Aborttiketju, puolesta-vastaan

Nyt toisessa ketjussa kauhistellaan kun mies yritti tappaa 2-kuisen vauvan. Ymmärrettävää että tunteet on pinnassa. Mutta mitäs jos se vauva olisikin 12-13 kuukautta nuorempi?

Niiiiin kaksinaismoralistista.
2 kuukautinen vauva ei voi olla 12kk nuorempi, ainoastaan 2kk nuorempi.
Sulla taitaa vintti olla niin pimeänä että persereikäkin saa enemmän valoa.

Mulla on ollut keskivertoa huonompi lapsuus, kodin tunneilmasto oli hanurista.
Mutta onneksi meitä lapsia ei silti lopetettu. :D Ai juu, Iskä kyllä heilui aseen kanssa humalassa joten lähellä se abortti oli.

No, nyt alkaa mennä vahvasti tunnepuolelle indeed...

Ja tämäkö on selviö, sillä sinulla ja adoptioon laittamallasi lapsella on mielestäsi niin?

Tunnen yhden adoptoidun lapsen, jolla on ollut parempi lapsuus kuin minulla, en silti oleta, että kaikki adoptoidut ovat vain iloisia elämästään juuri adoption takia,
sillä milestäni ei voi olettaa myöskään adoption olevan syy huonoon elämään.

Ne, jotka puhuvat jostakin TV-ohjelmasta, niin paljonko se, että adoptoitu itkee ikävää kertoo hänen KOKO elämästään?Kertooko se kaipuu ja itku sitä mielestänne, ettei hän tahdo elää?
Mikset sinä adoptoi lasta? Pitäisi olla valmis tuolla asenteella, muuten olet vain tekopyhä.

Koskas muuten tulee ohjelma alkiosta joka valittaa sitä kun abortoitiin ja meni elämä ihan pilalle.
Äkkiä alkiot tositeeveeseen kertomaan tunteistaan.

:popcorn:

• Tykkää
Reactions: kepsis
Se että adoptoidun lapsen elämä menee uudessa perheessä huonosti, ei ole automaatio.

Juurettomuutta ja kunnon masennusta olen potenut mäkin vaikka olen biologisten vanhempieni kasvattama. Olisin 10-15 vuotta saanut liudan psyykkisiä diagnooseja jos olisin kaiken uskaltanut psykologeille kertoa.
Sinä et ole lääkäri. Spekulointi siitä että mitä diagnooseja heruisi on aika rohkea loikkaus, vain siksi kun elämä ei aina ole hymyillyt.

Nythän se vissiin hymyilee kun tarkoitus kaikelle on löytynyt?

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Nyt toisessa ketjussa kauhistellaan kun mies yritti tappaa 2-kuisen vauvan. Ymmärrettävää että tunteet on pinnassa. Mutta mitäs jos se vauva olisikin 12-13 kuukautta nuorempi?

Niiiiin kaksinaismoralistista.
Ehkä se johtuu siitä, että toiset ovat kykeneväisiä näkemään hiuksenhienon eron ei- toivotun raskauden keskeytyksen ja ihmisen tappamisen välillä.

Kas kun kynnykseltä hyppääminen ja talon katolta hyppääminen eivät kaikkien mielestä ole samoja asioita.

Asiankannattaja: no jaa, jos tappaa 2-kuisen vauvan tai vasta hedelmöittyneen sikiön, niin lopputulos eli pitkä elämä jää siltä ihmiseltä saavuttamatta.

Btw, raskausaika on hedelmöittymisestä lähtien siitä jännää, että äidin ei usein edes tarvitse tehdä mitään sen vääjäämättömän kehityksen eteen, syö kuin ennenkin ja katsoo kuinka masu kasvaa (tietty nykyään varotaan joitain ruokalajeja).
Eläköön elämä, eläköön uskomattoman hieno raskauskoneisto joka hoitaa lähes kaiken.

Synnytystä joutuu usein avustamaan mutta se on eri asia tässä aborttineskustelussa, täysiaikaista vauvaa ei kukaan abortoi enää.

Onkohan helppoa elää täysin mustavalkoisessa maailmassa? Jos voi tehdä abortin voi tappaa ihan kenet tahansa. Abortteja tekee vain persettään sinne tänne jakavat wt-huorat. Jos 15-vuotias huora paukahtaa paksuksi hänet tulee steriloida. Jos ei vastusta aborttia edes ajatuksena on syytä tappaa itsensä. Jos adoptioelämä ei miellytä voi jälkiabortoida itsensä. Jälkiabortointi on muuten yhtä kepeän hassunhauska sana kuin yllätysrakastelu.

itse asiassa
"Sen solurykelmän sydän sykkii 6-7 viikon iässä."

sydän alkaa sykkiä jo rv5+1. Näin ollen likipitäin aina abortissa pysäytetään jo sykkivä sydän.

"Ihmisen määritelmä on vähän enemmän kuin erilaiset ruumiintoiminnot, esim. verenkierto. Ihmisellä on tietoisuus."

Sun oma mutumutu määritelmäs :) missä se viralliseks oli muuttunu?

"Mutta tällöin tulee ongelmia esimerkiksi hedelmöitettyjen munasolujen osalta jotka ovat syntyneet esimerkiksi hedelmöityshoidoissa. Täytyisikö niille etsiä synnyttäjä taikka velvoittaa äiti synnyttämään ne? "

Jos lähtee hoitooihin, ne ylimääräset ois oltava valmis lahjottaan muille jos ei itekään halua/tarvi.

"Sellaiset jotka eivät ole todella joutuneet tilanteeseen, jossa pitää tehdä päätös, ei mun mielestä oikeuta tuomitsemaan muita."

Tottakai on, miksei muka ois, kun ei oo tehny sitä arvostelemaansa tekoo (mukavuusaborttia) ja tietää ettei koskaan tuu tekeenkään. Oli harkinnu tai ei. Sun logiikallas ei sais paheksua esim.. syntyneidenkään lasten murhia, jos ei oo ite koskaan harkinnu sitä.

"Kun kyse on kerran niin ainutlaatuisesta asiasta kuten elämä ja kuolema, niin eikö sitä pitäisi saada päättää molemmista?"

Tottakai jokaisen tulis saada päättää OMASTA, mutta VAIN omasta elämästään.

"Sinun vaahtoamisesi saa vastenmielisen reaktion aikaiseksi."

Totuus ei miellytä kaikkia.

• Tykkää
Reactions: Owl
Owl
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30105790:
Mikset sinä adoptoi lasta? Pitäisi olla valmis tuolla asenteella, muuten olet vain tekopyhä.

Koskas muuten tulee ohjelma alkiosta joka valittaa sitä kun abortoitiin ja meni elämä ihan pilalle.
Äkkiä alkiot tositeeveeseen kertomaan tunteistaan.

:popcorn:
Eli, jos en ole valmis adoptoimaan lasta, en saa olla eri mieltä kanssasi?
Kun jotkut haluavat toimia moraalittomasti, niin silloin minulla ei saa olla mielipiteenvapautta asiasta?

Joku tuolla osasi vastata juuri tuohon väitteeseesi oikein. Sen voit etsiä, itse en näe vaivaa toistaa asiaa, jos ei haluta edes ymmärtää lapsen oikeuksia.

Onkohan helppoa elää täysin mustavalkoisessa maailmassa? Jos voi tehdä abortin voi tappaa ihan kenet tahansa. Abortteja tekee vain persettään sinne tänne jakavat wt-huorat. Jos 15-vuotias huora paukahtaa paksuksi hänet tulee steriloida. Jos ei vastusta aborttia edes ajatuksena on syytä tappaa itsensä. Jos adoptioelämä ei miellytä voi jälkiabortoida itsensä. Jälkiabortointi on muuten yhtä kepeän hassunhauska sana kuin yllätysrakastelu.
Juu ja sitten tätä dilemmaa ei pystytty ratkaisemaan, että miten se murha onkin yhtäkkiä ihan ok asia jos sillä pelastetaan henki.

Mutta jotenkin muuten se on 100% mustavalkoinen asia ABORTTI ON MURHA!!!

voi jeesuksen kassit.

Näin. Ja huom, itsemurhankin kykenee tekemään vaikka olisi suljetulla osastolla siteissä, sehän on tosi helppoa.

Eli, jos en ole valmis adoptoimaan lasta, en saa olla eri mieltä kanssasi?
Kun jotkut haluavat toimia moraalittomasti, niin silloin minulla ei saa olla mielipiteenvapautta asiasta?

Joku tuolla osasi vastata juuri tuohon väitteeseesi oikein. Sen voit etsiä, itse en näe vaivaa toistaa asiaa, jos ei haluta edes ymmärtää lapsen oikeuksia.

Näin juuri. Jos olet sitä mieltä että adoptio on vaihtoehto abortoimiselle, sinun pitäisi olla valmis kantamaan kortesi kekoon. Vai meinaatko että ne on taas ne muut, jotka hoitaa sopan, jota sinäkin olisit mieluusti keittämässä.

Toinen vaihtoehto tekopyhyydelle on se, että avaa silmänsä ja tutustuu todellisuuteen.

"123"
Btw, raskausaika on hedelmöittymisestä lähtien siitä jännää, että äidin ei usein edes tarvitse tehdä mitään sen vääjäämättömän kehityksen eteen, syö kuin ennenkin ja katsoo kuinka masu kasvaa (tietty nykyään varotaan joitain ruokalajeja).
Eläköön elämä, eläköön uskomattoman hieno raskauskoneisto joka hoitaa lähes kaiken.
Siis, mitä!!? Joo, se on totta että äiti varmaan voi elää samaa elämää kuin ennen raskauttakin. Vetää viinaa, tupakkaa, lääkkeitä, ehkä jopa huumeita. Ja joo, oletettavasti se lapsikin siitä hengissä selviää tähän maailmaan. Mutta mites sitten?
Onko se niin että abortinvastustajat vain haluavat että äiti (ja lapsi) kärsii sen raskauden ja synnytyksen, ja sitten jätetään tämä epätervetullut lapsi oman onnensa nojaan ja mennään meuhkaamaan seuraavan aborttia harkitsevan luo?
Koska ainahan se jälkiabortointi on mahdollinen?!!

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Owl
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30105875:
Näin juuri. Jos olet sitä mieltä että adoptio on vaihtoehto abortoimiselle, sinun pitäisi olla valmis kantamaan kortesi kekoon. Vai meinaatko että ne on taas ne muut, jotka hoitaa sopan, jota sinäkin olisit mieluusti keittämässä.

Toinen vaihtoehto tekopyhyydelle on se, että avaa silmänsä ja tutustuu todellisuuteen.
Varmasti vauvan ottajia/vastuusi kantajia löytyy muualtakin kuin niistä, jotka ovat kanssasi eri mieltä vastuusi kantamisesta.
Eikö myös sinun, joka kannattaa aborttia olisi kannettava myös kortesi kekoon ja ajateltava sitä lastasi. Et voi oikeuttaa tekoasi(aborttia) sillä, että et halua kasvattaa ja löydät ihmisen, joka ei tahdo kasvattaa lastasi.
Kyllä adoptiovanhemmat varmasti löytyvät.

Odotatko aina muiden kantavan vastuusi ja jos löydät jonkun joka ei ole valmis niin tekemään, niin oikeutat tekosi? Kummallista ajatuksenjuoksua...liian nopeasti juostu sanoisin minä.

Laittaisitteko argumentteja eikä kuvia, kiitos. Hupikuvat on aina kivoja mutta eivät osoita oikein vastapuolen järkevyydestä mitään, päinvastoin siitä että argumentit alkaa loppua.

Kepsikseltä vastauksen saaminen pariin esittämääni kysymykseen taitaa olla kyllä hänelle työlästä. Toivoni hiipuu.

Laittaisitteko argumentteja eikä kuvia, kiitos. Hupikuvat on aina kivoja mutta eivät osoita oikein vastapuolen järkevyydestä mitään, päinvastoin siitä että argumentit alkaa loppua.

Kepsikseltä vastauksen saaminen pariin esittämääni kysymykseen taitaa olla kyllä hänelle työlästä. Toivoni hiipuu.
Eh? Minunko on pakko vastata asioihin mitkä minusta on typeriä kysymyksiä?

En tiennytkään, että sinä saat päättää myös siitä.

Ja mitä tulee kuviin, et voi päättää kyllä siitäkään muiden puolesta, vaikka kuinka ärsyttäisi joku hassu kuva mikä viestii kyllä sanomansa monasti paljon paremmin kuin joku kirjainyhdistelmä.

"123"
Odotatko aina muiden kantavan vastuusi ja jos löydät jonkun joka ei ole valmis niin tekemään, niin oikeutat tekosi? Kummallista ajatuksenjuoksua...liian nopeasti juostu sanoisin minä.
Minä ainakin oletan että he jotka haluavat muuttaa täysin toimivaa lakia, myös kantavat vastuuta siitä mihin isoihin ongelmiin se johtaa.

Owl
[QUOTE="123";30105919]Minä ainakin oletan että he jotka haluavat muuttaa täysin toimivaa lakia, myös kantavat vastuuta siitä mihin isoihin ongelmiin se johtaa.[/QUOTE]

Mielestäni päävastuunkantaja on äiti/isä, seuraavaksi muut, ja heitä varmasti löytyy.
Tuskinpa siitä ongelmaa syntyisi. Ongelmana pidän pikemminkin elämän katkaisua olettaen muutoin tulevan ongelmia. Siis nämä abortti teot olettaen ongelmien muutoin olevan selviö.

Yhteistyössä