Jos on paljon ulosotossa, niin lähteekö merkintä ikinä pois jos niitä ei maksa? Siis esim 20v päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
vai onko ne laskut vaan siellä ulosotossa niin kauan kunnes ne maksetaan? Aina tasaisin väliajoin sieltä pukkaa uutta laskua perintätoimistolta, kunnes taas menevät uudestaan ulosottoon.

[QUOTE="vieraana";30015319]vai onko ne laskut vaan siellä ulosotossa niin kauan kunnes ne maksetaan? Aina tasaisin väliajoin sieltä pukkaa uutta laskua perintätoimistolta, kunnes taas menevät uudestaan ulosottoon.[/QUOTE]

Että ei mitään haluakaan selviä omia asioita ja maksaa velkojaan? Hitto että pitää olla tyhmä jos vielä joka kk tulee lisää velkaa!

Ja ei varmaan auta tarkistaakkaan ulosoton määrää, koska eihän kaikki laskut välttämättä ole juuri tällä hetkellä siellä ulosotossa, voihan olla että osa on tällä hetkellä perintätoimistolle mennyt takaisin. Eihän ne silloin näy siellä ulosotossa, ennenkuin sitten palautuvat takaisin sinne.

Suurinosa laskuista on vuodelta 2005-2006, toki veronpalautukset ovat menneet sinne myös. Laskuja on PALJON, kymmeniä tuhansia. Tämän takia ei hirvittävästi huvita asian hyväksi mitään tehdäkkään, varsinkaan kun olen työtön. Töitä jos vain saisi, niin voisi alkaa niitä lyhentämään/hakeutua velkasaneeraukseen, mutta ei vain löydy :(

Eihän siinä ole köyhällä mitään järkeä mennä töihin, tai no, yli 3kk kestävään työhön koska ulosotto vie helvetillisen summan joka palkasta eikä rahaa jää elämiseen ja asumiseen kun asumituet yms. katkeaa eikä oteta huomioon että ulosotto leikkaa palkkaa törkeästi.
Mulla on ulosotossa joku 40,000e ja tottakai haluaisin saada velat tekemättömiksi/maksettua mutta mua ei motivoi puurolla eläminen kun rahat riittäis suurinpiirtein vuokraan jos töihin menisin. Mieluummin en mene ja odotan sen 15v.

Että ei mitään haluakaan selviä omia asioita ja maksaa velkojaan? Hitto että pitää olla tyhmä jos vielä joka kk tulee lisää velkaa!

Jos et ymmärrä lukemaasi, niin ole hiljaa.

Rautalangasta sinulle nyt väännän:

Lasku menee ulosottoon, josta se palautuu perintätoimistolle, josta se taas laitetaan ulosottoon ja aina tulee uusia lappuja vaan postissa. Uusia laskuja en ole siis perintään päästänyt, mutta silti sieltä kokoajan tulee niitä lappuja niistä vanhoista laskuista jotka menevät edestakaisin ulosoton ja perintätoimiston väliä

Eihän siinä ole köyhällä mitään järkeä mennä töihin, tai no, yli 3kk kestävään työhön koska ulosotto vie helvetillisen summan joka palkasta eikä rahaa jää elämiseen ja asumiseen kun asumituet yms. katkeaa eikä oteta huomioon että ulosotto leikkaa palkkaa törkeästi.
Mulla on ulosotossa joku 40,000e ja tottakai haluaisin saada velat tekemättömiksi/maksettua mutta mua ei motivoi puurolla eläminen kun rahat riittäis suurinpiirtein vuokraan jos töihin menisin. Mieluummin en mene ja odotan sen 15v.

Palautuuko sitten 15v päästä luottotiedotkin? Vai jääkö sinne jokin merkintä että velat on maksamatta ja vanhentuneet?

Minulla myös paljon velkoja ulosotossa, nuoruudessani (2005-2006) hölmöyksissäni menin sinne tekemään tuollaiset määrät.

Millä te sit elätte jos ette töissä käy??

Mikä oli se osoite josta ne voi tarkistaa? Kaveri puhui jotain, että kympin olisi vain maksanut. Omatieto palvelussa maksaa 19,95

Onko vielä jokin toinen paikka olemassa?

Velan vanheneminen Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla:

http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/maksuviivastykset-ja-perinta/velkojen-vanhentuminen/yleiset-vanhentumisajat/

Eli jos en maksa niitä, ne vanhentuvat viimeistään 2021?

Minunhan kannattaisi tässä välissä opiskella itselleni jokin todella hyvä ammatti ja miettiä töihin menoa vasta sitten, kerran melkein 10v jo mennyt. Voiko osa veloista olla nyt jo lopullisesti vanhentuneita, tai että velkojat eivät ole enää niitä uudestaan laittaneet ulosottoon?

Jos et ymmärrä lukemaasi, niin ole hiljaa.

Rautalangasta sinulle nyt väännän:

Lasku menee ulosottoon, josta se palautuu perintätoimistolle, josta se taas laitetaan ulosottoon ja aina tulee uusia lappuja vaan postissa. Uusia laskuja en ole siis perintään päästänyt, mutta silti sieltä kokoajan tulee niitä lappuja niistä vanhoista laskuista jotka menevät edestakaisin ulosoton ja perintätoimiston väliä

Laskun laittaja jolle olet siis velkaa uusii sen laskun tietyin välein korkoineen luonnollisestikin aina laittamalla sen erikseen ulosottoon ;)
Velka "vanhentuu" kun laskun laittaja ei sitä enää jaksa uusia.
Näin minulle selitettiin ulosotossa.

T. joskus luottotiedoton ja jopa 2 kertaa todettu varattomaksi ja silti ne laskut kuule piti maksaa jos luottotiedot mieli saada kuntoon

Eli jos en maksa niitä, ne vanhentuvat viimeistään 2021?

Minunhan kannattaisi tässä välissä opiskella itselleni jokin todella hyvä ammatti ja miettiä töihin menoa vasta sitten, kerran melkein 10v jo mennyt. Voiko osa veloista olla nyt jo lopullisesti vanhentuneita, tai että velkojat eivät ole enää niitä uudestaan laittaneet ulosottoon?

Velan vanhentuminen katkeaa aina kun velkoja muistuttaa sua velasta kirjeellä...

Lukekaapa ajatuksella tuo sivu. Tässä ketjussa on melkoista tuubaa vanhenemisesta.

Yksi näkökohta tuohon töissä vai ei -kysymykseen on työeläke. 15 v poissa työelämätä tukien varassa tekee ison loven eläkkeeseen. Palkkaulosta myös se osa jonka ulosotto vie kartuttaa normaalisti eläkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;30015474:
Onhan noita erilaisia tukimuotoja olemassa. Taitavat olla tuloina niin pieniä (tai verottomia), että niistä ei voi edes ulosmitata yhtään ainoaa senttiä. Ulosotossa on olemassa joku kuukausituloraja, jota pienemmistä tuloista ei ulosmittausta tehdä.

Nii mutta eikös työttömyysrahankin edellytyksenä ole että on työkkärin kirjoilla? Jos ei sitte kuitenkaan ota työtä vastaan niin eikö ne jäädytä raha-hanat sitten joksikin aikaa?

Niin velka vanhenee 15 vuodessa JOS velkoja ei sitä uusi. Harvoinpa sitä velkoja (T) jättää niitä uusimatta. Itsellä uusiutui aina 2-3v välein. 11 000 oli velkaa 8 vuotta niitä maksoin - nykyään velaton. Silti luottotiedot palautuu vuonna 2017 koska juuri eräs velkoja ehti laittaa uudelleen vireille velan, eli lisä 3 vuotta. Velka siis vanheni ja uusiutui. Kannattaa takuusäätiöön ottaa yhteyttä tai edes yrittää tehdä maksusuunnitelmaa itselleen. Helpompaa jos maksaa velat. Ei niistä pääse eroon millään suomessa.