lähtisitkö ostamaan uutta lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Sukulaistyttö pääsee rippille vkloppuna. On kyselty mitä tyttö haluaa lahjaksi, kävin ostamassa. Eilen tytön äiti ilmoitti ettei lapsi enää haluakaan sitä vaan haluaa muuta lahjaksi. Ilmoitin, että lahja on jo ostettu enkä pääse vaihtamaan/ostamaan uutta. Ehdotin, että voin antaa rahana niin tyttö katsoo sitten itse mitä haluaa. Tytön äidin mielestä se ei ole lahjaa.
Olen aamusta iltaan työssä tämän viikon, taksilla en lähde hakemaan toista lahjaa.
Nyt tytön äiti suuttui minulle kun meninkin ostamaan lahjan.
Valitettavasti käyn lahjojen hankinnoissa kun minulla on siihen aikaa ja mahdollisuus. Pitäisikö mun tosiaankin lähteä jollakin taksilla hankkimaan just sitä lahjaa mitä lapselle tuli mieleen vai annanko rahana ja yritän kestää vihaiset katseet?

En todellakaan lähtisi uutta ostamaan, vaan veisin sen mitä alunperin toiveeen mukaan ostin. Ikävä juttu jos ei kelpaa, mutta minkäs sille teet.

Meilläkin lopetettiin sukulaislapsen lahjatoiveiden kysely, kun äitinsä esitti jonkin toiveen ja sitten jonkin ajan päästi soitteli perään, että ei sittenkään, vaan nyt toivotaankin jotain muuta taas. Alkoi mennä niin vatkaukseksi, että lopetettiin kokonaan kyselemästä toiveita. Ostettiin oman mielemme mukaan ja toivottiin että on lapsellekin mieluinen.

Meillä poika pääsi ripille ja kummit kyseli lahjatoiveita. Sanottiin että jotain harrastukseen liittyvää eikä sen tarkempaa toivetta ollut. Pari pientä juttua oli samaa mutta eiköhän nuo käytettyä tule. Mun mielestä lahjan antajallakin pitää joku vapaus olla päättää mitä lahjaksi antaa.

Kammottava se äiti !! Miten jotkut kehtaa ?? No on mullekin kummilapsen äiti narissut että ei saa antaa kirjoja, anna rahaa..
Noin kun valitetaan en anna mitään ! Loukkaa !!
Annat sen joka jo sulla on. On varmasti mieluinen kun on ainakin joskus sitä toivonut.

Yhteistyössä