Ottaa niiin päähän! Ei taaskaan päästä kahdestaan lomalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Ei vaan ole hoitopaikkaa noille 7v ja 10v pojille. Yhdeksi yöksi saa ehkä jollekin vuorotellen mutta nyt oli tarkoitus että oltais käyty kolmen yön reissu. Viimeisen viiden vuoden aikana ollaan käyty 3-4 yhden yön reissua.

Lapsia on neljä muutakin jotka pärjäävät jo itekseen täällä. Mutta varsinkin tuo 10 v on ihan mahdoton jos sen jättää noiden isompien vahdittavaksi. Joku parin tunnin kauppareissu just onnistuu mut ei yön yli. Vaikka vanhin on jo sen 17v.

Meillä on tasasin välein täällä yks tai useampi joko muuten vaan yökylässä tai sit ihan hoidossa. Ja se on mulle ok kun omillekin lapsille vaihtelua ja kivaa. Nytkin jo toista viikkoa ollu lasten serkkuja täällä.

Nyt vaan ei sitten saa mistään noille kahdelle noita kolmea yötä. Joko niin et menisivät samaan paikkaan tai et menisivät eri paikkoihin.
Pitkin hampain tulee vastauksia et en tiiä oikein. Ei meillä mitään mut en nyt oikein lupaakaan. .

Mun pää vaan leviää tähän just nyt. Haluan lomalle miehen kanssa! Vuorotellen toki ollan käyty välillä jossain mut ei se oo sama.

Noh. Harmi että Jumalan lahjoja vaan siunaantuu ja siunaantuu...

Ja miten tää tähän liitty? Ihan omasta tahdosta on kuus lasta. Ja ei pitäs nyt niin järkyttävän iso lapsi määrä tuo kaks olla kelle oon hoitopaikkaa vailla?
Lähinnä vastavuoroisuuden puute ottaa päähän. Vaikka todellakaan oo tarvetta laskea että teidän lapset on ollu niin ja niin paljo ni nyt sit meiän lapset tulee teille.

[QUOTE="a p";30028438]Ja miten tää tähän liitty? Ihan omasta tahdosta on kuus lasta. Ja ei pitäs nyt niin järkyttävän iso lapsi määrä tuo kaks olla kelle oon hoitopaikkaa vailla?
Lähinnä vastavuoroisuuden puute ottaa päähän. Vaikka todellakaan oo tarvetta laskea että teidän lapset on ollu niin ja niin paljo ni nyt sit meiän lapset tulee teille.[/QUOTE]

Jos on omasta tahdosta kuusi Jumalan lahjaa niin niistä kannatt a sitten nyt ihan vaan nauttia täysin rinnoin,

Jos on omasta tahdosta kuusi Jumalan lahjaa niin niistä kannatt a sitten nyt ihan vaan nauttia täysin rinnoin,

Ihan sama kenen tahdosta on lapsia ja kuin paljon. Sulla vissiin luetun ymmärtämisessä jotain häikkää mut ihan sama. Ottaa nyt kaikki niin päähän et sama kelle sit sitä purkaa.
Ja juu ollaan lähössä lasten kans kahen viikon reissuun et ei nekään kotona koko kesää homehdu.

Aika avuton 17-v. jos ei pärjää 10- ja 7-v. kanssa muutamaa yötä... Varmaan poika! Ja nyt sitten ap tulee kertomaan että 10-v. on "erityislapsi", sillä on adhd, keskitttymishäriö, yökastelua yms yms.!

Mutta joo, iteppä oot lapsesi tehnyt joten hoidakkin ne ilman valitusta!

Nim. 2 lapsen äiti joka saa lapsensa hoitoon jos tarrvetta on

Ymmärrän kyllä harmistuksesi, jos kerran itse autat muita, mutta itse et saa yhtään mitään takaisin :/. Minusta voit tästä kyllä ihan reilusti sanoakin heille, joiden lapsia teillä majailee.

Aika avuton 17-v. jos ei pärjää 10- ja 7-v. kanssa muutamaa yötä... Varmaan poika! Ja nyt sitten ap tulee kertomaan että 10-v. on "erityislapsi", sillä on adhd, keskitttymishäriö, yökastelua yms yms.!

Juu niin on todella lapsellinen 17v. Mut minkä teet. Kait tuo elämä opettaa jossain vaiheessa. Ja juu on poika kuten kaikki muutkin. Toiseksi tuo on töissä sillon.
10 v ei ole erityislapsi mut en kyl kovin normaaliksikaan tuota sanois. Vaikein meidän lapsista.
Ja en periaatteestakaan jätä alaikäiselle tuollaista jonka tiedän olevan melko mahdoton tapaus kun sille päälle alkaa.

Ja ei missään valittamista oo kielletty. Joskus vaan tarvis sitä kahden keskistä aikaa. Omilla ollaan tähän asti pärjätty ja tullaan pärjäämään. Kait käydään sit se yhen yön reissu jossain lähellä. Sen pärjäävät itekseenkin täällä. Eipä vaan oikein ehdi ja pääse siinä ajassa rentoutumaan.

Ymmärrän kyllä harmistuksesi, jos kerran itse autat muita, mutta itse et saa yhtään mitään takaisin :/. Minusta voit tästä kyllä ihan reilusti sanoakin heille, joiden lapsia teillä majailee.

Eipä tuo juuri auta sanoa.Jokaisella omat tilanteensa ja menonsa.
Toisaalta ollu tyytyväinen että lapset kokee että meille voi tulla ja viihtyvät täällä sen viikonkin. Ja siis ihan omien lasten takia ottaa noita kavereita tänne. ei siksi että ne vanhemmat pääsis helpommalla.

[QUOTE="a p";30028482]Juu niin on todella lapsellinen 17v. Mut minkä teet. Kait tuo elämä opettaa jossain vaiheessa. Ja juu on poika kuten kaikki muutkin. Toiseksi tuo on töissä sillon.
10 v ei ole erityislapsi mut en kyl kovin normaaliksikaan tuota sanois. Vaikein meidän lapsista.
Ja en periaatteestakaan jätä alaikäiselle tuollaista jonka tiedän olevan melko mahdoton tapaus kun sille päälle alkaa.

Ja ei missään valittamista oo kielletty. Joskus vaan tarvis sitä kahden keskistä aikaa. Omilla ollaan tähän asti pärjätty ja tullaan pärjäämään. Kait käydään sit se yhen yön reissu jossain lähellä. Sen pärjäävät itekseenkin täällä. Eipä vaan oikein ehdi ja pääse siinä ajassa rentoutumaan.[/QUOTE]

On kielletty valittaminen silloin kun se valituksen aihe on itse aiheutettu! Jos on esim. krapulasta johtuva päänsärky niin turha valittaa ( on itse aiheutettu )...

[QUOTE="Minä vain";30028533]No kannattiko tehdä niitä lapsia. Olisitte jättäneet ne lapset tekemättä, niin saisitte olla koko ajan kaksin.[/QUOTE]

Vastaisitko näin myös 1-2 lapsen vanhemmalle???

Siis teille kyllä pukkaavat mielellään lapsiaan yökylään, mutta eivät voi vastavuoroisesti ottaa teidän muksuja heille joskus? Onpa ikäviä ihmisiä. Ensi kerralla kun heidän lapsensa on taas teille yökylään tulossa, niin sano sinäkin, että enpä tiiä, ei meillä mitään menoja ole mutta emmepä taida ottaa. Josko tajuaisivat.

Kylläpä sä olet merkillinen tapaus, kun viet lapsesi hoitoon vaikka mielestäsi kaikkien muiden on hoidettava lapsensa itse. En ymmärrä?

ei oo meilläkään omaa aikaa rentoutumiselle, ei koskaan ollu. kerran vuodessa on yksi yö ilman lapsia ku oltu pikkujoulussa. se pittää vain hoitaa ite lapsensa, ei niitä voi lykätä kelleen, ei mie ainakaan kehtaa vaikka niin monesti haluttas vain ukon kanssas kahen lähtiä tai ees olla yksi ilta ihanrauhassa. nytki lähetään taas koko perhe yhessä lomalle. ei meillä mitään erityis viikonloppuja. ole tyyttyväonen ees siitä yhestä yöstä. meillä lapset 13 ja 9 v.

Kyllähän rahalla varmaan hoitajan saa ja ehkä ne omassa tuttavapiirissäsi olevat olisivat myös innokkaampia ottamaan lapset hoivinnsa jos siitä saa korvauksen. On se kuitenkin eri asia ottaa joku muksu silloin tällöin yökylään tai teille leikkimään kuin että ottaa vastuulleen moneksi päiväksi, viikoksi tai kahdeksi. Eli lähtisin ihan rahalla etsimään sitä hoitajaa.

Jos hoitajaa ei löydy, niin olisko tuolle ajankohdalle lapselle esim. kesäsiirtola, leiri tms. mahdollisuutta? Edes niin, että lapsi on päivät 8-16 jossain leirillä ja illaksi+yöksi kotiin. Kotona varmaan se 17v osaisi sen verran katsoa että illat ja yöt pärjäävät. Hällekin tietysti pieni taskuraha korvaukseksi.

Muistan itse huomanneeni myös jossain vaiheessa että lapsikyläilyt olivat jotenkin yksipuolisia. Lähinnä mieheni veli vaimoineen oli kolmea lastaan meille aina työntämässä - meillä siis vain kaksi. Jossain kohtaa sitten hoksasinkin vastata, kun jälleen kysyttiin hoitopaikkaa kahdeksi yöksi, että no juu on se järjesteltävissä, otatteko meidän muksut sitten silloin ja silloin. Vastaus oli epämääräinen, mutta sitten aloin puhua siitä lapsille jo sovittuna asiana, ja kävihän se sitten kun sen vaan pisti käymään...

Tämän jälkeen tämä lasten-meille-työntely-röyhkeys jonkin verran lievenikin.

Mun on pakko vielä tuohon omaan viestiini lisäykseksi todeta...

Meilläkin käy viikottain lasten kavereita leikkimässä ja jotkut on täällä jopa 6-8h/pv, eli ruokkiakin pitää. Se on ok, enkä oleta saavani korvausta enkä odota edes kovin kummoista vastavuoroisuutta. Sen sijaan useamman päivän hoito on semmoinen urakka, että aika ison setelitukun saa mulle iskeä tuohon pöytään, että ketään vastuulleni pidemmäksi aikaa ottaisin.

On kielletty valittaminen silloin kun se valituksen aihe on itse aiheutettu! Jos on esim. krapulasta johtuva päänsärky niin turha valittaa ( on itse aiheutettu )...

Oikeesti?!
Siis kukaan, jolla on yksikin lapsi, ei koskaan saisi sanoa että on vaikeaa, hankalaa, että väsyttää, ettei tiedä miten toimia, että tarvitsee apua, että jokin asia elämässä lasten kanssa ei ole täydellisen vaaleanpunaista höttöä?!?

Onhan tuokin tapa hankkia yhteiskuntaamme kasvava määrä masentuneita vanhempia, jotka eivät uskalla hakea apua, koska pelkäävät ympäristön tuomintaa.

Todella... Hieno ihminen olet varmasti.

[QUOTE="ihaa";30028576]Kylläpä sä olet merkillinen tapaus, kun viet lapsesi hoitoon vaikka mielestäsi kaikkien muiden on hoidettava lapsensa itse. En ymmärrä?[/QUOTE]

Joo, saan lapset hoitoon jos tarvii, mutta jos en hoitoon saisi niin en täällä siitä valittaisi, olenhan lapset itse tehnyt niin itse niistä myös huolehdin! Ja koskaan meidän lapset ei ole ollut hoidossa sen takia että saataisiin miehen kanssa mennä kahdestaan jonnekkin, vaan töiden, lääkärin tms. syyn takia on hoitajaa tarvittu.

Ymmärrän kyllä tuohtumuksesi, jos teillä käy lapsia hoidossa ja itse et saa omiasi minnekään kun tarve olisi.

Voisiko syy olla tuossa 10v pojassasi? Jos kerta luonne hänellä vilkas jne. En minäkään ottaisi kummityttöäni luokseni hoitoon, koska hänen luonteensa vain on sellainen etten jaksa häntä paria tuntia kauempaa. Huomionhakuinen, pahankurinen, ei anna aikuisten puhua rauhassa kun heillä olen kyläilemässä jne. Eikä tämä johdu siitä ettenkö huomioisi häntä vierailuillani; aina pelaamme, leikimme ja mikä milloinkin on tytölle in sillä hetkellä. Olisi vain mukava myös äidin kanssa rauhassa keskustella kuulumiset, mutta tyttö hyökkii, vaatii huomiota ja jos häntä ei huomaa, alkaa töniminen, pätkiminen jne.

Eikä kyseessä ole erityislapsi, kuten voisi kuvitella. Ihan tavallinen tyttö, jolta puuttuu kuri.

Yhteistyössä