Kasvatus"ongelma" se on tämäkin:pojan vessakäynnit on melkein kokonaan puskapissalla käymistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Se on kuulkaas kesä.

Tänäkin aamuna sängystä noustuaan tuo, jo koulua käyvä poika marssi vessan ohi ja meni pihalle pissimään puskaan. Se on kuulemma niin hienoa ja ilmeisesti myös reteetä ja miehekästä.

Vielä ei ole puskat alkaneet haista, ja naapuriin on enemmän kuin 10 m matkaa. Ja kakan tekee siis vessanpönttöön.

Mä en antaisi meidän lasten kusta muualle, kun pönttöön.
Onpa kiva esim kitkeä rikkaruohoja pihalla, kun kusta on joka puolella. Tai vaan loikoilla nurmikolla :X

Tuskin edes pesee käsiään kusemisen jälkeen. Ällöttävää.

Juu, muutaman kuukauden päästä ei puskalla käynti houkuttele. :)

"Hyi", mua haittaa tuossa puskapissailussa se, että vaikka pesee kädet sen jälkeen vessassa, niin sitä ennen tarttuu ulko-oveen ja vessan oveen pissaisin käsin. Tai no, ei sen kädet välttämättä ihan pissassa ole, mutta tietty pippeliä nyt on toisella kädellä pidellyt.

Nuo pensaat on semmoisia että niissä ei rikkaruohot kasva.

Mä en antaisi meidän lasten kusta muualle, kun pönttöön.
Onpa kiva esim kitkeä rikkaruohoja pihalla, kun kusta on joka puolella. Tai vaan loikoilla nurmikolla :X

Tuskin edes pesee käsiään kusemisen jälkeen. Ällöttävää.

Eikö teillä koskaan sada? Onko inhottavaa myös, jos eläimet/linnut pissaa ulos pihalla?
Mikä siinä pissassa on inhottavaa? Pissaahan suositellaan käytettäväksi vaikka haavan puhidistukseen, jos ei ole mitään desinfiointiainetta tarjolla, vaikka metsässä.

Juu, muutaman kuukauden päästä ei puskalla käynti houkuttele. :)

"Hyi", mua haittaa tuossa puskapissailussa se, että vaikka pesee kädet sen jälkeen vessassa, niin sitä ennen tarttuu ulko-oveen ja vessan oveen pissaisin käsin. Tai no, ei sen kädet välttämättä ihan pissassa ole, mutta tietty pippeliä nyt on toisella kädellä pidellyt.

Nuo pensaat on semmoisia että niissä ei rikkaruohot kasva.

Laita siihen pihalle sellanen "pesupönttö" ja pyyhe, niinkun mökeilläkin on?

Eikö teillä koskaan sada? Onko inhottavaa myös, jos eläimet/linnut pissaa ulos pihalla?
Mikä siinä pissassa on inhottavaa? Pissaahan suositellaan käytettäväksi vaikka haavan puhidistukseen, jos ei ole mitään desinfiointiainetta tarjolla, vaikka metsässä.

Sataa tietysti. Missä mula EI sada??
Meillä on eläimiä, jotka saavat pissata tiettyyn kohtaan pihalla, mutta pääsäntöisesti nekin pissaavat lenkillä metsään ym.

Mun mielestä ihmisiä ja eläimiä ei voi verrata toisiinsa tässäkään asiassa, mutta ihmisten tarpeiden tekeminen kuuluu hoitaa vessassa.

Sun mielestä varmaan ihan OK itsekin käydä kusemassa puskiin?

"Hih", no isältään on tuo poika oppinut tuon taidon. :ashamed: Mutta tuo mies ei siis ruiki ulkona niin paljon kuin tuo poika.

Naapureista viis, jos näkevät niin nähkööt. :D

AivanSama: no ihan en niin paljon häntä ulos palvele tässä asiassa. :D Mutta jättäköön vaikka ulko-oven auki ja tulkoon puskakäynnin jälkeen sisälle siten ettei koske ovenkahvoihin ennen käsienpesua.

Sataa tietysti. Missä mula EI sada??
Meillä on eläimiä, jotka saavat pissata tiettyyn kohtaan pihalla, mutta pääsäntöisesti nekin pissaavat lenkillä metsään ym.

Mun mielestä ihmisiä ja eläimiä ei voi verrata toisiinsa tässäkään asiassa, mutta ihmisten tarpeiden tekeminen kuuluu hoitaa vessassa.

Sun mielestä varmaan ihan OK itsekin käydä kusemassa puskiin?

Mä en käsitä, mitä väärään voisi olla puskapissalla? Se on kaikkein ekologisin keino vrt vessan vetämiseen, joka tuhlaa 10L vettä.

Miksi eläimet siis saa pissata puskaan, mutta ei ihmiset?