A
..aha
Vieras
Ja ostella kaikkea. esim. toisenlaiset frendit plus yksi lievästi kehitysvammainen tuttavani. Aina jossain reissulla tai ostelee jotakin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jahas, huomenta!
Joko sää kadehdit kehitysvammaisiakin?
En kadehdi,mietin vaan kun itse en ole voinut itselleni muutamaan vuoteen mitään ostaa.
Lähtisin siitä, että monilla kehitysvammaisilla ei ole tarvetta ostella aina uusia vaatteita, puhelimia ja kaikkea. Myöskään suurin osa eivät polttele eikä juo.Eli jotain jää säästölle jonka sitten voi realisoida pikkasen laadukkaampaan yksittäiseen tuotteeseen/tavaraan.
Hyvä, että matkustavat. Tämä on osa sitä hyvinvointivaltiota, jonka kustannuksiin haluan mielelläni osallistua. Toisaalta kehitysvammaisillakin joskus oma työ, perintöä, varakkaat vanhemmat jne. jotka selittänevät matkustamisen. Osa kehitysvammaisista ei varmastikaan hyödy matkustamisesta mitenkään, vaan se vieras ympäristö voi lähinnä pelottaa, joten matkan tarve kannattaa aina harkita yksilökohtaisesti. Tänään Hesarissa oli mielenkiintoinen juttu yli 2 miljoonaa vuodessa ansaitsevasta miehestä. Hänellä oli mielestäni hyvä suhde rahaan. Kulutus ei ole mikään kadehdittava tahtotila, vaan nuukailukin on nautinto. Tästä ahakin voisi elämäänsä oppia ammentaa, tai sitten uusille koulutusurille ja kohti parempaa palkkaa. Katkeruuteen ja kyynisyyteen ei kannata jäädä makaamaan.
Oppimisvaikeudet ovat usein vain hidaste, eivät este. Ei kannata uskotella itselleen asioita ja päätyä tekemättömyyden tilaan. Myönteiset selviytymisodotukset ja sisäinen kontrollikäsitys kantavat pitkälle. Kirjoitat kuitenkin selvää suomea ja ymmärrät lukemasi, joten "haiskahtaa" vähän.
Olen mä niin monesti yrittänyt opiskella että tiedän etten pärjää.
Joka toinen päivä sulla on parikymmentä tonnia tililläsi ja miehesi antaa sulle rahaa ihan niin paljon kuin vaan haluat käyttää, joka toinen olet persaukinen. Sun kannattaa muistaa, että et ole ainoa palstalainen, joka käy sekä täällä Kaksplussalla että AV:llä.Vaatteita,koruja,kenkiä ja laukkuja. Ei ole ollut varaa.ei tietenkään pitäisi.
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30064680:Olen pohtinut samaa erilaisia frendejä katsellessa.
Tajuan kyllä että valtaosalla kehitysvammaisista ei kuitenkaan asiat ole niin ruusuisella tolalla kun siinä ohjelmassa.
Se paikka missä ne asuvat, on aika luxus. Kaikkien vanhemmatkin (joita on näytetty) ovat olleet keskiluokkaisia.
Olisikohan joku "parempien ihmisten" omaisten hoitopaikka/asuntola kyseessä.[/QUOTE
]
En ole ohjelmaa katsonut, mutta jos noin on, niin saattaahan ne matkat olla vanhempien maksamia.