Kyse ei olee siitä että abortti saliitaan ettei sitä tehdä ulkomwilla. Vaan ettei sitä tehdä VAARALLISESTI. Abortin kieltäminen johtaa puoskarointiin, se on ihan fakta. Niissä maissa joissa abortti on kielletty ne tehdään vaikka henkarilla ja se johtaa suureen äitikuolleisuuteen ja hengenvaarallisiin komplikaatioihin. Joten inhimillisempää on antaa hoitaa homma turvallisesti. Koska kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä muualle esim. alaikäisyyden tai rahan puutten vuoksi, naiset joutuvat sosiaaliluokkansa perusteella huomattavan eriarvoiseen asemaan.Enkä ole ikinä ymmärtänyt sitä että jos joku asia pitäisi sallia lailla sen takia että muutoin porukka menee tekemään saman asian ulkomailla.
Ja tietty kukaan ei älyä että voitaisiin aborttiasioissa puuttua ennaltaehkäisyyn ja lapsimyönteisen ilmapiirin luomiseen. .
Traaginen tositarina. Jos vastustajien kanta olisi voitolla, niin toista sikiötä ei olisi abortoitu ja olisit lopun elämääsi jäänyt miettimään, olisiko toinen voinut jäädä eloon. Sen sijaan sait tehdä kaikkesi edes yhden lapsen saadaksesi, vaikkei se sitten onnistunutkaan.Sellaiset jotka eivät ole todella joutuneet tilanteeseen, jossa pitää tehdä päätös, ei mun mielestä oikeuta tuomitsemaan muita.
Minä olen tehnyt abortin, jouduin tekemään päätöksen kaksoisraskaudessa, jossa toinen sikiö abortoitiin myöhäisillä viikoilla, jotta toinen saisi edes pienen toivon. Molemmat menetin, mutta ihan elävän sikiön aborotoin, vaikken itse ollut millään tavalla vaarassa. Kahdesta huonosta vaihtoehdosta valitisn sen mikä sillä hetkellä oli vähiten huono.
Nyt saa kivittää.
Värikkäästi kirjoittaminen ja täysin ylilyöminen on kaksi eri asiaa, jollei tee sitä pelkästään huumoriarvon takia.Enkä ymmärrä miten abortin puolustajat saavat kirjoittaa värikkäästi (ei-vaahtoamista) mutta jos vastustaja tekee samoin niin se on vaahtoamista.
Asia mitä vastustajat eivät tajua, on että jos perustelu aborttia vastaan on murha, niin eihän sitä voi missään tilanteessa silloin hyväksyä, murha on murha ja se ei muuksi muutu vaikka raamit asialle olisi mitä.Traaginen tositarina. Jos vastustajien kanta olisi voitolla, niin toista sikiötä ei olisi abortoitu ja olisit lopun elämääsi jäänyt miettimään, olisiko toinen voinut jäädä eloon. Sen sijaan sait tehdä kaikkesi edes yhden lapsen saadaksesi, vaikkei se sitten onnistunutkaan.
Vastustajien toimet ovat omiaan lisäämään elämän kurjuutta. Toteutuessaan aborttilainsäädännön kiristykset lisäävät hengenvaarallisia laittomia abortteja, mutta pelkkä ahdasmielinen moralisointi lisää entisestään laillisen abortin valinneiden henkistä tuskaa. Pitäisivät suunsa kiinni.
No. Mikäs mun siinä lääketiede-rinnastuksessa sitten mätti.Värikkäästi kirjoittaminen ja täysin ylilyöminen on kaksi eri asiaa, jollei tee sitä pelkästään huumoriarvon takia.
Sä nyt tarkoituksella ohitit mun kommentin pointin. Kyse ei ole siitä osaako joku ottaa hengen itseltään vai ei vaan siitä, että meillä on laki (koskien pakkohoitoa) jossa joku muu saa päättää saa päättää toisen elämästä. Eutanasia ja avustettu itsemurha on kriminalisoitu. Kaikissa näissä tilanteissa valta päättää jonkun toisen elämästä on annettu jollekin muulle. Ei abortti ole siinä mielessä täysin poikkeuksellinen asia.Jaa, mä kyllä osaisin tehdä halutessasi itsarin, tuo on heiltä taidon puutetta.
Hä. Toisen suunniteltu tappaminen on lakitekstissä edelleen murha.Asia mitä vastustajat eivät tajua, on että jos perustelu aborttia vastaan on murha, niin eihän sitä voi missään tilanteessa silloin hyväksyä, murha on murha ja se ei muuksi muutu vaikka raamit asialle olisi mitä.
Tämä on sitä pick'n'choose mentaliteettiä että leimataan joku asia mahdollisimman vahvalla sanalla ja sitten ollaan valmiita kumminkin joustamaan tästä leimasta kun itse joudutaan tilanteeseen / perustellaan tilanne missä joku muu kuolee jos ei murhata.
Se on kaksinaismoraalia ehdottomuuksien maailmassa.
Kannattaa asua vähemmän siellä ehdottomuuksien maailmassa, omasta mielestäni.
Ei sotketa tähän eutanasiaa, pliis. Mutta sitä sivuten tekee mieli edelleen sanoa että ei se ole aborttiin rinnastettavissa, koska eutanasiajutuissa on se ihminen edes parikymmentä vuotta saanut nähdä tätä elämää. Abortoitu sikiö...0-3 kk:n elämä?Sä nyt tarkoituksella ohitit mun kommentin pointin. Kyse ei ole siitä osaako joku ottaa hengen itseltään vai ei vaan siitä, että meillä on laki (koskien pakkohoitoa) jossa joku muu saa päättää saa päättää toisen elämästä. Eutanasia ja avustettu itsemurha on kriminalisoitu. Kaikissa näissä tilanteissa valta päättää jonkun toisen elämästä on annettu jollekin muulle. Ei abortti ole siinä mielessä täysin poikkeuksellinen asia.
Nämä aborttikeskustelut on vaan niin turhia koska näissä ei tulla koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen. Sitä voidaan selitellä ja antaa esimerkkejä ja jossitella ja ehdotella mutta perimmäinen ongelma on siinä missä vaiheessa katsotaan elämä alkaneeksi. Suurin osa on sitä mieltä, että murha on väärin. Kyllä mä sen ymmärrän, että jos on sitä mieltä että solurykelmä on jo elämä niin silloin näkee abortin murhana. Ymmärrän myös sen, että jos solurykelmä ei ole vielä elämä niin sillon se ei ole murha. Tuon näkemyseron yli ei päästä koskaan. Harmi sikäli, että nämä jotka painottavat ennaltaehkäisyn tärkeyttä ei yleensä hyväksy yhtä varminta ehkäisymuotoa mitä tällä hetkellä on, kierukka. Siinä kun se hedelmöittynyt munasolu eli ilmeisesti elävä ihminen, keinotekoisesti estetään jatkamasta kehitystään.
Eikö olekkin sopivaa, että laki sallii abortin jonka kautta on ylellisyys "murhata" myös tilanteessa jossa muiden henki on vaarassa?Hä. Toisen suunniteltu tappaminen on lakitekstissä edelleen murha.
Mutta joskus on pakko tehdä se murha, jotta joku toinen saisi elää. Siis jos joudutaan lopettamaan kaksosraskaudessa toinen vauva jotta toinen jäisi eloon, niin silloin se murha on perusteltu ja oikein.
Tavallisessa raskaudessa taas ei kenenkään henki ole vaarassa, ei äidin eikä sikiön, joten pidetäänpä molemmat elossa.