Aborttiketju, puolesta-vastaan

Ggggg
Kepsis: muuten hyvä, mutta sulla puuttuu kokonaan faktatieto, mutulla ei saada rakentavaa keskustelua aikaan. Vastuuta on muuten myös pitää huoli omasta itsestään; ei sallia itseään kohdeltavan kuin pottusäkkiä. Tai viatonta lapsenalkua.

vahvasti positiivinen
Minulla odottaa lääkärin allekirjoittama lomake raskauden keskeyttämisestä tässä työpöydällä muiden paperien joukossa. Ajan tosin keskeytykseen sain vasta kahden viikon päähän. Mieluiten olisin mennyt jo heti vaikka seuraavana päivänä, mutta kun ei onnistu.

Viikkoja tällä hetkellä kuukautisista laskien 5.

Raskaus on todellakin ei toivottu, enkä pysty kuvittelemaankaan että saisin lapsen tässä vaiheessa elämää. Olen eronnut, kahden pienehkön lapsen äiti. Olen jatkuvalla lääkityksellä erinäisten kiputilojen ja pitkäkestoisen vaikean masennuksen takia. Päämääräni tällä hetkellä on olla mahdollisimman hyvä äiti kahdelle jo olemassa olevalle lapselle.

Olen raskaana koska tein virheen. Käytimme "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää, syitä tähän en näe tarpeelliseksi eritellä. Olen ollut suhteessa nykyisen kumppanini kanssa vain puolisen vuotta, enkä näe suhteella minkäänlaista tulevaisuutta. Itse asiassa lopetin suhteen juuri ennen positiivisen raskaustesin tekemistä. En halua elää loppuelämääni tämän miehen kanssa, enkä halua myöskään lasta hänen kanssaan.

Adoptiosta sen verran, että en näe edes vaihtoehtona sitä, että antaisin raskauden jatkua ja kärsisin siitä tulevat vaivat, ja sitten synnytyksen jälkeen antaisin lapsen pois. Tässä vaiheessa alkio ei ole minulle lapsi, siinä vaiheessa se olisi. En voisi luopua omasta lapsestani.

Aiempien kokemusteni perusteella uskon myös vahvasti että jos saisin uuden vauvan tässä vaiheessa, tilanteeni pahenisi enkä pystyisi olemaan hyvänä, tai edes kelvollisena, äitinä yhdellekään lapsistani.

Siinäpä se tunnustus sitten oli.

asiallisuus kukoistaa
"2 kuukautinen vauva ei voi olla 12kk nuorempi, ainoastaan 2kk nuorempi.
Sulla taitaa vintti olla niin pimeänä että persereikäkin saa enemmän valoa. "

Taas tätä suosijakiihkon säälittävää terminologista saivartelua. Ja "asiallisuudet" päälle :D

"Mikset sinä adoptoi lasta? Pitäisi olla valmis tuolla asenteella, muuten olet vain tekopyhä."

Entä autatko sinä aborteistaan traumatisoituneita?
Oletko valmis huolehtimaan syntyneistä lapsista jotka on hengenvaarassa vanhempiensa käsissä? Vai oletko sittenkin vaan pelkkä tekopyhä tyhjänlänkyttäjä...

"Koskas muuten tulee ohjelma alkiosta joka valittaa sitä kun abortoitiin ja meni elämä ihan pilalle. "

Onko tulossa ohjelma murhien uhreista ja muista puhuvista kuolleista jotka valittaa kohtaloaan?

"toiset ovat kykeneväisiä näkemään hiuksenhienon eron ei- toivotun raskauden keskeytyksen ja ihmisen tappamisen välillä."

"Eron" jota ei tosiasiassa ole edes olemassa.

"miten se murha onkin yhtäkkiä ihan ok asia jos sillä pelastetaan henki."

No katos kun siinä on vastakkain se sama oikeus, eikä toisessa vaakakipossa vaan jonkun itsekkään ämmän mukavuudenhalut.

"Toinen vaihtoehto tekopyhyydelle on se, että avaa silmänsä ja tutustuu todellisuuteen. "

Jospa sinäkin sitten teet niin etkä räksytä muille tekopyhiä jeesustelujas.

"kärsii sen raskauden ja synnytyksen, ja sitten jätetään tämä epätervetullut lapsi oman onnensa nojaan "

Taas tätä suosijakiihkon harhaa... miks ihmeessä kukaan (ainakaan vastustaja) haluais että kukaan kärsis tossa tilanteessa yhtäänn mitenkään? Mitäs jos meet ite hyysäileen niitä aborttöörejä jotka on saanu loppuiän mielenterveysongelmat teostaan, vai oletko vaan tekopyhä huutelija ympäri nettiä?
Kuten jo ties monestikko todettu, syntyneillä onneks on jo ihan viranomaistahonkin oikeudet ja niiden valvonta, ja kun niihin ei tarvi enää kiinnittää vastaavaa huomioo kun oikeudettomiin niin täähän on suosijakiihkon mustavalko-logiikalla "oman onnensa nojaan" jättämistä :D
Jokainen on enssijalla vastuussa omista lapsistaan, ja ne jotka ei pysty edes tähän (vaan tappaa ne), on aivan turha tulla mussuttaan vieraiden lasten hoidosta omistaan huolehtineille yhtään mitään.

"Minä ainakin oletan että he jotka haluavat muuttaa täysin toimivaa lakia, myös kantavat vastuuta siitä mihin isoihin ongelmiin se johtaa. "

Ja sinäkin kai sitten oot huolehtinu niistä nykylain seurauksista, eli abortin takia järkensä menettäneistä,.. vai etkö sittenkään? :)

• Tykkää
Reactions: Owl
Peyote
Minulla odottaa lääkärin allekirjoittama lomake raskauden keskeyttämisestä tässä työpöydällä muiden paperien joukossa. Ajan tosin keskeytykseen sain vasta kahden viikon päähän. Mieluiten olisin mennyt jo heti vaikka seuraavana päivänä, mutta kun ei onnistu.

Viikkoja tällä hetkellä kuukautisista laskien 5.

Raskaus on todellakin ei toivottu, enkä pysty kuvittelemaankaan että saisin lapsen tässä vaiheessa elämää. Olen eronnut, kahden pienehkön lapsen äiti. Olen jatkuvalla lääkityksellä erinäisten kiputilojen ja pitkäkestoisen vaikean masennuksen takia. Päämääräni tällä hetkellä on olla mahdollisimman hyvä äiti kahdelle jo olemassa olevalle lapselle.

Olen raskaana koska tein virheen. Käytimme "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää, syitä tähän en näe tarpeelliseksi eritellä. Olen ollut suhteessa nykyisen kumppanini kanssa vain puolisen vuotta, enkä näe suhteella minkäänlaista tulevaisuutta. Itse asiassa lopetin suhteen juuri ennen positiivisen raskaustesin tekemistä. En halua elää loppuelämääni tämän miehen kanssa, enkä halua myöskään lasta hänen kanssaan.

Adoptiosta sen verran, että en näe edes vaihtoehtona sitä, että antaisin raskauden jatkua ja kärsisin siitä tulevat vaivat, ja sitten synnytyksen jälkeen antaisin lapsen pois. Tässä vaiheessa alkio ei ole minulle lapsi, siinä vaiheessa se olisi. En voisi luopua omasta lapsestani.

Aiempien kokemusteni perusteella uskon myös vahvasti että jos saisin uuden vauvan tässä vaiheessa, tilanteeni pahenisi enkä pystyisi olemaan hyvänä, tai edes kelvollisena, äitinä yhdellekään lapsistani.

Siinäpä se tunnustus sitten oli.
Ihan samalla tavalla se on lapsi ja samalla tavalla hylkäät hänet, tai oikeastaan et pelkästään hylkää vaan pahempaa. Sitä vaan ei mukamas tarvitse ajatella kun se on niin pikkuinen.

Ja keskeytetty yhdyntä... Siis ymmärrän että on vaikeuksia elämässä, mutta eikö nyt ton enempää päässä virise? Miks pitää pelleillä tommosella?

vahvasti positiivinen
Ihan samalla tavalla se on lapsi ja samalla tavalla hylkäät hänet, tai oikeastaan et pelkästään hylkää vaan pahempaa. Sitä vaan ei mukamas tarvitse ajatella kun se on niin pikkuinen.

Ja keskeytetty yhdyntä... Siis ymmärrän että on vaikeuksia elämässä, mutta eikö nyt ton enempää päässä virise? Miks pitää pelleillä tommosella?
Ei se ole lapsi.

Ja vieläkään en aio eritellä syitä keskeytettyyn yhdyntään.

nohh
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30106056:
no niinpä, tästä asiasta mainitsin itsekkin tuolla jo ihan ensimmäisillä sivuilla.

kuitenkin (käsittääkseni ) abortin saamista on helpotettu tuon 1970-luvun jälkeen, ja silti aborttien määrä on puolittunut siitä ajasta, joten tässä ketjussa monen mielipide siitä et helposti saatava abortti lisää niiden määrää- ei näytä oikein perustellulta.

tietysti paras tilanne olisi ettei yhtäkään aborttia tarvitsisi tehdä, mutta historia ja nykyisyys valitettavasti todistaa et sellainen utopia on kaukana tulevaisuudessa, jos sielläkään.
Aborttien määrän vähentymiseen on varmaan paljolti vaikuttanut ehkäisyvalistus ja ehkäisymenetelmien kehittyminen ja niiden saatavuuden helpottuminen. Ehkäisy on ollut vielä ihan lapsenkengissä tuolla 1970 luvulla verrattuna nykypäivään. Vuonna -70 kortsutkin piti häpeillen hakea naapurin Maken kiskalta tai kyläkaupasta, nykyään ne voi tilata nettikaupasta nimettömässä kuoressa kotiin.

En väitä että helppo abortti lisää aborttien määrää, mutta mielestäni aborttiin olisi edelleen hyvä säilyttää sellainen pieni kynnys eikä tehdä siitä kuitenkaan ns. liian helppoa.

Ehkäisyvalistusta taas pitää pitää yllä ja kehittää edelleen ja sen saatavuutta pitäisi helpottaa entisestään. Esim. mielestäni ehkäisyhoitajan juttusille hakeutumisen pitäisi olla helppoa ja selvää jokaisessa Suomen kunnassa. Nyt nuoret ei aina tiedä mihin pitää hakeutua ja esim. puhelinsoiton tekeminen voi olla jollekkin se kynnyskysymys, ei kehdata soittaa ja varata aikaa. Ehkäisyhoitajalle pitäisi voida helposti varata aika esim. netin kautta ja yhtenäistää käytäntöjä että jokainen tietää mihin hakeutua ilman turhia soitteluja. Itsekkin olen 25-vuotias synnyttänyt nainen, ja synnytyksen jälkeen oli epäselvää sekä minulle että tk;n hoitajalle että keneltä minun pitäisi se ehkäisy hakea; omalta lääkäriltä tk;sta vai ehkäisyneuvolasta. Näin ei saisi olla!

nohh
"Käytimme keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä" ja tulin raskaaksi ja nyt teen abortin" kuuluu mielestäni juuri näihin täysin moraalittomiin abortteihin. Ei voi ymmärtää eikä minusta tuollaista toimintaa kohtaan tarvi tai pidä olla kovin suopea. Toki on hyvä että saat sen turvallisen abortin ja se on tilanteessasi varmasti parasta.

Kepsis: muuten hyvä, mutta sulla puuttuu kokonaan faktatieto, mutulla ei saada rakentavaa keskustelua aikaan. Vastuuta on muuten myös pitää huoli omasta itsestään; ei sallia itseään kohdeltavan kuin pottusäkkiä. Tai viatonta lapsenalkua.
:LOL: olet sinä humoristi

missäs kohti sinun kommenttisi siirtyivät faktuaaliseen tietoon, eikä keskity vain sinun omiin mielipiteisiin?

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Owl
"Ja sinäkin kai sitten oot huolehtinu niistä nykylain seurauksista, eli abortin takia järkensä menettäneistä,.. vai etkö sittenkään? :)"

Näinpä. Eipä näkynyt häntä 11vuoteen, kun tarvitsin...juoksi kauas traumatisoituneesta mielestäni, eikä tullut kantamaan korttansa kekoon.
Näin voisin kommentoida, kun hän väitti, että minun on adoptoitava hänen lapsensa, kun vastustan aborttia abortin tehneenä.

Ggggg
Kepsis: huumorin kukkahan se on se kaunein kukka.. ;) mutta joo, turhaan me väännetään tästä enempää, vaikka kyllä nautinkin ihmisten pussitusyrityksistä.. Tuo keskeytetty yhdyntä -tarina on muuten juuri niitä, jotka ei ansaitse sääliä eikä empatiaa, ei edes sitä meidän kustantamaa turvallista aborttia. Niistä puhun, kun kuulostan vaahtoavalta, en mistään rikosten uhreista.

"2 kuukautinen vauva ei voi olla 12kk nuorempi, ainoastaan 2kk nuorempi.
Sulla taitaa vintti olla niin pimeänä että persereikäkin saa enemmän valoa. "

Taas tätä suosijakiihkon säälittävää terminologista saivartelua. Ja "asiallisuudet" päälle :D

"Mikset sinä adoptoi lasta? Pitäisi olla valmis tuolla asenteella, muuten olet vain tekopyhä."

Oletko valmis huolehtimaan syntyneistä lapsista jotka on hengenvaarassa vanhempiensa käsissä? Vai oletko sittenkin vaan pelkkä tekopyhä tyhjänlänkyttäjä...

"Koskas muuten tulee ohjelma alkiosta joka valittaa sitä kun abortoitiin ja meni elämä ihan pilalle. "

Onko tulossa ohjelma murhien uhreista ja muista puhuvista kuolleista jotka valittaa kohtaloaan?

"toiset ovat kykeneväisiä näkemään hiuksenhienon eron ei- toivotun raskauden keskeytyksen ja ihmisen tappamisen välillä."

"Eron" jota ei tosiasiassa ole edes olemassa.

"miten se murha onkin yhtäkkiä ihan ok asia jos sillä pelastetaan henki."

No katos kun siinä on vastakkain se sama oikeus, eikä toisessa vaakakipossa vaan jonkun itsekkään ämmän mukavuudenhalut.

"Toinen vaihtoehto tekopyhyydelle on se, että avaa silmänsä ja tutustuu todellisuuteen. "

Jospa sinäkin sitten teet niin etkä räksytä muille tekopyhiä jeesustelujas.

"kärsii sen raskauden ja synnytyksen, ja sitten jätetään tämä epätervetullut lapsi oman onnensa nojaan "

Taas tätä suosijakiihkon harhaa... miks ihmeessä kukaan (ainakaan vastustaja) haluais että kukaan kärsis tossa tilanteessa yhtäänn mitenkään? Mitäs jos meet ite hyysäileen niitä aborttöörejä jotka on saanu loppuiän mielenterveysongelmat teostaan, vai oletko vaan tekopyhä huutelija ympäri nettiä?
Kuten jo ties monestikko todettu, syntyneillä onneks on jo ihan viranomaistahonkin oikeudet ja niiden valvonta, ja kun niihin ei tarvi enää kiinnittää vastaavaa huomioo kun oikeudettomiin niin täähän on suosijakiihkon mustavalko-logiikalla "oman onnensa nojaan" jättämistä :D
Jokainen on enssijalla vastuussa omista lapsistaan, ja ne jotka ei pysty edes tähän (vaan tappaa ne), on aivan turha tulla mussuttaan vieraiden lasten hoidosta omistaan huolehtineille yhtään mitään.

"Minä ainakin oletan että he jotka haluavat muuttaa täysin toimivaa lakia, myös kantavat vastuuta siitä mihin isoihin ongelmiin se johtaa. "

Ja sinäkin kai sitten oot huolehtinu niistä nykylain seurauksista, eli abortin takia järkensä menettäneistä,.. vai etkö sittenkään? :)
Näistä sun teksteistäsi saa aika hyvän kuvan siitä millaista on meininki jossain Suviseuroissa. Apinan raivolla suollettua fundamentalistista tekstiä johon ei passaa sanoa vastaan

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vieras-

Masentuneen syyllistämisyrityskö on sitä tukemista ja lähimmäisenrakkautta?

Mistä sinä tiedät vaikka se keskeytetty yhdyntä oli vaikka keskeytetty raiskaus?

"Eron" jota ei tosiasiassa ole edes olemassa

Mitäs jos meet ite hyysäileen niitä aborttöörejä jotka on saanu loppuiän mielenterveysongelmat teostaan, vai oletko vaan tekopyhä huutelija ympäri nettiä?

Kuten kirjoitin, toiset on kykeneväisiä näkemään tuon eron.

Ja koska olet noin kovasti huolissasi abortin tehneiden traumatisoitumisesta, niin sä sitten autat heitä syyllistämällä, tuomitsemalla ja kutsumalla itsekkäiksi ämmiksi.

Muutenkin viestisi on käsittämättömässä ristiriidassa valitsemasi nimimerkin kanssa.

Bitch: viittasin myös sun aikaisempaan sontaan. Näytä vielä, missä olen sanonut abortin tekijöiden olevan wt-huoria.
Näytä sinä missä sanoin sinun sanoneen

Vaikka miten mielelläsi olisit Tärkeä Henkilö, koko tämä ketju ei pyöri sinun ympärilläsi eikä jokainen kommentti viittaa sinuun tai sanomisiisi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
kenestä on, kenestä ei
"Nyt on kyse laista joka on hyvä ja toimiva. "

Pidän "toimivana" lakia jonka seurauksena kuolee 10 tuhatta viatonta lasta vuosittain, okei...

"Tässä yritetään saada maailma menemään menneisyyteen eikä tulevaisuuteen"

Ja "tulevaisuus" on se että tappaa saa entistäkin vapaammin.. koskahan tää ulotetaan syntyneisiinkin? Sitä varmasti toivoisit. Ai mutta pahus, seuraava uhrihan voisit olla vaikka SINÄ ;D

"Pitäisikö muitakin lakeja vähän muuttaa niin että naisilla olisi elämä vielä vähän epämiellyttävämpää ja epäreilumpaa? "

Ja sinä haluat että sitä muutettais lapsille vieläkin epäinhimillisempään, ihmisoikeuksia rikkovaan ja moraalittomampaan suuntaan!!?

"Ainakin mitä laittamaani Stakesin tilastoon tulee, niin vain 4% aborteista johtuu raiskauksesta."

Itse asiassa ns. eettisten syiden abortteja (mukaan lukien siis mm. insestikin) oli viime vuonna 0,2%.. että sillähän eräiden kannattaakin liputtaa :D

"vähättelevä asenne "vain niin vähän koko määrästä"."

Mitähän vähättelyä se on kun todetaan vaan niiden todellinen määrä?

"Eli sairailla ei ole ihmisarvoa, ne vodaan tappaa häiritsemästä muita vai?"

Miten se laskis ihmisarvoo mihkään jos sairaan on parempi kuolla? Eikä eutanasiaa toivovallakaan oo ihmisarvoo?

"et helposti saatava abortti lisää niiden määrää- ei näytä oikein perustellulta."

Alkuunhan kun lakia lepsuutettiin, niiden määrä räjähti moninkertaseks. Tarjonta kun lisää kysyntää tässäkin asiassa. Vuosien mittaan määrä on laskenu nykyseeen, että eiköhän siihen oo hiukan muut syyt kun helppo saatavuus (esim. ehkäsysaatavuuden paraneminen). Suosijaoiden käsittämättömällä logiikalla aborttien määrä vähenee mitä vapaammin niitä on saatavilla, vaikka useiden maiden (joissa samankaltaset olot) tilastojen mukaan se on kylläkin tasan päivastoin.

"Päämääräni tällä hetkellä on olla mahdollisimman hyvä äiti kahdelle jo olemassa olevalle lapselle."

Seli seli... aina niitä verukkeita itsekkyydelle lööytyy. Varmaan oot sitten paaaaljo "parempi" mamma niille kahdelle kynsissäs vielä hengissä selvinneelle lapsiraukalle kun tapat niiden pikku sisaruksen..

"Tässä vaiheessa alkio ei ole minulle lapsi, siinä vaiheessa se olisi. En voisi luopua omasta lapsestani. "

Onhan se varmaan kivempi ajatella ettei siellä mitään lasta edes oo, tai että "meenpä poistaan turhan solumöykyn" kun myöntää se kipeä totuus että oman lapsen murhaahan sinäkin aiot...

"tilanteeni pahenisi enkä pystyisi olemaan hyvänä, tai edes kelvollisena, äitinä yhdellekään lapsistani."

Näin voi käydä myös lapsentappamisen jälkeen. Oiskin parempi niille kahdelle syntyneelle päätyä kunnon ihmisten hoiviin, ennenkun sun tulehduttavassa ja tunnevammaisessa ilmapiirissä käy kylmät niillekin.

• Tykkää
turha inttäinttää
"Ei se ole lapsi."

Olet menossa murhaamaan syntymätöntä lastasi. Niele nyt vaan se iljettävä totuus vaikka kuinka kipeetä tekeekin :)

"Näistä sun teksteistäsi saa aika hyvän kuvan siitä millaista on meininki jossain Suviseuroissa. Apinan raivolla suollettua fundamentalistista tekstiä johon ei passaa sanoa vastaan "

Ja taas taitaa asia olla lopussa siellä suosijaleirissä kun pitää sotkee tätä iänikuista pinttynyttä uskis-stereotypiaa väkisinkin mukaan :D no, kai sinäkin sitten olet joku himouskova femakkohihhuli tosta raivokiihkosta päätellen...

"Minä lakkasin lukemasta kun ei mennyt jakeluun ehdotus fiksummasta muotoilusta kirjoitukseen. "

Millonkahan sun jakeluun menis että kaikki EI OSAA lainata tekstiin montaa viestiä, ja erikseen yhteen viestiin vastaaminen ois aivan liian hankalaa, aikaavievää jne. vaan paljo helpompaa näin. Onko sulla jotain vaikeuksia tosiaan erotella tästä lainausmallista ne lainatut vai mikä siinä sun persettäs niin kutiaa??

"Ja koska olet noin kovasti huolissasi abortin tehneiden traumatisoitumisesta, niin sä sitten autat heitä syyllistämällä, tuomitsemalla ja kutsumalla itsekkäiksi ämmiksi."

Menikö liian vaikeeks? :D Noin siinä käy kun pujahtaa sinne omaan pussiinsa.
Missä täällä on ketään aborttiaan katuvaa ja sen tosiasiat myöntävää syyllistetty jotenkin, esim. nimimerkkiä Owl?
Tietenkin valhepropagandaa suoltaville, mukavuustappaamisen puolusutuskiihkoiluja lässyttäville ylimieliköille jotka viekottelee muitakin sinne omaan katkeraan onnettomuuteensa annetaan vaan ne tosiasiat päin naamaa mitä on ansainneetkin :)

• Tykkää
Owl
Näinpä.
Kyllä siinä meni aikaa ennenkuin uskalsi ajatella mitä on tehnyt, silti tuntui kamalalta alusta lähtien.
Helpointahan se oli uskotella, että mitään pahaa ei ole tapahtunut yms.(siis valehdella itselleen, ettei tuntuisi vieläkin pahemmalta)
Mutta, kun katsoo asioita suoraan silmiin, myöntää tapahtumat, suree, katuu, häpeää,
iloitsee siitä, että NYT sentään tajuaa, eikä niin tule tapahtumaan enää koskaan...
On helpompi hyväksyä itsensä, ei tekoa.
Olen nähnyt monia ihmisiä, jotka valehtelevat ison osan elämästään itselleen, koska todellisuus löisi muutoin liiankin kovaa vasten kasvoja,
joillakin jopa lapsuudesta asti kertyneet traumat olisi käytävä läpi tämän myöntämisen jälkeen, joten on vain helpompi olla ja uskotella muuta.
onhan se aikamoinen

Alkuperäinen kirjoittaja turha inttäinttää;30106179:
"Ei se ole lapsi."

Olet menossa murhaamaan syntymätöntä lastasi. Niele nyt vaan se iljettävä totuus vaikka kuinka kipeetä tekeekin :)

"Näistä sun teksteistäsi saa aika hyvän kuvan siitä millaista on meininki jossain Suviseuroissa. Apinan raivolla suollettua fundamentalistista tekstiä johon ei passaa sanoa vastaan "

Ja taas taitaa asia olla lopussa siellä suosijaleirissä kun pitää sotkee tätä iänikuista pinttynyttä uskis-stereotypiaa väkisinkin mukaan :D no, kai sinäkin sitten olet joku himouskova femakkohihhuli tosta raivokiihkosta päätellen...
Sulle taitaa olla lukeminen yhtä vaikeaa kuin lainaaminen. Mä en ole yhdessäkään viestissä tuonut julki omaa kantaani puolesta enkä vastaan, tommonen sairas kiihkoilu mitä sinä harrastat on se mihin kommentoin. Lisäksi selitin tuon Suviseura-lauseeni jo tuolla aikaisemmassa viestissä. Ehkä sivun scrollaaminen onnistuu jos oikein kovin yrität.

Yhteistyössä