Millä aineilla sais liotettua kuivuneet oksennukset parvekkeen ikkunalaudalta pois ilman hankausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unohdutettu parveke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unohdutettu parveke

Vieras
Joku ehkä muistaakin kun valittelin täällä joskus että joku yläkerran naapuri oli oksentanut parvekelaseille. No en oo pystynyt niitä siivoamaan, joten puolet niistä on edelleen siinä, vaikka on usein satanutkin. Ne oli siis jo ehtineet kuivua silloin kun huomasin ne ekan kerran. Oon suihkuttanut päälle aina suuret määrät ikkunanpesuainetta, mutta ei ne vaan lähde, edes roiskeet laseista. Oon odottanut kunnon rankkasadekuuroa, mutta aina kun sellainen tulee, niin tuulee niin ettei se osu yhtään parvekelaseihin tai siihen lautaan. Sen verran ne on kadonneet että laseissa näkyy enää roiskeita, mutta ikkunalaudalla on aika paljon näkyvää oksennusta vielä. Ottaa päähän kun parveke on ollut jo melkein 2kk käyttökelvoton ja ois näin kiva kesällä olla siellä, piti tehdä sinne kasvimaakin laaatikoihin, turhaan ostin huhtikuussa siemeniä ja laatikoita ja kaikkea. Ja tympii suihkutella tuota ikkunanpesuainetta vähän väliä, kun henkeä alkaa ahdistaa astmaattikona sen voimakas haju, eikä siitä oo mitään hyötyä. Oon yrittänyt ajoittaa niin että suihkutan ennen kun sade on tulossa, mutta sitten se sade ei osukaan niihin yhtään. Tai en tiedä onko mun ikkunanpesuaine sitten huonoa, jotain Pirkkaa, oisko kellään suositella jotain tosi tehokasta merkkiä?

Ei voi olla totta, onko siivoamienn noin vaikeata? Miksi et mene NYT sinne parvekkeelle, laita vaikka kertakäyttöisiä käsineitä käteen ja ala siellä pesemään sitä oksennusta pois?

Tuota, fairy olis varmasti tehokkaampaa mutta ei se tietysti pesemättä lähde. Jos nyt jostain syystä itse pysty sitä pesemään niin jospa palkkaisit vaikka siivoojan tai jos lähipiirissä on joku joutilas kaveri joka tulisi sen muutamalla kympillä tekemään.

Et oikeasti ole tosissasi. Parveke jää käyttämättä, kun ET PYSTY siivoamaan muiden oksennuksia. Minä siivoan harva se päivä ihmisten lukemattomia eritteitä (yli 20 vuotta sairaanhoitajana). Nyt sanoisin että kasvapas aikuiseksi, laita hanskat käteen, kuumaa vettä ämpäriin ja jonkin sorttinen karkeampi sieni/rätti käteen. Siis ihan oikeesti..

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;30053745:
Et oikeasti ole tosissasi. Parveke jää käyttämättä, kun ET PYSTY siivoamaan muiden oksennuksia. Minä siivoan harva se päivä ihmisten lukemattomia eritteitä (yli 20 vuotta sairaanhoitajana). Nyt sanoisin että kasvapas aikuiseksi, laita hanskat käteen, kuumaa vettä ämpäriin ja jonkin sorttinen karkeampi sieni/rätti käteen. Siis ihan oikeesti..

No saan sitten siivota loputtomasti, koska oksennan samalla itse siihen paikkaan. En voi sille mitään. Lopputulos on todennäköisesti pahempi kuin alkutilanne. Se on sama kuin sanoisit hämähäkkikammoiselle että "otapas se hämähäkki nyt käteen."

No saan sitten siivota loputtomasti, koska oksennan samalla itse siihen paikkaan. En voi sille mitään. Lopputulos on todennäköisesti pahempi kuin alkutilanne. Se on sama kuin sanoisit hämähäkkikammoiselle että "otapas se hämähäkki nyt käteen."

Oksenna sitten. Osunet ämpäriin. Et voi tietää jos et kokeile. Onko sinulla lapsia tai aikeita hankkia niitä? Nimittäin eritteiden kanssa joudut silloinkin tekemisiin. Jos tulet tuollaista asiaa täältä kyselemään ei tipu myötätuntoa, uusavuttomuuden huippu, argh! Kiitos ja anteeksi.

Yhteistyössä