Aborttiketju, puolesta-vastaan

"huoh"
[QUOTE="123";30105331]Ja edelleenkään kukaan abortinvastustaja ei kertonut mitä mieltä ovat keskenmenosta joka on tahallaan aiheutettu...[/QUOTE]

Jos keskenmeno on tahalleen aiheutettu niin sehän on murha niinkuin aborttikin.

Enkä ymmärrä miten abortin puolustajat saavat kirjoittaa värikkäästi (ei-vaahtoamista) mutta jos vastustaja tekee samoin niin se on vaahtoamista.
Kyllä tässä ketjussa vastustajat on olleet niitä värikkäämpiä ja syyttävämpiä. Sitten kun ei enää löydy eväitä rakentavaan keskusteluun tai jonkun väitteen perusteluun, aloitetaan alusta kailottamalla caps lockit päällä että abortti on murha.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
"huoh"
Ne ketkä vastustavat aborttia pitävät keskenmenoa vauvan kuolemana. Sen luulisi abortin puolustajien tajuavan? Keskenmeno on niille todella suuri suru. Vaikkei olisikaan abortin puolustajille...

• Tykkää
Reactions: Owl
mies1harm.
Aika viileitä näkemyksiä täällä joillain naisilla. Jos nainen ei suojele elämää, jotain tärkeää puuttuu nähdäkseni.

En kuitenkaan vastusta aborttia, vastustan ainoastaan sitä, jos abortti on pikku juttu tai arkinen apuväline vapaamieliseen seksiin sen itsensä vuoksi. Egoismi heteroseksuaalisuudessa on yhtä tuomittavaa miehillä ja naisilla, mutta kenties vielä asteen enemmän naisilla, koska nainen on raskautuva osapuoli ja myös osapuoli, joka viime kädessä päättää yhdynnästä tai mahdollistaa sen normaalitilanteessa.

Eikö olekkin sopivaa, että laki sallii abortin jonka kautta on ylellisyys "murhata" myös tilanteessa jossa muiden henki on vaarassa?

Ei tarvitse oikeasti ajatella sitä ideologiaa, että murhaaminen on murhaamista vaikka sen mihin yhteyteen liittää.

Se ei ole sama asia, kuin tappaa itsepuolustuksen seurauksena.
Niin? Ihan hyvä on se että voidaan abortoida silloin jos voidaan pelastaa äidin/kaksosvauvan henki. Mutta mitään juhlaa se ei ole kellekään eikä ylellisyys (sen enempää tuohon ylellisyys-sanaan takertumatta).

Ggggg
Turpourpo: pidä kuule itse se turpas kii ja opettele lukemaan. Kuka täällä on vastustanut aborttia tilanteessa, jossa lapsen tai äidin henki on vaarassa? Vituttaa ylipäänsä teikäläisten hihhulimaiset vaahtoamiset. Sama jos itse leimaisin teidät tässä samalla sellaisiksu, joiden mielestä on oikein tappaa myös syntyneitä lapsia. Urpo.

"123"
[QUOTE="huoh";30105339]Jos keskenmeno on tahalleen aiheutettu niin sehän on murha niinkuin aborttikin.[/QUOTE]

Ja kuka se on joka päättää missä vaiheessa se on tahalleen aiheutettu?

Itselläni on tuttu joka sai fyysisestä rasituksesta keskenmenon. Ja hän siis todellakin halusi sen lapsen. Joten oliko sekin sitten murha?

"huoh"
Kyllä tässä ketjussa vastustajat on olleet niitä värikkäämpiä ja syyttävämpiä. Sitten kun ei enää löydy eväitä rakentavaan keskusteluun tai jonkun väitteen perusteluun, aloitetaan alusta kailottamalla caps lockit päällä että abortti on murha.
Abortin puolustajat ne kärkkäästi yrittää syyllistää vastustajia. Mutta eipä löydy teiltä oikeutusta abortille vaikka kuinka yritätte.

[QUOTE="huoh";30105365]Abortin puolustajat ne kärkkäästi yrittää syyllistää vastustajia. Mutta eipä löydy teiltä oikeutusta abortille vaikka kuinka yritätte.[/QUOTE]

"Teiltä"??? Viitsitkö osoittaa ketjusta yhdenkin lauseen jossa kerron millään tavalla mielipidettäni puolesta tai vastaan?

Me vaan rinnastetaan se siihen että ihan kuin ampuisi kadulla jonkun 5-vuotiaan lapsen tai eläkeläisen.
Jos joku menee jossain kadulla niin tekemään, niin eikö muiden ihmisten reaktio ole juuri...tunteenomainen? Niin, koska sen kuuluukin olla sellainen aina silloin kun viaton ulkopuolinen tapetaan.

Jos jo syntyneen ihmisen (0-100 v.) tappamisesta tulee linnaa ja tekijää pidetään murhaajana ja mielentilatutkimukset käynnistyy, niin miksei abortista koidu samaa (huom, jopa minäkään en abortin tehneitä laittaisi linnaan, vaikka niin kuuluisi tehdä)?

Viimeksi muokattu:
Niin? Ihan hyvä on se että voidaan abortoida silloin jos voidaan pelastaa äidin/kaksosvauvan henki. Mutta mitään juhlaa se ei ole kellekään eikä ylellisyys (sen enempää tuohon ylellisyys-sanaan takertumatta).
Onhan se ylellisyys, se on ylellisyys abortin vastustajille, jotka pitää kaksoisstandardia siinä kun väittävät abortin olevan murha, mutta se on ihan ok jos sillä murhalla estetään toinen kuolema.

Eli solurykelmä on vauva ja ei saa tappaa tätä elämiseen kykenevää ajattelevaa ja tiedostavaa ihmisen oikeudet omaavaa henkilöä, mutta sitten se on ok, kun esimerkiksi äidin henki on vaarassa?

Et näe mitään ristiriitaa tässä ajattelussa?

Ettei vaan olisi kyse siitä, että suuri osa abortin vastustajista tiedostaa myös, että solurykelmä varhaisessa vaiheessa ei ole mikään ihminen vaan kehittyvä eliö, mutta ainoa voimakas puolustus mitä keksivät on juurikin se "murhan" toitottaminen.

Kun murha on suunniteltu hengen vieminen toiselta, eihän pitäisi olla mitään syytä miksi koskaan keneltäkään viedään henkeä toisen takia? Eikö kaikki elämä ollut pyhää, ainakin mitä tulee ihmisiin?

Ai niin, ei ollutkaan kun on kyse uskonnollisväritteisistä käsityksistä. Silloin on ihan ok tappaa kun se on jumalan tahto.

Mutta hyi teitä jotka tapatte tiedostamattomia soluja.

• Tykkää
Reactions: Turbojurpo
Me vaan rinnastetaan se siihen että ihan kuin ampuisi kadulla jonkun 5-vuotiaan lapsen tai eläkeläisen.
Jos joku menee jossain kadulla niin tekemään, niin eikö muiden ihmisten reaktio ole juuri...tunteenomainen? Niin, koska sen kuuluukin olla sellainen aina silloin kun viaton ulkopuolinen tapetaan.

Jos vastasyntyneen (0-100 v.) tulee linnaa ja tekijää pidetään murhaajana ja mielentilatutkimukset käynnistyy, niin miksei abortista koidu samaa (huom, jopa minäkään en abortin tehneitä laittaisi linnaan, vaikka niin kuuluisi tehdä).
Aivan. Vakavaa ahdasmielisesti jankutetaan yhtä ja samaa murhaa laput silmillä edes yrittämättä kuunnella tai ymmärtää omasta mielipiteestä vähänkään poikkeavaa mielipidettä.

Ja ennenkuin mut ammutaan tästä hyvästä, sanottakoon etten ole ehdottomasti puolesta enkä vastaan

"123"
Eli solurykelmä on vauva ja ei saa tappaa tätä elämiseen kykenevää ajattelevaa ja tiedostavaa ihmisen oikeudet omaavaa henkilöä, mutta sitten se on ok, kun esimerkiksi äidin henki on vaarassa?

Et näe mitään ristiriitaa tässä ajattelussa?
Kuulostaa minusta siltä että vaikkapa sen 5-vuotiaankin (täysin sama asia kuin solurykelmä) saa tuosta noin vain tappaa, kunhan sillä saa pelastettua äidin hengen.
Aika karua.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Onhan tämä varmaan tyhmää että miehenä edes puolustaa naisen oikeutta aborttiin, mitäpä minun siitä tarvitsisi välittää.

Sama tosin koskee homojen avioliitto-oikeutta. Miksipä se nyt minua liikuttaisi.

Koska minähän olen vain moraaliton murhaa tukeva ihminen jos olen puolesta.

Jonkinlainen verenhimoisuus vissiin vaivaa.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="123";30105391]Kuulostaa minusta siltä että vaikkapa sen 5-vuotiaankin (täysin sama asia kuin solurykelmä) saa tuosta noin vain tappaa, kunhan sillä saa pelastettua äidin hengen.
Aika karua.[/QUOTE]

Tätä ajoin juuri takaa, jos väitetään että vaikkapa sillä 8-viikkoisella alkiolla on kaikki samat oikeudet mitä jos syntyneellä ihmisellä, niin tämä on se karhunansa mihin astutaan.

Onhan tämä varmaan tyhmää että miehenä edes puolustaa naisen oikeutta aborttiin, mitäpä minun siitä tarvitsisi välittää.

Sama tosin koskee homojen avioliitto-oikeutta. Miksipä se nyt minua liikuttaisi.

Koska minähän olen vain moraaliton murhaa tukeva ihminen jos olen puolesta.

Jonkinlainen verenhimoisuus vissiin vaivaa.
Homoavioliitto mainittu joten olet myös kiero pervo, käytännössä siis pedofiili

Kepsis: kumpi on kaksosraskaudessa pahempi, että vain yksi kuolee vai molemmat vauvat kuolee?

Yksösraskauksissa, joissa äidin henki on raskauden takia vaarassa olisi mulle henkilökohtaisesti sama että kumpi säästetään, äiti vai vauva, koska heidän elämänsä ovat samanarvoisia. (mä en muuten sit tiedä näistä tilanteista faktoja, eli että mikä niissä on terveydellisesti syynä ja miten se äidin tuleva kuolema osataan ennustaa jos raskautta jatketaan. Jos joku tietää näistä niin kertokoon). Mutta onko abortin vastustajat sitä keinoa, ylellisyyttä olleet kehittelemässä, vai puolustajat?

En tiedä onko se yleensä perusteena äidin säästämiselle että äidin suru menetetystä sikiöstä on pienempi tragedia kuin se että vauva kasvaa ilman äitiään. En tiedä, mä en ole tuota sääntöä päättämässä ollut.
Mutta vaikka olisi noin kuten mä sen kuvittelen, niin ei se silti tavisaborttia oikeuta.

Viimeksi muokattu:
Bitch, no, mun mielestä murhaa ei pidä koskaan ymmärtää, jos se ei tapahdu muiden ihmiselämien suojelemiseksi.

...aha...:lle: ei adoptio ole sama kuin tappaminen.
Tässä on nyt reilut 20 sivua jauhettu siitä miten kukakin murhan ymmärtää joten ei lähdetä enää siihen

Mun mielestäni ei myöskään ole vastuun kantamista synnyttää lapsi ja työntää se toisten hoidettavaksi.

Viimeksi muokattu:
..aha......
Bitch, no, mun mielestä murhaa ei pidä koskaan ymmärtää, jos se ei tapahdu muiden ihmiselämien suojelemiseksi.

...aha...:lle: ei adoptio ole sama kuin tappaminen.
Minusta taas adoptio on kaikista pahin vaihtoehto,paljon pahempi kuin abortti. Oletko katsonut esim kadonneen jäljillä ohjelmaa? harva adoptoitu lapsi on onnellinen,se ei ole hyvä ratkaisu.

...aha...:eek:n pitänyt seurata sitä ohjelmaa mutta en ole ehtinyt.

Sanovatko he siinä ohjelmassa että heidän elämänsä on kokonaan pilalla? Ja mikseivät jälkiabortoi (juu, tyhmä termi, tiedän) itseään? Kappas kun maailma on kuitenkin niin kiva paikka elää.

Yhteistyössä