Kuparikierukan laitto kun raskaus ehtinyt jo alkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieeras

Vieras
Mulle laitettiin kuparikierukka pari viikkoa sitten ja nyt tein positiivisen raskaustestin. Raskaus on siis ehtinyt jo alkaa ennen kuparikierukan laittoa.

Mitäs nyt?

Jos päädyn aborttiin niin milloin saan abortin jälkeen uuden kierukan tai jos päädyn pitämään lapsen niin mitä kuparikierukalle tehdään? Ja miten se vaikuttaa raskauteen?

"Raskaus ehkäisimestä huolimatta: Raskaus on epätodennäköinen, kun käytät NOVA T 380 - ehkäisintä. Jos kuitenkin tulet ehkäisintä käyttäessäsi raskaaksi ja haluat jatkaa raskautta, ehkäisimen poistamista suositellaan. Ellei sitä poisteta, on olemassa keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen vaara. Raskautta on seurattava huolellisesti. Kohtuun raskauden ajaksi jääneen ehkäisimen ei ole todettu aiheuttaneen vaurioita sikiölle. Jos ehkäisintä ei voida poistaa varovasti, voidaan harkita raskaudenkeskeytystä. Jos haluat jatkaa raskautta eikä ehkäisintä voida poistaa, lääkärisi kertoo sinulle jatkosta. Ota yhteys lääkäriisi välittömästi erityisesti jos sinulla on kouristeisia vatsakipuja ja kuumetta."

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=19952

Mulle laitettiin kuparikierukka pari viikkoa sitten ja nyt tein positiivisen raskaustestin. Raskaus on siis ehtinyt jo alkaa ennen kuparikierukan laittoa.

Mitäs nyt?

Jos päädyn aborttiin niin milloin saan abortin jälkeen uuden kierukan tai jos päädyn pitämään lapsen niin mitä kuparikierukalle tehdään? Ja miten se vaikuttaa raskauteen?

Misää vaiheessa kuukautiskiertoa sinulle laitettiin kuparikierukka? Kierukkahan pitäisi laittaa menkkojen aikaan. Minä ottaisin heti yhteyttä kierukan laittaneeseen lääkäriin.

Oli mutta parikin kertaa kävi niin että kumi lähti pois paikaltaan kesken kaiken :(

Jos olisit tämän maininnut lääkärille, niin ei varmasti olisi laittanut kierukkaa ilman että olisit tehnyt ensin raskaustestin. Nyt tilanne on aika ikävä, mutta mitään ei ole vielä menetetty. Kannattaa ottaa heti yhteyttä lääkäriin ja samalla pohtia haluatko/haluatteko jatkaa raskautta.