Kysymys uusperheen vanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itseä naurattaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itseä naurattaa

Vieras
Meillä on exän kanssa yhteinen lapsi, erosta jo vuosia ja meillä vanhemmilla ihan asialliset välit. Exä lähtee uuden perheensä kanssa etelään 2 viikoksi ja ottaa yhteisenkin lapsemme mukaan. Kyseessä ensimmäinen, pidempi yhteinen matka näin.

Ohimennen totesin nykyiselle miehelleni, antavani 100e lapsen mukaan, jotta saa ostaa itselleen jotain kivaa reissusta. Mielestäni pieni summa 2 viikoksi, mutta enempään ei nyt ole varaa. Exäni siis ei ole pyytänyt minulta mitään.
Nykyinen mieheni suuttui ja on nyt ollut pari päivää puhumatta, koska ei voi mitenkään ymmärtää, miksi minä antaisin rahaa mukaan, exän kuulemma kuuluisi kustantaa kaikki, kustantaahan hän nykyisensäkin lapsille.

Mielipiteitä?

Miten teillä on toimittu vastaavassa tilanteessa tai toimittaisiin?

No rehellinen mielipiteeni on, että nykyinen miehesi on urpo :D Miten ihmeessä kehtaa tollaisesta mököttää niinku joku uhmis? Meillä on kans uusperhe, eikä onneks ole rahasta tarvinnut koskaan tapella.

[QUOTE="Jenis";30103669]No rehellinen mielipiteeni on, että nykyinen miehesi on urpo :D Miten ihmeessä kehtaa tollaisesta mököttää niinku joku uhmis? Meillä on kans uusperhe, eikä onneks ole rahasta tarvinnut koskaan tapella.[/QUOTE]

Ei meilläkään ennen, siksi tämä naurattaakin itseä :D
Jotenkin, huom. jotenkin voisin vielä ymmärtää, jos olisin ottamassa rahaa taloustililtä tai pyytämässä häneltä.

Olisiko ketään, ketä olisi ollut vastaavassa tilanteessa, tai kertoisi miten heillä toimitaan lasten lähtiessä reissuun toisten vanhempien kanssa?

No en kyllä ymmärrä, mitä se nykyisesi oikein möksää. Ihan on normaalia, itse kyllä suuttuisin tod.näk. siitä, jos joku alkaisi määräilemään, että en voi lapsilleni antaa omia rahojani mukaan reissuun.

[QUOTE="a p";30103688]Vähänkin viisaampana olisit lukenut ja jopa ymmärtänyt jopa lukemasi, ettei kyse yhteisistä rahoista.[/QUOTE]

Parisuhde tarkoittaa yhteistä taloutta. Sinulla ei ole "omaa rahaa" tuhlattavaksi.

No en kyllä ymmärrä, mitä se nykyisesi oikein möksää. Ihan on normaalia, itse kyllä suuttuisin tod.näk. siitä, jos joku alkaisi määräilemään, että en voi lapsilleni antaa omia rahojani mukaan reissuun.

Mä en jaksa suuttua kuitenkaan,pitäköön mykkäkoulua, jokatapauksessa annan sen satasen mukaan. Todennäköisesti muksu saa vielä vanhemmiltanikin kulutusrahaa mukaan :D

Ei sille kannata vastata, kun elämä itsellä on mitä on, on pakko provoilla.

Miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa, oletteko antaneet vähän matkarahaa mukaan? :)

[QUOTE="a p";30103735]Ei sille kannata vastata, kun elämä itsellä on mitä on, on pakko provoilla.

Miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa, oletteko antaneet vähän matkarahaa mukaan? :)[/QUOTE]

Kyllä vaan :)

Tottakai rahaa voi antaa mukaan, mutta olethan sopinut siitä miehesi kanssa. Varsinkin, jos isovanhemmatkin vielä antavat rahaa mukaan, niin mielestäni olisi reilua, että lapsilla (siis myös exän nykyisen vaimon) olisi ikätasoon nähden suunnilleen saman verran käyttörahaa.

[QUOTE="vieraana";30103746]Tottakai rahaa voi antaa mukaan, mutta olethan sopinut siitä miehesi kanssa. Varsinkin, jos isovanhemmatkin vielä antavat rahaa mukaan, niin mielestäni olisi reilua, että lapsilla (siis myös exän nykyisen vaimon) olisi ikätasoon nähden suunnilleen saman verran käyttörahaa.[/QUOTE]

Itseasiassa en ole, en ole koskaan puuttunut millään lailla heidän lastensa kasvatukseen tms. rahan käyttöön. Eli rehellisesti en tiedä paljonko niillä lapsilla on omaa rahaa käytössä, keneltä saavat matkarahaa jne. Enkä oleta, että heiltäkään kysytään minulta, annanko rahaa ja paljonko ja saavatko he ottaa mahdolliset isovanhempien/lasten isän rahat mukaansa.
Mielestäni asia ei kuulu minulle ja tiedän että exänikin ajattelee asiasta samallalailla, se riittää minulle. En ole huomannut, eikä minulle ole koskaan ennenkään sanottu, että olisin toiminut jotenkin väärin.

Hmm.. kysyttekö te oikeesti tuollaistakin? Entä jos sen toisen perheen lapset tosiaan saavat matkarahaa myös bioisältään ja isovanhemmiltaan? Kuuluuko jommankumman perheen sitten vähentää matkarahojaan vai miten toimitte? :D

[QUOTE="a p";30103808]Hmm.. kysyttekö te oikeesti tuollaistakin? Entä jos sen toisen perheen lapset tosiaan saavat matkarahaa myös bioisältään ja isovanhemmiltaan? Kuuluuko jommankumman perheen sitten vähentää matkarahojaan vai miten toimitte? :D[/QUOTE]

No ei me oo kyllä kyselty mitään... aina ei mee nallekarkit tasan ja sillä sipuli. Onhan joku lapsista voinut säästääkin omia rahojaan reissuun.

[QUOTE="Jenis";30103818]No ei me oo kyllä kyselty mitään... aina ei mee nallekarkit tasan ja sillä sipuli. Onhan joku lapsista voinut säästääkin omia rahojaan reissuun.[/QUOTE]

Niin ja itse mietin lähinnä lapsen kannalta, että koen sen olevan väärin, jos vaikka on saanut matkarahaa kummmilta/isovanhemmilta, eikä saakaan sitten ottaa niitä mukaan. Omalta kohdalta tiedän ainakin, että meillä ei esim. isäni edes ymmärtäisi tätä, jos sanoisin antaneeni tämän takia vain osan heidän antamistaan rahoista mukaan.

Meillä juuri näin, lähivanhempana annan omaan käyttöön rahaa, isä maksaa kaiken muun. Ei ole tullut mieleenkään et siinä olisi jotain väärää, eikä kyllä mieskään ole moisesta maininnut mitään.

Yhteistyössä