[QUOTE="vierasvieras";30027476]Itseriitoinen p*ska mutsi tässä hei...
Ihmeellinen asenne teillä, että lapsilla pitää olla oikeus kaikkeen mihin aikuisillakin. Kyllä mun mielestä aikuisilla pitää olla oikeus tehdä aikuisten juttuja ihan vaan aikuisten kesken. Se mitä se sitten on, jokainen päättäköön itse. Mutta toi on ihan uskomaton asenne, että kun on vanhemmaksi tullut pitäisi kaikesta muusta mikä on sitä "omaa" luopua ja ammentaa sen jälkeen kaiken sisällön elämäänsä lapsistaan. Ei kovin tervettä. Aikuisten pitää kyetä säilyttämään lapsista erillinen osa joka on sitä parisuhdetta, kahden aikuisen keskenäinen suhde, edes hetkittäin. Sen lisäksi vielä pitää säilyttää se ihan oma identiteetti joka on parisuhteestakin erillään. Yhdelle riittää siihen oma hetki telkan ääressä käsitöitä tehden, toiselle se on 5 kertaa viikossa salilla. Yhdelle parille riittää lasten mentyä nukkumaan yhteinen hetki viinilasin äärellä, toiselle parille se on kerran vuodessa viikon ulkomaanmatka ilman lapsia. Tapoja on erilaisia eikä yhtä oikeaa ole.
Niin ja me ollaan käyty ulkomailla lasten kanssa ja ilman. Kotimaanmatkailuakin harrastettu lasten kanssa ja ilman. Yhtä mukavia, rentouttavia ja antoisia matkoja on kaikki ollleet. Ne on vaan erilaisia, enkä kummastakaan tavasta luopuisi.[/QUOTE]
Eihän teillä tuossa olekaan ongelmaa, kun te reissaatte myös lasten kanssa. Ap käyttäisi ulkomaareissurahan vain kahdenkeskiseen lomaan.
No, pitää katsoa kokonaisuutta, kuinka paljon lasten lapsuudessa (ennen aikuisuutta) lapsia viedään sinne ulkomaille. Ei ap:n jutuissa mitään vikaa ole jos meinaavat tuon kahdenkeskiseen reissun lisäksi viedä muksut vaikka 5-7 vuoden sisään perhereissulle, eli että lapsetkin sen reissunsa edes joskus saisivat.
Ap sanoo että ei kaikista ole perhematkailuun. No jos lapsia hommaa niin edes joskus pitää kyetä myös siihen perhematkailuun.
Mulle vaan tulee ap:n ekasta viestistä se että se on mies joka hiillostaa ulkomaanmatkalle koska ei kykene olemaan edes noin vanhojen muksujensa kanssa, eli syy on miehessä...
Hyi mua kun olen ilkeä heti alkuviikosta.