No millaiset on niitä rumia lasten vaatteita teidän mielestä?

Tuo on juuri sellainen, jonka laittaa lapsensa päälle äiti, jolle tärkeää ei ole lapsi, vaan välineellisesti se, miten tuunaamalla lasta äiti saa parhaiten buustattua omaa egoaan. Lapsi on tavallaan näyttelyesine, sirkuskoira.

Ahaa, palstalaiset aina tietää parhaiten. Mä olen siis huono äiti, kun lapsellani on panda-puku. Olen saanut puvun lahjaksi. Jos siis rakastan lastani, mun ilmeisesti pitäisi heittää se roskiin?

Onko ainoa keino olla hyvä äiti pukea sitten lapsi ...ööö...yksivärisiin vaatteisiin vai miten?

Disneyn prinsessat ihan missä vaan vaatekappaleessa paitsi alus-/yöasuissa jää meiltä kaupan hyllyä "koristamaan". Mitään sanomattomat tekstiprintit tyyliin: "California surf beach -68" jäävät myös ostamatta. Näin siis täällä, kun ihan ulkonäkö edellä aihetta sivutaan..

Jaa, no mutta eikös se nyt ole ennenkaikkea tärkeää, että lapset pitävät vaatteita, joista he itse tykkäävät. Ihmeellistä kontrollointia, joka palvelee vain äidin tarvetta pönkittää lastensa kautta omaa egoaan. Pienikin lapsi kykenee itse päättämään, minkä näköisiä vaatteita haluaa pitää, kunhan ovat asianmukaiset varusteet tilanteeseen.

Mä en pönkitä lasteni kautta omaa egoani. Meillä on paljon vaatteita, monenmerkkisiä ja monenlaisia. Ja niistä tykkäävät sekä lapset että äiti. Rakastan lastenvaatteita, se minulle suotakoon. Mä en välitä, mitä toisten lapsilla on päällä, enkä myöskään välitä siitä, jos omien lasteni vaatteet eivät muita miellytä. Meillä on muuten vain tyttöjä, eivät ole Hevisaurus-paitoja halunneet, ja My little pony -vaatteitahan meiltä siis löytyy, muutama jopa omaa silmääkin miellyttävä.

Mä en ymmärrä, miten kaikki jonkin tuotemerkin vaatteet voi haukkua rumiksi? Nehän on kuitenkin kaikki eri materiaalia ja värisiä. Mikään niistä ei ole samanlainen.

Onko tämä esim ruma? Mun mielestä on ihana puku (ei ole mun lapsi kuvassa):
http://3.bp.blogspot.com/-DkUsME3CkIU/UE3DdOmIhcI/AAAAAAAAEiU/HrXg8s7GLJM/s1600/pandat+068.JPG

En pukisi ikinä lastani eläimen näköiseksi. Just nää kaikki nallehaalarit sun muut. yök.

Sit en tykkää printtipaidoista, verkkapuvuista, no sellasista "marketti vaatteista" ja juu, tiedän että sielä myydään myös muutakin, mutta en keksinyt parempaa sanaa kuvaamaan. Siis sellaisia missä on joku vaikka Disneyn hahmo ja väri on tunkkanen.

Disneyn prinsessat ihan missä vaan vaatekappaleessa paitsi alus-/yöasuissa jää meiltä kaupan hyllyä "koristamaan". Mitään sanomattomat tekstiprintit tyyliin: "California surf beach -68" jäävät myös ostamatta. Näin siis täällä, kun ihan ulkonäkö edellä aihetta sivutaan..

Mua ei vaivaa lasten vaatteissa mitäänsanomattomat tekstiprintit, mutta sitä enemmän ihmettelen, että ihmiset laittaa seinilleen ja etenkin nahkaansa tatuoida mitä mitäänsanomattomimpia latteuksia.

En pukisi ikinä lastani eläimen näköiseksi. Just nää kaikki nallehaalarit sun muut. yök.

Laitappa sinä sitten kuvia kivoista talvihaalareista lapselle? Mä itse inhoan yli kaiken sellaisia vedenpitävästä kankaasta tehtyjä kahisevia/kovia tummanpuhuvia haalareita. Ei ole koskaan siis sitten käytetty haalareita. Tuon pandahaalarin lapsi löysi kaupasta ja sai sen sitten lahjaksi ja olihan se kiva, kun puku oli mieleinen. Munkin mielestä se on söpö.

En jaksa lainata, joten vastailen tässä jotain. Se sateenkaari-haalari on kiva, mutta ihan liian kallis minule. Maxomorran hinta/laatu-suhde on huono. Ei ne Rodinit varmaankaan kaikki ole niin yrjöjä, voihan sinne joku hienokin mahtua joukkoon.. Mutta ne mitä olen nähnyt on niin mitäänsanomattoman näköisiä, tai kuin suoraan jostain 90-luvulta. :x Ihan jotain markettivaatteiden näköisiä. Hinta vaan eri. Tuo panda-haalari oli tosin ihan hauskan näköinen.

Minusta siinä on jotain outoa, että äidille syntyy pakkomielteinen suhde lapsensa vaatteisiin. "Pakko saada sellainen!"

Eikö ne ole sille lapselle ne vaatteet eikä äidille. Huolimatta siitä valitseeko ne äiti tai lapsi niin lapsellehan ne on. En ostaisi lapselleni sellaista pandahaalaria koska mielestäni vaikka joku reiman haalari käytettynä tai cirafin haalari tai puku ovat kivemman näköisiä ja hinta-laatusuhteeltaan itselleni sopivia.

Tehkää tietysti ihan just niin kuin teette, mutta minulle joidenkin äitien materiafanitus on jotenkin ällöttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Eikö ne ole sille lapselle ne vaatteet eikä äidille. Huolimatta siitä valitseeko ne äiti tai lapsi niin lapsellehan ne on. En ostaisi lapselleni sellaista pandahaalaria koska mielestäni vaikka joku reiman haalari käytettynä tai cirafin haalari tai puku ovat kivemman näköisiä ja hinta-laatusuhteeltaan itselleni sopivia. [/QUOTE:
Eikös tossa nyt juuri ole ristiriitaa sun sanomisien kesken. Eka selität, että lapsi saa valita ja lapselle tulee ja sitten että et ostaisi lapsellesi pandahaalaria, koska SUN mielestä se ja se puku on kivemman näköisiä... Mitäs jos se lapsi oliskin halunnut sen pandan mieluummin?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja chef
Mielestäni rumia eivät ole mitkään yksittäiset vaatteet (poislukien poikien taisteluhenkiset muoviprinttipaidat yms angrybirdsit) vaan jos ylä- ja alaosa ei yhtään soinnu toisiinsa värien puolesta. Sekasotku on siis rumaa. Ja likaiset kulahtaneet vaatteet = lapsi on sen näköinen ettei hänestä oikein huolehdita (mm. linttaan astutut lenkkarit, lenkkarit ainoina kenkinä, hiukset ei kammattu, käsiä pesty jne). Sellainen pop:in ym vaatteiden värien haalistuminen ei haittaa, sitä en nyt tarkoita tällä kulahtamisella. Voi olla kivannäköinen asu lapsella vaikka olisi pesunukkaa ja haalistumaa JOS värit sopii yhteen, ovat puhtaita ja lapsi on muuten siisti ja puhdas (hoidettu).

Tops by Mini Rodini - baby and kids tops, tees and sweaters 0-11 years. - Mini Rodini

Osaa voisin kuvitella lapselleni pukevan, suurin osa ihan törkeän rumia. Eniten näissä itsellä tökkii tuo hinta...

Olen tismalleen samaa mieltä! Chefin linkittämä haalari on musta kans ihana:) Mut sit taas strechfarkut vaippaikäisellä on musta kauheen näköset ja muutenkin taaperoiden pukeminen miniaikuisen näköisiksi ei miellytä omaa silmää, mutta kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;30082904:
Tehkää tietysti ihan just niin kuin teette, mutta minulle joidenkin äitien materiafanitus on jotenkin ällöttävää.

Mitä ihmettä tämä materiafanitus on? Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, miten lapsi pukeutuu? Sä taidat jonkun yhden lapsen vaatekappaleen perusteella vetää aika korkealentoisia johtopäätöksiä?

"http://www.coolkidsnyc.com/molo-kids-cars-t-shirt-ritter-river.html

Noi tollaset Molo kids vaatteet ihan kamalimpia ikinä! "

Makeen näkönen t-paita. Tollasts pojalla ei vielä olekkaan. Poikkeaa vähän perinteisistä autopaidoista.

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni;30083056:
Kyllä mä ennemmin puen lapselle gollegepaidan kun hupparin. Okei, hupparit kai tyylikkäämpiä mut eihän se huppu ole kiva ulkopuvun alla...

Onko se huppu pakko laittaa sinne puvun alle?

Sen hupun voi ihan hyvin laittaa siinen ulkoilupuvun hupun sisäänkin. Ehkä sitten kaikkein loskapaskaisimmalla säällä se saattaa pienesti ottaa kosteutta itseensä, mutta niinä päivinä voi sitten sen hupparin jättää laittamatta, jos niikseen.

Yhteistyössä