HS: tutkimus miesten kasvoista (testi maskuliini vs. feminiini)

• Viestiketjun aloittaja Tjaah
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja räyh;30015740:
Mies1. Mä yritin myös tuohon kasvojen leveyteen kiinnittää huomiota. Yritin siis "huijata" testiä, että kiinnittäisin huomiota enemmän niihin maskuliinisiin piirteisiin. Silti tuli vastauksena, että pidät feminiinisistä miehistä. Peyote tuossa vinkkasi, että testissä on jotain häikkää.
No ihan varmasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja räyh;30015740:
Mies1. Mä yritin myös tuohon kasvojen leveyteen kiinnittää huomiota. Yritin siis "huijata" testiä, että kiinnittäisin huomiota enemmän niihin maskuliinisiin piirteisiin. Silti tuli vastauksena, että pidät feminiinisistä miehistä. Peyote tuossa vinkkasi, että testissä on jotain häikkää.
Okei :) Kiva kun leveämpikasvoisistakin miehistä vielä tykätään :D

Mut tosiaan kulttuuri vaikuttanee myös kauneusihanteisiin miehistä. Luin kiinnostavan artikkelin Naistutkimus-julkaisusta ja siinä oli just kuinka meillä Suomessa ei oo ollut sellaista "ritarillinen mies, hento nainen" -juttua kuin muualla. Meillä sukupuolten väliset erot on _joissain asioissa_ olleet aika pienet ja epäsymmetriset historiassa. Ja jotenkin minusta tuntuu, että feminismin myötä myös miesten feminiiniys on paljon lisännyt suosiotaan 2000-luvulla. Machokulttuurikin on meillä aika olematonta.

Itse olen toki joissain asioissa aika feminiini, mutta taas joissain aika maskuliini.

vierass
Ei kyllä joukossa ollult yhtään miellyttävän näköistä miestä :D Tosin yhtä pidin naisena. Vähemmän pahoja yritin noista aina valita, yleensä niitä, joilla oli vähemmän roikkuvat silmäluomet. Feminiisistä testin mukaan pidän, 60/40.

Päätelmä: Jos haluat tutkia viehättääkö naisia maskuliiniset vai feminiiniset piirteet, niin valitse kuitenkin komeita/kauniita miehiä verrokeiksi suomalaisille naisille. Vaikka mallitoimiston listalta, ei aivan ketä tahansa kuka suostuu ilmaiseksi/pientä korvausta vastaan.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
minnee
Mulla tuli tulokseksi 50/50, eli pidän yhtä paljon miehekkäistä kuin kauniista miehistäkin. Pitää paikkansa. Ehkä tuohon valittiin tavallisen näköisiä miehiä, ettei piirteiden ylenpalttinen symmetrisyys hämäisi: että olisi selkeästi parempi ja epämiellyttävämpi versio?

Suomessa, jossa naisille on useimmiten taattu hyvä ruuansaanti ja terveydenhuolto, naiset tuppaavat tykkäämään "nätimmistä" miehistä. Kai se johtuu siitä, että sirommat piirteet yhdistetään lempeämpään luonteeseen, ja sellainen macho-aggressiivisuus on meidän hoodeilla enemmän haitta kuin etu. Tosin kasvon- ja luonteenpiirteet ei kulje käsi kädessä ihan niin paljon, kuin mielikuvissa.

Luin ketjun kommentteja ja minun piti käydä uudestaan katsomassa, että onko siellä tosiaan nainenkin joukossa. :D En huomannut klikatessa.
Ja joo, yksikään esitetyistä kasvoista ei ollut mieluisa, en tykännyt oikeasti yhdestäkään naamasta. : /

Koitin tehä uudestaa, ei vaa pysty. Miksi tossa on niin kaameen näkösiä miehiä, mulle tuli fyysisesti paha olo ku piti ihan miettiä kumpi MIELYTTÄÄ, no ei mielytä kumpikaan niin ei sellasta halua ajatellakaan.

nohh
60/40, tykkään maskuliinisista. Kuvankäsittely kyllä vaikutti lopputulokseen, joistain se paistoi niin pahasti läpi ettei feminiinisestä kertakaikkiaan voinut tykätä.

19 oli ainoat kasvot, jotka oikeasti miellyttivät silmää.

Peyote
Aika noloa, nyt ne on korjanneet sen koska valitsin tasan samat ukot ja sain päinvastaisen tuloksen kuin eka kerralla. Kuuluis laittaa nurkkaan häpeemään tollaset "journalistit".

Yhteistyössä