SOSIONOMIT, minkälaista työtä teette ja millä palkalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfdsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfdsf

Vieras
Niin eli mitenkä sosionomit ovat työllistyneet? Koska valmistuit? Mikä on palkkasi? Missä asut? kaikki tieto tervetullutta.. Haluaisin kovasti sosionomiksi. Viimevuonna en päässyt edes pääsykokeisiin, mutta kävin korottamssa yo-arvosanojani, joten uskon tänä vuotta pääsykoekutsun tulevan.

Mulla kävi myös ensimmäisenä vuonna niin, etten saanut edes pääsykoekutsua Vaasan AMK:hon. Seuraavana vuonna kutsu tuli, koska kävin yhden yo-arvosanan korottamassa. Eli pienestä oli jäänyt kiinni. En silti päässyt, mutta kolmantena vuonna tärppäsi:)

1. Olen joulukuussa 2010 valmistunut sosionomi pohjanmaalta
2. Olen tällä hetkellä määräaikaisessa työsuhteessa
3. Työskentelen toimeentulotukiyksikössä, eli laskeskelen toimeentulotukia ja käsittelen hakemuksia ja sen sellaista
4. Kuukausipalkka ja palkka 2150e (sisältää kielilisän)

1. Valmistuin 2006 ja työskentelen Helsingissä. Olen töissä Kelassa ja teen hallinnollisia töitä. Yksin omassa työhuoneessani, ettei ole kovin sosiaalista.. heh. Palkka on 2400e.

Itse pidin opiskeluajastani paljon. Oli tosi mielenkiintoista suurimmaksi osaksi ja ihania opiskelukavereita. Ainut ongelma oli, että tenttikirjoja oli osittain englanniksi ja mulla ei ole mikään hyvä kielipää. Lisäksi kaikkia lakeja piti opetella aika paljon, mutta muuten en keksi mitään miinuksia omalta kohdaltani. Valmistumisen jälkeen työskentelin ensimmäiset 2-vuotta mielenterveyskuntujien asumispalveluissa ohjaajana.

Osassa AMK:oistahan sossut voivat hankkia myös lastentarhanopettajan pätevyyden. Mua kiinnostaisi se. Tällä paikkakunnalla ei ole yliopistossa lto-koulutusta, mutta AMK:n puolella sen saisi.

En ole vielä valmistunut, joten en voi vastata tuohon mitä työtä teen... Kesätöissä olen ollut kehitysvammaisten asumispalveluissa ja sosionomeja on ollut työkaverina. Opiskelen Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa ja minä hankin sieltä myös sen lastentarhanopettajakelpoisuuden, joten lastentarhanopettajana voin myös tulevaisuudessa työskennellä. Lastensuojelun kenttä kokonaisuudessaan on myös mielenkiintoinen ja esim. neuvolan perhetyö. Nämä kiinnostaa siis minua ja olen suuntautunut kasvatus- ja perhetyöhön. Toki sosionomi voi työskennellä myös esim. mielenterveys- ja päihdekuntoutuksessa jne. Vaihtoehtoja on tosi paljon. Palkat ilman lisiä pyörii käsittääkseni jossain kahdessa tonnissa. Työllistymismahdollisuudet vaikuttaa tällä hetkellä aika hyviltä sosiaali- ja terveysalalla :) Olen huomannu että varsinkin sairaanhoitajia haetaan paljon, mutta ei varmaan sosionomejakaan paljon työttömänä ole :)

Täälläpä sosionomi Pohjois-Pohjanmaalta. Valmistuin -09, mulla kans lto-pätevyys. Työllistyin jo ennen valmistumista ja nyt vakipaikka ohjaajan hommissa. Palkka bruttona n. 2800-3000 vähän vaihtelee listoista riippuen, kaksivuorotyötä teen :)

Täälläpä sosionomi Pohjois-Pohjanmaalta. Valmistuin -09, mulla kans lto-pätevyys. Työllistyin jo ennen valmistumista ja nyt vakipaikka ohjaajan hommissa. Palkka bruttona n. 2800-3000 vähän vaihtelee listoista riippuen, kaksivuorotyötä teen :)

Missä hommissa tuollainen palkka??
Ite oon tehnyt ohjaajan hommia jo kohta kymmenen vuotta ja ikälisineen palkka about 2000€. Siihen lisät sitten päälle kun teen kolmivuorotyötä. Ja tämä Oulussa siis. Tosiasiahan on, että usein sosionomit tekee samaa työtä lähihoitajien kanssa ja palkkakin on sama. Meilläkin firmassa noin puolet ohjaajista on sosionomeja.

Ite oon tehnyt ohjaajan hommia jo kohta kymmenen vuotta ja ikälisineen palkka about 2000€. Siihen lisät sitten päälle kun teen kolmivuorotyötä. Ja tämä Oulussa siis. Tosiasiahan on, että usein sosionomit tekee samaa työtä lähihoitajien kanssa ja palkkakin on sama. Meilläkin firmassa noin puolet ohjaajista on sosionomeja.

niin siis nettona mullakin palkka pyörii tuossa 2000 euron paikkeilla, puhinki tuossa viestissäni että bruttona 2800-3000. sulla varmaan siis käteen jää toi 2000? kun jos siitä verot vielä otetaan veks, niin aika surkeeksi palkkasi tosiaan jäisi :D! ja valtion hommissa oon.

niin ja siis toi summa sisältää lisät, ei musta kyllä kovinkaan hirmuisesti ole.. enemmän kyllä kun yksityisellä puolella, mut ei mitenkään älyttömän paljon.

niin siis nettona mullakin palkka pyörii tuossa 2000 euron paikkeilla, puhinki tuossa viestissäni että bruttona 2800-3000. sulla varmaan siis käteen jää toi 2000? kun jos siitä verot vielä otetaan veks, niin aika surkeeksi palkkasi tosiaan jäisi :D! ja valtion hommissa oon.

Kyllä se 2000€ on ihan brutto mikä tulee. Verot kun viedään veke niin käteen jää jotain 1500-1800 euron väliltä riippuen tuleeko palkkaan kolmen vai kuuden viikon lisät. Ja yksityisellä oon siis töissä.

Mä olen töissä vammaispuolella ohjaajana ja puolet työkavereista on lähihoitajia. Lähihoitajilla on ainakin kaupungilla pienempi palkka kuin sosionomeilla. Yhdellä kuntayhtymällä oli samat liksat lähihoitajilla ja sosionomeilla. Ihmettelin tätä haastattelussa ääneen, että eikö koulutuksella ole mitään merkitystä. Työnantajana mua ei todellakaan houkuttele sellainen putiikki, jossa kaikki tasapäistetään. Olen koulutukseltani myös lähihoitaja, joten tuntui, että mun 3,5v sosionomikoulutuksella ei ole heille juuri mitään merkitystä. Kyllä mun mielestä koulutuksen pitää näkyä palkassa, vaikka olisikin hommat samantyyppisiä. Voitte arvata, etten mennyt kuntayhtymälle töihin ja syyksi sanoin tuon palkan. Argh.

Ja rönsyilystä asiaan. Mun liksa kaupungilla on noin 2300 (yhden kokemuslisän kanssa) ja siihen vuorolisät päälle, jotka joitakin satasia kuukaudessa.

Viimeksi muokattu:
Valmistuin 2005

Olen soskussa töissä. Käsittelen toimeentulotukihakemuksia ja otan vastaan toimeentulotuen asiakkaita.

Työ on todella vi..umaista ja ainoa henkilökohtainen tavoitteeni työssäni tällä hetkellä on selvitä täysijärkisenä määräaikaisen työsuhteen loppuun (4 kk vielä) ja sitten lähteä vauhdilla vetämään.

Selventäisin vielä että työn vi..umaisuus johtuu valtavasta työmäärästä ja lannistavasta työilmapiiristä. Muuten työ olisi ihan mukavaa ja kiinnostavaa.

Palkka bruttona 2250e, eli todella surkea palkaa työmäärää, stressiä ja työhön liittyvää vastuuta ajatellen.

Mä opiskelen kolmatta vuotta Turun amk:issa ja olen suuntautunut toiminnallisiin menetelmiin. Hirveän nopeasti koko kouluaika on mennyt ja nyt viimeisenä vuonna on alkanut erilaisia sijaisuuksiakin tippuilemaan. Olen ollut tosi tyytyväinen koko koulutukseen. En lukenut lastentarhanopettajan pätevyyttä, vaikka se olisi ollut mahdollista. Lastensuojelun puolelle meinaan töihin koulun jälkeen.

Nostelen tätä ketjua, jos olisi sosionomeja paikalla :) Itse aloitan syksyllä opinnot Lappeenrannassa, tietääkö muuten kukaan mitkä olivatkaan ne suuntautumisvaihtoehdot Lappeenrannassa kun en nyt netistä löytänyt?

Nostelen tätä ketjua, jos olisi sosionomeja paikalla :) Itse aloitan syksyllä opinnot Lappeenrannassa, tietääkö muuten kukaan mitkä olivatkaan ne suuntautumisvaihtoehdot Lappeenrannassa kun en nyt netistä löytänyt?

Opiskelen itse kolmatta vuotta nyt sosionomina Lappeenrannassa ja mitään erityisiä suuntautumisvaihtoehtoja täällä ei siis ole, ainoastaan lto-kelpoisuuden voi suorittaa tutkintoon :)

Valmistuin sosionomiksi 2009. Aikuissosiaalityössä mun palkka oli tuolloin jotain 2250e. Mutta silloin oli eläminenkin vielä halvempaa. Sitten 2010 siirryin aikuissosiaalityöhön asumisen ohjaajaksi, palkka todella huono 2079e, nyttemmin heidänkin palkkansa on tainnut nousta johonkin 2200e. Mutta Vantaalla sosiaaliohjaajien palkka on nykyään hyvä 2600e kun Helsingissä vain 2400e. Tosin työaika on pidempi että siinä se syy palkkaeroon. Mutta nyt pääsin sosionomi YAMK- koulutuksen vaativaan tehtävään ja palkka liki 3000e! Jee, tässähän on kohta ihan jopa keskituloinen ihminen.. ;)

Olen valmistunut sosionomiksi 2009 ja työskentelen kuntoutuslaitoksessa. Teen asiakastyötä sekä toimin lähiesimiehenä. Palkka tällä hetkellä 3200,00€ brutto.

Hei!
Mikähän mahtaa olla sosionomien työllisyystilanne Oulussa ja Oulun seudulla. Valmistun sosionomiksi ensi jouluna, eikä minulla ole työkokemusta sosiaalialalta. Olen alanvaihtaja ja olen suorittanut opintoni aikataulua nopeammin.

Hei!
Mikähän mahtaa olla sosionomien työllisyystilanne Oulussa ja Oulun seudulla. Valmistun sosionomiksi ensi jouluna, eikä minulla ole työkokemusta sosiaalialalta. Olen alanvaihtaja ja olen suorittanut opintoni aikataulua nopeammin.
Miten voi olla mahdollista ettei sinulla tuossa vaiheessa ole lainkaan alan työkokemusta, vai etkö ole edes hakenut mitään?

Toivottavasti olet nyt jotain tajunnut hakea, muuten olet kyllä huonommassa asemassa töitä hakiessa valmistuttua.

Itse olen toisen vuoden opiskelija ja sain kaksi eri työpaikkaa, johon teen sijaisuuksia.

Hei,

Kenenkään sosionomin peruspalkka ei ole 2700-3000 euroa. Sosionomin peruspalkka kunnilla on noin 2220 - 2400 ja jotain riippuen kaupungista tai kunnasta. Lastensuojelun ohjaajan peruspalkka on Tampereella 2200. Jos joku sanoo palkakseen 3000 euroa, yötöistä ja muista vuorotyölisistä voi ehkä kerätä. Palkka perustuu työn vaativuuden arviointiin ja edes se ei voi nostaa peruspalkkaa 3000 euroon. Tampereella sosiaalityöntekijän palkka on hiukan alle 3000 euroa, miten sosionomeilla voi olla korkeampi? Puhutaanko nyt peruspalkasta vai vuorotyölisistä tai ylityökorvauksista?

Hei,

Kenenkään sosionomin peruspalkka ei ole 2700-3000 euroa. Sosionomin peruspalkka kunnilla on noin 2220 - 2400 ja jotain riippuen kaupungista tai kunnasta. Lastensuojelun ohjaajan peruspalkka on Tampereella 2200. Jos joku sanoo palkakseen 3000 euroa, yötöistä ja muista vuorotyölisistä voi ehkä kerätä. Palkka perustuu työn vaativuuden arviointiin ja edes se ei voi nostaa peruspalkkaa 3000 euroon. Tampereella sosiaalityöntekijän palkka on hiukan alle 3000 euroa, miten sosionomeilla voi olla korkeampi? Puhutaanko nyt peruspalkasta vai vuorotyölisistä tai ylityökorvauksista?
Itse sain juuri valmistuttuani työn sosiaaliohjaajana, palkka pikkuisen päälle 2600€/kk. Virka-aikatyö, eli ei mitään vuorolisiä siis mukana.