin on lapsi edellisestä liitostaan ja aika samat kokemukset.

Meidän juttu alkoi joskus alkuvuodesta 2013 facebookin chatissa kun kysyin muuten vaan häneltä mitä kuuluu. Siitä se sitten lähti. Ollaan koko tämä aika kirjoteltu enemmän ja vähemmän, pisin tauko tais olla kuukauden hiljaisuus jossain välissä. Sit taas jatkui. Viime kesänä olin tän miehen luona yhden yön ja se on jäänyt ainoaksi. (Asutaan kuitenkin suhtlähellä toisiamme.)

Välillä viestittely on aika intiimiä, välillä puhutaan päivän tapahtumista jne. Juuri hiljattain todettiin että toinen on toiselle se ihminen jolle kertoo ensimmäisenä kun jotain tapahtuu. Tää mies kutsuu mua puolivitsillä vaimoksi, vihjailee ja mä vihjailen takasin. Ja kuitenkin koko tämä kirjottelu on tavallaan verhottu huumoriin... Et en tiedä mikä on vitsiä ja mikä totta...

Kysyin mieheltä joskus keväällä, että mitä tää on.. Ja se vastas mulle et onks pakko lokeroida ja analysoida. Et tää nyt on tämmöstä... Sanoin suoraan että mä en enää erota mikä on läppää ja mikä totta. Mies sano mulle tyyliin "siitä puhe mistä puute." Kiertelee ja kaartelee mun kysymyksiä, mut silti saattaa olla se joka laittaa mulle viestin että "Miten menee rakas vaimo? <3 "

Hei oikeesti 1,5vuotta tämmöstä ihme veivaamista. Minä en tajua.
Antakaa mulle jotain uutta perspektiiviä tai neuvoja miten edetä tai mitä tahansa.. Oon varmaan sokeutunu tälle tilanteelle ite jo täysin ja jotenki jämähtäny..

En tulkitse mitään. Jos oisin ite tuossa tilanteessa niim miettisin mitä haluan. Jos haluan kunnon suhteen sanon sen miehelle ja jos se ei halua niin homma ois siinä.

No mä olisin vastannut tuohon "siitä puhe mistä puute" kommenttiin jotain että tule sitten tänne ni ei ole kauaa puute ;)

Jos siis jotain sen miehen kanssa haluaisin. Jos sen jälkeen vielä veivataan niin saisi olla

Tuon perusteella en ainakaan odottaisi suhdetta miehen kanssa. Jos mies olisi tosissaan kiinnostunut, niin asuisitte jo yhdessä ja olisitte naimisissa. Mies pitää vain hauskaa kanssasi, kevyttä hupailua.

Kuulostaa samanlaiselta kuin mun entinen kaveri jonkka kanssa säätöä oli. Vosin jopa kuvitella että sama henkilö olis kyseessä mutta mun kaveri ei oo facessa ja sillä on enempi kuin yksi lapsi.Muuten kuulostaa samalta. Jopa toi vaimo kohta kuulosti tutulta. Kysyt suoraan mitä haluaa,muuten sulle käy niinkuin mulle,tuhlasin aikaani ihmiseen joka ei halunnut suhdetta vaan hauskanpitoa ja hyvää seuraa ja itse sain kolhun kun olisin halunnut enemmän.Siis mikäli itse haluat suhteen muutenhan toi on ihan loisto tilanne.

Mies on pelkuri, sinä et. Puolentoista vuoden jälkeen voi jo kysyä mikä on homman nimi. Riskinä voi olla se, että välit menevät, mutta sittenhän näet olitko pelkkää ajanvietettä. Jatka samalla linjalla vain eteenpäin. Ei ihminen vuosikausia jaksaa pelkkää herjaa heitellä ja olipa kyse kenestä vain sitä kaipaa myös asiallisuuttakin välillä.

No toi "kevyttä hupailua" ei ehkä kuvaa tilannetta, mies kuitenkin kertonu niin henkilökohtaisia juttuja, tosi isojakin mulle. Ja tiedän hänen mukaansa ainoana ihmisenä yhden asian minkä hän mulle kertoi eikä kuulema ole kertonut kenellekään muulle. Puhutaan siis todella syvällisiäkin sen läpän heittämisen lisäksi. Mä ite epäilen että me ollaan vaan jumituttu tähän tilaan. Kumpikin odottaa sitä jotain ratkasevaa juttua jota ei vaan tule. Mut voin toki olla väärässäkin.
Tarvii nostaa kissa pöydälle uudestaan ja koittaa puristaa miehestä pihalle mitä se haluaa :)

Kuulostaa samanlaiselta kuin mun entinen kaveri jonkka kanssa säätöä oli. Vosin jopa kuvitella että sama henkilö olis kyseessä mutta mun kaveri ei oo facessa ja sillä on enempi kuin yksi lapsi.Muuten kuulostaa samalta. Jopa toi vaimo kohta kuulosti tutulta. Kysyt suoraan mitä haluaa,muuten sulle käy niinkuin mulle,tuhlasin aikaani ihmiseen joka ei halunnut suhdetta vaan hauskanpitoa ja hyvää seuraa ja itse sain kolhun kun olisin halunnut enemmän.Siis mikäli itse haluat suhteen muutenhan toi on ihan loisto tilanne.

Mulla oli joskus sama tilanne erään miehen kanssa, itkin kolhituksi tulemista viitisen vuotta koska kertoi hyvin kylmästi ja suoraan ettei meistä tule koskaan mitään. Mutta kunnes toivuttuani päätin olla masokisti ja ottaa mieheen yhteyttä taas. Rakkaus vain on.. <3

Se ratkaisikin kaiken, mies myönsi että on aina rakastanut mua vaikka aluksi sen kielsi ja tänä päivänä olemme naimisissa ja toukokuussa syntyi kolmas yhteinen rakkauspakkauksemme. :)

Että ei se aina merkkaa sitä että jää loukattuna kuin nalli kalliolle, riskejä pitää elämässä ottaa joskus.

Mulla oli joskus sama tilanne erään miehen kanssa, itkin kolhituksi tulemista viitisen vuotta koska kertoi hyvin kylmästi ja suoraan ettei meistä tule koskaan mitään. Mutta kunnes toivuttuani päätin olla masokisti ja ottaa mieheen yhteyttä taas. Rakkaus vain on.. <3

Se ratkaisikin kaiken, mies myönsi että on aina rakastanut mua vaikka aluksi sen kielsi ja tänä päivänä olemme naimisissa ja toukokuussa syntyi kolmas yhteinen rakkauspakkauksemme. :)

Että ei se aina merkkaa sitä että jää loukattuna kuin nalli kalliolle, riskejä pitää elämässä ottaa joskus.

Itse olen kanssa jonkun asteinen masokisti mutta nyt en enää pysty koska itse olen korvia myöten ihastunut ja mies "vain" tykkää minusta. Ei se riitä ja jos mies ei osaa päättää ollako vai eikö olla niin itse minun on pakko repäistä itseni irti muuten tuhlaan elämäni ihmiseen joka haluaa vain kevyttä yhdessä oloa ja juttuseuraa. Sattuu niin saatanasti mutta enempi satutan itseäni jos annan tilanteen jatkua. Meillä välit kai meni katki,en tiedä.Ei olla 3 viikkoon oltu tekemisissä,ei soittoja ei viestejä,ei mitään.

Kokeile vaikka sellaista kunnon emotionaalista räjähdystä ja toteat että meillä on vain yksi elämä joten päätät nyt haluatko vakavamman suhteen tai et päätä tämän jälkeen enää ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja thähh;30135626:
Siis tapailetteko te ollenkaan? Vai viestittelettekö vain?

ei tapailla. sekin tekee tästä niin outoa. yksi yhteinen yö takana viime kesänä.
mä päätin viime syksynä että en ota mieheen mitään yhteyttä ja annan jutun olla, mut sieltä pukkas viestiä ja puhelua ja oli huolissaan kun musta ei kuulunut. sanoin et en tiedä mitä tästä ajattelen ja taas se sai mut ylipuhuttua jotenkin et kaikki on ok. meistä kumpikin heittää semmosta typerää "ei ikinä parisuhdetta eikä naimisiin"-paskaläppää, mut äääh. en mä tajua tätä kuviota. en.
tää mies kysy multa toissapäivänä et oonko maisemissa lauantaina. et jos vaikka kävis vahinko ja nähtäis. ja sovittiin et nähdään jos ollaan ees samassa kaupungissa. tosi ristiriitaset fiilikset.
en oo mitenkään huippurakastunu enkä mä mitenkään miljooniks palasiks menis jos meidän yhteydenpito nyt loppuis, mut johtuu siitä et oon koko ajan "himmaillu" tunteitani ja ajatellu järkevästi..

Lopeta se paskaläpän heittäminen, etten halua pariutua. Kerro miehelle, että olet tullut nyt siihen tulokseen, että nyt on aika etsiä itsellsi sopiva mies. Jos hän ei tunne olevansa se, niin sitten haet jostakin muualta.

ei tapailla. sekin tekee tästä niin outoa. yksi yhteinen yö takana viime kesänä.
mä päätin viime syksynä että en ota mieheen mitään yhteyttä ja annan jutun olla, mut sieltä pukkas viestiä ja puhelua ja oli huolissaan kun musta ei kuulunut. sanoin et en tiedä mitä tästä ajattelen ja taas se sai mut ylipuhuttua jotenkin et kaikki on ok. meistä kumpikin heittää semmosta typerää "ei ikinä parisuhdetta eikä naimisiin"-paskaläppää, mut äääh. en mä tajua tätä kuviota. en.
tää mies kysy multa toissapäivänä et oonko maisemissa lauantaina. et jos vaikka kävis vahinko ja nähtäis. ja sovittiin et nähdään jos ollaan ees samassa kaupungissa. tosi ristiriitaset fiilikset.
en oo mitenkään huippurakastunu enkä mä mitenkään miljooniks palasiks menis jos meidän yhteydenpito nyt loppuis, mut johtuu siitä et oon koko ajan "himmaillu" tunteitani ja ajatellu järkevästi..

Okei, no sori nyt vain, mutta ei teillä mitään "juttua" tai suhdetta ole. Juttukavereita olette, mutta jos mies haluaisi jotain oikeaa sun kanssa, niin luultavasti se olisi jo jotain asian eteen tehnytkin. Tai sitten se voi toisaalta myös olla niin aikaansaamaton nössykkä, ettei ole uskaltanut ottaa sitä "ratkaisevaa askelta" ja tehdä aloitetta.

Siis eihän tuollainen meno voi jatkua. Sulla on selvästi fiiliksiä tyyppiä kohtaan, ja haluaisit enemmänkin. Et voi vain vuosia roikkua jossain nettiyhteyden toisessa päässä ja odotella, että josko tästä jotain tulisi. Omaa elämääsi vain tuhlaat. Ja asutte siis vielä samalla paikkakunnallakin? Huh... Ethän sä edes tunne sitä kunnolla, jos ette oikeasti näe toisianne ja vietä aikaa yhdessä.

Jos mä olisin sä, unohtaisin nyt hetkeksi sen oman ylpeyden ja sanoisin suoraan miehelle, että haluan jotain enemmän. Jos miehelle sopii, että kokeilette oikeaa tapailua (viestittelyn sijasta), niin katsotte sitten, miten siinä käy. Mutta jos mies tyrmää koko ajatuksen, juttu oli sit siinä. Se voi vähän aikaa kirpaista, mutta ainakin sait asian selvitettyä ja voit jatkaa elämääsi eteenpäin.

Miten se jäi siihen yhteen yöhön? Oliko jollain tapaa jommalle kummalle huono kokemus? Jos kemiaa ja kiinnostusta on, niin luulisi että kun on petiin päädytty, niin näitä öitä olisi tullut lisää. Jopa siinä tapauksessa, ettei mitään sen vakavampaa miehellä ole mielessä.

Mutta siis vaikuttaa siltä, että mies ei vaan ole sinusta romanttis-seksuaalisesti kovinkaan kiinnostunut. Se ettei hän halua parisuhdetta ei myöskään todennäköisesti ole mitään läppää, vaikka itse vastaavaa läppänä heittäisit.

Joo, olet jämähtänyt, jos jäät tuollaista "suhdetta" miettimään. Jatka viestittelyä, mutta älä nyt ainakaan laita elämää mitenkään paussille tuon takia. Tapaile miehiä, jos kaipaat miesseuraa tai etsit suhdetta, tai ole tapailematta. Älä kuitenkaan kiinnitä tuohon juttukaveriisi mitään romanttisia odotuksia.
Oletteko kovinkin nuoria? Vaimoläpät ja koko säätö kuulostaa aika lapselliselta, jos siis molemmilla on toiveena jotain enemmän. Joskus ihmettelen, miten Suomessa ylipäätään voi syntyä parisuhteita, kun aikuisten ihmisten kommunikointi on tätä tasoa.

niin haluan nyt tähdentää että mä en ole tätä puoltatoista vuotta istunut kotona miehen viestejä odotellen.. on mulla ollu miehiä ja sutinoita ja tapailuitakin ja ihan olen elänyt elämääni niinkun eläisin ilman tän miehen viestittelyäkin.. :)
jotenkin vaan tuntuu hassulta et toi puoltoista vuotta on aika pitkä aika roikkua jossain ihmisessä joka ei tippaakaan kiinnosta, kummankin kantilta ajateltuna..
ja ihan yli kolmekymppisiä molemmat, vaikkei sillä mun mielestä ole mitään merkitystä :)

Aivan käsittämätöntä vatulointia. Kyllä nyt ihmisen kanssa pitää pystyä samalla viikolla sopimaan näkeekö vai ei, ihan ilman suhdevirityksiä tai niiden kanssa.

novei yllä aina vaan pysty. mä en pysty mun kavereidenkaan kanssa aina sopimaan mitään aikoja lukkoon :)
esim.tässä tapauksessa kyseinen mies on ulkomailla josta kotiutuu pe-la-yönä ja mä olen sopinut jo alustavasti menon lauantaille joka on vielä epävarmaa yhden ihmisen työvuoroista riippuen. et ei ne näkemiset ja sopimiset ole aina itsestä kiinni.
enkä ny tarkota ettei oltas saatu ton miehen kanssa 1,5v aikana sovittua mitään, ei vaan olla nähty. en osaa selittää miksi. sitä mä tässä olen jauhanut kun on niin outo tää kuvio.

Yhteistyössä