Onko kikkeli teistä sopimaton sana pikkulasten suuhun ja korville? OV

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvästä syystä kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä sanotaan pippeli. Mutta mun mielestä pippeli ja kikkeli on tarkoitettu lasten suuhun. Myös penis on mielestäni ok. Mulkku tai muna taas ei niinkään ja tästä varmaan muutkin samaa mieltä.

[QUOTE="diipadaa";30061766]höpsis! Meillä terveydenhoitajakin käyttää sanaa "kikkeli". :)[/QUOTE]

Täytyy todeta että huh huh, jos terveydenhoitaja käyttää lapsen pippelistä kikkeli nimitystä. Toivottavasti vaan provoilet.

Ei ole sopimaton. Mielestäni on ihan yhtälainen pippeli-sanan kanssa.

Meillä on pieni poika, ja hänelle puhumme kikkelistä tai pippelistä. Ja muistelisin että silloin kun tuo meidän tyttö oli pieni, sellainen jota alkoi kiinnostaa alapäiden nimitykset, niin kikkeliksi sitä sanoi.

Omassa lapsuudenkodissani puhuttiin vallan kikkelistä.

Pippeli ja pimppi on meillä. Kikkeli on mielestäni "rivoudessaan" ihan samaa sarjaa pippelin kanssa.

Näissä taitaa olla aika paljon alueellisia/murteellisia eroja. Esim. pillu kuulostaa omaan korvaani aika rivolta, mutta jotkut käyttää lasten kanssa puhuessa sitä ja heistä taas pimpsat ja muut mun korviin lapsekkaat sanat on rivoja. :)

Pippeli ja pimppi on meillä. Kikkeli on mielestäni "rivoudessaan" ihan samaa sarjaa pippelin kanssa.

Näissä taitaa olla aika paljon alueellisia/murteellisia eroja. Esim. pillu kuulostaa omaan korvaani aika rivolta, mutta jotkut käyttää lasten kanssa puhuessa sitä ja heistä taas pimpsat ja muut mun korviin lapsekkaat sanat on rivoja. :)

Minun mielestäkin pillu on rivo.

Yhteistyössä