Aborttiketju, puolesta-vastaan

Tappaminen - myös puolustuskyvyttömien ja syyttömien tappaminen - on myös yhteiskunnallinen, ei pelkästään asianosaisten, asia. Yhteiskunnan tila tunnetaan siitä, miten se kohtelee kaikkein heikoimpia. Tässä suhteessa meillä ollaan aika huonossa tilassa.
Voi mitä jeesustelua, tästä saa kyllä hyvät naurut jos ei muuta :p Vai että Suomessa kohdellaan vähemmistöjä ja heikoimpia huonosti :LOL: Meillä on asiat helkkarin hyvin ja sinä kehtaat puhua tuollaista sontaa.
 
Tappaminen - myös puolustuskyvyttömien ja syyttömien tappaminen - on myös yhteiskunnallinen, ei pelkästään asianosaisten, asia. Yhteiskunnan tila tunnetaan siitä, miten se kohtelee kaikkein heikoimpia. Tässä suhteessa meillä ollaan aika huonossa tilassa.
Sulla taitaa olla vielä hakusessa ketkä on yhteiskunnan heikompia.
Pieni vinkki, niille kaikille on yksi asia yhteinen -ne on syntyneet ja olemassa. :)
 
Owl
Niin, adoption saaminen on todella hankalaksi tehty. Toisaalta sitten kaikkia mätämuna-adoptiovanhempia ei nekään seulat seulo, mutta esim. yksi vuosi voisi olla ihan passeli aika sille prosessille.
Oivallinen odotusaika, tai vaikka 9-10kk:vampire:
Ja sen jälkeen vaikka ne kuukausittaiset perheneuvola/perheneuvolantapaiset käynnit, niin kauan kuin viranomainen näkee tarpeen olevan.
 
-
Mä taas en antais adoptiolasta häiriintyneelle hihhulille, joka kulkee ympäri palstaa levittämässä myrkkyään ja oksentamassa pahaa oloa jokaisen päälle. Mutta ainiin, ethän sä edes sais lasta adoptoitua, joku järki on siinäkin laissa.
Kyllä niitä varmaan paljo mieluummin annetaan niitä mukavuudenhalusesta itsekkydestä tappavien aborttöörien ja muiden sunkaltasten traumaripulointejaan roiskivien ja sillä syyllisyystuskaisaa oloaan hoidattavien häiriintyneiden lapsen hengenkärkkyjien ahnaisiin kynsiin.
 
Kysytään vastapuolelta sama kysymys joka on meille heitetty.

Mites te abortin puolustajat muuten olette tukeneet katulapsia, sossuperheitä jne?

Onko teidän ainut auttamiskeino sanoa "tee abortti" ja sitten jatkatte lahnana löhöämistä netissä eikä jo olemassaolevien kärsivien lasten kohtalo teitä hetkauta?
 
  • Tykkää
Reactions: -
"sipsi"
Niin, adoption saaminen on todella hankalaksi tehty. Toisaalta sitten kaikkia mätämuna-adoptiovanhempia ei nekään seulat seulo, mutta esim. yksi vuosi voisi olla ihan passeli aika sille prosessille.
Niin, se on tehty "hankalaksi" lapsen edun vuoksi, olettaisin. Ei kiusantekomielellä. Lapsella on takanaan jo yuksi hylkäyskokemus, joten mielestäni on enemmän kuin hyvä asia, että adoptiovanhempien sitoutuminen asiaan selvitetään kunnolla.

Lähipiirissä parikiakin adoptioprosessia seuranneena voisin sanoa, ettei ihan tosiaankaan ole jokaisen juttu ollenkaan... Eli uskon, että ne "mätämunat" kyllä saattavat tippua jo matkan varrella.

Joo, tämä ketju alkaa elävästi tuoda mieleen lukioaikaiset äidinkielentuntien väittelyharjoitukset. Osattiin sitä silloin Aataminajoillakin :) Ja yhdistävä tekijä vielä sekin, että väitellään asiasta, johon ei yhtä oikeaa vastausta edes ole.
 
Eikö se jo ole kriminalisoitua???Kamalaa, jos siitä ei seuraa esim. huostaanottoa tms.
Äitiyshuollon piiriin hakeutuminen voisi olla pakollista, eikös se aikalailla nytkin taida olla?Vapaaehtoistahan se on, mutta jos ei mene, niin eikös siitäkin jotakin sanktiota seuraa?




Huh, liian työlästä vastata joihinkin tiettyihin kysymyksiin, on se tykkää-painike vaan niin paljon helpompi tapa ilmaista kantansa.


Nuo kursivoidut ovat vastaukseni. Lihavoidut ovat lainattuja kysymyksiä, kun tämä nyt meni hiukan kenoon koko kirjoitus.

Jos käyttää päätään, ei kädet toimi ja toisinpäin:rolleyes:
Ei ole pakollista. Aniharva odottava äiti jättää hakeutumatta äitiyshuollon piiriin ja näistä valtaosalla on vakavia päihdeongelmia. Norjassa on päihdeongelmaisen odottavan äidin pakkohoito lailla mahdollistettua, mutta suurinta riskiryhmää eli alkoholia runsaasti käyttäviä odottavia äitejä ei saada haaviin. He menevät ns. maan alle. Jos heitä voitaisiin syyttää sikiön kemiallisesta pahoinpitelystä vauvan synnyttyä, synnyttäisivätkö he sairaalassa? Todennäköisesti eivät. Toimittavatko syntyneen ja pahoin vammautuneen lapsen adoptoitavaksi? Tuskinpa. Tällaisten lakien lopputuloksena päihdeongelmista kärsivät naiset eivät lakkaa ryyppäämästä tai narkkaamasta eikä jo kohdussa kärsineitä lapsia synny yhtään vähempää. Heidän lähtökohtansa elämälle on vain paljon huonompi.

Jos syntymättömän elämän tarkoituksellinen päättäminen olisi laitonta, pitäisi pyrkiä suojelemaan näitä syntymättömiä äideiltään ja epätoivoisilta keskeytysyrityksiltä ja kemialliselta pahoinpitelyltä. Kuinka se toteutetaan käytännössä?
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
[QUOTE="sipsi";30110183]Niin, se on tehty "hankalaksi" lapsen edun vuoksi, olettaisin. Ei kiusantekomielellä. Lapsella on takanaan jo yuksi hylkäyskokemus, joten mielestäni on enemmän kuin hyvä asia, että adoptiovanhempien sitoutuminen asiaan selvitetään kunnolla.

Lähipiirissä parikiakin adoptioprosessia seuranneena voisin sanoa, ettei ihan tosiaankaan ole jokaisen juttu ollenkaan... Eli uskon, että ne "mätämunat" kyllä saattavat tippua jo matkan varrella.

Joo, tämä ketju alkaa elävästi tuoda mieleen lukioaikaiset äidinkielentuntien väittelyharjoitukset. Osattiin sitä silloin Aataminajoillakin :) Ja yhdistävä tekijä vielä sekin, että väitellään asiasta, johon ei yhtä oikeaa vastausta edes ole.[/QUOTE]

Sijaisperheissä olen törmännyt vain rahanahneisiin tapauksiin, no, haluan uskoa että ovat kuitenkin vaan pieni murto-osa kaikista sijaisperheistä. :(
 
"sipsi"
Kysytään vastapuolelta sama kysymys joka on meille heitetty.

Mites te abortin puolustajat muuten olette tukeneet katulapsia, sossuperheitä jne?

Onko teidän ainut auttamiskeino sanoa "tee abortti" ja sitten jatkatte lahnana löhöämistä netissä eikä jo olemassaolevien kärsivien lasten kohtalo teitä hetkauta?
En varsinaisesti ole abortin puolustaja, mutta kuten jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän, ettei elämä ole vaan mustaa ja valkoista...

Mutta vastaus kysymykseesi. Lahjoitan rahaa joka kuukausi Unicefin tyttöjen koulutusohjelmaan kehitysmaissa, 20e/kk. Tuen rahallisesti myös toista samaa asiaa ajavaa organisaatiota. Ehkä sekin, että tyttären pyynnöstä olin kaverina pillereitä hommaamassa voidaan lukea samaan kategoriaan?

Sellainen löhölahna täällä :)
 
"poppy"
Tappaminen - myös puolustuskyvyttömien ja syyttömien tappaminen - on myös yhteiskunnallinen, ei pelkästään asianosaisten, asia. Yhteiskunnan tila tunnetaan siitä, miten se kohtelee kaikkein heikoimpia. Tässä suhteessa meillä ollaan aika huonossa tilassa.
Se on mun asia synnytänkö mä tähän maailmaan uutta ihmistä vai en, ei sun eikä yhteiskunnan asia. Toistaseksi vielä omistan oman ruumiini, ja onneksi valtio on samaa mieltä.
Kyllä mä ymmärrän jos sä et halua koskaan tehdä aborttia, mutta mä en enempää lapsia aio tehdä, eli hyvinkin voin vielä joskus tehdä toisenkin keskeytyksen jos käy hassusti.
 
Owl
Voi mitä jeesustelua, tästä saa kyllä hyvät naurut jos ei muuta :p Vai että Suomessa kohdellaan vähemmistöjä ja heikoimpia huonosti :LOL: Meillä on asiat helkkarin hyvin ja sinä kehtaat puhua tuollaista sontaa.
Asiat voisivat olla aina paremmin. Koskaan asiat eivät ole 100%:n hyvin, vaikka eletäänkin sivistys(?)valtiossa ja voidaan hyvin verrattuna esim.kehutysmaihin. Aika naiivia ajattelua.
Kun nyt käytät noin alatyylistä ilmaisua puhekielestäni, niin heitänpä takaisin, että kuulostelepas omia juttujasi täällä, hyvinkin moni on siitä sinulle jo maininnut, mutta vielä eivät ole ihan tainneet saada kiinni sua:D

Jos olisivat ja olisit aikuistunut, niin myös läheisyydessäsi elävät ihmiset voisivat hyvin, eivätkä tulisi esim.petetyiksi vain yhden yksilön mielitekojen vuoksi. Mielestäni sinun moraalisi on totaalisen hakusessa useissa asioissa, enkä jaksa tämän enempää tuhlata aikaani sinuun.Pahoitteluni. Se aika mitä olen netissä, tahdon keskustella öö...hieman enemmän ajattelevien kanssa, kuin mitä olen sinusta saanut "nähdä".;)
 
sdfgfh
Kysytään vastapuolelta sama kysymys joka on meille heitetty.

Mites te abortin puolustajat muuten olette tukeneet katulapsia, sossuperheitä jne?

Onko teidän ainut auttamiskeino sanoa "tee abortti" ja sitten jatkatte lahnana löhöämistä netissä eikä jo olemassaolevien kärsivien lasten kohtalo teitä hetkauta?

Ero on siinä että meillä ei oo tarvetta jeesustella ja leikkiä tekopyhää. Meille on selvää että maailma on täynnä kärsiviä lapsia, ja heitä ei ole kukaan abortinvastustaja(kaan) auttamassa vaikka puheet5 on isot ja jostain vitun alkioista jaksetaan meuhkata viikkotolkulla. Jos laittasivat vähääkään tosta tarmosta lasten hyväksi, mutta turha toivo.
 
-
"No sulle ylipäänsä minkään sanominen on turhaa.

Ja jos aborttien kieltäminen ei mielestäs auta mihinkään, niin miks sä olet niitä kieltämässä? "

Niinhän se on jos ja kun sieltä ei tuu sitä mitä on jo ties monestikko pyydetty. Samojan mutujen jankutus on todellakin turhaa.
Missä MINÄ sanoinkaan ettei se auta mitenkään????!! :O

"voimme käyttää aborttia ihan ehkäisynä."

Heh, hauska provo trolli :D .....olihan?
No, valitettavasti tänkin nykylaki mahdollistaa, eikä epäilystä minkälaisten horojen takia sitä ois kiristettävä ja tuntuvasti.

"Meillä on asiat helkkarin hyvin ja sinä kehtaat puhua tuollaista sontaa. "

Että oikein "hyvin" tapetaan vaan 10 tuhatta uutta kansalaista joka vuosi!

"Pieni vinkki, niille kaikille on yksi asia yhteinen -ne on syntyneet ja olemassa. "

Pieni vinkki, ne pienimmät ei vaan sun vähättely-mutu-määrityksilläs olemattomiks muutu ;)
 
[QUOTE="sipsi";30110203]No sijaisperhe ja adoptioperhe ovat kyllä ihan kaksi eri asiaa...[/QUOTE]

Juu. Mut aina ei adoptoida, välillä voi joku lapsi olla 11kk/vuosi sijoituksessa mikä jo vähän lähentelee adoptiota, mutta yhteys biologisiin vanhempiin säilyy jotenkuten.
 
Owl
Ei ole pakollista. Aniharva odottava äiti jättää hakeutumatta äitiyshuollon piiriin ja näistä valtaosalla on vakavia päihdeongelmia. Norjassa on päihdeongelmaisen odottavan äidin pakkohoito lailla mahdollistettua, mutta suurinta riskiryhmää eli alkoholia runsaasti käyttäviä odottavia äitejä ei saada haaviin. He menevät ns. maan alle. Jos heitä voitaisiin syyttää sikiön kemiallisesta pahoinpitelystä vauvan synnyttyä, synnyttäisivätkö he sairaalassa? Todennäköisesti eivät. Toimittavatko syntyneen ja pahoin vammautuneen lapsen adoptoitavaksi? Tuskinpa. Tällaisten lakien lopputuloksena päihdeongelmista kärsivät naiset eivät lakkaa ryyppäämästä tai narkkaamasta eikä jo kohdussa kärsineitä lapsia synny yhtään vähempää. Heidän lähtökohtansa elämälle on vain paljon huonompi.

Jos syntymättömän elämän tarkoituksellinen päättäminen olisi laitonta, pitäisi pyrkiä suojelemaan näitä syntymättömiä äideiltään ja epätoivoisilta keskeytysyrityksiltä ja kemialliselta pahoinpitelyltä. Kuinka se toteutetaan käytännössä?
Mielenkiintoista. Jokin pakollinen seuranta... ehkä sosiaalipuolelta sekä äitiysneuvolan yhteistyö?
 
[QUOTE="sipsi";30110198]En varsinaisesti ole abortin puolustaja, mutta kuten jo aiemmin olen sanonut, ymmärrän, ettei elämä ole vaan mustaa ja valkoista...

Mutta vastaus kysymykseesi. Lahjoitan rahaa joka kuukausi Unicefin tyttöjen koulutusohjelmaan kehitysmaissa, 20e/kk. Tuen rahallisesti myös toista samaa asiaa ajavaa organisaatiota. Ehkä sekin, että tyttären pyynnöstä olin kaverina pillereitä hommaamassa voidaan lukea samaan kategoriaan?

Sellainen löhölahna täällä :)[/QUOTE]

Hyyyvä. *puristaa evää ja taputtaa olalle*
 
Kysytään vastapuolelta sama kysymys joka on meille heitetty.

Mites te abortin puolustajat muuten olette tukeneet katulapsia, sossuperheitä jne?

Onko teidän ainut auttamiskeino sanoa "tee abortti" ja sitten jatkatte lahnana löhöämistä netissä eikä jo olemassaolevien kärsivien lasten kohtalo teitä hetkauta?
monettakohan kertaa pitää mainita se et aika harva abortin puolustajista (ainakaan tässä ketjussa ) kehoittaa ketään tekemään aborttia.

muoks, moka..
 
Viimeksi muokattu:
"tsiisus"
Kukaan tuskin antaisi lasta echon tai owlin kaltaiselle naiselle. Vaikka heillä pitäs olla tekemistä kaikissa hyljätyissä lapsissa. En usko että noita päästettäisiin edes lastenkotiin jakamaan joulupippareita.
 
Owl
[QUOTE="poppy";30110199]Se on mun asia synnytänkö mä tähän maailmaan uutta ihmistä vai en, ei sun eikä yhteiskunnan asia. Toistaseksi vielä omistan oman ruumiini, ja onneksi valtio on samaa mieltä.
Kyllä mä ymmärrän jos sä et halua koskaan tehdä aborttia, mutta mä en enempää lapsia aio tehdä, eli hyvinkin voin vielä joskus tehdä toisenkin keskeytyksen jos käy hassusti.[/QUOTE]

Ruumiisi omistat, mutta et sen toisen, ihmisalun ruumista, jolla on jo oma dna. Olette siis erillisiä. Se ei kuulu sinun ruumiiseesi, josta sinulla on päätäntävalta. Tätä ajan takaa.




Olen myös eri mieltä kanssasi, siitä, että minusta se ei ole hassusti käymistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -
mä....
Kysytään vastapuolelta sama kysymys joka on meille heitetty.

Mites te abortin puolustajat muuten olette tukeneet katulapsia, sossuperheitä jne?

Onko teidän ainut auttamiskeino sanoa "tee abortti" ja sitten jatkatte lahnana löhöämistä netissä eikä jo olemassaolevien kärsivien lasten kohtalo teitä hetkauta?
No kato kun se menee juurikin niin, että kun tehdään abortteja silloin, kun ei pystytä lapsista huolehtimaan, EI TULE KATULAPSIA EIKÄ SOSSUPERHEITÄ, kun se abortti on laillistettu ja tehdään hygieenisissä oloissa.

Jos sä nimittelet netissä surffailevia lahnoiksi, et sinä ainakaan luterilainen kristitty ole. Siihen ei tosin viittaa homofobiasikaan.
 
"sipsi"
Juu. Mut aina ei adoptoida, välillä voi joku lapsi olla 11kk/vuosi sijoituksessa mikä jo vähän lähentelee adoptiota, mutta yhteys biologisiin vanhempiin säilyy jotenkuten.
Ei lähentele adoptiota. Kannattaa tutustua adoption juridiikkaan, lapseksi ottamisen kannalta siis :) Adoptiossa lapsesta tulee juridisestikin perheenjäsen.

Ja joo, neuvonta maassamme taitaa nykyisellään kestää noin vuoden. Sen jälkeen alkaa lapsen odotusaika, joka on maakohtainen. Siihen ei Suomen pää taida voida vaikuttaa. Eli näin.

Olen lähisukulaiseni adoptoidun lapsen "varavanhempi", eli olen sitoutunut huolehtimaan hänestä, jos vanhemmille sattuu jotain. Ehkä sekin voidaan laskea "plussaksi" minulle ja ajattelukannalleni? Vaikka asia on aivan itsestäänselvyys, ja kysymys oli minulle aikanaan liki elämää suurempi kunnianosoitus.
 

Yhteistyössä