mokkulasta ja 2 tietokoneesta kysysin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mokkula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mokkula

Vieras
miten menee

kun meillä on nyt elisan liittymä
ja 2kpl kannettavaa tietokonetta

ja toista tietokonetta ois tarkotus pitää mukana niin se joka mulla on mukana niin pystyykö se joka on kotona toisen kannettavan kans oleen netissä??

vai pitääkö olla 2 nettiliittymää??

vai miten tää menee?
paljonko elisalla maksaa mokkula

Yhdellä mokkulalla ei pysty käyttää 2 konetta netissä yhtäaikaa, ainakaan jos ne on eri paikoissa. Sitä en tiedä onko nykyään jotain virityksiä, että kotona pystyis käyttää mokkulalla kahta konetta, sellainen voi ollakin.

Meillä on kotona Wlan yhteys eli kotiin normaali nettiyhteys ja siihen sellainen boxi eli tuo wlan jonka avulla voi olla langattomalla yhteydellä verkossamme kaikki joille salasana annetaan, kun verkkomme on salattu etteivät esim naapirit voi käyttää sitä.

Sitten jos lähden muualle tarvitsisin koneeseeni mobiilin nettiliittymän. Se toimii puolestaan sillä ns. mokkulalla. Ne mokkulayhteydet toimivat niillä USB laitteilla, en osaa sanoa voiko sitten yhtä mobiiliverkkosopimusta kohden olla useampia "mokkulalaitteita" käytössä. Vai onko sitten aina mobiiliyhteys/kone.

miks mä oon näin surkee kaiken elektroniikan kans =(
eli tarvittaisko me 2 mokkulaa?

vai se joka mukana niin mokkula ja toinen kannettava niin modeemin kautta
eli vaik meil on kannettava niin ollaan pidetty tätä johdoissa seinässä mut nyt kun on toi pieni mitä mun tarvii pitää mukana niin se nyt kai ainakin tarvii mokkulan--

mut onko siinä järkee maksaa monesta liittymästä..
jos oon käsittänyt ihan väärin koittakaa vääntää se mulle rautakangesta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Jos toisessa koneessa on mokkula, tarvitsette toiseen myös jos sillä halutaan käyttää nettiä. Elisan nettisivuilta löytynee hinnat.

Mutta voiko yhtä mobiilinettiliittymää kohden olla useampi mokkula käytössä, eli siis perheessä yksi mobiilinetti jossa mokkula esim kahteen koneeseen. Sitä varsinkin määräaikaista mobiililiittymää ottaessahan saa kyllä usein sen yhden mokkulan kaupanpäälle.

Alkuperäinen kirjoittaja mokula:

eli vaik meil on kannettava niin ollaan pidetty tätä johdoissa seinässä mut nyt kun on toi pieni mitä mun tarvii pitää mukana niin se nyt kai ainakin tarvii mokkulan--

No mulla on sama ongelma. Meillä on kotiin nettiyhteys ja nyt tarvisin käyttää läppäriä netissä myös reissussa. Joten kyselin, josko kotiyhteyteen sais jotenkin vaikka kytkynä sen mobiilinettiyhteyden, joka toimii mokkulalla. Eivät oikein liikkeessä käsittäneet tällaista tarvetta...

Mutta jos meillä olis vaan se mobiilinetti, niin mites sitten muu väki pääsis kotona nettiin kun minä olisin sen mobiilinetin kanssa reissussa? En minäkään tosiaan haluais kahta erillistä nettiyhteyttä maksaa.

tai siis kun ei tarvita ku yx mokkula eli

meneekö se vaan niin että tää joka kotona niin tässä tää liittymä mikä nytkin ja se jota kannetaan mukana niin mokkula??
ja niitä ei saa mitenkään yhdistettyä että yks ja sama ..

kai se pitää johonkin liikkeeseen mennä mut ku tän lapsilauman kans ei tuu mitään ku ne liikkeetkin sellattia ulkohuussin kokosia ja kun en kuitenkaan mitään tajua saisivat niin selko kielellä selittää ja jos lapset häsläävät niin ei tuu senkään verran mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

No mulla on sama ongelma. Meillä on kotiin nettiyhteys ja nyt tarvisin käyttää läppäriä netissä myös reissussa. Joten kyselin, josko kotiyhteyteen sais jotenkin vaikka kytkynä sen mobiilinettiyhteyden, joka toimii mokkulalla. Eivät oikein liikkeessä käsittäneet tällaista tarvetta...

Mutta jos meillä olis vaan se mobiilinetti, niin mites sitten muu väki pääsis kotona nettiin kun minä olisin sen mobiilinetin kanssa reissussa? En minäkään tosiaan haluais kahta erillistä nettiyhteyttä maksaa.

vautsi jollain sama ongelma.. mihin oot soitellu ja mitä sanoneet??
kun tosiaan itelläni on sekä päivä/ ilta työtä ja jos illassa oon töiss koneeni kanssa niin ukkeli ei voi kotona olla koneella kun mä oon jo jossain muualla.. ja sit taas kahta ois hirveen turhauttava maksaa..
ukon mokoma reissussa tämän viikon eikä se voi yhtään auttaa ja mä joudun kamppaileen tän ongelman kans täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja mokkula:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:

vautsi jollain sama ongelma.. mihin oot soitellu ja mitä sanoneet??
kun tosiaan itelläni on sekä päivä/ ilta työtä ja jos illassa oon töiss koneeni kanssa niin ukkeli ei voi kotona olla koneella kun mä oon jo jossain muualla.. ja sit taas kahta ois hirveen turhauttava maksaa..
ukon mokoma reissussa tämän viikon eikä se voi yhtään auttaa ja mä joudun kamppaileen tän ongelman kans täällä.

Soitin sinne paikallisen kotinettini tarjoavalle firmalle, eivät tajunneet ollenkaan tällaista ongelmaa... Ei kiva kun maksaa jo nyt suunnilleen 30e/kk kotinetistä, kotisivujen serveripaikasta yms mitä tuohon nyt sisältyy. Sitten jos ottasin sen mobiilinetin lisäksi, niin olis ainakin sen 20e/kk lisää. En tajua miksei ainakaan tietääkseni ole sellasta palvelua että kotinettiin sisältys mobiilinetti edullisemmin kytkynä. Niinku nuo sähköpostit ja serveritilat...

Sitä liikkuvaa konetta vartenhan siis tarvitsette mokkulan, en tiedä saako "kahta yhteen", ainakaan netistä ei miltän operaattoreilta löytynyt tietoa tästä. Meillä on kaks konetta ja kaks mokkulaa. Harkittiin langatonta modeemia, mutta kun tarvitaan kaks liikuteltavaa konetta, mokkulat tulee halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:
Sitä liikkuvaa konetta vartenhan siis tarvitsette mokkulan, en tiedä saako "kahta yhteen", ainakaan netistä ei miltän operaattoreilta löytynyt tietoa tästä. Meillä on kaks konetta ja kaks mokkulaa. Harkittiin langatonta modeemia, mutta kun tarvitaan kaks liikuteltavaa konetta, mokkulat tulee halvemmaksi.

Maksatteko kahta eri mobiilinettiyhteyttä? Soitin äsken yhteen liikkeeseen ja he neuvoivat että on mahdollista saada alle 5e/kk hinnalla rinnakkainen sim-kortti mobiililiittymään ja kun siihen ostaa sen toisen mokkulan niin voi käyttää sitten sillä yhdellä liittymällä kahta mokkulaa.

Kätevää!

Viisastuin myös siinä, että on joku muukin tajunnut tämän koti-etäkäyttö ongelman ja Saunalahdelta löytyykin joku turbolaajakaista johon kuuluis kotilaajakaistayhteys ja lisänä se mobiili. Tarvii käydä tutustumassa ja kattoa minkä vaihdamme. Nuo vaihtoehdot kun olivat edullisempia kuin erikseen kotinetti ja mobiiliyhteys. Ainoaksi ongelmaksi jää siirtää nettisivut nykyiseltä serveriltä uudelle, jos kotiyhteyden muutamme.

paljonko 2 mokkulaa tulee maksaan kuukaudes?? sekö onnistuu et toinen on kotona koneel toinen muual

nyt meil elisa ja meil tulee 2 kuukauden välein lasku joka n. 40e vai 50e

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Yhdellä mokkulalla ei pysty käyttää 2 konetta netissä yhtäaikaa, ainakaan jos ne on eri paikoissa. Sitä en tiedä onko nykyään jotain virityksiä, että kotona pystyis käyttää mokkulalla kahta konetta, sellainen voi ollakin.

kyllä sellainen jakaja on olemassa, maksaa about 50e. Tosin eri paikoissa tarvitaan 2 liittymää.

voi myös käyttää nettiä kahdella koneella niin että hommaa toisen sim-kortin samaan liittymään ja yhdistää nettiin kännykällä. Tai sitten tosiaan hankkii sen toisen mokkulan, mutta siihenkin tarvitaan se toinen sim-kortti.

Alkuperäinen kirjoittaja mokkula:
paljonko 2 mokkulaa tulee maksaan kuukaudes?? sekö onnistuu et toinen on kotona koneel toinen muual

nyt meil elisa ja meil tulee 2 kuukauden välein lasku joka n. 40e vai 50e

Joillain operaattoreilla, kuten Elisa muistaakseni, saa normaaliin liittymään esim. n. 10-20e/kk sillä ajaan 5e/kk lisämaksulla sen toisen sim-kortin. Eli niissä mokkulavehkeissä on sim-kortit ihan kuin kännyköissäkin. Määräaikaiseen liittymään saa yleensä sen yhden mokkulan sim-kortteileen mukaan. Sitten jos haluaa sen rinnakkaisen maksaa sen vajaa 5e/kk ja ostaa toisen mokkulatikun. Eli sikäli vois verrata sitä mokkulatikkua kännykkään että tarvii sen sim-kortin toimiakseen ja ne voi ostaa siis erikseen.

Ja siis otat siihen liittymään sen rinnakkaisen simin eli esim liittymä 20e/kk ja siihen 5e/kk se rinnakkais sim. Sitten ostat sen mokkulan en muista mitä maksaa, olisko n. 100e? Sitten niitä kahta mokkulaa voi käyttää normaalisti erikseen missä haluaa. Maksat sitten vaan vähän ekstraa siihen kk maksuun siitä simistä, mokkula on omas.

Ethernet kaapelilla ainakin kotioloissa saa kahteen koneeseen mut ei varmaan ole viel mitään miljoonankilometrin ethernet kaapelia et matkoille. :) Sit vaan verkon jakaminen salli muiden mulkeroiden käyttää nettiä ja avot toimii mys nettiin ps3 ja xböxil

Yhteistyössä