Sulatan pakastimen NYT. Minne pakastimessa olevat kamat siksi aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Olen parhaani mukaan koittanut pakastinta tyhjätä, mutta aivan tyhjäksi en sitä ole saanut. Siellä taitaa olla noin muovikassillinen kamaa.

Sulatan pakastimen nyt...kylmälaukkua ei ole, joten moista ei ole käytössä. Onko paras keino pakata kamat jääkaappiin mahdollisimman tiiviiseen "klimppiin" ja laittaa kylmäkalleja siihen lomaan?

Vai onko jollakulla vielä parempaa ideaa?

Ja onko keinoa, jolla saisi pakastimen sulamaan nopeasti?

Ei millään pahalla, mutta idioottimaisinta mitä voit kesällä tehdä, on sulattaaa pakastin jossa on ruokaa sisällä. Pakastin sulatellaan talvella, ainakin normaali-ihmisten kodeissa.

Laita pakastimeen astioita joissa on kuumaa (kiehuvaa) vettä ja pakastimen ovi kiinni. Sulaa nopsaan.
Javtöpseli irti seinästä.

Ja pakastetavaroille voit tehdä niin kuin olit ajatellutkin.

Ei millään pahalla, mutta idioottimaisinta mitä voit kesällä tehdä, on sulattaaa pakastin jossa on ruokaa sisällä. Pakastin sulatellaan talvella, ainakin normaali-ihmisten kodeissa.

Ei sulle sitten tullut semmoinen asia mieleen, että joskus tilanne vaan on se, ettei talveen saakka voi odottaa.

Jos pakastin on ihan kunnolla jäässä (siis nyt puhutaan ihan kunnon jääkerroksesta, joka vie lokeron tilasta aika tarkasti puolet pois), niin silloin ei sinne talveen saakka voi odottaa.

Tosin mä en kyllä edes ole normaali ihminen. Joten liekö se syy sittenkin siinä? Saattaa olla niinkin.

• Tykkää
Reactions: Nadalie
Muistan aikanaan ku kaverin kotona sulatettiin pakastinta ni ne kamat lastattiin keskelle keittiön lattiaa ja laitettiin sanomalehteä ja kaikkien poeitit ja viltit ja muut vastaavat siihen määlle ja ympärille ettei ne sula.
Tosiaan. Kannattaa sulattaa talvipakkasella.

• Tykkää
Reactions: Volmiira
Itse ajattelin odotella talveen. Odottelin viime talveenkin, joka kuitenkin hurahti ohi sulattamatta, niin kuin hurahti sitä edellinenkin talvi. Eli mielessä kyllä itsellänikin on välillä, että olisko se parempi sitten sulattaa mieluummin huonoimpana ajankohtana kuin ei koskaan.. :D

Minä olen aina sulattanut kesällä, uusien marjojen ym. alta pois. Jos on "välisulatus" tarpeen, niin sitten talvelle.

Ap, ei sulla olisi naapuria, jolla on pakastin? Kysyisit, voivatko tavarasi olla siellä sulatuksen ajan

Laita jääkaappiin. Jos siellä on lihoja/kalaa niin ota sulamaan ja käytä pois. Marjat ja vihannekset kestää kyllä vaikka ovat hetken pois pakkasesta.

Kiehuvaa vettä kattilassa tms on oikeesti paras keino. Kun se höyry menee sinne jään alle niin se irtoaa sitten isoina paloina.

Mulla on kaksi pakastinta, jotka sulatan vuorotellen ennen marja-aikaa, mutta nyt ei onnistunut, kun toinen pakastin oli vielä niin täynnä viime kesän marjoja, joten jätän sulattamisen talveen. Keskellä kesää en muuten lähtisi pakastinta sulattamaan, jos ei ole toista pakastinta tai ei voi pakasteita viedä jonkun naapurin tai sukulaisen pakastimeen.

Kannattaa miettia omia sailomistapojaan, jos on kesallakin aina edellisen kauden marjoja pakastin taynna. Onko se niin valttamatonta sailoa niin paljoa? Normaalisti pakastin kannattaa sulattaa pari kertaa vuodessa. Talvella, kun on kaikkein kovin pakkanen ja juurikin pakastimen kesatyhjennyksen jalkeen.

Jos nyt näillä säillä haluat ehdottomasti pakastimen sulattaa, niin heitä se muovikassillinen huitsin nevadaan. Mitä sitä säästelet. Sinne se taas unohtuu pakkaseen ja putkahtaa taas esiin seuraavalla kerralla.

Hommaa muuten uusi pakastin. Semmoinen jota ei tarvitse sulatella. meillä Gram.

Jos nyt näillä säillä haluat ehdottomasti pakastimen sulattaa, niin heitä se muovikassillinen huitsin nevadaan. Mitä sitä säästelet. Sinne se taas unohtuu pakkaseen ja putkahtaa taas esiin seuraavalla kerralla.

Hommaa muuten uusi pakastin. Semmoinen jota ei tarvitse sulatella. meillä Gram.

Onko teillä se no frost toiminto, millä lailla se vaikuttaa pakasteisiin?

Laita pakastimeen astioita joissa on kuumaa (kiehuvaa) vettä ja pakastimen ovi kiinni. Sulaa nopsaan.
Javtöpseli irti seinästä.
Ja pahimmillaan rikkoo sen pakastimen sillä, uusi elektroniikka ei välttämättä kestä tuollaisia lämpötilan vaihteluita sensoreissaan :headwall: Uudessa pakastimessa oli aikamoisia varoituksia. Tosin sen ei pitäisi edes mennä jäähän.

Lämmintä vettä voi laittaa (alumiiniset kakkuvuoat on hyviä johtamaan lämpöä, mutta ei kannata kiehuvaa laittaa. Kuumin mitä hanasta tulee, on ollut riittävää ja sitä kannataa vaihdella aina aika ajoin.

Pakastin on jo sulatettu. Lykkäsin sinne sitä kuumaa vettä...ja siitä sitten aloin pohtimaan sitä, että jos ideana on se, että se kuuma höyry sulattaa jään, niin mulla on siihen kyllä parempikin keino.

Niinpä sitten iskin Kärcheriin virrat päälle ja sulatin pakastimen kuumalla höyryllä.

Enkä ajatellut heittää sitä kassillista pois, sillä kyllä meillä pakastimessa olevat kamat ihan käyttöön on hankittu. Ei siellä siis koskaan ole mitään puoli vuotta vanhaa kamaa, vaan pakastin on koko ajan järjestyksessä ja olen melko tietoinen siitä, mitä siellä on.

Ei millään pahalla mutta jotkut kaappipakastimet on sellasia että ne on sulatettava parikin kertaa vuodessa ja se sulatus saattaa osua myös kesän korville. Näin siis ihan normaali ihmisten kodeissa. Taisit oppia tänään jotain uutta :)

Yhteistyössä