Aborttiketju, puolesta-vastaan

..aha......
...aha...:eek:n pitänyt seurata sitä ohjelmaa mutta en ole ehtinyt.

Sanovatko he siinä ohjelmassa että heidän elämänsä on kokonaan pilalla? Ja mikseivät jälkiabortoi (juu, tyhmä termi, tiedän) itseään? Kappas kun maailma on kuitenkin niin kiva paikka elää.
Onhan heillä juurettomuutta yms ja tiedän että oma poikani kärsii monenlaisista jutuista kun annoin hänet adoptioon. Ei osanneet adoptiovanhemmat luoda kiintymyssuhdetta häneen yms täytyykin sanoa hänelle että tappaa itsensä.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
edelleenkin kysyn et jos abortti kiellettäisiin, auttaisiko se teitä nukkumaan yönne paremmin?
maailmassa on abortit olleet aina viimeiseen vuosisataan asti kiellettyjä, osassa maailmaa näin on edelleenkin, ja silti niitä tehdään kaikkialla.
jos abortti kiellettäisiin ja siitä tehtäisiin rikos, mikä olisi rangaistus?
esim puolassa, jossa abortti on lähes kaikissa tapauksissa jo nyt kiellettynä, ajetaan siellä lakiin muutosta et kaikissa tapauksissa abortti pitäisi kieltää.Jossain luki (en kaiva lähde tekstiä, joten en 100% nyt voi sanoa et asia pitää paikkansa ) niin puolassa (asukkaita jonkun verran alle 40 milj ) tehdään vain 500 aborttia vuodessa, siis niitä laillisia, mut arvioitu et laittomia tehdään 100 000, eli suhteutettuna suomen väkilukuun ENEMMÄN, vuosittain.
herää siis kysymys, mitä sillä lailla voitetaan?

suomessa tehdään n 10 000 aborttia vuosittain, jos näistä vaikka puolet päättäisi lain (abortin kieltävän lain siis ) takia kuitenkin synnyttää lapsensa, ja heistä 20% vaan päätyisi antamaan lapsensa adoptioon, tekisi se vuodessa 1000 lasta adoptioon..en tiedä kuinka paljon adoptiojonossa perheitä on, mut voisin veikata et kovin montaa vuotta noille lapsille ei perheitä löytyisi.

mitäs sitten tehtäisiin?

tietääkö muuten kukaan miten tuo sosiaalisin perustein-pykälä käytännössä menee, jos siis esim äiti käyttää lääkitystä joka on vaaraksi alkiolle, ja päädytään aborttiin, meneekö tuollaisessa tilanteessa tilastoihin sos.syyt vai lääketieteelliset syyt?
kun eihän siinä vaiheessa vielä välttämättä ole näyttöä et sikiö olisi vaurioitunut niin pahasti et abortti lääketieteellisistä syistä tarvitsisi/voisi tehdä?

...aha...: no jos hän joskus tappaakin itsensä, niin ainakin hänelle on annettu mahdollisuus elämiseen.

Ja tässä törmätään siihen että kovasti halutaan määrittää ihmisarvoinen elämä. Mun lapsuudenperheessä ja nykyisessäkin on vakavia terveysjuttuja mutta en mä ajattele että nyt tämä elämä ei ole ihmisarvoista. Tietty jos mä alan verrata täysin terveisiin niin alkaa masentaa, mutta parempi kun ei vertaile.

Ihminen itsessään on mielettömän arvokas, oli hän sitten narkki tai yrityspomo. Mutta nykyään ei ihmiselämälle laiteta paljoa arvoa (huom, välitän sen elämän kohentamisestakin, ei vain ylläpitämisestä).

Peyote
Miten niin? echohan ehdotti jäliaborttia jos muka on onneton kun on adoptoitu. Tiedän että poikani ainakin on koska se adoptio ei mennyt hyvin ja tiedän ettei moni muukaan adoptio mene hyvin. Te jotka ette ole lastanne antaneet adoptioon ette sitä voi tajuta.
Juu eiköhän se ole kaikille selvää että sulla ei ole elämässä yhtään ilonaihetta. Huhhuh, toivon todella ettei kellää oikeesti oo noin uuvuttavaa asennetta elämään.

..aha......
...aha...: no jos hän joskus tappaakin itsensä, niin ainakin hänelle on annettu mahdollisuus elämiseen.

Ja tässä törmätään siihen että kovasti halutaan määrittää ihmisarvoinen elämä. Mun lapsuudenperheessä ja nykyisessäkin on vakavia terveysjuttuja mutta en mä ajattele että nyt tämä elämä ei ole ihmisarvoista. Tietty jos mä alan verrata täysin terveisiin niin alkaa masentaa, mutta parempi kun ei vertaile.

Ihminen itsessään on mielettömän arvokas, oli hän sitten narkki tai yrityspomo. Mutta nykyään ei ihmiselämälle laiteta paljoa arvoa (huom, välitän sen elämän kohentamisestakin, ei vain ylläpitämisestä).
Kyllä se abortti on vaan parempi ratkaisu kuin antaa lapsi adoptioon ja sitten hän kärsii niin että tappaa itsensä.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30105622:
tietääkö muuten kukaan miten tuo sosiaalisin perustein-pykälä käytännössä menee, jos siis esim äiti käyttää lääkitystä joka on vaaraksi alkiolle, ja päädytään aborttiin, meneekö tuollaisessa tilanteessa tilastoihin sos.syyt vai lääketieteelliset syyt?
kun eihän siinä vaiheessa vielä välttämättä ole näyttöä et sikiö olisi vaurioitunut niin pahasti et abortti lääketieteellisistä syistä tarvitsisi/voisi tehdä?
No aika ihme logiikka pitäs olla jos tommoset menis muka sosiaalisina syinä.

..aha......
Kyllä minäkin joskus nuorena pidin adoptiota hyvänä ratkaisuna mutta nyt kun olen nähnyt vaikeudet yms tämän omakohtaisen kokemukseni kautta niin mielipiteeni on täysin muuttunut.

Se että adoptoidun lapsen elämä menee uudessa perheessä huonosti, ei ole automaatio.

Juurettomuutta ja kunnon masennusta olen potenut mäkin vaikka olen biologisten vanhempieni kasvattama. Olisin 10-15 vuotta saanut liudan psyykkisiä diagnooseja jos olisin kaiken uskaltanut psykologeille kertoa.

• Tykkää
Reactions: Owl
..aha......
Se että adoptoidun lapsen elämä menee uudessa perheessä huonosti, ei ole automaatio.

Juurettomuutta ja kunnon masennusta olen potenut mäkin vaikka olen biologisten vanhempieni kasvattama. Olisin 10-15 vuotta saanut liudan psyykkisiä diagnooseja jos olisin kaiken uskaltanut psykologeille kertoa.
Ei olekkaan mutta enemmän henkisiä ongelmia heillä yleensä on kuin biovanhempien kasvattamilla lapsilla.

Owl
Asia mitä vastustajat eivät tajua, on että jos perustelu aborttia vastaan on murha, niin eihän sitä voi missään tilanteessa silloin hyväksyä, murha on murha ja se ei muuksi muutu vaikka raamit asialle olisi mitä.

Tämä on sitä pick'n'choose mentaliteettiä että leimataan joku asia mahdollisimman vahvalla sanalla ja sitten ollaan valmiita kumminkin joustamaan tästä leimasta kun itse joudutaan tilanteeseen / perustellaan tilanne missä joku muu kuolee jos ei murhata.

Se on kaksinaismoraalia ehdottomuuksien maailmassa.

Kannattaa asua vähemmän siellä ehdottomuuksien maailmassa, omasta mielestäni.
Olen tehnyt abortin, kadun, enkä hyväksy.

Oli nimitys mikä tahansa teolle, niin ei se tekoa muuta miksikään.

Joku kysyi jossain alkuvaiheessa että miksi en ole itse adoptoinut lasta (käsittämätön heitto, eli jos ei saa murhata niin sit kipataan ne ei-abortoimattomat vauvat abortin vastustajille).

Adoptiota ollaan vakavasti mietitty, mutta mun miehellä tulee ikä vastaan, eli ei voida adoptoida enää. Sitäpaitsi meidän elämässä on fyysisiä terveysongelmia ja jos kertoisin niistä, niin moni olisi samaa mieltä mun kanssa siitä että adoptio ei ole meidän juttu.

Rahallisesti olen auttanut vähävaraisia lapsiperheitä rutkasti enemmän kuin keskiverto palstamamma.
Viimeksi viikko sitten tarjosin lastenhoitoapua monen lapsen väsyneelle äidille ja olen siitä ajatellut pysyväistä järjestelyä, jos se vaan sille äidille sopii.
Kyllä täällä abortinvastustajat jeesustelevat adoption olevan parempi vaihtoehto, outoa vain että he eivät ole tästä huolimatta valmiita adoptoimaan.
En minä mutta muut. Niinhän se menee.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Nyt toisessa ketjussa kauhistellaan kun mies yritti tappaa 2-kuisen vauvan. Ymmärrettävää että tunteet on pinnassa. Mutta mitäs jos se vauva olisikin 12-13 kuukautta nuorempi?

Niiiiin kaksinaismoralistista.

Owl
Kyllä se abortti on vaan parempi ratkaisu kuin antaa lapsi adoptioon ja sitten hän kärsii niin että tappaa itsensä.
Ja tämäkö on selviö, sillä sinulla ja adoptioon laittamallasi lapsella on mielestäsi niin?

Tunnen yhden adoptoidun lapsen, jolla on ollut parempi lapsuus kuin minulla, en silti oleta, että kaikki adoptoidut ovat vain iloisia elämästään juuri adoption takia,
sillä milestäni ei voi olettaa myöskään adoption olevan syy huonoon elämään.

Ne, jotka puhuvat jostakin TV-ohjelmasta, niin paljonko se, että adoptoitu itkee ikävää kertoo hänen KOKO elämästään?Kertooko se kaipuu ja itku sitä mielestänne, ettei hän tahdo elää?

Yhteistyössä