Miksi te naiset tätiydytte niin nuorena?

• Viestiketjun aloittaja nainen itsekin
  • Ensimmäinen viesti
Kukapa haluaisi näyttää siltä kuin omissa valokuvissaan :D Ihmisistä otetaan niin huonoja kuvia, että hehkuvinkin tyyppi saattaa äkkiä olla todella kurjan näköinen oikeasta, eläväisestä olemuksestaan. Joten terkut ap:n miehelle, että annetaan nyt niiden muijien kuvien olla ja kun on jokainen käyty ammattikuvaajalla, funtsataan sitten kuka on se ykköstätimäisin ja kuka kakkostätimäisin. Ja niin se vaan on, rakkaat mammat, että kuolema häämöttää meille jokaiselle ja eletty elämä painaa kasvoihin ja kehoon jälkensä toisilla jo nuorena ja toisilla se nahka pysyy vetreämpänä vanhemmallekin iälle. Tässä asiassa pitäisi löytyä hienotunteisuutta jokaisella naisella jokaista naista kohtaan, eikä nokka nyrpällään tuhista kuinka sekin vanha kaveri muistuttaa huuhkajaa ja nimenenomaan huuhkajan persettä. Kaiken lisäksi suomalaiset sääolosuhteet eivät tue erityisen naisellista pukeutumista ja moni suomalaismamma myös keskittyy itsensä lisäksi moneen muuhunkin asiaan elämässä. Elämme hyvin demokraattisessa yhteiskunnassa, eikä meillä naisia pakoteta piilottamaan käsivarsiaan hellesäällä saati todistamaan arvomme hedelmälllisyydellämme. Lyhyet hiukset ovat kiireisen työn, perheen ja muun aktiivisuuden keskellä kätevä kuin myös olemme ohuthiuksista rotua. Lyhyet hiukset ovat sitäkin järkevämmät. Ja jos nyt miettii tämän hetken säätä, niin eipä siinä ihan hirveän nuorekkaaksi itseään tunne rompsuttaessaan postilaatikolle km päähän sadetakki ja kumpparit yllä kanssa sadevesi kaula-aukosta sisään valuen.

Enkä minä nyt tiedä siitä tätimäisyydestä muutenkaan. Se on sisäistä, ei niinkään ulkoista, ja pitkässä elämänjuoksussa tätimäisyys punnitaan millaisia ratkaisuja tekee työn, perheen ja asumisensa suhteen. Joistakin tulee todella hauskoja tätejä, jiota sitten koko kylän voimalla ihastellaan kun se vielä ysikymppisenä on tuollainen tarmonpesä ja touhuaa kuin nuori ihminen. Jotkut ovat rasittavia jo 30 vuoden iässä ja elämää peläten koettavat täyttää muiden odotuksia kuin uskaltaisivat olla sellaisia kuin ovat. Rohkeita naisia/tätejä on tosi harvassa, mutta jokaikinen, myös ao,n todellakin jo täti tai peräti mummo jonkun n uoremman silmissä. Meneppäs jonnekin lastentarhan pihalle, niin kyllä sinä tädiksi siellä heti muutut :)
:flower:

ggggg
Sanoin vaan, että typerän näköistä.
Lävisetyt ja tatuoidut naiset kyllä harvemmin laittelee hiustenpidennyksiä ja tekoripsiä, tai en ainakaa ite oo törmänny. Missä niitä sitten parveilee?

Ainoa kohta, mikä munkin mielestä näyttää pahalta tossa sun listassa on LIIAN kireät lantiofarkut, siis sellaiset että sieltä tursuaa se massa vyötäröstä yli. Mitä muuten tarkoittaa kumitissit? Silikoneja vai? Mun mielestä nekin on hyvännäköiset, jos ovat sopivan kokoiset eikä niistä huomaa, että on feikit.

"haloo"
Ihan oikeesti naiset nyt! Kattokaapa niitä saman ikäisiä miehiä: onkoi ne sitten yleensä jotenkin paljon ikäistään nuoremman ja komeamman näköisiä??? Siitä huolimatta, tyrkkiikö ne toisiaan ukkopalstoilla, että "miks te kanssaäijät kaljamahaistutte ja kaljuunnutte ennen aikojanne"? Naiset relatkaa jo. Elämässä on niin paljon muutakin kuin ulkonäöllä kilpailu. Kokeilkaa vaikka tuota sisäistä kauneutta joskus. Tuo muiden arvosteleminen tekee teistä happamia, eikä se kaunista ketään. Ei ketään.

35
Ei nuorekkuus tarkoita teini-ikäisiä vaatteita tai samaa tyyliä kuin 15-vuotiaana. Se on jämähtämistä. Toisaalta hyväkroppaisella yli nelikybäisellä shortsit ja narutopit voi todellakin näyttää hyvältä. Kaikilla teineillä taas ei. Aika harva vaate on automaattisesti teini, sen tekee kokonaisuus. aikuisen naisen merkki on juuri oman tyylin löytäminen.

joskus tulee kiinnitettyä samaan huomiota kuin ap. Oman ikäiset naiset näyttää monesti 10v vanhemmilta, se on sääli. Miehet usein myös kaipaavat sitä naisellista puolta naisestaan...Usein on kyse muustakin kuin vaatteista tai hiuksista, mm. Liikunnan puute näkyy ryhdittömyytenä, ylipainoa, väsähtäneenä olemuksensa jne. Sellainen yleinen mielenkiinnottomuus omaa itseä kohtaan. Vaatteet istuu huonosti, on liian pieniä tai suuria, ei imartele omia plussapuolia, peittää kaiken.

Jokainen saa elää tavallaan mutta se aina mietityttää, miksi nainen haluaa luopua naiseudestaan. Sehän on ihan parasta:)

Alkuperäinen kirjoittaja näin;30028384:
No tää nyt oli kyllä mun puoleltani ihan ensimmäinen kerta, kun asiaa edes ajattelin. Mutta kun luin ton sulle osoitetun kommentin, niin kyllä siinä taitaa jotain totuuspohjaakin olla. Miksipä muuten edes niin ärsyyntyisit? Se koira jne...

Jos koet itsesi nelikymppisenä tätiksi, niin se taas on sun ongelma, silloin ei näköjään riitä edes ne kaikki kehut, mitä olet joissain kuvaketjuissa saanut. Mikähän siihen sitten riittäisi?
En ole ärsyyntynyt mistään :) Elä pelkää, jatka vain noita oletuksiasi. Enkä tarvitse kehuja, laitan kuvan kun tahdon laittaa ei sen kummempaa mutta monet tahtovat asettaa jokaiselle teolle jonkin suuremman merkityksen mutta minkäs teet ja minulle tuo tätimäisyys ei ole ongelma ollenkaan, sanoinhan, että nautin itsestäni näin :)

hjklöä
Huom tätityyliä ei ole vielä jakut, hameet ja lyhyt tukka itsessään, vaan ennemminkin epäsopivat lörpöttelevät vaatteet ja laittamaton lyhyt tukka. Siis kokonaisuus sen tekee, ei tosiaan tarvitse 30 vuotiaana pukeutua kuin wt-narutoppiteini näyttääkseen tyylikkäältä. Ei tarvitse olla mitenkään raju ollakseen hyvännäkönen. Muutenkin se "rajuus" tuntuu menevän usein pieleen vaikka muuta itsestään kuvitellaankin nahkavaatteissa ja punaisessa rikotussa tukassa.

Joku siinä on, ollaan pitkään olevinaan niin nuoria vastuuttomia kunnes 30v tulee mittariin ja yhtäkkiä lihotaan ja muututaan niin vanhoiksi ja viisaiksi. Ei näin.

Lävisetyt ja tatuoidut naiset kyllä harvemmin laittelee hiustenpidennyksiä ja tekoripsiä, tai en ainakaa ite oo törmänny. Missä niitä sitten parveilee?

Ainoa kohta, mikä munkin mielestä näyttää pahalta tossa sun listassa on LIIAN kireät lantiofarkut, siis sellaiset että sieltä tursuaa se massa vyötäröstä yli. Mitä muuten tarkoittaa kumitissit? Silikoneja vai? Mun mielestä nekin on hyvännäköiset, jos ovat sopivan kokoiset eikä niistä huomaa, että on feikit.
No nehän just laittelee.
Perus keravalook on jotain trendikkäitä ja "syvällisiä" tatskoja, paljon meikkiä, hiustenpidennykset, rakennekynnet, ripsenpidennykset, hampaiden valkaisu, feikkirusketus ja nykyisin aika yleisenä jo esim. silarit ja täytetyt huulet.
Läväreitä niillä ei tosin oo kuin korkeintaan huulen yläpuolella toisella sivulla joku pallero.
Kädessä keikkuu jokin tulotasoon nähden aivan liian kallis luksusmerkkilaukku ja jos eläimen omistaa, niin luultavasti chichuahua tai pitbull, amstaff tmv.
Leopardikuosi on myös suosiossa näillä mamitoilla.

Noita näkee oikeastaan ympäri Suomea ja etenkin Keravalla, Riihimäellä, Kouvolassa ja Kemissä.
Helsingissä ei juurikaan ole, lukuunottamatta joitain alueita Itä- ja Pohjois-Helsingissä.

hjkljhjkjh
Kalastajan vaimo-bloggaaja on hyvä esimerkki siitä ettei tätiydytä, mutta silti tyyli ei ole jämähtänyt ikiteini vaan rento, pehmeä, tyylikäs ja aikuismainen. Ei kuitenkaan liiallisuuksiin menevä missään nimessä, hillitty ja sopiva.

"joopajoo"
Kyllä se on se ikä joka saa yli kolmekymppiset näyttämään tädeiltä. Vaikka olisi nuorekas nin silti ei enää koskaan näytä nuorelta tytöltä. Sen kanssa on vain elettävä.

35
[QUOTE="haloo";30028545]Minusta on parasta kun ihminen, mies tai nainen, nuori tai vanha, on sinut itsensä kanssa. Se itsevarmuus ja tyytyväisyys omaan habitukseen näyttää hyvältä ja saa ihmisen säteilemään.[/QUOTE]

Joo ja se tekee myös sen oman tyylin. Nämä on kaikki kytköksissä toisiinsa.

Se mikä tekee tätiytymisen, on jonkunlainen luovuttaminen, passiivisuus. Se on myös miehissä luotaantyöntävää. Musta tuntuu että oman ikäisillä on tavallisempaa raportoida elämästään fb:ssä kun oikeasti elää ja nauttia siitä. Tätiytyminen ei ole vaatteita ja tukkaa vaan tapa elää ja ajatella (ja se sitten vaan näkyy ulkomuodossakin).

Energiset, positiiviset ihmiset on usein myös aktiivisia ja hyväkuntoisia ja kiinnittävät huomiota ulkomuotoonsa. Se ei kato ikää. Harrastan monenlaista liikuntaa ja isoimmat respektit saa 50+ naiset, jotka on rautaisessa kunnossa. Oman ikäisiä naisia näkyy hyvin vähän kovempaa työtä vaativissa lajeissa.

"Jen"
Samaa mä ihmettelen! Monet unohtuu itsensä kun saa lapsen ja tuntuu että sillon "saa" näyttää miten ryvettyneeltä haluaa...

Mä itse saan paljon positiivista kommenttia kuinka "hyvältä" ja nuorekkaalta, voi näyttää kahden lapsen jälkeen. Ja se raivostuttaa mua :D Hitto ei niiden lapsien pitäisi niin kovasti vaikuttaa siihen omaan olemukseen. Mulle on tärkeää tuntea itsensä hyväksi ja pirteäksi, vaikka olisi 10 lasta...

• Tykkää
Reactions: baby-mama
"kieppi"
Missä näitä 30-vuotiaana tätiytyneitä on? Minä en ole törmännyt.

Minä en ole täti. Vaikka on minulla kyllä ne silmälasit, joissa on sivuista paksut sangat ja lyhyt tukka. Mutta tukkani on keesi ja olen aika lihaksikas. Olen alkanut miettiä, näytänkö jo tässä iässä hassulta näin, mutta koska en oikein osaa aikuisemmaltakaan näyttää, niin olen sitten näin.

Tätihä?
Laittaakaa kuvia tätimäisistä silmälaseista ja sitten niistä ei-tätimäisistä! Itse olen pitänyt sellaisia ihan ohuen ohuita sankoja tätimäisinä, muttei se niin vissiin olekaan :D

Tämähän on ihan absurdi ketju. Ihmisellä on persoona, jota ei voi peittää sen enempää paksuilla silmälasinsangoilla kuin narutopeillakaan. Ei sitä ei-tätimäisyyttä rakenneta vain noukkimalla "nuorekkaita" tai "naisellisia" elementtejä ja länttäämällä niitä itseensä. Ja hukassa ollaan, jos ei-tätimäisyyden kohdalla aletaan puhua siitä, onko rakennekynnet vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Tätihä?;30028835:
Laittaakaa kuvia tätimäisistä silmälaseista ja sitten niistä ei-tätimäisistä! Itse olen pitänyt sellaisia ihan ohuen ohuita sankoja tätimäisinä, muttei se niin vissiin olekaan :D
Puhumattakaan, että joku nuori hipsteri laittaisi nimenomaan jotkut vaarinsa vanhat silmälasit ja olisi kaikkien mielestä hiton tyylikäs pappa-sangoissaan :D

Lähipiirissä on n.25v jolla on lyhyt maantien värinen tukka johon otti vaaleita raitoja=näyttää harmaalta, osti harmaan "mummokengät" eli nahkaiset nauhakengät joissa on ne koristereiät ja pukeutuu muutenkin vanhentavasti.. Ja löytyy sitä ylipainoa mistä täälläkin tunnuttu puhuvan. Ja silmälasit.

timmimimmi
Tätä olen minä myös ihmetellyt. Se että nelikymppinen pukeutuu narutoppiin ja shortseihin ei näytä hyvältä. Se että pystyy olemaan tyylikkään nuorekas se on tavoittelemisen arvoinen asia :) Jos reippaasti yli kolmekymppinen ahtautuu väkisin teinien vaatteisiin, näyttää se minusta tyhmältä ei tyylikkäältä.
Lihavat tankitko täällä taivastelevat vai 16 v teinit?

Kyllä toppi ja shortsit sopii iästä riippumatta kaikille sutjakoille naisille. Ei niitä ole varattu yksinoikeudella nuorisolle.

Yhteistyössä