Kuntosalilla käyviä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Onko teillä kaikilla omalla asuinpaikkakunnallanne kuntosali jossa käytte, vai miten hoidatte asian?

Mulla on ongelma. Haluaisin alkaa käymään kuntosalilla, mutta asun pikkupaikkakunnalla, jossa on vain uimahallin kuntosali. Siis pieni, tunkkainen, ajastaan jäljessä.
Käyn toisella paikkakunnalla töissä, ja siellä olisi sitten sellainen sali jonne tahtoisin mennä. Mutta jo etukäteen ahdistaa, kun päivät venyy niin pitkiksi. Työmatkaa tunnin verran suuntaansa, joten oisin kotona iltaisin vasta joskus klo 18-19. Kotona odottelee kaksi kouluikäistä lasta, joten sekin vähän ahdistaa.

Ja sitten toinen ongelma. Jos vaikka uskaltauisinkin tuonne haluamalleni salille, niin en osaisi tehdä siellä yhtään mitään, en edes käyttää niitä laitteita. Kk-maksu olisi vielä ihan siedettävä, mutta liikuntaohjelman teko ja se että mulle näytetään miten laitteet toimii, maksaa 300e! Ihan hirveä hinta. Vai voinko ottaa jonkun ulkopuolisen pt:n, joka tulee tuonne salille näyttämään miten ne laitteet toimii?

Mulla ois hirveä polte mennä kuntosalille, mutta käytännön asiat ahdistaa (samoin ylimääräiset 40 liikakiloa, mutta toivottavasti se ei ole este salille menoon -kenenkään mielestä).

Vinkkejä? Neuvoja? Tsemppiä?

Uimahallin sali riittää, jos siellä on penkki, pari tankoa, käsipainoja ja kuntopyörä/soutulaite/crosstrainer.
Käyn lähimmällä salilla joka löytyy, koska on halvin. Se on tosin myös monipuolisin, mutta itse en niitä laitteita käytä, vaan alakerran pientä ja tunkkaista osastoa jossa on kaikki vapaat painot.

Netistä saa kuntosaliohjelmia, esim kolmijakoisen löytää pakkotoiston sivuilta ihan helposti. Jos joitain liikkeitä ei osaa, niin laittaa googleen, sieltä löytyy joko youtubevideoina tai kuvallisina ohjeina kyllä kaikki tarvittava.

Yleensä ulkopuoliset pt:t ei ole salille tervetulleita, jos salilla on omaa palveluntarjontaa. Se selviää kysymällä. Vaan ei se pt:kään ilmainen ole, yleensä noin 100-150 euroa per kerta.
Itse menisin sinne "paremmalle" salille vaikka yleensä vaan vapaapainoja käytänkin. Kivampi käydä jos on vähemmän tunkkainen ka ahdas.

Mene vaan sille työpaikkakunnan salille jos se tuntuu mukavammalta, eihän se sinänsä lasten tilannetta muuta jos olet joka tapauksessa siellä uimahallin salilla. Matkoihin menee sama aika vaikka kävisitkin salilla kotimatkalla

Kannattaa valita hyvä, viihtyisä sali jossa käy mielellään. Sun ei tarvitse käydä kun kerran viikossa tekemässä lihaskuntotreeni ja sitten toisen kerran aerobista treeniä, joka voi olla kävelyä/juoksua/uintia/pyöräilyä, kunhan tulee kunnolla hiki.

Kunhan saat motivoitua itsesi edes siihen kerran viikkoon salilla käyntiin, niin se riittää! Ruokavalio kuntoon vielä. Ohjaajat saleilla yleensä näyttävät mielellään miten laitteet toimii; en usko että veloittavat siitä mitään, että ohjaavat aloittelijan alkuun.

Kannattaa valita hyvä, viihtyisä sali jossa käy mielellään. Sun ei tarvitse käydä kun kerran viikossa tekemässä lihaskuntotreeni ja sitten toisen kerran aerobista treeniä, joka voi olla kävelyä/juoksua/uintia/pyöräilyä, kunhan tulee kunnolla hiki.

.

Kaksi kertaa viikossa liikuntaa ei kyllä riitä edes kunnon ylläpitämiseen saati parantamiseen. Jotta tuloksia näkyy, salilla olisi hyvä käydä 3 krt viikossa ja sen päälle ne aerobiset. Aerobista voi kyllä tehdä siellä salillakin samalla.
Teetät kunnon ohjelmat, aikaa kuluu tehokkaaseen treeniin vaan 40-50 min.

Mä en ymmärrä miks kaikkien pitäis ravata siellä salilla vähintään 3 krt viikkoon? Ihan varmasti kerran viikkoon salilla tuottaa enemmän tuloksia kuin 0 krt. Kaikki liikkuminen on positiivista ja varmasti moni jättää vähänkin urheilun välistä noilla ohjeilla!

Pystytkö menemään salille aamulla, ennen töihin menoa? Silloin aika ei tn. olisi pois perheeltä. Tosin illalla joudut menemään ehkä aikaisemmin nukkumaan, mutta eikös ne lapsetkin sitten olisi unten mailla.
Se onko sali koti- vai työpaikkakunnallasi, on ihan itse päätettävissäsi. Mutta jos käyt kotipaikkakunnan salilla, niin silloin siellä olisi ehkä helpompi piipahtaa viikonloppunakin.

Mä en ymmärrä miks kaikkien pitäis ravata siellä salilla vähintään 3 krt viikkoon? Ihan varmasti kerran viikkoon salilla tuottaa enemmän tuloksia kuin 0 krt. Kaikki liikkuminen on positiivista ja varmasti moni jättää vähänkin urheilun välistä noilla ohjeilla!

Mä taas en ymmärrä että jos jotain tekee, miksi ei voi tehdä samantien kunnolla. Ap:lla on 40 kg painoa pudotettava, joten kyllä siihen töitäkin saa tehdä, jos tuloksia haluaa.
Lihakset nyt vaan ei kehity jos kerta viikkoon käy jotain veivaamassa vähän sinne päin. Se nyt vaan on näin. Ei ole mun keksintö vaan ihan todeksi havaittu juttu.
Ajanpuute on yleensä vaan tekosyy, kun ei siellä salilla mene kuin se 40 min ja kotonakin/lasten kanssa voi tehdä paljon.

Yhteistyössä