Aborttiketju, puolesta-vastaan

höpön löpöt
"joten ne siis todennäköisesti jatkuisivat ihan samalla lailla kuin ennenkin, niiden tekemisen eteen pitäisi vaan nähdä vähän enemmän vaivaa,"

Todennäkösesti vähenis murto-osaan nykysestä, harvapa sitä viittis rikoksiin ryhtyä saati vaarantaan jopa henkeensä kun lapsesta vois päästä siististi ja laillisesti eroon synnytyksen jälkeen. Usiemmat todennäkösesti vaan järjestelis elämän lapsen mukaan että se voikin tulla jo paria vuotta aiemmin, ihan kuten ennen nykylakiakin. Eli ei mitään dramaattista tapahtuis, millä suosijat mieluusti synkistelee.

Hyvät unet on nytkin, mutta vielä paremmat KUN laki muuttuu sitten joskus inhimillisempään suuntaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja höpön löpöt;30104619:
"joten ne siis todennäköisesti jatkuisivat ihan samalla lailla kuin ennenkin, niiden tekemisen eteen pitäisi vaan nähdä vähän enemmän vaivaa,"

Todennäkösesti vähenis murto-osaan nykysestä, harvapa sitä viittis rikoksiin ryhtyä saati vaarantaan jopa henkeensä kun lapsesta vois päästä siististi ja laillisesti eroon synnytyksen jälkeen. Usiemmat todennäkösesti vaan järjestelis elämän lapsen mukaan että se voikin tulla jo paria vuotta aiemmin, ihan kuten ennen nykylakiakin. Eli ei mitään dramaattista tapahtuis, millä suosijat mieluusti synkistelee.

Hyvät unet on nytkin, mutta vielä paremmat KUN laki muuttuu sitten joskus inhimillisempään suuntaan =)
Sinä vissiin luulet olevasi ainoa joka on moista ajatellut.

Kai sinä ymmärrät että lait on mitä on ihan syystä, vaikka huonojakin on, niin aborttilaki ei sitä todellakaan ole.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="123";30104608]Onko se sitten pienempi paha jos raskaana oleva hankkii itselleen keskenmenon? En tiedä miten se nyt sit tehtäis, mutta alkaisi vaikkapa harrastamaan raskasta liikuntaa ja jopa satuttaisi itseään kunnes raskaus menee kesken.

Mietin vain että onko tässä nyt siis se abortti toimenpiteenä se ongelma, ei niinkään se että solurykelmästä ei tule muuta kuin se solurykelmä.[/QUOTE]

niinpä, tai tekemällä jotain saadakseen sikiölle vaurioita -> laillinen abortti, tai niinkuin jo aiemmin ketjussa mainittiin, valehdella tulleensa raiskatuksi -> laillinen abortti

näitähän on jo käytetty (satoja, tuhansia vuosia ) keinoina silloin kun abortti ei ollut laillinen.

pokkura
Vastaan, mutta en lähtisi kriminalisoimaankaan, tai poistamaan sitä mahdollisuutta. Toivoisin vain että ihmiset tulisi itse järkiinsä omissa valinnoissaan. Karmeaa kuulla, että yhdenyönpanon jäljiltä juostaan aborteissa, tai silloin kun kumi vahingossa puhkeaa tms. Pitääkö sitä lapsentekoa harrastaa jos ei lasta halua?

Phoebsi: jäin odottelemaan vastaustasi, jos siis puhuit itsestäsi. Eikö sun elämässä ole koskaan ollut yhtään elämisen arvoista hetkeä?
En vastaa tähän yhtään mitään, sillä puhumme aborteista ja adoptoinnin mielekkyydestä adoptoiduille. Joku teistä harmaista kysyi, että onko sellaisia olemassakaan kuin huono adoptioperhe, eikä hänelle ilmeisesti edes riittänyt minun sanani siitä, että on.

Adoptiokaan ei ole aina onnellinen asia, ei edes sille lapselle. Mutta uskon että se on vaikeaa hyväksyä - helpompaa on kuvitella että tilulilulei.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
En vastaa tähän yhtään mitään, sillä puhumme aborteista ja adoptoinnin mielekkyydestä adoptoiduille. Joku teistä harmaista kysyi, että onko sellaisia olemassakaan kuin huono adoptioperhe, eikä hänelle ilmeisesti edes riittänyt minun sanani siitä, että on.

Adoptiokaan ei ole aina onnellinen asia, ei edes sille lapselle. Mutta uskon että se on vaikeaa hyväksyä - helpompaa on kuvitella että tilulilulei.
Keskustelu on oikeasti totaalisen hedelmätöntä jos toinen osapuoli ei omaa realistista käsitystä elämästä.

Tämän takia sanoinkin jo ties kuinka monta sivua sitten, että joillekin tekisi ihan hyvää joutua sosiaalitoimen kanssa liikkumaan / työ harkkaamaan.

Saattaisi ehkä valottua se todellisuus vähän enemmän kuin mitä niiden ruusunpunaisten lasien kautta tuntuu tekevän.

Mutta kaitpa se abortin demonisointi on tärkeämpää kuin todellisuus missä elämme.

Elävä se on varmasti kun on kiinnittynyt, istukkahormonia erittyy ja testi näyttää plussaa.
Itseasiassa -kuten varmasti tiedät- niin se että istukkahormonia erittyy ja tikkuun piirtyy kaksi viivaa ei ole tae tulevasta lapsesta. Kyseessä voi olla esim. rypäleraskaus tai tuulimuna. Taikka vaikka kohdunulkoinen raskaus.

Mielenkiintoista tässä keskustelussa on että jauhetaan kuinka naisen pitää pitää vaan jalat yhdessä ellei ole valmis lasta saamaan vaikka ehkäisyn pettäessä. Entäs ne miehet? Mitä teidän mies tykkäisi jos perheen lapsiluku on täynnä ja nainen kylmästi ilmoittaa että se on nyt semmonen juttu että kaksi lasta on, kolmatta ei saa tulla joten herra on hyvä ja vetää vaikka käteen mutta mä pidän jalat ristissä seuraavat 20 vuotta että vaidevuodet on varmasti ohi.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Phoebsi: eikö ärsytäkin kun huomaa puhuneensa itsensä pussiin? :D ;) eli ehdottomasti mieluummin adoptio kuin abortti!
Tiedätkö, saat luovutusvoiton. Onnea. En usko, että voin selittää tuota mitenkään päin ilman, että vääntäisit sanomiseni sellaiseen suuntaan mihin itse haluat. Enkä oikein ymmärrä, miten elämän hyvät hetket liittyvät abortin olemassaolon oikeutukseen.

Mutta, jos äitini olisi päätynty aborttiin, haikailisinko minä jossain pilven reunalla maan päälle? Olisinko tietoinen kahdesta lapsestani ja aviomiehestäni? Onko päivät jotenkin ennalta kirjoitettu, jolloin jokainen lapsi tietää mitä olisi voinut olla, jos ... Hei, oletko säkin olet lukenut Taivaslaulun? :D

Ggggg
Kepsis: läheltä oon seurannu lastensuojeluviranomaisten työtä ja paljon paskaahan siellä on. Ei se silti voi mitenkään olla perusteena sille, että abortoidaan lapsi jos vaihtoehtona on esim antaa adoptioon.

vierass
Mitä mieltä te vastustajat olette pakkohoidosta? Mielisairaan henkilön pakkohoidosta suljetulla osastolla?

Kun teidän vahvin argumentti näyttää olevan, että kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen elämästä. Entäs itsetuhoiset ihmiset? Itsemurhaa yrittäneet tai sillä uhkaavat jotka ovat vastentahtoaan hoidossa koska ovat "sairaita" ja joku muu (=lääketieteen ammattilainen) on päättänyt, että hän ei ole kykenevä päättämään siitä saako kuolla vai elää. Eikö juuri siinä tilanteessa myös joku muu tee päätöstä jonkun muun elämästä?

"123"
Mielenkiintoista tässä keskustelussa on että jauhetaan kuinka naisen pitää pitää vaan jalat yhdessä ellei ole valmis lasta saamaan vaikka ehkäisyn pettäessä. Entäs ne miehet? Mitä teidän mies tykkäisi jos perheen lapsiluku on täynnä ja nainen kylmästi ilmoittaa että se on nyt semmonen juttu että kaksi lasta on, kolmatta ei saa tulla joten herra on hyvä ja vetää vaikka käteen mutta mä pidän jalat ristissä seuraavat 20 vuotta että vaidevuodet on varmasti ohi.
No mut hei daa!
Etkö ole vielä oppinut että ehkäisy EI VOI PETTÄÄ! Ne on pelkkiä lutkia jotka vahingossa (siis "vahingossa" :rolleyes: ) tulevat raskaaksi, ei ne hyvät kunnon ihmiset.

• Tykkää
Reactions: kepsis ja nisäkäs
Ggggg
Kepsis: kuvat sulle, oin aina ounastellutkin ettei sulla oo kaikki kotona.

Phoebsi: minä väänsin ainoastaan sen takia, että teidän argumentit alkoi olla ohan järjettömiä; koska adoptoitu ei saa tuntea biologisia vanhempiaan, olis hänen ollut parempi olla syntymättä. What?? En ole lukenut Taivaslaulua :)

Ggggg
Ja en sanonut, että olen itse ladtensuojelutyössä, ettekö te osaa lukea? Hermo menee myös tähän kännyn näytöllä kirjoittamiseen kun tulee niin paljon kirjoitusvirheitä, että meen nyt oikeasti nukkumaan. Mutta tulen ehdottomasti huomenna kattomaan mitä te ootte vielä keksineet..

Kepsis: kuvat sulle, oin aina ounastellutkin ettei sulla oo kaikki kotona.

Phoebsi: minä väänsin ainoastaan sen takia, että teidän argumentit alkoi olla ohan järjettömiä; koska adoptoitu ei saa tuntea biologisia vanhempiaan, olis hänen ollut parempi olla syntymättä. What?? En ole lukenut Taivaslaulua :)
Sanoin, että se on lapsen oikeus tietää vanhempansa. Tämä liittyi vauvaluukku-keskusteluun. Luitko mitään muuta, mitä siitä aiheesta sivuten kirjoitin? Et varmaankaan. Tai jos luit, et välittänyt lukemastasi vaan jatkaa valitsemallasi linjalla, eli muiden sanojen vääristelyllä.

Lapsillakin on oikeuksia, onneksi. (Tiedän, mitä sanotte tähän seuraavaksi, se onkin teidän ainoa argumenttinne koko aiheeseen).

• Tykkää
Reactions: kepsis ja nisäkäs
aijaa....
"Saattaisi ehkä valottua se todellisuus vähän enemmän kuin mitä niiden ruusunpunaisten lasien kautta tuntuu tekevän.

Mutta kaitpa se abortin demonisointi on tärkeämpää kuin todellisuus missä elämme. "

Niinkun että sossun avulla eläminen on hirveempää kun että ois kuollu abortissa? Kai se normaalin elämän demonisointi sitten on niin tärkeetä...

"Kyseessä voi olla esim. rypäleraskaus tai tuulimuna. Taikka vaikka kohdunulkoinen raskaus."

Piti sitten ruveta tähänkin lapselliseen saivarteluun? No sehän selviää myöhemmin jokatapauksessa onko vai ei.

" vääntäisit sanomiseni sellaiseen suuntaan mihin itse haluat. "

Edelleen, et siis osaa edes osottaa missä kukaan on väännelly sun sanomisias yhtään mitenkään :D kunhan vaan pääset syytteleen joutavia.

" haikailisinko minä jossain pilven reunalla maan päälle? "

Niin että tappaminen on sit ihan ok ku ei kuolleet voi mitään haikailla :D mahtavaa logiikkaa kerrassaan...

Vastaan, mutta en lähtisi kriminalisoimaankaan, tai poistamaan sitä mahdollisuutta. Toivoisin vain että ihmiset tulisi itse järkiinsä omissa valinnoissaan. Karmeaa kuulla, että yhdenyönpanon jäljiltä juostaan aborteissa, tai silloin kun kumi vahingossa puhkeaa tms. Pitääkö sitä lapsentekoa harrastaa jos ei lasta halua?
Pitää, se vähän niin kuin tekee elämästä elämisen arvoista.

Oikeasti minusta on todella kuvottavaa, että täällä "naiset" jopa kehottavat toisia aborttiin. Ja näillä samoilla ihmishirviöillä saattaa olla lapsia. Oksettavaa.

Onneksi muutaman vuosikymmenen sisään Suomessakin abortti mitä todennäköisimmin kielletään.

Muistakaa: ihmisyys mitataan sillä, miten heikoimpia kohdellaan.

Kyllä. Mutta keskitytään kohtelemaan niitä heikompia, jotka oikeasti ovat olemassa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
"sipsi"
En jaksanut lukea koko ketjua... Mutta laitan lusikkani soppaan minäkin :)

Mutta tiedättekö, minusta tämä on asia, josta ei kauheasti kannattaisi vääntää. Kun kyse on mielipiteestä. Ja varmasti on hyvin tilannesidonnaista, missä tilanteessa ainakin itse olisin abortin puolella, toisessa tilanteessa voisin olla sitä vastaan.

Minun mielestäni tässä ei ole oikeaa vastausta.

Yhteistyössä